17.3.15

Windows 10 uvodi biometričke funkcije za lakše korištenje samog uređaja

Windows 10 setup

Windows ekipa je danas objavila jedan veoma zanimljiv članak na svom blogu (blogs.windows.com) u kojem pričaju kako je od samog početka Windows 10 razvijanja Microsoft ekipa htjela napraviti Windows 10 više „ljudskim“ i jednostavnijim za korištenje. Personalni računari i uređaji tek sada počinju da postaju personalni sa Cortanom koja nas poznaje iz dana u dan bolje i koja postaje sve inteligentnija, tako i sa novostima koje želimo danas podijeliti s vama.

 

Microsoft je objavio da će Windows 10 podržavati funkcije skeniranja rožnjače oka i skeniranje otiska prsta. Danas su predstavili „Windows Hello“ biometrijski način otključavanja uređaja koji će doći na Windows uređaje kao Desktop računare, telefone i tablete. Ova tehnologija zahtijeva posebnu Infra-crvenu kameru za snimanje koja će raditi i po mraku i samim tim otključavanje uređaja će raditi i noću. Pored toga skeniranje otiska prsta isto zahtijeva novi hardver koji će to omogućiti.

 

W10_Laptop_NUI_16x9_en-US_030615-741x416

 

Pogledajte videozapis ispod i demonstraciju do čega je Microsoft već stigao.

 

 

Kao što vidimo otključavanje samog uređaja licem nije neki problem. Čak je sigurnije nego šifra ili PIN jer vaše lice niko ne može kopirati. Čak prikazuju test sa isprintanim licem na listu papira koji Windows ne prepoznaje jer prihvata samo pravo lice.

 

Windows Hello će moći raditi sa skeniranjem lica, rožnjače oka ili prstom. I Microsoft osigurava još jednom na kraju videozapisa, a vjerovatno će i u uslovima korištenja, da nikakvi podaci nisu spremljeni negdje i korišteni osim u svrhe koje korisnik potpiše korištenjem tj. u ovom slučaju otključavanje uređaja. Korisnik će imati naravno punu kontrolu nad ovim jer može da ne koristi ovu tehnologiju i može i dalje koristiti svoju šifru ili PIN.

 

Što je isto važno za napomenuti ako se malo dalje gleda u budućnost jeste da hakeri prilikom krađe podataka na serverima ne mogu ukrasti vaš identitet i samim tim neće moći doći ni do podataka. Ako uzmemo za primjer da su svi zaštićeni sa Windows Hello haker ima možda username ili email, ali nema pristup jer nema vaše lice, rožnjaču oka ili otisak prsta koje mu je potrebno da bi dobio pristup.

 

Šifre u klasičnom smislu polako ali sigurno nestaju iz naših života, a Microsoft pravi svoj prvi korak u pružanju novih tehnologija i servisa koji će to omogućiti. Više informacija možete dobiti u cijelom članku Windows bloga ovdje.

38 komentara :

  1. Berislav Jularic17 March, 2015

    Samo ga isprinta 3d printerom

    ReplyDelete
  2. Strassenjunge17 March, 2015

    ovo ce da bude zanimljivo bas :D

    ReplyDelete
  3. Da, ali da bi nesto isprintali u 3D mora se prvobitno skenirati u 3D a ko je od nas se skenirao u 3D i objavio to javno ?! Tako da i to propada jer se 3D print ne moze napraviti od fotografije.

    ReplyDelete
  4. Dino, ima li kakvih saznanja kada ce Microsoft "pustiti" Windows 10 za ostale mobilne uređaje ?

    ReplyDelete
  5. Zijad djulovic17 March, 2015

    Ovo ce biti mrak na 10-ki ,usput a kada ce 10-ka prewiev na telefone ,Dino budi precizan u sat a ne u dan 😉

    ReplyDelete
  6. Po mogucnosti i minut:)

    ReplyDelete
  7. Zijad djulovic17 March, 2015

    E mene vala niko neiskopira ,kriv nos i svasta neta ,bogami dabogda da me i komp mogne prepoznati kao "insana",daj boze kontaci ili da sam marsovac ili "hajvan" hahahah

    ReplyDelete
  8. u sliedecem bildu ce biti vise podrzanih uredaja.

    ReplyDelete
  9. ali bas. Windows ne da izmislja nove tehnike nego i pocinje primjenjivati. Mislim bilo je sve ovo i ranije ali se nije koristilo u privatnom sektoru. A uz Windows 10 ce Microsoft predstaviti i Intel kameru koja radi dobro sa ovim IR prepoznavanjem itd. vise o tome ovog ljeta.

    ReplyDelete
  10. Zijad djulovic17 March, 2015

    Danas bio u baci radi ap,nije do MS-ta ni wpa nego do banaka ....

    ReplyDelete
  11. sta kazu?! nema dosta korisnika?

    ReplyDelete
  12. Zijad djulovic17 March, 2015

    Eto kaze oprostite gsn Zijade bice najkasnije do polovine godine da vam sredimo fizicki token i to ma jok reko ili pozurite ili mijenjam banku ,da vidis trke jaro moj bireko ja sam iz predsjednistva...

    ReplyDelete
  13. hahaha. Naravno, njima je svaki korisnik bitan. A korisniku licno, sta bi se promjenilo promjenom banke?! osim ako imas neku stednju ogromnu koju ne smijes povuci ili sta vec mislim da se nista ne bi promijenilo. Pa promjenimo auto, odjecu, hranu zasto ne bi banku :)

    ReplyDelete
  14. Zijad djulovic17 March, 2015

    Bas to kao nemamo dovoljno korisnika i to ,pa reko mi cemo vam platiti ap ma ja se naljutio izvrijeđo ih da valja

    ReplyDelete
  15. Nemoj ih vrijedati, oni samo rade svoj posao :D nisu oni ni zaduzeni za te odluke nego oni likovi iznad njih.

    ReplyDelete
  16. Zijad djulovic17 March, 2015

    Odmah zvali glavnu poslovnicu a bitan im posto odmah za sobom povlacim dosta radnika iz spda to firma sumarija i znaju oni to a znaju i da sam ja prvi korisnik mba usluge u olovu

    ReplyDelete
  17. Zijad djulovic17 March, 2015

    Da vidis majke mi zove me mostar ,Sarajevo ,pa kao gosn zijade ubrzacemo samo da zavrsimo sa ipfonom pa ste vi na redu ,sjedite bujrum kafa dok dođe direktor i to jes stare mi a sve povod bila sinosnja rasprava ,reko dolazicu ko oni radnici u tuzli dok neplatite ap hahahah

    ReplyDelete
  18. Bokifireman17 March, 2015

    Legenda si majke mi bez tebe i woodya wp novosti nebi bile to.Cast Dini on je opet legenda na drugi nacin

    ReplyDelete
  19. Kako ja znam Z1 kompakt ima skeniranje lica za otkljucavanje mob jako dobar fol.bilo bi dobro da uvedu sve ovo na novije uredaje. :D

    ReplyDelete
  20. Dino reci mi molim te da li mi mozes pomoci oko jednog problema, sestra ima problem sa azuriranjem telefona. Klikne da ga azurira on krene da skida i dodje do kraja i onda opet krene iz pocetka. Ne znam u cemu je problem?

    ReplyDelete
  21. Ma ti si super (osecam to) a zamisli one silikonske dame ako im pukne silikon u ustima, obrazima i gde vec jos stavljaju ili popuste hirurske intervencije a one treba da svojim licem pokrenu fon ili komp hahaha ja ovako nestrucno, ne ulogova ih nigde vise nijedan hirurg :D

    ReplyDelete
  22. Ma ti si super (osecam to) a zamisli one silikonske dame ako im pukne silikon u ustima, obrazima i gde vec jos stavljaju ili popuste hirurske intervencije a one treba da svojim licem pokrenu fon ili komp hahaha ja ovako nestrucno, ne ulogova ih nigde vise nijedan hirurg. Iz druge ubodoh gde da napisem, nesto mi se poremetio raspored komentara dok sam pisala

    ReplyDelete
  23. Uredi,izbrisi comentar,postavi jednu tacku,sacuvaj uredjivanja,ja tako brisem pogresan comentar mada administrator moze vidjeti i izbrisano

    ReplyDelete
  24. Kamera ne moze ni "uhvatiti"onolike usne za skeniranje

    ReplyDelete
  25. hahaha pa odalje se malo da stanu u "kadar"

    ReplyDelete
  26. Ima softver da pomisli da neko hakuje sa komadom automobilske gume,,,bas sam nekulturan

    ReplyDelete
  27. Imalo bi i gorih poredjenja ali poenta je da moze biti problema za one kojima je identitet narusive prirode haha valjda ce biti pametni da koriste roznjacu ili otisak prsta...

    ReplyDelete
  28. Sad sam tek videla da si ovo napisao jer mi nije stiglo obavestenje. Evo opet prepravila :D

    ReplyDelete
  29. A kada otprilike dolazi taj build?

    ReplyDelete
  30. Berislav Jularic18 March, 2015

    Snimi te preko interneta kad provaljuju u sve ili skaypa

    ReplyDelete
  31. Zijad djulovic18 March, 2015

    Da ova opcija prepoznavanja lica je ok ali op5 ima tu 1000 ali ,sta ako jedan komp koristimo ja i 2 sina ,nema opcija ili ima da prepozna 3 face ,e tu je MS u prednosti ,bezbeli moracu kupiti 3 kompa i jos 1000 ali ,ako i svasta nesta.Za mobilne aparate ok zt je stvarka za 10 ,ali neka necel androidasi puknut od zavisti ,joj jedva cekam da u kaficu ono pocnem otkljucavatu facom a oni zinuli ko budala na pun mjesec a ja ono ko glavna faca ,bas mi ono ko da sam dosao među indijansko pleme pa se "ibrete" na ogledalo a meni ko to otkljucavanje facom sasvim normalna stvar ,joj hocu ih iz...at pobogu si brate hahahaha

    ReplyDelete
  32. Zijad djulovic18 March, 2015

    Mada si pitao Dinu evo da ti i ja nesto odgovorim dok dodje Dino ,nije to ispocetka nego ima dvatri updatea sistena a to rade redom nece odmah recimo sa 8smice na 8.1denim nego ide korak po korak kako stizale nadogradnje i neprekidaj nista i neka je baterija u punjacu ,to je ono sto ja znam i sto sam predeverao po 4 sata skidajuci jaranima isto,barem se nadam da je to akp je nosikiriki.....

    ReplyDelete
  33. Zijad djulovic18 March, 2015

    A ubodel zivota ti 😉

    ReplyDelete
  34. Ne moze se to preko video snimka uraditi. To je isto isprintati covjeka. Za 3D sken treba 3D skener a to ne vjerujem da ce iko od nas prisustvovati dobrovoljno :) i da je iko od nas to vec uradio.

    ReplyDelete
  35. Ja opet razmisljam sto ce se desiti ako covjek pretjera sa alkoholom,legne u 4 ujutro a ustane u 7 i nikakav,oteklo lice podocnjaci popucali kapilari na nosu lice crveno takvog ni majka tesko prepoznaje a kamo li jedan softver,dali to znaci da covjek mora da bude pijan kad bude pravio otisak lica

    ReplyDelete
  36. Jedva hahaha 😃

    ReplyDelete
  37. Taj koji toliko pije je uvek takav on se samo doradi alkoholom cim progleda i nastavlja dalje, tamo gde je stao pre nesvesti. Oni koji su nekom prilikom preterali nece valjda do te mere izgled da promene. Alkoholicari i ostali sa problemom identiteta druge vrste neka koriste otisak prsta ili sifru i nema frke za njih 😉

    ReplyDelete

Ostavite komentar