1.4.15

Internet Explorer protiv Opera Mini na Windows Phone 8.1

IE - Opera naslovna

Nova aplikacija Opera Mini je izašla nedavno i mi smo napisali članak o istoj. U tom članku smo spomenuli neke sposobnosti i funkcije Opera Mini preglednika i kroz komentare smo primjetili „bolji ovaj“ „bolji onaj“, ovom kratkom članku ćemo provjeriti koji je zaista bolji na Windows Phone 8.1. testove ćemo izvesti na benčmark stranicama kao i na stranicama koje su posjećene/popularne. Na benčmark stranicama možemo vidjeti koliko brzo i dobro rade oba i kako se ponašaju sa transformacijom HTMLa, kako primaju i prikazuju CSS, kako reaguju na Javascript itd. Nakon svakog testa ćemo dobiti broj koji se može uporediti spram ostalih web preglednika na drugim operativnim sistemima.

 

U našem slučaju test izvodimo na Nokia Lumia 1520 sa Opera Mini Beta i Internet Explorerom (11). Ne znamo koliko je taj test fer ili ne jer IE na WP8.1 posjeduje isti pokretač u pozadini kao i IE na Desktop računarima, punokrvni je web preglednik dok za Opera Mini mislimo da je samo „skraćena“ verzija Opera Desktop web preglednika, zbog toga ima i Mini u nazivu.

 

Izgled

screen shot uporeda 01

Da započnemo test na IE i Opera Mini beta sa prikazom web stranica. Primjer prvi koji vidimo iznad na fotografiji jeste Opera.com stranica. Na desnoj prepoznamo Internet Explorer, lijevo je Opera Mini Beta. Na prvi pogled izgleda ok, međutim tekst na fotografiji po nama bolje izgleda na IE jer Opera izgleda ne prihvata CSS sjene kao poluprozirne i odmah izgleda čudno i jako. Drugo što primijetimo jeste tekst ispod, previše su sitna slova na Opera Mini i nisu prilagođena spram veličine zaslona. Dok na IE vidimo da je tekst prilagođen telefonu i povećan kada treba da bude veći.

 

screen shot uporeda 02

Drugi test je Youtube, neko je u komentarima izjavio da Opera Mini prikazuje bolje Youtube stranicu?! Po nama nije bolje jer Youtube treba biti prikazan kao što je na IE na WP8.1. Kako to znamo, pa jednostavno, otvorite Youtube na Android telefonu (Google-ov servis na Google-ovom operativnom sistemu) i to je kako treba Youtube da izgleda, ko je sada bliže Youtube – IE ili Opera Mini Beta? Po nama je pobjednik jasan. Na fotografiji iznad su ovim redoslijedom Google Chrome na Androidu – Opera Mini Beta – IE 11 WP8.1.

 

screen shot uporeda 03

Za uporedu otvorimo i msn.com (Microsoft-ov teren) i opet jasno vidimo pobjednika, na Opera Mini Beta stranica izgleda blago rečeno ružno, ni malo prilagođeno. Sada može neko reći „CSS stranice nije kako treba i ne podržava Opera Mini“, da to jeste tačno ali nije kriv CSS stranice nego Opera Mini jer ne prihvata CSS kao i ostali web preglednici. Postoje neki standardi kojih se treba držati, a vidimo da to Opera Mini ne radi i ne ispunjava uslov i u uporedi propada kroz ovaj test.

 

screen shot uporeda 04

Da se vratimo na Youtube stranicu opet, IE11 na WP8.1 podržava „inline“ video gledanje to znaći da se video sadržaj može pustiti direktno u pregledniku i gledati na stranici, Opera Mini Beta to ne podržava i otvara Youtube videozapise u WP8.1 integriranoj video aplikaciji tako da koristi eksterni elemenat koji ne pripada samoj aplikaciji i u testu se ne broji jer je to više dio WP8.1 sistema nego Opera Mini Beta web preglednika.

 

Napomena: IE je isto tako otvarao videozapise prije WP8.1 u integriranoj video aplikaciji koja klikom na link Youtube videozapisa otvara video u toj app.

 

[Dodatak]

 

Ono što smo zaboravili napisati je još jedan propust Opera Mini Beta aplikacije, a to je da stranice ne možete gledati u landscape (vodoravnom) formatu! Vjerovali ili ne, isprobajte sami, otvorite bilo kakvu stranicu i nagnite telefon na stranu 90 stepeni, IE okrene stranicu da je možete čitati normalno dok Opera Mini Beta stoji u portret formatu.

 

Benčmark

 

wp_ss_20150401_0022

Sada idemo na test benčmarka preko IE i Opera Mini beta. Odabrali smo stranicu peacekeeper.futuremark.com. IE na WP8.1 je odradio test uspješno i nakon 5 minuta kao predviđeno prikazalo je rezultat sa 483 poena, što nije baš nešto sjajno. Bolji je u testu od iPhone 4s primjera radi, ali gubi zato protiv Nexus 7, Samsung Galaxy S4, iPhone 5. To moramo napomenuti je trenutno stanje, zbog toga je Microsoft napravio Project Spartan da ne bi kaskali za ostalima i koji će ovakav test položiti dosta bolje. Kratka napomena da Project Spartan kao kameleon se predstavlja kao Chrome – Firefox – Apple browser tj. vara stranice da je jedan od tih web preglednika da bi dokazao da može i u Spartanu sve te stranice biti prikazane kao i na tim operativnim sistemima i uređajima i pored toga može konkurirati u rezultatima testova ali o tome u drugom članku.

 

wp_ss_20150401_0024

Da se vratimo na temu, nakon testa koji nije sjajan za IE isprobali smo isti test sa Opera Mini, što je moglo biti sada kao glavni test i segment da sija za ovog web preglednika pokazalo se kao činjenica koliko je zapravo „loš“. Naime Opera Mini Beta nije u stanju da uradi test jer nakon prvog testa sa kvadratima zutim (koje vidite iznad), gdje treba tečno da se kreću kvadrati na zaslonu Opera Mini Beta web preglednik zablokira i test ne ide dalje. I nakon 30 minuta čekanja test nije završen i mi ga prekidamo jer vidimo koliko Opera Mini Beta na WP8.1 je samo fasada onoga što je pravi web preglednik.

 

wp_ss_20150401_0045

Možemo uraditi iste te testove i sa drugim preglednicima na WP8.1, i uvjereni smo da će svaki od njih izgubiti protiv IE. U testovima iznenađuje Surfy za WP8.1 koji prolazi testove slično kao IE jer je Surfy baziran na istom pokretaču kao IE11 kojeg nudi Microsoft razvijačima da bih napravili web preglednike. Surfy aplikacija tako ima 475 poena spram 483 koje ima IE11.

 

wp_ss_20150401_0048

Pored toga izvršili smo test i sa UC Browser za WP8.1 koji je također prošao testove jednostavno kao i IE11 i Surfy sa rezultatom od 480 poena. Važno je napomenuti da se ti web preglednici kao UC Browser i Surfy oslanjaju na IE pokretač tj. koriste IE11 bazu, a vlastiti izgled i ponašanje.

 

Po nama nakon ovog kratkog testa stoji jasno rang lista:

 

  1. IE sa 483 poena na benčmarku i ukupnom prikazu
  2. Surfy, US Browser i ostali koji se oslanjaju na IE11 kao osnovu a imaju vlastite funkcije i izgled slijede odmah nakon IE
  3. I Opera Mini Beta razgovarajući zadnji koji nije položio ni benčmark test, niti izgled web stranica.

 

Iako Opera Mini Beta ima „fensi“ gimike kao uštedu interneta (to ima i IE u postavkama), i ima “kao” prikaz potrošnje i koliko je Opera uštedjela, ipak vjerujemo da je ta statistika laž jer nakon posjete jednoj stranici koja zauzima < 1MB piše u Opera Mini Beta ušteda od 15MB, primljeno kao 5MB od ukupne veličine stranice od 20MB što nije uopšte moguće. Tako isto vara nakon posjete na drugim stranicama gdje jasno vidimo da ne mjeri nešto kako treba i prikazuje veličine web stranica iz fantazije.

 

Test koji smo izveli jeste test prikaza web stranica i benčmark test, nismo upoređivali funkcije jer se ova dva web preglednika razlikuju mnogo u funkcijama i previše subjetkivno bih ispao rezultat i to nije fer.

 

Šta vi mislite je li IE11 previše patio pod imenom koji ne opravdava kvalitetu ovog preglednika. Zaista ako vidimo IE11 na WP8.1 je urađen veoma dobro i što je najvažnije ima sve potrebne funkcije koje treba imati na telefonu. Naravno nedostaje tu još mnogo ali zbog toga imamo Spartan na Windows 10 (telefonima uskoro i računarima od zadnjeg bilda) koji će krenuti od 0 i dobiti sve potrebne funkcije da bih bio konkurentan Google Chrome i Firefoxu.

30 komentara :

  1. Edi Kovačić01 April, 2015

    Ovdje ima jedna netocna informacija. Youtube na opera mini beta se otvara na njemu. I sve tadi glatko i brzo. Internet explorer pocinje raditi probleme. Instaliraj ovo pa ono. Pa se sve rusi onda. Kao i na desktopu. Mozda opera mini nije jos najbolja ali je na dobrom putu da bude. Ako nista drugo biti ge korisna.

    ReplyDelete
  2. Krisztián01 April, 2015

    Svaka čast za članak.

    ReplyDelete
  3. IE za sada na wp bez greske rekao bih i premca. Jako dobar,detaljan i poucan tekst. Sve pohvale.

    ReplyDelete
  4. Mene IE na Lumiji nikad nije tražio da instaliram neki dodatak.. zapravo, taj dodatak se i ne može instalirati osim ako postoji u trgovini.
    Šta te točno tražio?

    ReplyDelete
  5. Opera je na Symbianu bila "must have" jer onaj preglednik koji je imao symbian nije bio neka sreća

    ReplyDelete
  6. Tacno smo mi napisali. Opera Mini beta ne podrzava pustanje videozapisa unutar stranice. Tacka. Tu nema mozda ili ne, jednostavno ne pusta video kako bi trebao. Pusti video u ugradenoj Video app koju ima WP8.1 kao sto je prije youtube aplikacija radila. To nije dio Opere. To sto koci IE ja nikada nisam primjetio, zapravo bencmark na dnu pokazuje istinu da Opera koci, a IE je ispunio uslove.

    ReplyDelete
  7. Svaka cast za clanak,mada trebalo je testirati, IE,Operu,UC Broswer i Maxthon.To su cetiri najjaca pregledaca za WP po meni.Bas me iznenadilo kada sam video clanak, to se trazi,treba jos testova izmedju app.

    ReplyDelete
  8. Nevezano za temu...Hocete posvetiti malo vise paznje novoj MS-DOS aplikaciji? Posto vi najdetaljnije to radite :)

    ReplyDelete
  9. Maxthon sam zaboravio, sad cu izvesti test da vidim da li on koristi svoj neki engine ili kao Surfy koristi IE11 kao podlogu.

    ReplyDelete
  10. Ne vezano za temu.Mi koji smo na preview for developers dobijamo li Denim update?

    ReplyDelete
  11. Slazem se,instalirao sam,al nzm sta da radim. :)

    ReplyDelete
  12. Boban Jolić01 April, 2015

    Meni je IE predobar. Nadam se da ce jos u Spartan verziji omoguciti full screan i da ubaci sta treba za gledanje live streamova.

    ReplyDelete
  13. Vladan Djordjevic01 April, 2015

    Za mene je IE,ubedljivo najbolji iz jednog jedinog razloga,samo sa njim mogu da skidam neke jace datoteke od 1gb i vise.Filmove i sl 😃 a posto sam nov ovde veliki pozdrav za sve

    ReplyDelete
  14. On je ja mislim zasnovan na IE, barem mi se cini,jer sam negde procitao da fakticki deli 70-80 stvari kao IE.Ali za deskopt mada mislom da je i za WP ista stvar 😄Dobar je ja ga koristim kako je izasao, nije los.Mada je IE kralj i na deskoptu i telefonu kao i safari 😄

    ReplyDelete
  15. http://nokiamob.me/2015/04/01/ukoro-nokiamob-v2-0-soon-nokiamob-v2-0/
    Nevazano za temu vraca se Nokiamob uskoro i to bolji nego ikada 😄 Uskoro vise vesti, dize se iz pepla kao Fenix.Ja sam bas ostavio komentar bice kao u terminatora ja cu se vratiti 😂 Hm Najbolje stranice za Windows svet su Windows Novosti, Windows Central i Nokoamob.Hm nadam se da nije 1 aprilska sala 😜

    ReplyDelete
  16. Ti si vec na denim ,iskljuci pfd pa pogledaj u exstra+info i uvjeri se a sto ti sada pise cuan kada si na pfd to je bug ....

    ReplyDelete
  17. Za stream je potvrdeno da ce sve "standarde" popularne podrzavati sto se tice streaminga. Za fullscreen na uservoice stranici ima mnogo glasova za to vec i vjerujem da ce ugraditi jer na Spartanu na Windows 10 ima. mislim ne potpuni fullscreen ali tu je to.

    ReplyDelete
  18. Kao sto smo iznad napisali, potvrdeno je koliko jE Microsoft ulozio rada u njega. Mozda on ima neke bugove ali vecina njih je prouzrokovana korisnikom, primjera radi mene je nedavno uhvatio "redirect virus" koji nije virus na samom uredaju nego na modemu koji antivirus ne moze otkriti. i korisnik koji se ne razumije bas u tehniku bi rekao ovaj IE je bezveze jer se tako i ponasao, non stop redirect radio na neke stranice. Ili otvoreno stoji 50 stranica u IE pa se korisnik pita sta je :P ima i toga.

    ReplyDelete
  19. Dobrodošao!

    ReplyDelete
  20. Ma imao sam ja 2 Androida izmedju ali sam i dalje Operu forsirao...najjednostavnija mi je

    ReplyDelete
  21. Edi Kovačić02 April, 2015

    Trazio me da skinem youtube aplikaciju. Koja onda nije htjela raditi. Izgleda da su to rijesili. Ali nije to kao na opera mini beta. Tano cak pusta video bez gubitka
    kvalitete. Testirano na mojoj Lumia 535. Svrha mog komentara bila je idiotsko pljuvanje po jedinom pregledniku koji je dostupan na windowsphonu. Ono sto vecina trazi radi odlicno i neradi probleme. Ostalo se treba uskladiti, nije to veliki problem. Ja sam operu mini koristio na starim npkia uredjajima i bio sam super zadovoljan.

    ReplyDelete
  22. Hmmmm....iskljucio sam PFD i sad mi je Denim.Hvala! 😊

    ReplyDelete
  23. Svrha te Youtube aplikacije na WP8.0 je bila da omoguci gledanje videozapisa sa Youtube u fullscreen zasebnoj aplikaciji. To je sto radi i Opera Mini. To vam pokusavamo reci, i ta Youtube app je bojkotirana od Google i nije u funkciji barem 2 godine.

    Ali ne radi se o tome, radi se o tome da smo i mi koristili Opera, inace je nikad ne bi testirali. I u svakom pojedinacnom testu je probao. To se ne zove pljuvanje nego cinjenice! Opera mini je na symbianu bila bolja vjerovatno, ali danas protiv IE je blago receno krs. Otvorite nasu stranicu pa pogledajte gdje je negdje stranica do pola zaslona pa onda ide pozadina, korisnici ce misliti da ja nisam napravio kod stranice kako treba a u stvari je to greska Opere. Otvorite clanak do komentara na nasoj stranici pa ce te vidjeti Opera ne podrzava na Javascript Disqus platformu! Otvorite bilo koju stranicu gdje morate uraditi upload bilo cega Opera vam nece moci pomoci. I to sigurno nece biti bolje korisnicima. Mi govorimo da manje kompanije kao Surfy, vjerovatno par ljudi je pravilo tu app, UC Browser osramote Operu sa kvalitetom. To nije nikakvo pljuvanje.

    Ako vi uspijete bencmark uraditi sa Operom protiv bilo kojih od ovih IE, Surfy, UC Browser i Opera bude imala priblizno poena, pa eto ajmo reci makar pola poena kao ovi ostali ja se izvinjavam duboko onda. A posto nece moci ni zavrsiti bencmark ja se nemam kome izvinjavati za istinu sto iznosim. I ne idem u nikakve dalje rasprave s vama koliko god vi voljeli Operu ili mrzjeli IE iznad imate cinjenice, a ne pljuvanje

    ReplyDelete
  24. IE je ponajbolje rijesenje tj preglednik koji covjek moze koristiti na WP uredjaju no tehnicki gledano objektivno ima i najbolja vizualna rijesenja, brz je, skida sve fileove brzinom munje.
    Jedina mana po meni je gdje ga Android tuce je Youtube. I to samo zbog jednog detalja...koja me uvijek zasmeta ili pikne u oko, uho, nebitno...je sto ne podrzava izlazak iz aplikacije a da ne iskljuci recimo neki glazbeni set ili filmic. Volio bih ukljuciti Youtube i pustiti neku pjesmicu i preci na drugu aplikaciju. E nekako se nadam kako ce to rijesiti...bas na IE.

    ReplyDelete
  25. To jeste. I ja bi volio da moze izmedu tabova sa pusta muziku tj. u pozadini. IE moze npr da se zakljuca dok svira neku pjesmu ali ne moze se na drugom tabu slusati. Zbog toga popularne aplikacije kao metrotube i mytube mogu.

    ReplyDelete
  26. No Metrotube ili mytube je samo alternativa, koju ne zelim platiti...kako ne bi imala reklama. Ja cak nezelim kupiti niti ovu aplikaciju, a doslovno sam everyday reader. Ovo je jedina aplikacija gdje me ne smetaju reklame. Dapaće Vise ih niti ne primjecujem.

    ReplyDelete
  27. Ja sam nase reklame u WP Novosti pratio u zadnje vrijeme i ima dosta aplikacija koje se reklamiraju tako da korisniku nekad dode i dobro :P ima cak i domacih aplikacija kao Picture Info.

    A Metrotube mislim da nema reklama, ni trial niti ista. Placanje je samo ko zeli kako ja znam.

    ReplyDelete
  28. To dosta zavisi od web developera. pik.ba ionako nije nesto dobra stranica jer ima dosta bagova, neocekivano za tako veliki portal da imaju toliko problema. Prvo dugo nisu ispravili skaliranje fotografija pa objavljene fotografije su bile nekako cudne, ili ih nismo mogli povecati, meni isto tako je html koji treba znati uraditi. padajuci meni IE podrzava ali posto je IE na mobilnom on nema "hover" tj. kad korisnik prstom preko lebdi ali ima da reaguje na dodir. Uglavnom sve se moze ugraditi kada razvijac stranice zeli.

    ReplyDelete
  29. Ja sam uspio (blago meni), kao i mnoge mnoge druge, uhvatiti MyTube kad je bila na MyAppFree. Ne koristim često, tek povremeno i to samo preko WiFi, ali zadovoljan sam.

    ReplyDelete

Ostavite komentar