13.3.15

Microsoft navodno radi na dovođenju Cortane na Android i iOS

Cortana Lumia

Microsoft-ova Cortana na Windows Phone 8.1 i sada na Windows 10 pokazala se kao puni uspjeh ako oduzmemo činjenicu da nije dostupna za naše jezike. Ali u državama gdje je dostupna ta usluga dosta utiče na kupovinu samog uređaja. Prema pisanju Reutersa Microsoft navodno radi već na tome da dovedu Cortanu na Android i iOS. Ranije su kružile glasine o ovome ali nikada nije bilo potvrđeno.

 

Nije ni sada potvrđeno 100% jer se pisanje odnosilo prvobitno na Cortanu i šta Microsoft planira u budućnosti ponuditi s njom i kakav je njen dalji razvoj. U tom intervjuu je Eric Horvitz (direktor Microsoft Research-a) odgovorio da rade aktivno na poboljšanju Cortane i da bude još aktivnija i pametnija nego što je danas.

 

Primjer bi bio da shvata sadržaj email-a i prema tome se „ponaša“ prema korisniku. Microsoft Research inače radi na neobičnim idejama koje mogu nekad u budućnosti doći do značaja i samim tim Microsoft bi imao prednost jer je razvijao tu tehnologiju ranije. Google ima sličnu granu u kompaniji koja se bavi istraživanjem naprednih tehnologija tako se bitka vodi još iza zatvorenih vrata.

 

Iz intervjua Reutersa vidimo da glasine o Cortani na drugim operativnim sistemima još uvijek nije potvrđena kako oni pišu

 

„The plan to put Cortana on machines running software from rivals such as Apple and Google, as well as the Einstein project, have not been reported.“

 

„Plan dovođenja Cortane na uređaje konkurenata kao Apple i Google... još nije potvrđen.“

 

Pored toga i Apple radi na razvoju Siri (koja je u pozadini bazirana na informacijama Microsoft-ovog Bing-a).

 

Na kraju ako se pokaže kao istina znamo da će mnogi reagovati kritično i ne razmišljajući malo u budućnost, ali šta ako Cortana bude dostupna na Android i iOS kao zasebna aplikacija?! Microsoft bi s tim imao samo više uticaja na sami Android i iOS nego što ima trenutno. Trojanski konj nije ništa novo, a u sadašnjosti bi mogao on izgledati ovako da Microsoft ponudi sve svoje servise kao Office, Skype, Cortanu Androidu i iOS da bi ih oslabio jer njihovi korisnici bi onda manje koristili Google Now i Siri kao što se pokazuje sa Office to je i istina, Office aplikacije od Microsoft su bolje rangirane na Android nego Google-ove Office aplikacije. Isti slučaj je i sa iOS. Ti servisi koje Microsoft nudi na konkurentskim platformama dovode samo do toga da korisnici razmišljaju o Microsoft-u pozitivnije.

 

Tako se dogodilo nedavno sa preuzimanjem email klijenta (aplikacije na Android) za 100 miliona $. Microsoft je preuzeo tu kompaniju, zalijepio Outlook na ime aplikacije i recenzije za aplikaciju od Android i iOS korisnika širom svijeta su bile „Microsoft napravio bolju email aplikaciju na iOS nego Apple“, „Microsoft sada ima najbolju email app na Android i iOS“. To će se pozitivno odraziti i na Windows, a samim tim i Windows Phone. Šta vi mislite?!

 

Izvor: Reuters

109 komentara :

  1. Alen_oprosti13 March, 2015

    Poslije Here maps, Officea, ukoliko i Cortana bude dostupna na Androidu i iOSu, nisam siguran koliko ce WP biti interesantan i poseban..

    ReplyDelete
  2. To mnogi kazu... Slazem se i ja. Ali mi i nemamo Coetanu na nasim jezicima pa smo odabrali WP prije nego Android ili iOS tako da se za nas ne mijenja nista.

    Tu je veca uloga onih koji sada kukaju kako ce preci na Android jer sta oni konkretno gube s tim?! Ja ne vidim iko ista da ce izgubiti. Mislim funkcije na WP ce ostati iste, a cisto sumnjam da pravi korisnik uredaja odlucuje o kupovini samo radi Cortane ili ne Cortane :) zar ne?

    Mislim ko voli fotografirati on ce i dalje uzeti Lumia sa Pureview, ko voli WP on ce i ostati na WP, isto vazi i za Android i iOS ko voli koji sistem tesko da bi presao tek tako.

    ReplyDelete
  3. Milan Đurić13 March, 2015

    Jednom sam samo stavio telefon na engleski jezik i regiju i sve to podesio i koristio Cortanu i samo sam rekao da podesi alarm tad i tad i to je bilo urađeno vrh i od tada sam se naložio na to i ne mogu dočekati da bude i kod nas. Verujem da neće kad dođe win 10 ali bi makar moglo biti dozvoljeno da se na engleskom govori i da nema veze sa regijom i jezikom telefona. :)

    ReplyDelete
  4. Svasta. Neka ostave bar neku ekskluzivu za svoj sistem! Ionako im i njihove maticne aplikacije zaostaju za konkuretskim, tipa Skajp, jos ako i Cortanu naprave za konkurente, pa onda stvarno...

    ReplyDelete
  5. Dino jel ovo sluzi da nakacim fon i koristim ga ili da nakacim fon i da ostavim da se puni? :P

    ReplyDelete
  6. A ovo sto je Dino pomenuo, odabrali WP bez Cortane na nasem jeziku i to, realno vecina je odabrala zato sto nema kesa, a za te pare nema da se kupi funkcionalan Android pa kao ajde WP. Premijum modeli ne dominiraju ovim trzistem. Prvi da sam imao kesa bih uzeo Xperiu ili neki premium LG, ali dobro, ne kajem se ni sa ovim.

    ReplyDelete
  7. Ima i toga. Ali evo moj brat ima Z3, a ja Lumia 1520 i ne bi iskreno nikad uzeo prije Z3 nego 1520. Jer drugacije sam malo mislio ono iznad. Ko voli WP kupit ce u rangu svojih mogucnosti ono sto mu treba bez obzira sta ima konkurencija. Osim oni koji su neodlucni.

    ReplyDelete
  8. Oboje. Mozes zakaciti telefon da se puni i istovremeno ga krostiti. To se prvo napuni na uticnici negdje i onda koristis kasnije kao bateriju. Imali smo mi recenziju za Hama power bank nekad sa preko 6000mAh i jos ga koristim jer jedino on mi moze napuniti 1520 barem 1 1/2 puta. Dok oni od Nokije i Microsofta sada imaju svi oko 1800-3000mAh i s tim ne mogu ni jednom napuniti :P

    ReplyDelete
  9. Ovo je neko prosuo šuplju... Od ovog nema ništa, siguran sam...

    ReplyDelete
  10. Hoce li napraviti Cortanu za nase govorno podrucije (podrucije stare juge)? Odlicna je aplikacija.

    ReplyDelete
  11. Imas i Genius baterije mnogo manje (mislim na velicinu uredja) da moze da ti stane u dzep zajedno sa telefonom, a jacine 2600mAh. ja koristim taj i prezadovoljan sam, renije punio s njom NOKIU N8, a sada imam L925 i puni do kraja i ostane ti jos za malo.

    ReplyDelete
  12. ma ovo bila neka rasprodaja 6 evra :D valjda ce moci jedno punjenje L920

    ReplyDelete
  13. Android ce"dobiti"Cortanu a mi kvalitetan youtube,sve sto se proizvodi i prodaje se,nemam nista protiv

    ReplyDelete
  14. Cudime da slazes sa takvom izjavom,ti koristis aktivno Cortanu i sta mislis koliko jos ljudi ima potrebu za tim,mnogi kao i ja aktiviramo jedan dan se zabavljamo i ostavimo niti imamo potrebe za aktivnim koristenjema mnogi ne znaju perfekt engleski,i zbog toga da se izgube korisnici izgledi su nikakvi,ako W 10 ne bude dobar tad ce se gubiti

    ReplyDelete
  15. Ti zaboravi da se danas sve prodaje svijet je trgovina

    ReplyDelete
  16. Evo sad čitam, to i ako se desi neće biti puko prenošenje Cortane na ostale platforme nego dio većeg projekta... Ja i dalje mislim da od toga nema ništa, pali bi mi u očima... Al' j*be se MS šta mi mislimo...

    ReplyDelete
  17. Nama je sve ovo hobi i zabava a MS posao i to posao sa extremno jakom konkurencijom "tamo"se trguje kao na pijaci malo pretjerah ali trgovina je osnovna grana

    ReplyDelete
  18. Ja se pitam da li su ovi iz Microsofta vise normalni!? Prvo Here ode na android i iOS,pa office,pa mix radio,pa outlook,pa skype bolji, pa sada stavite i cortanu.Znaci stvarno sam iznenadjen, ovo ako urade ja tog dana prelazim na iOS iz koga razloga a to je jedan,zato sto su bezobrazni zapostavljas korisnike svoga sistema,hajde covece da puste app kasnije vec puste app losije na svoj sistem nego na druge.Hajde reci te mi jedan razlog radi koga ce neko kupiti Lumiu ako sve te app bude imao na androidu primer, pa ima vise app bolje su primer messenger,skype,ima od banaka,od drzave gde zivi.I hajde recite mi sto bi neko kupio WP ako to sve bude imao tamo.Oni mjesto da iskoriste sto imaju cortanu i td da se,potrude to,swype i ostale app da naprave bolje na WP i da prevedu na sve jezike,ako sistem ima prevod zasto nebi swype,zasto nebi i cortana bila kada moze na srpskom,bosanskom,hrvatskom i google now.Znaci tako sam ljut na Microsoft ako to dopuste odmah mjenjam,prvo u mojoj kuci svi koriste Lumie,onda 70% drustva sada koriste Lumie,ja sam poceo sa 920 kada je izasla i od tada sam imao par modela.I mi svi koji smo dali pare,poverenje kada su obicne app kao facebook bile haos,i trpili sve to i kada imamo prednost oni hoce i na druge platforme dopuste, isto kao sto su hteli android app na WP.Znaci stvarno direktoru Microsofta treba doci sto bi nas narod rekao iz dupeta u glavu sta radi i kako.Sta Porche,Ferari i Masarati trebaju da razvijaju motore i za druge da bi neko video kako onk imaju dobre motore.Pa da li ste vi normalni vise!?Znaci ovo ako se uradi ovo ce biti bruka i za mene poraz za Microsoft.Kakve ce on zarade imati sto dovede cortanu za iOS i android nikakvu,samo ce potrositi pare za razvijanje i manje ce ljudi kupovati Lumie i uopste WP kada ima drugde.Ja neznam Microsoftu pametnije da napravi neki forum i da,cuje sta narod tj korisnici rade i zele nego da tjera korisnike na druge platforme.Ili da makar napravi anketu da li bi voleli ili sta vec.Bolje naprvaite vise seriju modela da se zna sta je i koji model a ne stanca te modele nezna,narod sta je vise fablet,sta nizi model a sta top model.Isto kao da deca vode firmu a ne ljudi koji ponazu da svet zivi lakse i napreduje.

    ReplyDelete
  19. pored metrotubea mi ni ne treba oriđiđi youtube

    ReplyDelete
  20. Slažem se sa većimo što si rekao, samo, ja ne mislim da MS to radi "tek tako". Ima neka pozadina koju ne znamo i u koju nismo upućeni. Sve je to brate moj isplanirano do u detalj. Ništa kod njih nije "onako".

    ReplyDelete
  21. Da, i ja sam prezadovoljan sa MT...

    ReplyDelete
  22. Nije to tek tako znam i ja njima je draze da koristi neko office na androidu i iOS nego na WP.Ali ti kazem zasto prvi ja a i drugi da se vise zezamo sa app te su losije,te sporije neke, te update cekam 6 meseci, te pola app za Jugu u vezi banaka i drugih stvari nema.Pa zasto da koristim onda WP ako 90% njegovih prednosti nema,njemu je drzaze da ljudi koriste skype na iOS ili android gde bolja app nego na WP gde nema vecinu stvari u app kao na drugim platformama.Ja razumem napravis neke app jer je veca zastupljenost tamo nego na WP 5% ali ne mozes sve app pustiti tamo a google nece ni da napravi niti da pustiti Microsoftu youtube.Tebe neko gadja kamenom ti ga rani sto bi nas narod rekao.Znaci bruka nevidjena i sramota za Microsoft ja prvi napistam ako dodje do ovoga.Iskreno i kad bi otisao vise bi mi bilo zao kamere nego samog WP.Koristim WP od 2012 i cekaj ovo cekaj ono, ako moram cekati programere za druge app ne moram cekati app of Microsofta.Znaci Microsoft nema nikakvu korist ako pusti Cortanu za druge platforme,a office da su pametni da zakljucaju da se ne moze koristiti ako nemas office 365 i gotova stvar.A ne tako svima dajte a svojim korisnicima koji su dali vreme,novac,zivce fakticki das srednji prst.Znaci stvarno volim WP i Nokiu i sve ali ovo je stvarno vise prelilo sve case.Pametnije da su te pare ulozili na marketing tj da su sklapali ugovore sa operaterima kao sa T-mobile da skoci prodaja,kao sto Samsung radi svaki Samsung sto proda operater ima proviziju.

    ReplyDelete
  23. Po pisanju vidim da si ogorcen kao sto sam ja bio kad bilo problema sa Skype,medjutim MS je proizvodjac i prodavnica ko bolje plati prodaje se,kada bi svaki korisnik platio telefon 800e u prosjeku mozda nebi ni morali prodavati Cortanu

    ReplyDelete
  24. Moj razlog sto sam presao na WP je stabilnost i pouzdanost OS ,sto nisam imao na androidu pa me nikakve cortane na androidu nece vratit .

    ReplyDelete
  25. Edi Kovačić13 March, 2015

    Rade to zbog dobre promocije. I jer misle dobro unovciti. Definitivno dobra ideja. Jos bolja promocija. Ali mislim stvarno, zar itko misli da ce to proci ?! Pa tko bi normalan instalirao ista od microsofta na drugoj platformi. Ionako se smatra crnom mackom na mobilnoj sceni.

    ReplyDelete
  26. To je sto i ja kazem. Imati Cortanu ili ne nije igralo ulogu kada sam kupovao WP, a nece ni u buducnosti igrati ulogu. Ja gledam cijeli paket a ne samo odredenu funkciju.

    ReplyDelete
  27. I jedan i drugi ste u pravu. Microsoft je softverska kompanija i oni ako zauzmu to trziste prije nego sto se Google Now razvije, a vidimo da Coetana trenutno ima malu predbost jer razumije ne samo sadrzaj koji zelis nego i u kontekstu kao npr pronadi mi restoran, i kada ti pokaze rezultate mozes bilo sta drugo pitati kao npr pozovi taj restoran ili pokazi mi put do tamo. Tu Google Now staje jer njemu mozes reci nadi mi restoran i on ce pronaci ali ne mozes dalje u kontekstu pricati sa Google Now kao sa Cortanom jer one ce poceti novu pretragu a ne da nastavi tvoj prvobitni zadatak.

    Google vjerovatno radi vec na tome ali ako Cortana dode prije Google Now na Android onda ce se i Android korisnici zapitati da li MS tako los kako pricaju i vidjeti da je to bila laz. Isto se desava sa Office i Skype. Obje aplikacije razvaljuju na Android i iOS ne zato sto su bolje nego na WP nego zato sto na Androidu nema boljih app i to trziste koliko god neki fan se ljutio je vazno za dalji razvoj. Bez tog novca od skype i Office koji ce Microsoft prodati na Androidu nema ni office na WP.tako cista matematika. Zaradis negdje da bi ulozio na drugoj strani a to Microsoft radi odlicno jer kako vidimo porsla im je zarada preko rekordne vrijednosti i regulatorna agencija za vrijednosne papire je im morala smanjiti vrijednost da ne bi porsali dalje. Toliko o tome da li MS ovo samo onako radi ili imaju cilj pred ocima.

    ReplyDelete
  28. Zijad djulovic13 March, 2015

    To ze kaze kae izgubio se ko đulsa u grahu hahahahaha

    ReplyDelete
  29. A ne pitaš se koliko je novih korisnika MS dobio sa WP8.1 i Cortanom + i dalje dobija... Koliko će ih još biti kad bude W10? Nemojte biti djeca, MS je prevelika kompanija da donosi nepromišljene odluke... Ima tu nešto što mi ne znamo i što možda nećemo ni saznati...
    A na živac mi ide ova priča da je sve od MS bolje na drugim platformama, pa mislim stvarno... Koji mazohist neko mora biti da ima WP i tako misli i priča?

    ReplyDelete
  30. Zijad djulovic13 March, 2015

    Ma nema sile ba ,nedam svoju L1020 do zadnje kapi krvi ,svi moji telefoni buducnosti su wp i nema drugog boga osim MS 😁

    ReplyDelete
  31. Nama i virtuelne zene prave haos ali nedamo se mi prevescemo je zednu preko vode

    ReplyDelete
  32. LittleNasty13 March, 2015

    Kortana sigurno nece vratiti ljude sa wp na and. ali ce nenormalno pojacati prisustvo bing pretrazivaca na androidu i iOs-u a tu lezi zec.

    ReplyDelete
  33. A druze ni ja nisam verovao dok nisam probao, prvo bing vreme je dosta lepse uradjena app na androidu nego na WP.Cak smo ja i Dino jednom prilikom to komentarisali,onda skype jel ima,opciju citanja imenika kao Viber koga imas u imeniku mozes mu slat,zvat i td.Pa skype na WP tek nedavno dobio da se mozes ulogovati i preko skype acc ili microsoft adrese.Tako da ja ne kazem dzaba da nisam proverio.Reci zar ima logike nesto si napravio tj svoj os i ti neku stvar primer skype, bolju app pustis na android nego na svoj os, ili outlook?Jesu morali objaviti pre izlazaska Win 10 i na druge platforme dok ne ouste na svoje.Inace volim Microsoft i sve sam razumio do sada,ali poslednjih godinu dve kako rade bas me iznenadjuju i razocaravaju.Znaci tri godine vicu da ce biti vise app na storu da ce privuci programere i nakon gotov 5 godina oni nema ni 500 000,hajde nije vazan toliko broj koliko kvalitet ti app,stoji da stabilnije rade i bolje neke,ali dizajn,update nekih app od messengera,vibera i td...Zna Dino kakav je pre bio fb tj pre 3-4 godine, boze sacuvaj i kazem jeste uradjen veliki napredak ali ne mogu shvatim da ja u komentarima ne mogu postavljati jos stikere, a proslo je barem pola godine od toga kako je prestavljeno, i android i iOS verzija su to dobile davno par dana po izlasku.

    ReplyDelete
  34. A drugo i Microsoft je samo firma i ljudi nekada gresi, ali nikada toliko te greske ne kostaju nju kao korisnike.Eto za WP,sjecas se WP 8 nisu dobili korisnici WP7, pa onda Nokia android serija telefona koja je pustena i cim su rasprodali zalihe najavljeno da ukidaju dalji rad i razvijanje.I da ne nabrajam dalje i starije, Apple mi je bolji dosta vise sto se tice toga verovatno zato je i najvrednija IT kompanija na svetu, jer sve drzi exluzivno na svojim proizvodima.I naprave to i ako je cena skuplja mozda 8-10 puta nego sto treba biti ali ljudi naprave ugovore za operaterima.Da ti kazem iPhone prvi kada je izasao nije imao,app store, vec naknadno je ubaceno u njega.Nokia je to imala sve davno,net,wifi,smartphone i td ali Apple je uradio to da se dogovorio sa operaterima da ponude net,proizvode i td i radi takve taktike je Apple danas prodao vise telefona nego Samsung i prvi je proizvodjac telefona danas.Znaci ne branim Apple ili da pljujem Microsoft ali kazem kako jeste i realno,da prodaju vise Lumia,nije toliko vazna ni reklama kao dogovor sa operaterima jer iPhone ljudi kupuju 90% preko mreze a ne preko stora.Primer nasi operateri imaju Lumie u ponudi a nemaju app za nje, niti se trudi Microsoft niti operateri.

    ReplyDelete
  35. To sam u clanku htio spomenuti. Bing je biznis vrijedan milijardu i nesto, unosi novac a sa ovim ce jos vise. I pored toga neka prodaju Occie 365 zat osto ljudi vole Office na Androidu odma veca zarada. A bez zarade znamo da nista ne ide.

    ReplyDelete
  36. Ogorcen jesam druze jer 3 godine ulazem novac u njihove telefone,prijatelji svi koji su videli Lumiju kupili su zato sto sam rekao kako jeste i zasto se meni svidja.Svideo mi se WP jer ne steka,i jer je drugaciji,bio sam uz njih od pocetka fakticki i sve cekas i trpis.Ali jednostavno doslo mi preko glave da nas korisnike njihovog sistema ponizavaju, ne mene vec sve nas,znaci niko ne trazi cudo ili sta vec, vec sam samo realan i fer.Ako nesto platim to i ocekujem, u mene drug koji ima Ferari kupio ga je da pokaze kakav je to auto i da stoFerari ima motor nema niko, zelja mu je bila i ostvario je.I to je tako,a zamisli da Ferari, Porsche radi za VW,Renault,Peugeot i td motore i da svi imaju ko oni.Mislim neka exluziva mora da postoji,ja sam se pitam ko ce kupiti Lumiu ako sve njene kvalitete i prednosti imas drugde.Stekanje,pa iskreno uzmes Motorolu E,G,X i vidices i android ne stekao kao pre,steka on ali sve manje i manje, nije ni android isti kao pre verzija 2.3 i novi 5.0.Znaci ne branim android ali spominjem ga jer drzi 82% trzista, ja znam da necu preci na android vec iOS budel Microsoft nastavio sa ovom politikom.Sve se prica WP mlad sistem,pa nije tako ni mlad vise,ne pije se vise ni ta prica vodu sto bio rekao narod, evo 5 godina je,a nema ni 500 000 app u storu,hajde sto nema toliko vec nema kvaliteta neke app sto i imaju.Jednostavno fakticki vidis usta si verovao,ulozio vreme i novac shvatis da su te izigrali, sve ona orica bice stpri se vako nako,sve stoji wp ne steka,dobijas update ali to narod ne,privlaci toliko osim onih sto bi rekao covek malo sto se razumeju,pa garantujem da ima dosta Lumija da narod i ne azurira nikako jer nezna, ne samo WP vec i druge sisteme,osim ako ti neko ne kaze ili uradi.Ali narod privlace app i dobro suradjivanje sa servisima i operaterima, kod nas gde sam god otisao u BH mobile,Eronet ili Mtel nude ti Samsung ili Huawei,ja znam da ih Lumie sije odmah,ali zasto se ne dogovori tako i Microsoft da nude i Lumie!?Nema para za to a ima para za razvijanje Cortane i drugih app za druge platforme,a veruj mi to je ogroman novac jer mlras platiti vise programera da rade app i za jednu i drugu platformu.

    ReplyDelete
  37. Ipak je ovo samo glasina, pa i da se desi opet je to samo biznis i nista vise i mi tu nista ne mozemo...

    ReplyDelete
  38. Strassenjunge13 March, 2015

    Pozz,razmisljam sa L630 preci na L535,al se dvoumim :/ pa bih zelio cuti vase misljenje jel mi se isplati to ili ne,msm jel bolja L535?

    ReplyDelete
  39. Strassenjunge13 March, 2015

    Pozz,razmisljam sa L630 preci na L535,al se dvoumim :/ pa bih zelio cuti vase misljenje jel mi se isplati to ili ne,msm jel bolja L535?

    ReplyDelete
  40. Dovoljno je samo pogledati ko su najbogatiji ljudi u svetu i bice jasnije da MS ima biznis politiku: napravi, prodaj, zaradi... Ako im se dozvoli oni bi kupili i pola akcija Googla. To je uvek bilo jasno sa MS jos od njihovog postanka tako da nista ne cudi ova glasina. Sa W10 i cortanom WP ce itekako biti konkurentan androidu i iOS-u kad (ako) dobiju cortanu, tako da se ja ne bih nesto brinuo u vezi toga. U svakom slucaju za jedno 5 godina ce se pokazati gde je MS i WPhone...

    ReplyDelete
  41. Sacekaj jos mesec-dva i kupi 640 3g koji ce biti 139€ i koji je duplo bolji od 535 i nakrivis si kapu...😊

    ReplyDelete
  42. MS nije zasluzan za los Viber a za mnoge navedene stvari nemam sta da kazem

    ReplyDelete
  43. Nekoliko puta sam htjeo da se rijesim WP osnovni problem Skipe,tastatura,rijetko mi trebaju app osim standardnih ali kad mi zatrebaju ne nadjem ispravnu,onda se opet mislim ni jedan drugo OS nece mi raditi brzo kao WP

    ReplyDelete
  44. Jel neko stvarno misli da je ovo nesto novo? Da su neke nove opcije? Ne moze se ponuditi gotov proizvod odmah, treba malo drame, da se pise o wp 8, pa o wp 8.1, pa o w10... Lagano se ulazi na trziste, korak po korak, microsoft je mogao pustiti sistem kao w10 pre dve godine i onda se prica o njemu par meseci i kraj, ovako se stvara tenzija, oni koji koriste wp 8, 8.1 jedva cekaju da dobiju w10, a ostali da vide sta to novo dolazi od velike kompanije! Nista se ne prepusta slucaju, imate sada famu oko w10, svi iscekuju sta ce se desiti, sta ce se predstaviti, pise se o tabletu od 50$, lumiama od 100 e koje rade bolje od androida, microsoft polako otkida deo po deo, na vrh se penje od dna...

    ReplyDelete
  45. Sacekaj 640, 520 ti je bolja od 535, osim 1gb rama nema nista bolje, dobices malo veci display i to je to

    ReplyDelete
  46. A kad malo bolje razmislim, zasto bi Google pustio "cortanu" na android koja koristi "bing" pretrazivac, nema logike da bi Google to dozvolio i svoj pretrazivac gurnuo u drugi plan.!?

    ReplyDelete
  47. Pa druze jesu jednim delom sto ne ponudi pomoc Viberu ili nesto drugo da ovi prihvate i da napokon naprave app kako treba.

    ReplyDelete
  48. Nikad se nece dogoditi da MS pomaze Viber-u je i jedan i drugi koliko god imaju besplatne pozive isto tako imaju i placeneo koristenje aplikacije ja koristim placene verzije Skype,Viber,Voip4cent kojeg zadnjeg nema na WP i mogu reci da je Skype daleko iznad ostalih,ipak Skype bolje radi na Androidu,stver reklame

    ReplyDelete
  49. O cemu vi raspravljate i na sta trosite zivce i vreme... Ne znam sta ocekujete od mobilnih telefona...mozda da voze avione i cemu tolika kritika za WP...imam Lumiu 920, dve godine, nikad mi nista nije pravilo problem...viber jeste malo sporiji ali radi bez greske...a uostalom whatsapp je mnogo bolja aplikacija po mom misljenju a za pozive se naravno koristi stari dobri skype koji nikad nece imati konkurenciju u tom segmentu i koji je fenomenalan, ne znam koje vama to toliko aplikacije prave probleme...Pise covek, WP ima SAMO 500.000 aplikacija...prosto ne mogu a da ne puknem od smeha i da pitam pa koje ti to aplikacije sve koristis i sta ti to fali kad tih 500.000 ne mogu da zadovolje tvoje potrebe... Pametni telefoni, pravi ljude sve glupljim i da sto manje razmisljaju, a telefon ce da radi sve umesto njih... treba nam tamo neka cortona da popricamo malo sa njom jer "nemamo" drustvo i ne mogu da otkucam na alarmu da hocu da mi zvoni u 9:15 nego moram gospodji ili mozda gospodjici cortoni da kazem da to mesto mene uradi :)))))))))))...kad budu znali da naprave rucak i da opeglaju ves, da usisaju kucu, odu u nabavku, onda cu zameriti WP sto tamo nekom drugom sistemu poklanja tu jedinstvenu zenu zvanu cortona :))))))...a do tad WP i Nokia tj sad Microsoft nikad iz mojih ruku nece izaci jer nema konkurenciju...i sve PERFEKTNO radi...p.s. jedino sto bih jos voleo da ima moj mobilni, to je otkljucavanje pomocu prsta ili kao sto negde pise da ce mozda Lumia 940 imati i skeniranje roznjace...nije ni to toliko neophodno, postoji sifra, ali eto kao nesto malo modernije...

    ReplyDelete
  50. Slazem se da je Skype najbolji iskreno, ali zasto Microsoft nije pustio app kao u androida i iOS-a.Da kao Viber,Whatsapp kupi mi brojeve iz imenika i ko ima Skype mogu ga zvati.Trebam svakog pitati ej imas skype ime!?Skype jeste bolji,radi i kada je slabiji signal i sve,ali to ti pricam zapostavljaju svoju platformu 😉.Zasto svaku novinu pusti ore na druge platforme pre nego na svoju?A zasto nebi pomogao Viberu kada je pomogao Whatsappu?

    ReplyDelete
  51. E to je pod velom misterije na hiljade puta sam se pitao,kako se u zargonu kaze "glasine"glasine kazu da MS ima dogovor sa Google-om da Skipe nece biti savrsen na WP meni je to tesko za povjerovati medjutim sama cinjenica da ta app na WP ne moze da radi u landscape ja sa 6 inca nekako i uspijem a pitam se kako pisu oni sa ekranom od 4.3

    ReplyDelete
  52. nmjostarfdjjkkkehhhddbb,ja sa bio kod tebe juce

    ReplyDelete
  53. Radi tebi bez greske druze a mnogi se zale da im kasne notifikacije.Drugo fali aplikacija kao od operatera,kao od banaka i td,jer primer da bi nesto odradio oko banke da ne idem u redove moram imati iPhone ili neki android.Ocekujem ako platim i ulozim vreme da mi to vrate istom merom,zasto sve novine u app pevo pusti na druge platforme,kao one drive look i zakljucavanje,drugo skype i sihronizacija brojeva i td.Slazem se ja pusti na druge platforme neke aplikacije hajde Office pustili i ok nekako,ali zasto oni mogu koristiti app i ako nemaju office 365 preplatu,prvo si morao imati preplatu na,office 365 pa su stavili da moze i bez toga.E to je greska pustiti nesto da im se svidi pa da privuces na svoju platformu.Koje fale eto Instagram je zastao haos kako su pustili nema,update,messenger za fb je iskreno los nema jos pozivanje a i izgled je zastario nema podrku za HD i Full HD ekrane a u ocjenama u prodamnicama nekim nekada i kasne notifikacije,kao meni nekada kasne nekada ne.Tako da kada nesto komenatrises i kazes, prvo proveri.U tome je problem isto nisi ni upucen WP store nema ni 500 000, tj ima sa Windows Storom oko 550 000 app,a sam ima oko 360 000.Ti meni kazes da oni nisu mogli napraviti app kao telegram koja ne kasni ni malo za drugim platformama,whatsapp jedino fali poziv sve ostalo gotov ima.Ja kazem te pare sto ulazu u gluposti da siris najbolje od WP na druge platforme, bolje da su prebacili taj novac i ljude na operatere da dogovore sa njima,jer u svakoj naprednoj zemlji osim Juge bivse svi koji napune 18 godina,prelaze na preplatu.Znaci svi kupuju preko mreze,iPhone nebi bio prodat ni pola toga da nema ugovor sa operaterima, a cime imas vecu prodaju i ugovore sa operaterima odmah programere privlacis da prave vise app i kvalitetnije app.Znaci oni pustaju office,onedrive,msn app,cortanu i td na android, a Google nece da napravi niti dozvoli da Microsoft napravi app za youtube.I ti meni kazes da je to logicno!?I ko garantuje da sutra Zeiss nece napustiti dogovor sa Microsoftom ako budu imali i dalje ispod 5% trzista!? 😄Stoji da za youtube imas trece razvijace ali nijedna app za youtube nije kao officijalna niti ce biti dobra kao ona, ne samo za yputube nijedna app koja officijalna nece biti blizu officijalnoj.😜Sto bi placao za tubecast,metrotube novac kada je ta app cak officijalna i na drugim platformama besplatna,nije skupo dolar dva,ali prvo kada bih placao 5 app bilo bi puno,drug ja kupim app moze mi sutra je povuci sa stora.😜Tako da to nije fer prema korisniciama.

    ReplyDelete
  54. Ja sam obicno bio zadovoljan sa aplikacijama sve dok mi nije zatrebala jedna posebna u marketu od 560.000 app nasao sam 6 odgovarajucih od tih 6 ni jedna nije radila...mada osnovne ima

    ReplyDelete
  55. Pa desi da nema, da eto ja radim sa Raiffeisen i Sberbank i nema app,nema ni od jednog operatera u BiH i td.Ja kazem ima app prosecnog korisnika, ali i sto ima te app nisu dovrsene kao Instagram,messenger,Viber i td.App su bolje jer ne stekaju,ne gase se i td, ali bre dizajn i opcije.Pa eto ti Here Maps i Here Drive onaj look je ok za WP8 ali je vec zastario za WP8.1 , pa Here Drive nema podrsku za 720-1080 ekrane da izgleda to lepse manje ikonice to nekako da se ulepsa.Kako u Svajcerskoj mreza Swisscom djeli Lumie 530 za 30 franaka, a kod nas se ne moze ili Lumiu 630 za 50 franaka,kupis karticu na dopunu i dobije s telefon za smesne pare.Znaci gde olata veca 10 puta, gde svi kupuju preko mreze,gde za njega je 30 franaka ko za nas 3km,oni dele dzaba fakticki,a kod nas u Mobisu ja mislim da Lumia 1520 je oko 1000-1500km, znaci officijalni zastupnik.A tamo svi kupuju top modele pretezno iPhone,ali da kod nas stave barem 100km pa i nekako.Ili Apple u Srbiji pustio telefone,stora ja mislim jos nema ali bice,ali je nalozio svim operaterima da mora pustiti app za iPhone i da garancija mora biti dve godine i td, to ako ne ispunis ne mozes dobiti telefone da prodajes.

    ReplyDelete
  56. Na ovom sajtu je pisalo da ima preko 560.000 aplikacija, mada i da je 360.000, mislim da je to i vise nego dovoljno za korisnika koji ne ocekuje od mobilnog telefona da vozi avion...Pominjes placanje aplikacija, pa ako se negde placaju aplikacije to je na Iphonu preko Itunes...koliko se secam, oni cak nemaju ni mogucnost preko "blututa" da prebace na drugi mobilni nesto nego mogu samo izmedju sebe da "sheruju" fajlove...Mnogo ti je komplikovano da pritisnes cancel kad otvoris blic ili neke druge novine? Kad ti ponudi za drugi OS...(ne kazem da je to sasvim ok sto mora tako, ali nije ni smak sveta kako ti ovde sve to predstavljas)...Ok, nema banke, to je i mene malcice iznerviralo kad sam otvarao e-banking, ali verujem da kod kuce upalis komp i da sve transakcije mozes da odradis koje ti trebaju, a sigurno ti toliko ne gori pod nogama da uvek u svakom trenutku nesto moras da platis...a ako si vec toliko poslovan covek, onda sigurno imas neku zver od lap topa koji ti sluzi za takve transakcije a ne koristis mobilni za to...Mislim da od misa pravis slona...I kako god i sta god, 99% sam siguran da je WP NAJSTABILNIJI i i dalje DALEKO NAJMLADJI sistem...I da ce koliko vec sledece godine preplaviti trziste...50 ljudi ako ne i vise znam koji su presli sa androida na WP, a NI JEDNOG ne znam koji je presao sa WP na android....

    ReplyDelete
  57. Ali zaboravljaš jednu stvar, mušterije žele iPhone pa Apple može diktirati šta želi i kako želi. Apple operaterima može reć da dube na glavi i ovi bi to napravili samo zato jer će prodat više Apple proizvoda koji su puno skuplji nego nekih najjeftinijih Lumia ili nekih drugih uređaja.

    ReplyDelete
  58. Pa u pravu je covek, radi uglavnom kako treba i sve je na svom mestu. Ni najaci modeli tj. najskuplji ne rade perfektno i oni imaju problema. Ljudi uzivajte u telefonu ne trazite dlaku u jajetu...

    ReplyDelete
  59. Dadoh ti 1 upvote za duzinu teksta i za zivce kad si ih imao da napises ovoliko. Procitao sam ceo tekst a i dalje te ne razumem druze.? Zasto dozvoljavas sebi da se nerviras za nesto na sto nemas uticaja, Microsoft je prava biznis kompanija, ona pravi pare i svoj interes traze tamo gde je lova i sta god ti mislio oni ce nastaviti da ih prave.

    ReplyDelete
  60. U pravu si sve a i Gagi ima pravo za nesto ali to nije razlog da pada u bedak. Imam L720 sa 512 mb rama i odlicno sljaka, tu i tamo ponekad stucne ali na zahtevniju igricu uglavnom. Da fali po nesto, tacno je u odnosu na android ali kao sto kazes mlad je OS pa bice za par godina sigurno rame uz rame sa ostalim, vazno je da za sad radi lepo, fluidno pa na kraju niko nas ne tera silom da ga koristimo...😊

    ReplyDelete
  61. ovo da je lumia 520 bolja od 535 ne stoji. 535 je bolja u svemu od 520, jedino u čemu je lumia 520 bolja je u tome što snima video u 720p, dok 535 u 480p

    ReplyDelete
  62. Možda kada korisnici zavole njihove aplikacije na drugim platformama, oni ih neočekivano povuku. I onda imaju te aplikacije samo na Windows Phonu. I eto novih korisnika.

    ReplyDelete
  63. Hahahahhaa....ma ne vec neko mi kaze kao sve ok, sistem kao sistem jeste ok ali me nervira kada neko kaze sve mu radi, daj bre ili imaju sve app 😄 A brzo kucam sta cu 😜 Hm jbg Sta cu iznervirah se oko gluposti 😜😂

    ReplyDelete
  64. Pa to ti kazem, cuvaj zivce trebace ti za ozbiljne stvari u zivotu...😁

    ReplyDelete
  65. Druze na iTunes tj app storu imas vise besplatnih app nego kod nas i veci broj a i app su dosta bolje i projektovane za apple uredjaje a ne kopije kao kod nas pojedine, sto programeri nece pravi metro fazon vec kopiraju od androida😄Drugo pisalo jeste na WP Novostima ali kombinova prodamnica ima 560 000, jeste imam laptop vise nego jak,ali mi lakse preko mob zato sto ne moram da se logujem vec u dva klika zavrsim.Sto se tice slanje blututom to vise slabo i ko radi, svi koriste programe za to kao sto su whatsapp,telegram,viber,messenger i td.Ja nepamtim da sam poslednjih 5-6 godina sta prebacio,blutut kostim da spojim sa autom i zvucnicima.Hm sto se tice mladji gresis,imas Jollu,Tizen,Ubunt,Mozzila os,blackberry 10os i td.Da je stabilan niko to ne kaze da nije,ja sam to sto puta rekao,ali ti kazem nije mi jasno zasto Microsoft zapostavlja svoju platformu,da objavis nesto novo negde drugde pre nego na svojoj platformi.Isto da mercedes da bolje motore aston martinu nego da ubaci u svoju amg verziju 😄 Ako me kontas sta hocu da kazem, i od operatera fali app koliko potrosis neta,sms,poziva i td.Slazem da se je preslo ja sam svo drustvo blize ubedio da koriste Lumie i koriste, takodje moji ukucani.Ali ti kazem nije lepo prednosti svoje dati drugom,nova skoda superb nema iste motore kao passat novi,tj nema motor 2.0tdi od 240 konja, dajem ti samo primer.Tako ti kazem treba dati i drugim platformama nesto ali ograniciti da oni vidi kako je to dobro kada vide da predju na WP.

    ReplyDelete
  66. Brate kada je on reklamama i nekim delom pokazao zasto je bolji iPhone od konkurencije, isto tako moze i Microsoft ali nezna,verujem da pratis rekla na youtube i kako Microsoft napravi zasto je primer Surface bolji od iPada,ili ono oduvati vas telefon WP,pa ja tu reklamu nigde nisam video na tv,a od Apple jesam u Nemackoj,Svajerskoj i tdtj operateri ih reklamiraju pretezno 😄Pa neznam pratis li kada Apple predstavlja proizvode hm iskreno nisam njihov fan ali ima nesto u tome sto rade,oni idu prema pefekciji i Microsoft jednim delom,samo Apple to bolje odradi,ko je znao onda za iPhone kada je izasao neko ali ponudom operatera zavoleli su ih i frekovi su pukli na njega. Pa kada pitam drustvo iz inostranstva kao sto iPhone,pa eto je to iPhone ili sto Samsung,ali kada im pokazem kameru i druge stvari oni se iznenade sa WP kao kod njih slabo ko nosi to a dobar je.WP je iza iOS u nekim stvarima ali definitivno ispred androida za mene.

    ReplyDelete
  67. Pisu jedva sa debelim prsticima (moj slucaj) a na zalost nema kao na androidu da se stavi druga tastatura kao na starim telefonima (po tri slova na jednom tasteru) pa da budu siroki i prostrani. Ja sam tako podesila na androidu da mi bude tastatura i pisala brzo i bez greske a sad pisem dugo jer stalno ispravljam greske u kucanju, a inace znam slepo kucanje.

    ReplyDelete
  68. Bokifireman14 March, 2015

    Slazem se s tobom i ja mislim da bi vise trebali sa opraterima da saradjuju i npr u Mtelu ima aplikacija za android da vidis mjesecnu potrosnju a za WP nema, ja sam cak se zalio Mtelu zbog slabe ponude telefona koji imaju WP i da favorizuju android nakon cega sam dobio odgovor da ce ubuduce imati bolju ponudu ali na tome se i zavrsilo od bolje ponude nista.A sto se tice cortane bice mi zao ako je i drugima ustupe,ako ovako nastave mislim da ce izgubiti svoju autenticnost.

    ReplyDelete
  69. Pa eto upravo si sam sebi sad uskocio u usta tj sam si sebi dao odgovor..."Pa kada pitam drustvo iz inostranstva kao sto iPhone,pa eto je to iPhone" to si sad napisao...to ti ja upravo sve vreme i pisem...Iphone ima trziste zato sto je "mator" i zato sto je kako si i sam rekao da ti drugari kazu "PA ETO"...isto tako i Samsung ili android...Microsoft je mlad i treba mu jos vremena za prodaju po principu "PA ETO", zato i radi takve marketinske poteze sa Cortonom i sa drugim stvarima da bi se probio...a plus sto Microsoft IMA i IMACE i kvalitet i garantujem da je i sad mnogo JACI od Iphona i androida...Ljudi imaju Iphone samo kao neku vrstu prestiza, pokusavaju da tako nekom pokazu koliko su bogati jer je to boze moj skup telefon (a ustvari su u mozgu jako siromasni), Samsung znam i odgovorno tvrdim da ga najvise kupuju zene jer 95% zena ne zanima kvalitet telefona nego oblik i da bude sto sareniji...pitaj bilo koju devojku sto samsung a ne Nokia tj Microsoft, recice ti zato sto je samsungu lepsi dizajn, a na Nokii su grube linije...E sad si valjda skontao sta sam ti sve vreme pisao...Tako da se ne nerviraj i pusti Microsoft da radi sta zna...i nemoj da kritikujes WP oko nekih banalnih stvari koje su zanemarljivo male u odnosu na sve ono sto pozitivno pruza...

    ReplyDelete
  70. Procitala sam negde da Microsoft planira da investira u Cyanogen. Microsoftovo preuzimanje Cyanogena bi moglo da ima ogroman uticaj na Androidov ekosistem i da ce fokus biti na sto boljoj sinhronizaciji sa Microsoftovim proizvodima, kako softverskim tako i hardverskim. Ako se ispostavi da su te tvrdnje istinite, Microsoft planira da ulozi 70 miliona dolara. Bas ovakva je bila konstatacija na tu vest (u tom tekstu). Mozda zato trenutno rade ovako kako rade i mozda je sve deo nekog konkretnog plana. Nista oni ne rade slucajno sve ima svoj cilj.

    ReplyDelete
  71. Odustali su od te investicije kako sam ja cuo, zato nismo ni prenosili vijest. Ali pozitivno je sa Samsing Galaxy S6 dolazi sa Microsoft aplikacijama preinstaliran.

    ReplyDelete
  72. I ja sam pročitao to isto...

    ReplyDelete
  73. Ja znam dosta ljudi koji imaju iPhone i nisu u glavi siromašni...

    ReplyDelete
  74. ajde sad ti siri temu u drugom smeru...poenta je bila na prestizu...da ne bi pametovao

    ReplyDelete
  75. Napokon neko da shvati ali nije tu samo Mtel vec uopste Juga u ovaj ovamo dio.Primer u Svici niko ne kupuje sebi Lumie jeftine,ko ima to su jace modele ali tamo vlada iPhone,pa androidi.Swisscom daje Lumiu 530 za 30 franaka to oni kupe pa podjele rodbini, od toga 10-20% ljudi uzme eto kao drugi mob kome treba.Znaci kako Telenor u Srbiji ima sve modele,Vip gura Alcatel i Samsung i Sony,a Mts gura Huawei i Samsung.Kod nas primer u Mtel ljudi kupuju Huawei ne sto je dobar vec jeftin,ja znam da bi kod nas u operaterima Lumie 530-630-730 isle ko alva sa ok cenom,je znam kada su stigle prosle 820-520-620 drug koji radi uzeli kaze malu kolicinu a narod pokupovao, kada dodjes kod operatera u manjim sredinama on kaze nevalja ti taj,to niko ne kupuj to kupi Huawei ili Samsung,jer imaju proviziju od toga.Znaci po meni oni se fokusiraju na nebitna trzista to su vece i jace drzave tamo se vise proda duplo skupih modela nego jeftinijih i srednje klase zajedno.Pa to u Srbiji znam da Telenor ima app za tu proveru utrosenog, ostali nista, ja pitao Mtel ima te li u planu app za WP kaze da radimo na tome, od toga proslo godinu dana.BH mobile ima neke Lumie i on najvise proda u Bosni ali jake su im cene, previse.

    ReplyDelete
  76. Bokifireman14 March, 2015

    Ovo si sve u pravu u Mtelu Lumia 930 u paketu mix 20 kosta 949 km a vec se u mobil shopovima moze naci oko 650

    ReplyDelete
  77. To se slazem cena prestiza i pokazivanja, za Samsung pogotovo,ali se ne slazem ja ne kritikujem WP, vec Microsoft,ja WP volim izgled,funkcije i sve zato ga i imam.Ali kritikujem Microsoft on nece privuce programere ili razvijace app takos to siri svoje app na druge platforme.Microsoft mi se svidja slusa korisnike i sredjuje WP i to mi je stvarno super, realno gledajuci u ove tri godine gotov ni jedan sistem nije napredovao softverski kao WP dodavanjem opcija i to je super.Gresis nije banalno sto app neke ne rade neke nisu zavrseno jos.Al eto vidicemo ja mislim da se Miceosoft i sa izlaskom 10 nece mrdnuti nista vise bog zna,do kraja godine ako bude imao 5% svetskog trzista,ja cu biti srecan.A 10% nece imati ni za 2 godine ako budu ovakim tempom radili na marketingu i povezavianjem sa operaterima.

    ReplyDelete
  78. Darkmagicon14 March, 2015

    Microsoft daje svoje aplikacije na druge platforme ,ali kada ce dobivati nadogradnje i druge aplikacije istovremeno kada i android i iphone. Mislim da je lumia puno bolji i jednostavniji od androida i da zasluzuje biti u skladu s drugima.

    ReplyDelete
  79. Složio bi se da MS treba nekako agresivnije nastupiti na tržištu ali zašto to ne radi, mi možda nikad nećemo saznati. A uspoređivati neke razvijene zemlje i naše zemelje, koje su jad i čemer po cijenama u odnosu na njih, nema smisla.

    Apple ima taj neki privlačan način predstavljanja, pogotovo što je to znao Steve Jobs raditi tako da ljudi to zavole iako to još ne posjeduju. Ako nešto i nemaju oni gledatelja/čitatelja uvjere da to i ne treba ili da to ne koriste pravilno. Pravi primjer je jedan USB port na novom MacBook Air. Stavili su jedan USB Type C i oni tvrde da je to dovoljno za sve i svi to tako prihvaćaju, da je MS to napravio ljudi bi im se smijali.
    iTunes je još potreban za Apple proizvode, MS je probao isto sa Zune pa je polomio zube.

    Iskreno, ne gledam TV, zapravo uopće ga neman pa nikakve reklame ne vidim. Od reklama šta vidim to je na netu (koristim ad blocker :P )

    ReplyDelete
  80. Nedostatk nekoliko vrsta tastatura mi svakodnevno smeta istina nije kriticno ali bih volio da imamo izbor

    ReplyDelete
  81. Najezim se kad procitam"ZUNE" a tv isto nemam vec godinama,ja nekako vidim da MS sa telefonima nastupa "ozbiljno"kroz proizvode uskracene nekim stvarima koje konkurenti vec imaju po dvije godine,MS zeli prestaviti ozbiljan pouzdan poslovni telefon koji se moze koristit i u drugim prilikama medjutim isto primjecujem da lagano "naginje"na aktuelno a nisu to copie Androida ali vrlo slicno jer se primjecuje da corisnici zele da imaju mnogo,a pogotovu skoro nepotrebne sitnice a te su sitnice koje se svakodnevno spominju kod Androida

    ReplyDelete
  82. Vladan Vukajlovic15 March, 2015

    verovatno svi smo ovde to procitali ali mislim da je nevezano googlov android i cyanogen i da cortana ide samo na googlov android

    ReplyDelete
  83. Vladan Vukajlovic15 March, 2015

    zarez je cudo,samo pitanje je da li zarezujes ili ne zarezujes ovu vest ?

    ReplyDelete
  84. rekao je svoje :) i zarez nekada mnogo znaci

    ReplyDelete
  85. Vladan Vukajlovic15 March, 2015

    Pazi ja sam u Raiffeisen i ima aplikacija za Srbiju i radi svoj posao maksimalno,u pravu si za vecinu stvari i verovatno da nekom nesto nedostaje od aplikacija ali ovo je balkan vazno da se ima fon da se stavi na sto ili da se nosi preko ruke,5-10% je bitno ljudima kakav je telefon sve ostalo je samo sminka kao koristi ga za ovo ili ono,pogledaj malo sastrane van balkana tamo ne nedostaje pravih aplikacija tako da nam ostaje samo vreme da cekamo da li ce se nesto promeniti ili ne.

    ReplyDelete
  86. Dat cu odgovor,nekoliko dana problemi sa lap top-om svakim danom sve vise a danas problemi sa pisanjem kad pritisnem slovo na tastaturi na ekranu se pokaze tek za 2-3 sekunde onda sam odlucio da to sredim i prilikom testiranja isprobavao sam slova onako bez ikakvog reda na WP N. i u jednom mometnu greskom pritisnem enter,mozes zamisliti kako to izgledalo,comentar sa 20 istih slova onda nekoliko brojeva pa velika slova itd.uzmem na brzinu da izbrisem ali koliko vidim ipak neki znak mora da ostane pa sam stavio zarez,ustvari to je bilo "uredi" sad administrator moze da vidi i izbrisanu tj.uredjenu poruku ona mu stize na mail.sigurno je pomislio "ovaj je lud"ali sredio sam comp;)

    ReplyDelete
  87. Bas tako, iako razumijem Gagija, razumijem i ostale sve ali mnogi ne znaju posto je 1h razvijaca da napravi app kao npr za bankarstvo. Aplikacije idu u hiljade i hiljade, svaka mala promjena u njoj se naplacuje ogromno, svotama o kojim ne zelim ovdje pricati ali moze se kupiti automobil recimo za jednu app.

    A banke to placaju od svog novca, i sad ako uzmemo situaciju koliko mi imam Banaka, i kolika je vjerovatnoca da oni imaju WP korisnika koji bi koristio i net bankarstvo, brojevi su vrlo niski to mi mozete vjerovati. Ako ima 100 korisnika koji ce kativno koristiti Sparkasse aplikaciju u BiH onda je ona odradila super svoj posao, ali iskreno.

    A ako uzmemo u obzir da ce Banku kostati ta app 100-200 KM po korisniku, isplatili se to?! Naravno da ne. I zato mene ne cudi zasto neke Banke svjetske zatvaraju svoje WP aplikacije, ne znam samo koiko dugo ce se nase drzati.

    Mislim kao sto Vladan kaze trebamo relano gledati sta treba nekom trzistu, kakve aplikacije trebaju Balkanu?! nisu to ise app kao na zapadu to vam mogu garantovati, jesu npr facebook, twitter, linkedin, skype, viber i whatsapp. Ostale aplikacije kao primjera radi placanje parkinga sa mobitelom, koliko god ja mislio da je to korisna app ona se nece koristiit svakodnevno jer takve app propadaju u sredinama gdje je tehnologija veoma vazna u zivotu kao UK ili Njemackoj, a kod nas zelimo takve app?! Ko ce je razviti? i za koliko korisnika? Mislim sve se vrti oko novca, to je kljuc. Niko nece razviti app i uloziti hiljade ako onda nista nedonosi tom biznisu direktno.

    ReplyDelete
  88. Vladan Vukajlovic15 March, 2015

    Samo sa jednom cinjenicom ne mogu da se slozim a to da je Microsoft "mlad".....
    Ako gledamo samo telefone prvo je,bio Windows Mobile 5.0 , 6.1 pa 6.5 pa onda Windows phone od 7.0 do 8.1 sve je to razvojni put ....
    Sutra kad bude Windows 10 necomo moci za njega reci "mlad" je...Po meni on je mnogo stariji od vodecih sistema , samo izgleda mlad ...

    ReplyDelete
  89. Kada sam se nekad bavio nekom vrstom trgovine glavni moto firme je bio : Bolje od nas da dobije besplatno nego da od drugog kupi" odnosilo se na cliente,neka Bolje da Android od MS i dobije besplatno nego da sam razvija ko zna mozda naprave i bolju,nije Google nesposoban

    ReplyDelete
  90. Vladan Vukajlovic15 March, 2015

    Za Srbiju ma koliko znam samo Telenor,MTS nema a za VIP ne znam

    ReplyDelete
  91. Brat moj svaka ti je na mestu...😊

    ReplyDelete
  92. Tako je,gledano realno

    ReplyDelete
  93. Vise puta sam i ja rekao da WP nije mlad,a uostalom ako nesto i ne zna nek "uci"od onih koji znaju,takva je politika u svemu sto se danas proizvodi

    ReplyDelete
  94. Google ima "Cortanu" u poluproizvodu cak i nesto vise,naravno ne Cortanu ali nesto drugo i on je sposoban da mozda i bolju napravi,po meni je bolje da te dvije firme vise suradjuju

    ReplyDelete
  95. To je to, kako je-tako je, svidjalo se to nekom ili ne. Samo ne mogu da se otmem utisku da sam skroz promasio profesiju...😊

    ReplyDelete
  96. Ja imam lumia 630, wp 8.1 update, ali nemam cortana i nmg da nadjem da je skinem...da li je ona uopste dostupna u srbiju? I kako mogu da je skinem.... :)

    ReplyDelete
  97. "Vrh" rekoh vec ranije hahaha

    ReplyDelete
  98. Moraces u podesavanjima da podesis da ti region bude na USA isto i jezik na engleski pa restart telefona i "voala" dobijes Cortanu.

    ReplyDelete
  99. Mala replika na ono za zenski deo populacije. Ne gledaju sve zene samo dizajn nego i funkcije samo se nama mozda svidjaju neke opcije koje muskarcima nisu toliko bitne. Meni je vaznije da imam par aplikacija ali da one rade savrseno nego da imam sto aplikacija koje mi ni ne trebaju a telefon kao i laptop mora da bude lep jer ako gledam u neku grdosiju koja izgleda kao oteta nekom "SAM SVOJ MAJSTOR" to dugorocno dovodi do depresije. Mi zene znamo da smo zbog toga depresivne pa biramo i na izgled nesto nama prihvatljivo za ono sto je u ponudi i u nasim mogucnostima a muskarci najcesce i ne znaju da imaju taj problem jer su preoptereceni markom i cenovnim rangom vise nego onim sto im je zaista potrebno. Mozda i ja malo preterujem ali slicni smo mi (zene i muskarci) najveca razlika nam je sto mi zene priznajemo ono sto nam kvari celokupan ugodjaj a muskarci imaju neko opravdanje malo drugacije i najcesce se "vade" na nedostatak funkcija i aplikacija. Meni smeta najvise sto nema dodatne opreme za WP ili se tesko pronalazi ali i dalje biram Windows i to Lumiju jer mi se najvise svidja ono sto on nudi i prihvatljivog je izgleda za moj ukus, jer ga dosta koristim i gledam u toku dana i lepsi mi je od Samsunga koji mi je posle lumije najbolji telefon.

    ReplyDelete
  100. E sad ja tebi malo da repliciram...Zato je i pisalo u tekstu 95% zena...mislio sam na zene koje ne zanima tehnologija...i kojima je najbitniji opet cu ponoviti izgled...ti nisi bila svakako u tih 95% zena, posto vidim da aktivno ovde ucestvujes, sto znaci da te zanima tehnika i da ti je pored izgleda bitna i funkcionalnost...tako da si ti u onih 5% zena koje muskarci vise vole jer mogu sa njima i o tehnici da popricaju :)...a ne samo da ih slusaju kako pricaju o sminci i cipelama...;)

    ReplyDelete
  101. Nisam se ja nasla ugrozenom u toj prici, sebe sam dala za primer. Takodje sam zelela da kazem da Samsung nije lepsi zenama (Alcatel mozda i neki njemu slicni) ali je po meni veoma kvalitetan uredjajali i to mislim za skuplje modele. Zato sam se i odlucila za Lumiju jer za mnogo manje novca pruza isto ili vise (zavisi od modela) i to pricam za trenutnu situaciju. Ja samo ne volim kada se generalizuje nesto i kategorizuje po polu ili nekim podelama tog tipa. Mi se svi delimo na one koje to nesto interesuje i na one koje to ne interesuje nego nesto drugo. Ja licno ne znam mnogo muskaraca koji uopste znaju mnogo o tehnici i tehnickim dostignucima. Mene mnogi zovu da pitaju sta znaci nesto u specifikacijama za neki uredjaj koji gledaju da kupe ili koji su kupili. Nisam ni ja bas upoznata sa svim tehnickim karakteristikama nekog uredjaja ali sam dovoljno pismena da potrazim na internetu i da se informisem o tome. WP Novosti su jedan od izvora mojih saznanja za sva nadolazeca i aktuelna desavanja. Muskarci vole da zene budu nasminkane i da oni budu bolje upuceni od zena i nije im bas zanimljiva zena koja zna ''previse'' jer to su po mnogima zene koje oni ne mogu da fasciniraju. Primer su automobili koje bi zeleli da imaju pa prepricavaju specifikacije tog auta medjusobno a kada bi ih neka zena pitala koliko kubika je imao motor od starog Fice iz bivse Juge (onako cisto da se caska) ne znam ni da li bi pogodili da li je bilo samo jednog motora s jednom kubikazom koji se ugradjivao u razlicite serije. Samo glupi primer dajem koji mi je pao na pamet ovog momenta, nije nadmetanje sa znanjem i nisam strucnjak u tim stvarima. Covek treba da tezi ka tome da svaki dan saznaje nove stvari i da ga ne bude sramota sto ne zna.

    ReplyDelete
  102. Ljudi imam 930 ku i konacno hocu da ukljucim Cortanu. Znam da treba da promenim postavke na US ili UK, ali me zanima koje posledice to ima na drugoj strani. Recimo ako promenim region da li to ostavlja posledice na Storu ili pretrazivacu i slicno. Je...ga ja ipak ne zivim u Americi.
    Hvala

    ReplyDelete
  103. Hvala ti druze :) Jel mozes tacno da mi napises kako to da odradim, kako da podesi taj region, je l' samo jezik da stavim na USA ili? sta je ovo "voala" ?

    ReplyDelete
  104. druze sve sam to odradio, ali nista nisam dobio time, a ovo "voala" nistam te najbolje razumeo?

    ReplyDelete
  105. Namestio sam radi, hvla ti druze... :)

    ReplyDelete
  106. Na francuskom "voala" znaci "izvolite". Znaci udji u podesavanja(setings), pronadji opciju jezik i tu stavi engleski. Izadjes pa onda opcija region tu stavi USA i onda ce ti ponuditi restart telefona da bi to prihvatio ti potvrdi. Kad se opet podigne sistem cortanu dozivas na desno bing dugme, znaci gde je lupa i zadaj joj sta hoces...

    ReplyDelete
  107. Jel radi, kako ti se cini.?

    ReplyDelete
  108. Ja sam pokušala već stotinu puta isto na 520 i ništa. Sve sam promenila na USA, i jezik, i region, i speech, i keyboard, ma sve...restatrovao se svaki put dva puta i ništa! Nema je ni na Bing lupi, ni medju aplikacijama, nigde!
    Molim vas, ima li ko ovakav problem ili savet i ideju šta da uradim???
    Hvala unapred.

    ReplyDelete
  109. Anci hoce li ta Cortana.?

    ReplyDelete

Ostavite komentar