20.4.15

Novi detalji o Windows 10 za računare

Windows 10 setup novi

Windows 10 je taj operativni sistem o kojem se trenutno najviše piše jer predstavlja ogromnu prekretnicu za Microsoft koja ima za namjeru spajanja preko 1.5 milijardu PC korisnika sa onima na Windows Phone i tablet uređajima sa Windows 8.1. Microsoft je objavio da planiraju izdati Windows 10 u ljeto ove godine, nisu detaljno govorili koji datum jer je još rano za to. Ipak izletile su neke informacije po pisanju Neowin-a iz izjave AMD CEO (Chief Executive Officer – „direktor kompanije“), da će Windows 10 izdati krajem jula 2015. što se poklapa sa terminom „ovog ljeta“.

 

Windows 10 je u razvoju od prošle godine, a korisnici imaju uvid u razvoj od septembra prošle godine dok se još mislilo da će se zvati Windows 9. Tadašnja verzija Windows Technical Preview ličila je dosta na Windows 7, dok sada imamo mnogo novih elemenata kao tablet koji diferenciraju izgled i funkcije od Windows 7 ka opravdanoj verziji 10. Pored maglovitog datuma o izlasku Windows 10 za računare imamo nove fotografije bild-a 10056 i 10061 koji su u testiranju trenutnu u užem krugu kompanije prije nego što ga puste Windows Insider-ima.

 

windows10-10056-touch-UI

 

windows-10-10061-screenshot

Na fotografijama ne vidimo mnogo novog, ali jedno je prepoznatljivo nova kanta za smeće koja je po dosta kritika korisnika izmijenjena. Microsoft naglašava često da dizajn elementi još nisu konačni i da se sve može promijeniti ako se ispostavi da ne paše u viziju novog Windows-a. Na start traci također vidimo novu ikonu za „multi desktop“ mod. Kako izgleda sve trenutno u toku je optimizacija operativnog sistema i usklađivanje izgleda/funkcija za uređaje na dodir kao tablete.

 

Novi bild za računare, a možda i za telefone se može očekivati na BUILD konferenciji 29.aprila ove godine.

 

Izvor: Neowin, WC 1, WC 2, The Verge

18 komentara :

  1. To nije daleko kraj jula, ja bih bio zadovoljan i da se pojavi u konacnoj verziji i za 6 meseci znaci u oktobru. Jeste da sam znatizeljan kako ce sve to da izgleda ali to za cas prodje i sigurno vredi sacekati...

    ReplyDelete
  2. Nek oni vise izbace GDR2 za L735 necu rizikovati da mi instalira Win10 preko Insidera...lepo oficijalni update da izbace za 730/5 i 830 kako su rekli i to je to...cujem cak da duze traje baterija na GDR2 na nekim telefonima dok na nekim krace o.O

    ReplyDelete
  3. Mene samo brine da nije kraj Jula = preveliko brzanje sa svime.... s obzirom na trenutno stanje sa W10 TP for phones, pa čak i W10 Preview za PC. Sve previše nabrzaka da izbacuju.

    ReplyDelete
  4. I nije bas na brzinu ako je od prosle godine u razvijanju. I ako je kako sam ja cuo "kod" sistema skoro gotov, ostaje par mjeseci za izgled animacije i prijevod na sve jezike.

    ReplyDelete
  5. A ne znam, nisam toliko upućen u sve... Možda mi je samo takav dojam zbog postojanja Windows Insider programa nadogradnji...

    ReplyDelete
  6. samo bi red bio da za WP izbace više tu podršku za swipe za balkanske jezike, to su baš razvukli i po meni je to najveća zamerka, imao sam ranije neki Samsung (shit) jeftini, sa 180 MB memorije za skladištenje ali je swipe i predikcija za srpski radila besprekorno, ne znam da li je to urađeno u GDR2, ako neko ima GDR2 mogao bi to da nam kaže ovde...
    probao sam W 10 10056 i mnogo dobro izgleda i radi, samo neke Apps ne rade, People, Mail i Kalendar ali to će u sledećem buildu sve biti OK koliko sam razumeo, jer to je neka procurela verzija i naravno da ne radi sve...kad sve bude gotovo sistem će biti sigurno odličan, svi uređaji na jednom sistemu i jednom nalogu, mnogo dobra ideja i delo, kad bude...

    ReplyDelete
  7. Sumnjam da ima GDR2 jer dodavanje toga nije bas mala stvar. Prijasnji telefoni jesu imali mozda "rjecnik" i tipkanjem jedne rijeci izbaci ti nju gotovu kao prijedlog. Kod Windows Phone Word Flow (swipe) je toliko sofisticirano da je WP to imao prije nego iOS, unosom rijeci WP sklapa recenicu cijelu za korisnika, tu nije samo potreban rijecnik nego i dovoljno rada na samim recnicama i koliko su vjerovatne da ce se bas tako koristiti. Nije tesko napraviti rijecnik i ubaciti ga i prilikom kucanja "post..." da telefon ponudi postavke ili postavi, medutim on osto WP radi jeste da ponudi postavke i zatima odmah cijelu recenicu koja pase kao postavke telefona. Ili ako cesto nekome cestitamo rodendan, upisemo ces i telefon ce ponuditi cestitam, ili sret... telefon ponudi sretan zatim odmah "rodendan" to ti jeftini telefoni od prije nisu mogli. Ili unos imena, a telefon ti ponudi prezime tog covjeka iz imenika bilo gdje u telefonu da pises sa swipe. A da se vratim na iOS, oni jesu imali rijecnik ali ne ovo sto WP ima od 8.1 tek su nedavno dodali i oni swipe sa recenicama i to ne za sve jezike.

    ReplyDelete
  8. I meni je slicno, meni djeluje kao jucer da je izasao Insider, a on od septembra :) 8-9 mjeseci. do ljeta ce biti skoro godina i mislim da za racunare mogu zavrsiti 100%, za telefone nisam siguran ali mozda se i varam jer ako je kod u pozadini skoro pa gotov onda izgled nije tesko skrojiti. Svakako spajaju sve sa izgledom na racunarima pa imaju vec neke principe dizajna

    ReplyDelete
  9. Da, pomalo androidaste principe... :( Falit će mi pivoti... Evo neki dan bio video i komentar, mislim na Windows Central, "Zašto 'hamburger' meniji?"

    ReplyDelete
  10. jeste, čak i kada tipkam poruku na srpskom, a na ENG tastaturi, nekada mi se pojave reči koje često koristim, jasno je koji je koncept, samo kažem da je šteta da toga nema za naše jezike još uvek...

    ReplyDelete
  11. "Word Flow" = predviđanje sljedeće riječi (text prediction) i to postoji za engleski od WP 8.0
    Swipe odnosno Microsoftov "Shape Writing" je novost od WP 8.1 za engleski.
    SW za hrvatski jezik, ako sam dobro vidio, dolazi sa Windows 10 za telefone.

    ReplyDelete
  12. Jeste steta, svi bi mi voljeli. Ali na Windows 10 technical preview kako sam vidio ima i srpski i hrvatski.

    ReplyDelete
  13. Da, mada vodio sma ostru raspravu sa korisnicima na WMPU oko toga :P hamburger je dosao i Microsoft ce ga koristiti a vecina razvijaca nece. Ne vidim trenutne aplikacije kao Lumia Camera, Windows Novosti, Prognoza, Twitter, HERE maps i drive, myTube, MetroTube, i mnogo drugih aplikacija iz svakodnevnog zivota sa hamburgerima. SofaScore ima npr taj layout i mislim da su se korisnici navikli jer nema "ikone" hamburgera ali funkcija je tu, na vrhu moras kpritisnuti da bi otvorio kategorije, ima naravno i pivotu jos tu a to je dobar znak i za MS da se mogu kombinirati pivoti sa hamburgerima. Sve zavisi od aplikacije i njenim potrebama. Ja idem uvijek po principu kako ce korisnici koristiti aplikaciju, i ko prati moze vidjeti kontrole sve vazne u mojim aplikacijama su na dnu, do 1/3 zaslona, sve iznad su kontrole koje se ne koriste cesto. Ja vjerujem da oni imaju plan i uprkos svim javljanjima kako WP propada zadnje cifre prodaje pokazuju suprotno. a tek Windows 10 ce pokazati puni potencijal. Mislim cak i za 9 dana da cemo vidjeti dosta toga.

    Tako da htio sam reci, pivoti nece nestati ;) razvijaci koji vole taj dizajn ostat ce vjerni.

    ReplyDelete
  14. Da, ja sam na prvom bildu imao problem sa preuzimanjem dodatka za Word flow hrvatski. Neki korisnici su uspjeli i znam 100% da radi kako treba. Za dijalekt jeste istina ali ne bi me cudilo da su i to ugraidili. Primjer Njemacka, jedan jezik vise dijalekta i za svaki ima sve rijeci (ili barem vecina) tako da oni iz Bajerna mogu koristiti svoj dijalekt, kao i oni iz Hamburga.

    ReplyDelete
  15. Koristim tehnical preview na kompu od pocetka i sad je vec jako stabilan i moze se koristit za svakodnevni rad, tako da mi ovaj rok zvuci realno, medjutim kad je o mobilnoj verziji rijec, sudeci po ovom drugom buildu....cisto sumnjam :-)

    ReplyDelete
  16. Ima li neko problema sa citanjem YouTube a, na IE i Spartan secka, nece, prekida. Ne znam sta je a flash player nema za W10, a na chrome u radi normalno. Zna li neko sta je u pitanju? Hvala

    ReplyDelete
  17. Flash nije potreban za Youtube na WP jer je Youtube shvatio i ponudio drug iformat koji je prihvatljiv. A to da video ne ide tecno ne znam jer meni je obrnuto da na IE i Spartan Youtube radi bolje nego na Chrome ili Firefox. tako da ja ne mogu pomoci :P

    ReplyDelete
  18. Nisam mislio za telefon neko na PSu, Instalirao sam windows 10 tp, sve normalno, od juce YouTube ne radi na Spartanu i IE, dok na Chrome radi dobro. Ne radi se o telefonu. Sta li je u pitanju?

    ReplyDelete

Ostavite komentar