28.3.15

Microsoft se izjasnio o novom bildu Windows 10 za telefone

windows 10 naslovna za telefone

Microsoft je nakon dužeg vremena izjavio nešto novo o Windows 10 na telefonima, samim tim i novosti o telefonima koji nisu još podržani. Gabriel Aul, šef Windows 10 Insider ekipe je objasnio odmah nakon objavljivanja prvog bilda windows 10 za telefone zašto noviji telefoni kao Lumia 1520 ili čak Lumia 930 (oba High End) nisu dobili mogućnost instaliranja Windows 10 Insider verzije. Problem je bio sa particijama na samom uređaju i preveliki je bio rizik da se pusti nadogradnja za te uređaje jer bi moglo doći do greške u instalaciji koja bi vodila do kompletnog uništavanja telefona.

 

Danas imamo nove vijesti povodom toga i Microsoft je uspio da sredi taj problem sa particijama na telefonima, interno su već testirali novi kod sa ispravljenom verzijom novijeg bilda koji radi na „večini“ uređaja koji su nam poznati.

 

Postoji spisak uređaja koji je Gabriel Aul prezentirao koji su prošli testiranje do sada, a to su:

  • Lumia 1020
  • Lumia 1320
  • Lumia 1520
  • Lumia 520
  • Lumia 525
  • Lumia 526
  • Lumia 530
  • Lumia 530 Dual Sim
  • Lumia 535
  • Lumia 620
  • Lumia 625
  • Lumia 630
  • Lumia 630 Dual Sim
  • Lumia 635
  • Lumia 636
  • Lumia 638
  • Lumia 720
  • Lumia 730
  • Lumia 730 Dual SIM
  • Lumia 735
  • Lumia 810
  • Lumia 820
  • Lumia 822
  • Lumia 830
  • Lumia 920
  • Lumia 925
  • Lumia 928
  • Lumia ICON
  • Microsoft Lumia 430
  • Microsoft Lumia 435
  • Microsoft Lumia 435 Dual SIM
  • Microsoft Lumia 435 Dual SIM DTV
  • Microsoft Lumia 532
  • Microsoft Lumia 532 Dual SIM
  • Microsoft Lumia 640 Dual SIM
  • Microsoft Lumia 535 Dual SIM

 

Kako vidimo to i jeste većina uređaja koja se prodavala na Windows Phone 8 platformi, ako se pitate gdje su Samsung sada ili HTC 8x ili čak HTC One M8, tu Gabriel Aul spominje da uređaji koji nisu na ovom spisku imaju vjerovatno grešku sa novim bildom tj. prilikom instalacije nisu položili sve testove da bih se pustili svim korisnicima koji bi voljeli Windows 10 testirati u ovom stanju u kojem je trenutno. To ne znaći da neće biti nikad ni podržani, nego znaći samo da u ovom trenutku nisu u mogućnosti da puste za njih Windows 10 i da nakon toga mirno spavaju.

 

Gabriel Aul dalje spominje, ako u toku testiranja slijedećih dana neki od navedenih uređaja iznad pokaže bilo kakvu grešku koja nije bila prisutna, a koja je kritična oni će taj uređaj onesposobiti za naredni bild.

 

Ono što je svim windows Insiderima sada bitno jeste odgovor na pitanje, kada će biti pušten slijedeći val (ili novi bild) Windows 10 za telefone – Microsoft tu se izjašnjava ovako:

 

„…vjerovatno imamo najmanje još jednu sedmicu inžinjeringa da bih osigurali jedan novi i stabilan bild za prošireni spisak podržanih uređaja.“

 

Izgleda da spremaju bild koji neće biti toliko bagovit kao prvi koji je izašao, to se moglo i očekivati ovaj put. Vjerovatno rade na usklađivanju svih funkcija sa Windows 10 Desktop verzijom kako bi u bližoj budućnosti mogli pustiti novi bild za telefone i računare u istom trenutku.

 

Izvor: Windows Blogs

143 komentara :

  1. Za mene iznenadjenje da opet nema Lumia 930.

    ReplyDelete
  2. Juu...piii... i moja 720-ica na testiranju, valjda ce proci test...nedaj se stara gardo...😁

    ReplyDelete
  3. Ja vec 10 windovs koristim da hoce sljedeca stabilna nadogradnja jer ovi me bagovi izludise a da nisam oprobao bilo bi mi nesto hahahahah....🙏 amin jarebih amin 🙏

    ReplyDelete
  4. Ja sam prezadovoljan Samsung Ativ S, veoma dobar kvalitet, dok su ostali imali bagove ama do zadnje verzije nisam nikakav bag imao. E sad jos da izdaju 10ku ne menjam ga

    ReplyDelete
  5. Dorian Četa28 March, 2015

    Ma ja iam isto lumiu 930,ali nisam neki mudonja da ulazim u sve to dok se ne iskompletira u potpunosti win10 :)

    ReplyDelete
  6. Nenad Čupković28 March, 2015

    Sve je super, ali potpuno idiotski da nisu u stanju napraviti aplikaciju koja radi pod drugim regionima, konkretno kamera... Dakle, na ativ s 8.1.1 uz SRB ne radi kamera, i kako ja sad mom ćaletu da objasnim... Prebacim na USA i sve fercera... :(
    Glupost...
    On najviše koristi kameru, snima sa njom... Da je samo škljocanje, pa bi lako rešio...
    Jedna od gluposti, koja mi nikad neće biti jasna...
    Inače, sve najbolje o telefonu...

    ReplyDelete
  7. Ativ S ili SE ? Posto sam procitao da se to javlja na SE jedino...skini mu Camera 360 Sight...mislim da je jednostavnija i ima vise opcija ipak...

    ReplyDelete
  8. Nenad Čupković28 March, 2015

    Da ne ispadne da pljujem MS, naprotiv, realno opisujem stanje... Kada odvojite od 400-600€ za mobilni telefon, onda očekujete da će se neke osnovne stvari menjati na bolje.
    Spadam u red zahtevnih korisnika, koji bez razmišljanja zahtevaju svoje (plaćeno).
    Zadnji telefon koji sam kupio je L1020, kupljen je u Minhenu, plaćen u kešu.
    Nisam zadovoljan "paljenjem" lumia kamere, fotografije su odlične, ali mi nikad neće biti jasno zbog čega se nešto nikad ne dovede do kraja, makar blizu kraja...?
    Isti slučaj je sa svima, iOS, android...
    I sad, kad dolazi vreme da menjam telefon, ne znam šta da radim...!
    Dal' da sačekam W10FM ili da kupim nov telefon...?
    I koji telefon da kupim?!

    ReplyDelete
  9. Nenad Čupković28 March, 2015

    "S" , znam, nego čovek koristi recording (1080p)! Što je i normalno... Zbog TV-a.

    ReplyDelete
  10. Nenad Čupković28 March, 2015

    U pitanju je "S" i snimanje 1080p, tako da...

    ReplyDelete
  11. Nevezano za temu...Ima li sta NOVO za WP8.1? Hoce li biti i kad GDR2? Da li vredi jos uvek koristiti Preview for Developers ili preko njega nece izlaziti vise update-a? p.s. mislim da je WP8.1. debelo zapostavljen od kad se radi na WP10, a to i nije bas tako pametno jer 90 i vise % korisnika i dalje koristi WP8.1. sistem...

    ReplyDelete
  12. Vjerujem da Dino nije posebno pisao Lumiu 930, buduci da je naveo Lumiu Icon ( u Americi ekskluziva za Verizon ), a u principu Lumia 930 je samo globalna verzija Lumie Icon. Tako da mislim da ti je to to.

    ReplyDelete
  13. Ma i ja se stalno mislim, 'ocu, 'necu, ali kad izadje ovaj novi build tesko da cu se suzdrzati. Imam win10 na laptopu i sasvim sam zadovoljan, pa tim vise.

    ReplyDelete
  14. To mi savjetujemo svim korisnicima. Postoji uvijek rizik kod ovakvih nadogradnji i citao sam da su neki pokvarili telefon koji su pokusali tako da nije igra. Nike ni blizu preview for developers stabilnosti i sigurnosti instalacije. Ali ljudi zele isprobati pa im ne mozes zamjeriti, jedino sto mozes zamjeriti jeste da se zale naknadno nakon instalacije kao da su im ostali krivi sto su instalirali :D kao ne radi ovo ne radi ono razvijacima javljaju ispravi ovo ispravi ono, a to radi na wp8.1 npr. Ali eto ljudi ne shvataju dosta stvari.

    ReplyDelete
  15. Nije ni meni bilo jasno ali znam gdje lezi kvar samo sto nike se niko zalio direktno da bi se to otklonilo. Greska je u prijevodima u app, kamera je aplikacija kao i svaka druga i negdje samo da ima jedna mala greska tj. da je neko izbrisao jedan red prijevoda ona se nece upaliti.

    To isto je imao Accuweather sa Hrvatskim jezikom dok nisam skuzio do cega je, korisnici se zalili ne mogu upaliti itd. I na kraju kazem prijatelju da prebaci na engleski ili bilo koji drugi, samo jezik. I proradi. Takve greske razvijaci ne smiju uraditi, nikad. I ako ih urade ocekujem ispravku u roku 24h.

    ReplyDelete
  16. Znam, ja to sve razumijem i ja sam tako platio lumia 920 tada bila nova 505€ par mjeseci tek na trzistu, sada se kamera ne moze porediti mislim brzina spram 1520. Moj savjet je da isprobas ili 930 ili 1520, ili cak 830 ali sa novim Lumia Denimom da ima brze pokretanje kamere i iznenadit ces se kako je brzo. Nakon isprobavanja vidjet ces da se necs zeljeti vratiti na 1020 koliko god imala ona megapiksela Nokia i Microsoft su 1520 i 930 dotjera na isti nivo kvaliteta fotografija sa manje megapiksela. Cak su bolji u nekim pogledima radi stabilizacije novije itd.

    ReplyDelete
  17. Sve je to ok. Ali oni rade na 10 to korisnici mogu shvatiti kao nadogradnju na WP8.1 tako da nije zapostavljanje jer ce svi dobiti Windows 10. A bit ce jos GDR 2 nadogradnja, nije sigurno 100% ali vjerujem da ce biti. I to prije Windows 10.

    ReplyDelete
  18. I lumia 520 na testiranje!!!SUPER!!! 😊😊😊

    ReplyDelete
  19. Nevezano za temu.Dino,posto si programer i znas sa aplikacijama dali ce biti igra Slagalica koja ima i na android i na ios?Mislim na slagalicu onu sto ima na RTS1,kao i na fb. 😊

    ReplyDelete
  20. Lumia 930 izgleda ima bug zbog kojeg nije na ovom spisku, ali ovaj spisak nije konacan. Moze doci do promjena svaki dan, da izlete uredaji ili da dodu novi na spisak...

    ReplyDelete
  21. Po meni sjajna vest da znamo nesto konkretnije... Dakle nedelja ili dve do pustanja preview verzije :) Super

    ReplyDelete
  22. Konacno Lumia 525 dospjela na ovu listu
    ^_^ .Nevezano za win10, na mojoj L525 nema Cortane.Instaliran mi je 8.10.14219.341 Lumia Cyan (preview for developers) i bez obzira na regiju, jezik i sta vec sve u postavkama nje nema ni u opcijama.Pokusao sam sva rijesenja nista ne radi.POMOC! Kao drugo, uopste ne dobivam update zadnjih mozda tri mjeseca, u cemu je problem.I kao trece jedan prijedlog: Bilo bi lijepo da ubace "pattern lock" u win10.

    ReplyDelete
  23. Semir Begic28 March, 2015

    A sto meni nece ni jedna igra da se pokrene na 10-ki na Pc-u i nemam zvuk, do cega moze biti..?

    ReplyDelete
  24. Druze ja sam promenio dosta telefona inace od prvog mobilnog do sada, imao sam preko 100 komada i razlicitih proizvodjaca, pretezno je bila Nokia.Ali iskreno moj ti je savjet strpi se jos malo dok izadje novi modeli sa WP10, koji razlog, hm razlog je taj sto ti sada nije vreme za kupovinu,jos pola godine mozda ili cak manje do izlazska novih modela.Sta god pricali ja mislim pre oktobra ne treba ih ocekivati, a ja sam licno imao 920,1020 i sada 1520, dok buraz i stari imaju 930 i 830.Druze po meni dzaba dajes pare jeste 930-1520 malo brzi zerku,kamera dal je bolja hm nebi se bas slozio sa Dinom da je bolja od 1020 to je vec za diskusiju, moju Lumiu 1020 ima sada drug i nebi rekao da su molje slike bolje,prvo vise detalja ima tamo,kada zumiras vise mozes i cistije su slike,imas ksenonski blic sto je dosta bolje od led diode,samo moj savjet nemoj android ja sam imao iPhone 4,pa 5 i drug me navrati da zamjenim sa Samsing s4,koliko me telefon nerviro to je haos,jedva sam cekao da ga prodam.Kada sam prodao uzeo 920 odusevila me kamera i njene opcije,windows koji tada nije imao dosta stvari kao sada,app koje su bile ocajne posebice fb, ostao sam na njemu.Kasnije sam uzeo Z1 koristio 10 dana i prodao jer baterija haos,kamera dobra ali ne kao u Nokie,izrada jeste bolja ali eto,a najvise me nerviralo radi kada se pregrije nece upali kameru,kaze cekajte da se oladi,i kupim 1020 odusevio se ta kamera covece sta radi,posle sam nju dao bratu trebala mu radi posla da slike budu dobre,i njemu dam a sebi uzmem 1520,jedino jeste bolja sto se tice ekrana,baterija,ali kamera je zerku po meni losija,ostao sam na ovom jer mi se svidja,brat ima je uzeo 930 ali i sam kaze nisu slike kao na 1020. Lumia camera se brze pokrece tj ova verzija 5.0 ima i 4K snimanje ali iskreno meni bolje pravi slike Lumia camera stara verzija 4.Jer u Lumia 5 mi fali dosta stvari, sada noviji hardwer naravno da pokrece brze stvari app,i sistem i brze radi ali to je sve u milisekundama ili sekudni.Sad je to razlika mala da bih ti bas nesto primetio,po meni bolje ti je strpis se za novi model,dobices otisak prsta,bolju kameru,brzi procesor,kvalitetniju izradu,bolji ekran i td.Sada tebi je da odlucis,ali moj savjet strpi se jos malo,ili ako taj prodas nekom i dodas do 50-100 eura za 930 ili 1520 to hajd ok ako ti se bas tako mjenja.Ali ja da sam na tvom mestu nebi,po meni i treba mjenjati telefone jednom do dva puta godisnje zavisno od para,preplate i uslova.

    ReplyDelete
  25. A i izgubices dosta kess u vrednosti ako sada das za 930 ili 1520 a opet kada izadju novi pa ti se svide.Mislim nepotrebno po meni bacanje para,jer sam ja menjao pre u tinejdzerskim danima svakami treci mesec.

    ReplyDelete
  26. U mene drug ima Samsung Ativ S ali on je updatovo 8.1 officijalni,nije na PFD.Sada neznam jel kod tebe officijalni ili taj, jer sam cuo da taj ima problema nece na srpski kamera,a na officijalni hoce.A po meni skini mu neku app za kameru ima dosta bolji od Microsoftove pa stavi mu da slika.A to je sigurno sto drug Dino kaze da mu fali kod,verovatno.

    ReplyDelete
  27. Za igre ti ne bih znao reci, ali ako si pratio novosti, build koji sad imas ima problema sa sound driverima.ne brini se nisi jedini, MS radi na tome da to ispravi

    ReplyDelete
  28. Vladan Vukajlovic28 March, 2015

    Cortana servis ne mozes da nemas,svaki WP 8.1 je ima
    Postavi region na US pa restart telefona
    Postavi jezik na Engleski US pa restart telefona
    Lokacija mora da ti bude ukljucena,takodje moras da imas i glasovni jezik US Engleski instaliran u telefonu,to je u podesavanjima -jezik.
    o kom update-u pricas ako je za sam telefon mozda nema update,ako je za aplikacije proveri u podesavanjima da li ti je namesteno na automaski skidanje u neko nocno vreme ,ili ti je iskljucena opcija obavestavanja .
    ZA Cortana servis isto mozes da podesis na UK,ili Spanija ,Italija,Nemacka
    samo je vazno kada promenis region -RESTART,promenis jezik opet RESTART.

    ReplyDelete
  29. Evo ja trenutno citam na phone arena kako je lumia 930 sa svojom kamerom oderala sve ostale velike telefone ( iphone 6,not ,htc 9 ,samsung 6),znaci jos niko i nakon god nije napravio bolju kameru ,pa tako da se lahko odlucit sta uzet :) naravno kome je kamera prioritet .

    ReplyDelete
  30. Isprobacu to, hvala puno na odgovoru.Sto de tice updatea, mislio sam na sam mobitel.sigurno jos nije izasao novi.samo jos jedno pitanje, ako updateujem na win10 kad izadje preview da li ce mi se pobrisati poruke (sms, kontakti i to)

    ReplyDelete
  31. U pravu si Dino. Gabe je na Twitteru potvrdio da je rijec o bugu za 930-tku.

    ReplyDelete
  32. Nenad Čupković28 March, 2015

    Oficijalni je, nikad nije bio na pfd i sl.

    ReplyDelete
  33. Vladan Vukajlovic28 March, 2015

    Odradi backup podataka u podesavanjima i kad update-ujes na 10-ku samo se prijavi sa istim MS nalogom i vratice ti se sve..

    ReplyDelete
  34. Nenad Čupković28 March, 2015

    Poslao mi je brat L930, prodao sam je nakon 15 dana i ostavio L1020... Nekako mi je kompaktniji, čak i lepši... No to je stvar ukusa... Videću još da sačekam, ne bi li se pojavio flagship...

    ReplyDelete
  35. Nenad Čupković28 March, 2015

    Lepo objašnjeno!

    ReplyDelete
  36. Boban Jolić28 March, 2015

    Jel zna neko mozda dal ce biti oficijelne blic.rs aplikacije posto vidim da je neoficijelna sklonjena iz prodavnice?

    ReplyDelete
  37. Ja imam 830,znaci prezadovoljan sam. Brzo se pokrece kamera,slika super,nocu u losim uslovima slika bolje od iPhone 6,provereno,a i ima na youtube da se vidi :D. Nije teska,ne grije se,sve ima,glance,slot itd... Brat ima 930,o njoj necu da govorim :D.

    ReplyDelete
  38. Nenad Čupković28 March, 2015

    Ma imam rođaka generalnog uvoznika svih telefona... Nije mi to problem, a i ova L1020 mi završava sve... Kamera je meni bolja od L930, više detalja ima na 5Mpix... Nego me svrbi nešto...
    Ni sam ne znam šta...
    Ja je najviše koristim za snimanje, tako da mi ne znači 4K, dobro mi je i ovo na 660S LG, odlično se vidi...
    Čekam w10fm, pa ću videti, nadam se da neće kočiti... L1020 ima 1GB rama, drugi je za fotke rezervisan...

    ReplyDelete
  39. Posaljes poruku Blicu i pitas.Niko druze ovden nije gatara pa da zna.To ne zavisi od ovoga portala.

    ReplyDelete
  40. To pitas Slagalicu, tj njihove programere.Imas kontakt na fb pa se cuj sa njima.

    ReplyDelete
  41. 930 je dosta lepsa i bolja u svemu, osim u kameri od 1020.Lumia 930 je dobila nagrade za dizajn a i lepse je drzati u ruci jer nema ostre uglove.

    ReplyDelete
  42. Vratis na fabricla podesavanja pa probas, to je vise do Samsunga nego do Microsofta,jer Microsoft je dao na Samsungu test WP8.1 da probaju pa da jave greske.Mada Samsungu se provukla ta greska,posto Samsunga slabo zanima WP mislim da nece skoro ispravka.

    ReplyDelete
  43. Dino ne bih se bas slozio s tobom modul kamere 1020 je daleko bolji i veci od 930. Microcsoft jest dotjerao kameru 930 algoritmima. Ali nema sanse da ta kamera bude bolja od 1020 jer kamera od 1020 ima veci senzor, kvalitetnije slike u svim pogledima a o nocnim da i ne pricamo. Microsoft moze napraviti da se na l1020 pokrece kamera kao na l930 i poboljsati okidanje slike. Ali nije im u cilju jer ce to nasljednik modela imati, ako bi to napravili sva ta poboljsanja sa wp10 vjeruj da bi bio najjaci kamera fon na svijetu a i ovako jos drzi tron sto se tice kvalitete.


    Ps. Nokia l1020 ima i modul i senzor kamere za sva poboljsanja ali jednostavno MS ne zeli.

    ReplyDelete
  44. Ok,hvala.

    ReplyDelete
  45. ne mjeri se kvaliteta slike samo u megapikselima i u senzoru nego i u objektivima i stabilizaciji. Oba telefona 930 i 1520 imaju noviju generaciju stabilizacije, uz to novija stakla (objektiv). i pored toga imaju bolje procesore koji su u stanju da obrade fotografiju, i vjerujte mi svi da i na lumia 1520 dugo traje da on obradi HDR fotografiju sa onim sto pruza Lumia Camera 5. Lumia 1020 i jos sa 41 (38 megapiksel) pravio bi tu jednu fotografiju 2 minute ako ne i duze. Koliko god on bio dobar procesor ga koci i to mu je mana. Naravno da Microsoft moze ugraditi Lumia Camera 5 za sve ali vidim vec pred sobom "pravi mi sliku jednu 2-3 minute" "kako smjesno, a ovo najbolje sot ima WP za fotografiju" itd. to bi bili komentari. Za obradu fotografija se pita 100% procesor, nije ni RAM toliko bitan koliko je CPU i on ako je samo Dual Core kao u 1020 a uporedimo Snapgradon 800 sa 1520 to su dva svijeta, i jos 1020 ima hendikep jer ima previe megapiksela, dok obradi tu fotografiju na tom procesoru dosta dug oce trajati tako da skustvo bi bilo 0.

    Iskreno evo pitajte ko god ima 1520 i neka ukljuci samo "optimalne fotografije" mod to je ona mala ikona pored blica, i neka okine 2-3 fotografije i neka ode u galeriju pa ce vidjeti fotografije su u obradi jos za neko vrijeme iako ima tako jak procesor. Kod 1020 taj proces bi sigurno trajao 2-4 x duze.

    A za kvalitet da se vratim, naravno bolja je 1020 ako se koristi sa stativom, ali ako postavimo 1020 i 1520 na nesto sto se drma kao ruke covjeka onda ce 1520 imati ostriju fotografiju jer ima bolju stabilizaciju

    ReplyDelete
  46. Naravno takvi su testovi, medutim ja ne bi 100% potvrdio sta cu oni napisali, fotografije konkurenata u dosta pogleda su iste ili slicne kao 930. Galaxy Note 4 dolazi veoma blizu kvaliteti 930. Dobro Lumia 930 je stara preko godinu dana ali ipak nije velika razlika vise kao sto je bila kada se pojavila 920, pa 1020 ili 1520 i 930.

    ReplyDelete
  47. Zasto nokia lumia535 ima veliku nadogradnju win10 kad njegova interna memorija nemoze da instalira toliku velicinu memorije.treba vise od 1GB da se instalira.

    ReplyDelete
  48. Boban Jolić28 March, 2015

    E toga se nisam setio frajeru. Mnogo si mi pomogo. Hvala

    ReplyDelete
  49. Javi sta ti odg, ostavi ovden na portalu poruku.

    ReplyDelete
  50. Nije dobro da se ne izbacuje istovremena podrška za druge telefone izuzev lumie jer će svesti operativni sistem windows isključivo na fanove lumie.evo ja naprimjer nisam simpatizer nikakve lumie a dopada mi se windows kao sistem.Pošto izgleda u budućnosti neće biti prave podrške za samsung,htc i ostale proizvođače sve mi se više čini da ću polako odšetati od windowsa jer me limitiraju na lumie.

    ReplyDelete
  51. ali bas je obrnuto. Samsung, HTC, Huawei i ostali prozvodaci na WP8 drze 4% trzista WP8. 96% je Nokia/Microsoft Lumia i ja tu ne vidim u cem uje problem kada su jednim udarcem pokrili 96% uredaja. ne znaci ovo da nece nikad vise biti neki novi bild i da je to kraj za ostale proizvodace i kao da su oni razgraniceni, to samo znaci da oni ne suraduju dovoljno sto se vidi i po nadogradnjama. Samsung Ativ S medu zadnjima dobija WP8.1, HTC se nije ni udostojio da korisnicima saopsti da nema vise nadogradnji jer ih ne zanima WP tako da nije to podrska samo sa Lumije nego je nezainteresovanost ostalih proizvodaca.

    Niko ovdje ne imitira korisnike ne Lumije, ali je Lumia 96% trzista WP8 i ovih 4 % ne zele da suraduju. To izgleda korisnicima kao da je Microsoft nesto kriv ali nije, Nokia dok je postojala trudila je se oko uredaja maksimalno, imali su sve ekskluzivne aplikacije, radili sve sto su mogli, sta su to Samsung ili HTC uradili da bi imali vise od zajedno 4%? Po meni nisu dovoljno uradili.

    I u ovih 4% je jos 100 drugih proizvodaca na svijetu u WP ekosistemu Samsung ima 0.9% ispod 1% znaci udio u WP8 sistemu, HTC oko 2.28%, Huawei 0.47% ostali 0.35% znaci tu lezi zec zasto to izgleda kao Windows = Lumia. To je isto kao na Androidu, nije svaki Android Samsung Galaxy isto tako na WP nije svaki WP = Lumia.

    ReplyDelete
  52. A zaboravio sam dodati, oni vjeruovatno bi izbacili podrsku da to zele proizvodaci kao Samsung ili HTC. Isto tako je bilo sa WP8.1, Microsoft je poslao svima u isto vrijeme WP8.1 sistem, i oni su imali dosta vremena da ga prilagode i posalju svojim korisnicima. Primjer Nokia, imala je pune ruke posla sa preko 50 razlicitih Lumia telefona prema kojima su prilagodili WP8.1 i uz to dodali Lumia Denim nadogradnju i neke svoje novosti. Samsung ima dva modela Ativ S i Ativ SE (koji se ne prodaje kod nas) i njima je mrsko bilo da urade to za da modela i jedva da su izdali WP8.1 i to naravno bez ikakvih svojih dodataka :) tako da nije fer tvrditi da Microsoft ne izbacuje istovremenu podrsku za sve proizvodace. I da, pored Samsung-a i Htc-a ima na svijetu jos dosta drugih proizvodaca samo sto mi nismo pisali o njima, a ima ih sigurno oko 100.

    ReplyDelete
  53. Nenad Čupković28 March, 2015

    Bio je na hard reset, ista stvar... Ma nema veze...

    ReplyDelete
  54. Edi Kovačić28 March, 2015

    Kakvu glupost valjas ?! Lumia 535 ima 8giga interne memorije (od toga 4giga je za sistem a 4giga za korisnika). Moze bez problema preuzimati update cak ako je i veci.

    ReplyDelete
  55. Moje mišljenje je da ozbiljna kompanija ne treba da kalkuliše oko procenata nego treba da ispoštuje sve korisnike.ako je strateška odluka microsofta da sve svede na lumie onda sretno im bilo ali onda će izgubiti i tih 4% postojećih nelumiaša a i dobar postotak korisnika koji bi se pridružio u budućnosti.I ova pričica kako su svi eto krivi i samsung i htc i ostali a microsoft tj nokia naivci i francuske sobarice ne važi jer ko ima malo duže pamćenje se sjeća da je veoma važan ako ne i glavni faktor propasti nokie bio bahato ponašanje prema korisnicima i ignorisanje korisnika te tehnoloških inovacija.no nema problema posto je tržiste široko oni neka se drže nokie tj lumie a mi nelumiaši ćemo tražiti alternative pa će na kraju svi biti zadovoljni.

    ReplyDelete
  56. Niste vi mene nesto dobro razumijeli, nije Microsoft odlucivao ko ce koliko imati udio u trzistu nego su za to krivi ti proizvodaci, znaci direktno Samsung HTC i Huawei. Svi su imali iste uvjete za rad, Nokia je napravila ono sto danas vidimo a to je Lumia da drzi 96% udjela. Nema to nikakve veze sa tim kako se Microsoft ponasa i kakav je WP. Onaj ko voli WP voljet ce ga i bez Samsunga. Jer ja kako vidim vi trazite na pogrwsnom mjestu krivca. To sto nema Samsinga ovdje na spisku je Samsingova krivica. Svi proizvodaci su pozvani da ucestvuju u ovome.

    Pored toga o ce.u pricamo ovo je samo Windows Insider verzija za Windows 10. Kakve to veze ima ko je sada u ovom krugu podrzan a ko ne. Ja samo kazem da je Microsoft ovim potezom pokrio 96% trzista a sto Samsung i HTC nisu lezi u tome sto se isti ne trude dovpljno. Dobit ce na kraju nadogradnju na Windows 10 svakako bez ikakvog truda. Kao sto su i WP8.1 dobili.

    ReplyDelete
  57. Mislio je mozda na RAM da je potrebno mozda 1GB ili vise za Win10... Ali na ovom spisku ima i uredaja sa 512MB RAM tako da to nije uslov. Microsoft je rekao da ce svi dobiti nadogradnju sa WP8 tj 8.1.

    ReplyDelete
  58. I Samsung, a i HTC telefoni imaju isti problem, da kada ga postaviš na srpski/latinica neće uopšte da startuje MS kameru.Npr, na hrvatskom jeziku sve normalno radi.I što je najgore na MS Store nemaš zamensku aplikaciju za default kameru/kamkoder, što je paradoks posebne vrste...:(((

    ReplyDelete
  59. Ima ona Samsung Kamera app ne znam koliko je dobra jer je nisam koristio ali kako sam vidio ima dosta funkcija i stvari i mogucnosti za postavke... Je li ko nju probao? U trgovini bi trebala biti u kolekciji Samsing aplikacija.

    ReplyDelete
  60. Nije to isto.Potrebno je da kamera može da snima i video, plus da ju je moguće postaviti za default kameru,(ona koja se aktivira pritiskom prostim pritiskom na taster telefona).Sve to nemaš na "Camera 360 Sight", i ako po meni pravi najkvalittnije fotke...

    ReplyDelete
  61. Znači Dino, nije što je moja, ali je Lumia 1520 daleko najbolja. ;))
    Za kvalitetu slike i videa najvažni je senzor.A najveći senzor ima Lumia 808>Lumia 1020>Lumia 1520/930 i to su trenutno i za sada najkvalitetnije kamere na nekom od sadašnjih smartphone-a.
    Kraj priče i dalje rasprave!!!

    ReplyDelete
  62. 1020 na prvom mjestu 👍 ,drž se starkaaa 😉

    ReplyDelete
  63. Poslaću ti ja .xap za "Blic", pa probaj sideload sa računara, (ako znaš kako se radi).

    ReplyDelete
  64. Pošto je Microsoft kupovinom Nokia mobilnog odeljenja definitivno postao hardwerska konkurencija Samsungu i HTC-u, normalno je da se pomenute firme osećaju zapostavljeno i tarže potsticaj od strane MS-a.
    Mislim da nije fer upoređivati Google Nexus, koji proizvođaču daje sve na tacni, za razliku od MS-a koji ima blago maćehinski odnos prema svojim partnerima u odnosu na svoju povlašćenu Lumia liniju.

    ReplyDelete
  65. Ne mogu da verujem da na listi pored gotovo svih Lumia nema L930!!!!
    Kakav preveliki propust MS. Flagship?! Kad sam kupovao L930 pre 4 meseca odlucio sam se bas iz razloga sto od svih lumia zajedno sa 1520 ima najbolji hardver, racunajuci da ce moci sigurno na w10 i to medju prvima.
    Kakva greska. Volim WP ali sve vise razmisljam o odlasku.

    ReplyDelete
  66. Polako. ovo je Windows Insider, niko nije rekao ovim da nece Lumia 930 nikad biti podrzana. Ja vam garnatujem da ce Lumia 930 dobiti Windows 10. Ne mora ni dobiti sada jer Insider svakako nije verzija za telefone koji kostaju mnogo, moze doci do greske i kvara i steta je takvog telefona.

    ReplyDelete
  67. Pa daje MS podsticaj, isto toliko koliko i ostalim proizvodacima. Windows Phone softver dobijaju gratis. Dok se prije placao. Znaci dobili su WP8.0 > WP8.1 > windows 10. Niko nije rekao da ti uredaji nece biti podrzani kada oficijelno izade Windows 10. Ovo je samo Insider preview i ne znaci ama bas nista.

    ReplyDelete
  68. A koji je to kontakt na fb,ne mogu da nadjem jel ima milion ovih stranica na fb.Mozes li mi poslat link.Moram ih iskritikovat dbr,jer bi bas volio da bude na igra na WP. :)

    ReplyDelete
  69. Ljudi da vas pitam kako vas nije sramota,citam i cudim se kakvi sve gluposti napisete, ja mislim da je jedan od razloga sto je i Nokiamob otisao je radi rasprave ljudi naprave clanak i objasne,neko se javi treba mu pomoc oko necega,a neko se javi da provocira.Prvo ovo nije Dino napravio da se prepucajete sta Microsoft jeste sta nije i ako sve znate sta dolazite na forum?!Ova stranica kako ja mislim Dino je napravio prvo iz ljubavi prema WP, drugo da bi drugi ljudi u regionu znali sta se desava i ako imaju probleme da im Dino ako moze pomogne.Ja Dinu znam i Dino nema niti zarade niti ima veze sa Microsoftom, znaci radi iz dobre volje i u slobodno vreme.Dino,Zeljko i ostala ekipa su ovden da nam pomognu a ne da se raspravljamo oko gluposti sa njima.Prvo nemojte da pisete gluposti dal je upitanju android ili WP ili bilo sta,Google prvo pusti update za Nexus uredjaje kada on pusti toga trenutka Google daje svima android na doradu,dal to Samsung,HTC,LG,Sony i td.Kada ce oni pustiti to je do njih,isto i sa WP, dal WP ili Windows za racunare,svi proizvodjaci telefona,laptopova i td dobijaju u isto vreme da ga testariraju i doradjuju.Tako da Microsoft nema veze sto Nokia, dobila pre ili Samsung,Samsung da trazi pomoc od Microsofta dobio bi.Samsung,HTC ne da nisu azurni oko azuriranje oko WP,vec ni oko androida,samo top modeli imaju update.Evo primer Nokia Lumia 920 je izasla kao i Samsung Galaxy S4 a na 920 ima vec Denim,a na S4 nema jos update za andorid 5.0 tj Lolipop.Tako da ljudi razmislite pre nego reknete i okrivite nekog.Njima nije u cilju da neko drzi telefon 5 godina vec da mjenja sto cesce,e zato se Apple i Microsoft razlikuju od Googla, sta vi ocekujete da kupite Lumiu 520-630 i da imate sve opcije kao ja sa 1520?Pa da li je normalno da Golf ima sve kao Porsche.Drugo citam skinuli ljude za insajder i kazu nevalja,ljudi ovo nije ni beta jos,vec ispod bete da vi probate sta nevalja da dodaju,da isprave,nije to full update pa da radi bez mane.Drugo slazem sa Dinom Nokia Lumia 1020 ima losiju stabilizaciju od 1520 i 930,ali video je dosta losiji na 1020 nego na ova dva, sto se tice kamere ja mislim licno da 1020 ima bolju u nekim stvarima,a u nekim 1520-930.Mislim bez ljutne na sve ali kazem iskreno dosta citam komentara,ovo nije ni chat niti forum za dopisivanje,vec da bi se nekom pomoglo ako ima problem.Svaki clanak ima po 60 primer komentara a 10 sto treba a ostali bzv.Znaci nikog ne vredjam vec stvarno me cudi kako ljudi mogu napisati neke stvari.Ako imas neko pitanje ili nesto ti nije jasno pitas Samsung,Microsoft i td, znaci posaljes im email uvek ljudi odg ako smatraju da je ok email.Isto bez ljutnje neki drug pita za Blic app,Dino nema sa tim nista jer je ne pravi,zato pitas Blic on je odgovoran za app znaci ovo navodim kao primer.Eno WP central foruma ljudi pitaju sta ih zanima a ne da pisu gluposti ili da se raspravljaju oko necega.Ja sam primer pitao donesi.com da li imaju uplanu da prave app za WP i rekli su malo ima ljudi koji ulaze preko toga sistema na njihovu stranicu i za sada nece praviti i resena stvar, isto tako i Mtel.Znaci jos jednom kazem niti ovim komantarem hocu koga da vredjam i ponizavam,ako je bilo grubi reci izvinite ali ljudi razmislite malo da li je to ok sta pisete?.Toliko od mene..

    ReplyDelete
  70. I da kada je to sve tako lako, i krasno,kazete WP nevalja nema app,nema ovo i td, app ima za svakog vise nego prosevnog korisnika neke bolje neke gore nego androida.Prvo pogledajte Android je stigao do svoga vrhunca od verzije 4 do 5 je sve isto gotov,samo dizajn sredjen,neznaju ljudi sta da ubace vise.Apple slabo slusa korisnike fali mu dosta stvari.Ako je neki sistem napredovao u poslednje vreme onda je to WP,jer znam od verzije 8 do 8.1 sta nije bilo sve a sta danas ima.I drugo dosta stvari Microsoft poslusa korisnike i ubaci,a vi ako znate sve napravite sistem evo ja licno ga kupujem ako treba,znaci naravno da bi pre kupio domace nego strano.Mislim nikog necu da vredjam ali vi pricate te ovo te ono, ako je tako lako napravis,svaka roba ima svoga kupca.

    ReplyDelete
  71. hihi... moj transformerić dragi... (kažem to jer imam i PD-95G)... ipak, nisam baš siguran da ću stavljat gore rani Win 10.

    ReplyDelete
  72. veoma pametno razmisljanje, mi objavljujemo ovdje o Windows Insider jer je trenutno aktuelno ali nikome ne savjetujemo. I sam sam testirao 10 na Lumia 1520 i nije to to, mislim u onom trenutku nije bilo ok. Vjerujem da ce biti bolje narednim bildom ali ako ne bude na razini preview for developer nadogradnji ja cu isprobati pa se vratiti opet :)

    ReplyDelete
  73. Imao sam isti problem, Cortana radila, pa nije radila, i nikako ju vratit... moje rješenje je bilo tkzv. "Hard reset" (Ponovno postavljanje telefona), nakon toga je bilo sve ok. Update? Skini se, tj. odjavi sa PfD-a pa ponovo pokreni provjeru ažuriranja.

    ReplyDelete
  74. Mislim, nisam 100% siguran da moraju biti i omogućeni 'cookies' u internet exploreru da bi kortana radila.

    ReplyDelete
  75. Ma slazem se, ali na listi su skoro sve lumie! I Icon??

    ReplyDelete
  76. A da li se isplati cekati nasljednika Lumia 1020 i sta mislis kakav mob ce to biti???

    ReplyDelete
  77. https://www.facebook.com/pages/Slagalica/333170856715288?fref=ts

    ReplyDelete
  78. Da, ali Gabriel Aul sef koji vodi tu ekipu za windows Insider. To je ekipa od 20tak ljudi, ne vise. Izjavio je jucer da Lumia 930 ima bug i da na zaslonu sve izgleda sitno, ima neka greska koju hoce da isprave i koja sep ojavila tek sa ovim novim bildom. Zbog toga je privremeno nema. On isto kaze ako u ovoj sedmici uspiju rijesiti problem dodat ce svaki uredaj koji prode test. A moze biti i da izbace neki koji ne polozi nakon ovog testiranja. Tako da ovo je tek drugi krug i njih 20tak ponavljam radi na ovome. Imaju Windows 10 ekipu iza ali njih 20 se samo bavi sa Windows Phone verzijama Windows 10.

    ReplyDelete
  79. Bokifireman28 March, 2015

    Evo nemam ni ja Vladane cortanu.Sa cyan update sam imao i poslije toga uradim update denim preko PFD i od tada je nemam, nema sta nisam pokusavao osim hard reseta a to mi se ne radi samo da bih imao cortanu

    ReplyDelete
  80. Ja se iskreno nadam da si u pravu, mislim da itekako treba GDR2 kao međuverzija koja će nas zabavljat do Windowsa 10, ali, neki portali su tvrdili da postojeće WP8.1 Lumije neće dobit OTA nadogradnju, već će čekat Win10, a da će 8.1 GDR2 dolazit samo kao predinstalirana na novoizašlim Lumijama (primjerice L640/XL). Mislim da će, ako bude tako kako kažu glasine, to izazvat opet lavinu nezadovoljstva... Nadam se da je MS pametniji od toga, i da će izdat GDR 2 za sve 8.1 Lumije.

    ReplyDelete
  81. Brate, ja takođe mislim kao i ti i zato me i nema u poslednje vreme ovde u komentarima, ranije sam bio aktivniji što se tiče tako da odgovorim nekome da pomognem ili da sugerišem nešto ali što kažeš ovo u poslednje vreme nije humano, redovno pratim sajt iako nemam wp telefon trenutno....pozz

    ReplyDelete
  82. PfD sam odmah uključio kad sam saznao za tu mogućnost, i bilo je prilično ok iskustvo, ovo je ipak neka druga (alpha?) priča, i vrlo vjerojatno neću stavljat, skupo sam platio mob, iako je pretplata, nije se za zezat s tim.

    ReplyDelete
  83. Pa ne mozemo svi da promenimo 100 telefona kao ti pa da sve znamo,ako momak pita za app blic on i ocekuje da neko odgovori a ne da ga vredjas kao i mnoge druge uostalom nije tebe ni pitao,ovim si mnoge oterao,kao da je tvoja stranica

    ReplyDelete
  84. Najbolje da se svi brisu i izbrise i wp novosti,jel ti imas problema u kuci

    ReplyDelete
  85. Procitaj bolje,kao sto vidis napisao sam da sam uzeo kao primer i izvinuo se momku,a drugo to i pricam ako si procitao moj komentar,jednostavno ovden ljudi vise ne dolaze neki da pitaju nesto za WP vec skroz nesto 10 pisu, vise od pola komentara nije vezano za clanak.U tome je poenta cela ovden treba ljudi da komentarisu kada imaju neko pitanje ili problem,A otkud ti znas da nije moja stranica ?! :P

    ReplyDelete
  86. Do sad nije bila tvoja stranica a ako jeste onda se izvinjavam

    ReplyDelete
  87. Ne znam baš za ograničavanje broja komentara po osobi, to je malo bzvz... ali na donedavnom mi "Home" blogu bilo je prvo par upozorenja, a ako bi ista osoba ponavljala nedjelo bilo je brisanje profila s bloga (zajedno sa svim komentarima te osobe). Doživio sam svašta, evo zadnje što se sjećam bio sam 'majmunčina koji pojma nema', tako nešto... Da, ja ne znam sve, da nekad blebnem i ostanem živ, ali eto, nekima valjda uljepša dan takvo pisanje. Srećom to je bivalo vrlo brzo uklonjeno tamo.

    ReplyDelete
  88. da, mi dozvoljavamo dosta razlicitih misljenja, ali ako prelazi u vrijedanje onda moramo uletiti i mi, bil oje i ovdje svega i svacega, cak su nam pisali da ne objavljujemo glasine vise :D kao "mi" obecajemo nesto nrado i na kraju mozda nije ni istina. I znam pratio sam na Nokiamob da su isto napadali korisnike koji bas nesto znaju, ljudi pomazu a drugi odgovaraju na to "eto samo tebe sam cekao" mislim to nema smisla u komentarima, a mi cemo uskoro svakako napisati jedan clanak povodom novih aplikacija i imena i svega pa cemo i to spomenuti, vazno nam je da se svi snalaze ovdje a ne da bilo bjezi sa stranice radi komentara koji nisu vezani za clanak.

    Inace smo i tolerantni, jer misljenje svakoga jeste bitno, ali zbog toga dolazi i do diskusija nepotrebnih misljenje protiv misljenja. ko god ima tako komentar neki da mi propustimo, a desi se i to, neka nam javi ako je za brisanje, uz to ima downvote i spam prijava uz svaki komentar ako se gleda clanak sa racunara.

    U zadnje vrijeme tako ne stizemo ni da procitamo sve jer ima svaki clanak po 100 komentara.

    ReplyDelete
  89. Od stotinjak komentara po temi moze se racunati 20% odpad 20% tek onako da se pise 10%humor.zabava a ostalo u vezi telefona,postoje pocetnici koji su tek kupili wp tel i oni pitaju neke stvari koje su ostali prosli prije 2godine,dali trebaju takvi da se teraju sa foruma,wp novosto za razliku od drugih mnogo su bolje zasto onda praviti radikalne promene uz rizik da se smanje clanovi foruma

    ReplyDelete
  90. Nije mi namjera nikoga uvrijedit, ali malo mi zvučiš kao da ovdje postoji neki profit koji ovisi o broju posjetitelja i članova "foruma"? Ajme, dosta je bilo za danas, vrijeme za krpe :)

    ReplyDelete
  91. Ja mislim da je svakom vlasniku stranice drago kad ima visoku posetu,ili mislis da nije?

    ReplyDelete
  92. naravno, slazem se. ne treba pocetnike tjerati nigdje. nismo ni mislili na njih direktno sa ovih 100 komentara ali ima komentara koji ne sluze siroj masi ili su privatne prirode. a naravno ima uvijek i humora, to i treba biti samo ne treba pretjerivati. sve je to jos u granicama normale jer niko nije uvrijeden niti slicno. na vrijedanje reagujemo direktno. psovske i slicno.

    ReplyDelete
  93. naravno da jeste, obojica ste u pravu ali kada postane nepregledno onda nije ok za korisnike i oni ce naci drugo mjesto gdje imaju preglednost. Mi samo kazemo ako imamo 100-200 komentara na clanak koji nije bas toliko za raspravu onda nesto nije ok. Jer tu ce se javiti neko kome bi rado pomogli ali ne vidimo taj komentar u masi.

    ReplyDelete
  94. Ma je... nego ne znam, bilo je nekih komentara tamo gdje sam bio tipa "Nek Microsoft napravi to i to ili odlazim sa WP na ios", "Pišite članke o tom i tom ili odlazim s vašeg bloga". Ja kažem 'brate mili tko te drži, široko ti polje'. Valjda i treba da smo na kojem god blogu većinom fanovi teme tog bloga, a oni koji kukaju i žale se stalno, pa nek im je sa srećom negdje drugdje. U pravu si i ti, ali mislim da sam pomalo i ja.

    ReplyDelete
  95. Obicno budu pravila ponasanja na forumima,ovde nisam nasao ali ako se postave i striktno mora se diskutovati samo wp i lumia verujem da ce mnogi razumeti poruku i nece smetati,ne tebaju napredni clanovi da budu arogantni na pocetnike,

    ReplyDelete
  96. Meni se cini da se ne gube clanovi pogotovu ako redovno prate teme,kad se dostigne poseta HR forum ili Krstarica onda je za selektovanje

    ReplyDelete
  97. Tebe znqm sa Nokiamoba i druze sve sto si tamo komentarisao nije bilo bzv vec sve vezano za temu,clanak ili WP.Ali ovden vec je bilo od pojedinih korisnika precerivanja, jer slazem se sa tobom i pricam ako ti se ne svidja siroko ti polje.A ne da ti pricas nesto sto nisi proverio.Hajde da taj pita vec ulazi u raspravu i ubjedjuje da je tako.Mislom Dini,Zelji i td nije lako, on kada objavi clanak,svi sto komentarisete mora on da procita komentar. Sada 10-20% tih komentara je ok ostali fakticki su veze sa vezom nema.Dino je napravio da bi uputio ljude koji neznaju i koji imaju problem da pomogne da resi.Za chatovanja i ostale stvari ima facebook i td,mislim ovo me podseca na krstaricu pre kako je krenulo.Po meni bi trebalo uvesti kodeks ponasanja ko ne postuje zabranitu mu,sada neznam kako to ide dali moze preko ip adrese ili nesto drugo.Stoji to da nekada sale ne smets naprotiv,super ali ja hocu da kazem druge stvari da fakticki ova stranica ne sluzi svojoj svrsi vise kao sto je bilo predvidjeno.Jer i Dino ima svoj posao,svoj privatni zivot, da bi morao toliko da se posveti nepotrebnim stvarima.Ovim mogu mu samo reci hvala ti jer mi je dosta puta pomogao zato sam i ja na neki nacin mu vratio kupovinom njegovim app i ko god ima wp preporucim mu njegove app.Jer je on tu uvek za svakoga da li jutro ili vece.

    ReplyDelete
  98. gospodo draga, stanimo na loptu :)

    ReplyDelete
  99. ^^Ma tako je Gagi990, samo bahato, zavedi ti ovde neki red kao u razredu.A to što sam sebi upadaš u reč, to nema veze...
    Samsung i HTC nisu u "Insader" programu samo iz jednog jedinog razloga, a na koji se i mi korisnici WP-a najviše žalimo.Malo vas ima, (pa za nas neće da prave domencijalne aplikacije, tipa donesi.com).

    ReplyDelete
  100. Boban Jolić29 March, 2015

    E ovako, posto sam ovde prozvan. Moj odgovor na tvoju sugestiju je bio ironican (naravno da sam njih iz blica prvo pitao) sto ti nisi skapirao, pa sam smatrao da dalje nema smisla sa tobom polemisati. Druga stvar, mom pitanju je itekako mesto ovde. Puno ljudi u Srbiji koriste Blic veoma cesto, a znam neke kojima je na androidu to jedna od 2-3 app koje imaju, to je i najcitaniji sajt kod nas. Ovaj portal radi i na popularizaciji WP pa smatram da bi ova aplikacija veoma doprinela tome. Nesto kao kad bi pustili zvanican youtube npr. Ovde puno ljudi zna sve i svasta o Wp pa sam smatrao da neko mozda ima neku insajdersku inf.

    ReplyDelete
  101. Boban Jolić29 March, 2015

    E hvala ti. Ali on app koja je postojala mi je samo kao link tako da je nisam ni koristio, nego sam mislio da cim je skinuta je to neki signal.

    ReplyDelete
  102. Kao sto vidis druze uzeo sam te samo za primer i izvinuo ti se lepo.Rzmisljao sam da ti odg ili ne ali ispalo mi smesnan tvoj odg da bi precutao.A de mi reci pogledaj sta si napisao pitao si blic pa si pitao ovden hahahahahaha Sta blic nije zadovoljio tvoj odg ? Ja znam lika koji je napravio blic neoficijalnu app jer je bratov drug iz skole i sam je rekao da je blic trazio od njega da ukloni app zato nije i vise u storu.A ja zivim na relaciji Beograd,Bijeljina i licno citam Blic novine.Ali razmisli malo pre nego napises nesto.Isto da ja pitam Dino ili neko da li znate kada ce se operateri u BIH ili Srbiji smilovati da nam naprave app, a ja pitao operatere i vicu uskoro i tako vec 2 godine govore ?! :) Bez ljutnje ali druze odgovor ti je vise nego patetican :)

    ReplyDelete
  103. Objasnio si neke stvari i slazem se sa tobom u potpunosti, svaka cast.

    ReplyDelete
  104. Hvala,pa ne ja samo kazem realno, i znam da ce se mnogi sloziti samnom a mnogi popljuvati,takav je narod ali istina je istina.Oni kojim ne pase moj komentar zato jer su se pronasli u njemu.

    ReplyDelete
  105. Pa i ja mislim da rade na novoj verziji, (ipak su nezvanično najveći u Srbiji), pa da sačekamo još malo...

    ReplyDelete
  106. Nema razloga da skidaju nezvaničnu aplikaciju, (koja je tako i predstavljena), sem ako ne planiraju sopstvenu/zvaničnu app.

    ReplyDelete
  107. Pozz ljudi
    Imam pitanje nevezano za temu ak nesci zna odgovor ja zahvalan
    A usput da velim pojedincima razmislite kaj pisete i govorite nije za sve kriv microsoft i lumie vec ostali proizvodaci i razvijaci app a ak vam ne pase neke odite na drndoid i ostavite nas na miru...
    A SAD PITANJE: zakaj viber izbacuje kad mu lokacija ukljucena nece da salje poruku nek me salje na ukljucivanje lokacije koja je ukljucena stalno i here i prognoza delaju bez greske

    ReplyDelete
  108. ima i Samsung Ativ Neo i Ativ Odyssey isto :) Drug mi ima SE predobar je...

    ReplyDelete
  109. Wooow sad još woody da baci komentar "kratki" i da sve ode u ....... 😊 sala mala.

    ReplyDelete
  110. da ali ta dva su ekskluzivni modli za Verizon i Sprint u Americi kao sto ima T-Mobile neku svoju Lumiju 833 ili koju vec. Broj tih korisnika je veoma ogranicen i mali ako se uzme u obzir da se Ativ S prodavao globalno, a taj ne.

    ReplyDelete
  111. Moze biti u pitanju trademark violation - krsenja autorskih prava i prava na ime blic.rs. Microsoft to uzima za ozbiljno, ko god se javi da ima registriran brend a tako se zove neka app u trgovini on ima pravo da trazi ukidanje tog imena ili skidanje aplikacije.

    ReplyDelete
  112. Hmm ja dugo nisam koristio lociranje u viber app, ne znam sta bi moglo biti. Mozda sep ojavio bug u aplikaciji u zadnjim nadogradnjama?! Ima li jos neko ovu gresku?

    ReplyDelete
  113. Nenad Čupković29 March, 2015

    Meni radi ovo što si napisao, u podešavanjima telefona je uvek uključena lokacija, a u samom viberu nije, ali kad je uključim isto radi...

    ReplyDelete
  114. Dino ti je već napisao i šta tu nije jasno? MS nije kriv zato što Samsung ima slabu podršku za svoje korisnike sa WP.

    ReplyDelete
  115. Pa verovatno je pri kraju ili rade na njoj inace mu nebi govorili.Vidicemo trebala bi doci uskoro ako je prave, vidicemo. 😉

    ReplyDelete
  116. Upravo probao. Meni se ne pojavljuje navedeni problem, radi sve kako treba.

    ReplyDelete
  117. Vladan Vukajlovic29 March, 2015

    Gde li je nabavio Ativ SE ?

    ReplyDelete
  118. Ljudi, ozbiljno sada, koju vrstu članak-a čitate u famoznom Blicu? Ja ponekad posetim IT koji je blago rečeno jadan....toliko o blicu....ps inace novine blic drži bivši režim iz Srbije i služi za pljuvanje aktuelne vlasti u Srbiji.

    ReplyDelete
  119. Bome si toga nabrojao... :)

    1. Nokiamob... Iako nisam dugogodišnji Nokia fan itd, već sam novi Microsoft Mobile fan, ipak je Lumia proizašla iz Nokije i hvala joj na tome (njezin hardver, ugled, ogroman početni trud oko platforme). Sam blog? Možemo se žalit na patetiku, kritike, greške... Unatoč bilo čemu, meni je tamo bilo super i ugodno (prvi se uvijek pamte, valjda... moj prvi blog da sam redovno pratio). Ni slučajno neću, ne mogu, i ne želim reć ni pola loše riječi za dečke, svaka im čast. Ne znam fale li mi više članci, ili komentari/ekipa, vjerojatno ovo drugo malo više (Marin, Stipe, Zlatko, Dxdy, Kristijan, evo ssrki vidim da je i ovdje pomalo...neka navrate i ostali? :) ). Kad cijeli život imate kao glavni mob Nokiju, i pratite i volite Nokiju, pa se onda desi ovo što se s Nokijom desilo, meni je shvatljivo i razumljivo da ima tuge i patetike kako neki kažete itd. Božesačuvaj, da se sutra desi neki WP armagedon, i MS odluči odustat od njega, "rado" bih VAS vidio kako bi vam bilo, barem neko prvo vrijeme. Meni se na "lagdroid" i ios ne ide...(Jolla/Sailfish? Jolla who?!)

    2. Disqus i komentari... Mislim da su jako važan dio bloga i povećavaju mu posjećenost, čitanost, zanimljivost, i trebaju postojat. Pa ako ima i pomalo pitanja i komentara nevezanih uz temu članka pod kojim se nađu (offtopic), nek i ima... Ako ponekad liči i na chat stranicu, neka liči. Evo navikao sam se i na Disqus i da nema ove mogućnosti komentiranja, meni osobno bi falila. Da bi se trebalo više pridržavat teme članka, trebalo bi. Da treba odmah uklonit bilo kakva vrijeđanja, treba. Da treba pazit što se ovdje piše, i pazit da se ne iznosi previše osobnih detalja, treba. Za ovo zadnje bih trebao vjerojatno i sam više slušat vlastiti savjet! Internet je javno mjesto, i sve se vidi, sve to negdje ostaje zabilježeno.

    3. Dino i aplikacije... Uskoro će se navršit 10 mjeseci da sam ponosni vlasnik primjerka (Nokia) Lumije, nisam do sad u Trgovini kupio nijednu app (sram me može biti! :D)... Razmišljam o kupovini WPN aplikacije, prvo da se riješim reklama, drugo da izbjegnem poskupljenje koje ubrzo slijedi, treće da pomognem razvoj bloga. Kavopija/pivopija baš i nisam (iznimno rijeko, zanemarivo), pa umjesto 1 kave može app (Vjerojatno je trebao i NokiaMob ovako)... Jedino nisam baš najbolje shvatio koja je, osim u reklamama, razlika između besplatne i plaćene verzije?

    4. Zadovoljstvo Lumijama... Znam osobu koja je bila na Lumiji sa WP7 (upravo tu sam prvi put vidio Live Tiles itd WP...), umalo prešla na drndroid, na moj nagovor ipak uzela WP 8.1 Lumiju. Dotična je pala na pod do sada valjda jedno 50x, osim sitnih ogrebotina nema problema - padne, razleti se poklopac, baterija, ekran svako na svoju stranu - pokupiš, složiš, radi, ideš dalje! A postoji i korisničko zadovoljstvo novostima iz Cyana i Denima :) Zasad nema žalbi. Moj sljedeći mob će isto tako biti Lumia.

    P.S. Izvinjavam se na "romanu" :)

    ReplyDelete
  120. Kod mene isto kad upalim lokaciju u viberu izbacuje da nemože locirati...al imam jedan drugi problem sa wp novosti, nemogu pokrenuti,čim pokrene ap. piše skidam članak i nakon dvije,tri sekunde izbaci van. Neznam točno od kad je tako jer nekih desetak dana nisam koristio ap. danas sam to primjetio...

    ReplyDelete
  121. Da, radimo trenutno na domeni i osposobljavamo novu pa imamo manjih problema. Sve ce proraditi za 24-48h

    ReplyDelete
  122. Ja it i auto 😄

    ReplyDelete
  123. Nevezano, šta je sa sajtom danas, 29.03. no server.....pao server ili...

    ReplyDelete
  124. Pozdrav,

    Nije direktno server u pitanju ali je domena do nase stranice, u aplikaciji se koristi isto ta domena i zelio sam dodati i novu domenu koju smo prijavili da bi iznenadili korisnike sutra medutim nesto se tu poremetilo i ne radi ni jedna sada. Te promjene traju izmedu 24h - 48h nadamse da cemo sutra biti opet online jer imamo lijepu vijest. I nadam se samo da korisnici nece zamjeriti i da ce shvatiti da je lsucajno se dogodilo. :)

    ReplyDelete
  125. A hvala, dobro je znači ništa strašno...čitamo se i dalje pozzzz

    ReplyDelete
  126. Znaci po tebi ovde samo treba da pisemo o WP Novostima i Prognoza app :P Za ostalo treba MS da pitamo, a za aplikacije razvijace direktno. Posto ne koristim ni jednu app ( Prognozu nisam ni probao), po tvojoj sugestiji ja vise necu ostavljati komentare. Vidim da te dosta ljudi podrzalo.

    ReplyDelete
  127. Nije to covjek mislio. Nije niko ni rekao da se ovdje pise samo o Prognozi i o WP Novosti, pitajmo eto sve korisnike koliko ih zna da je Prognoza moja app, ako vise od 30% kaze da zna da je moja svaka cast. Ja se bas trudim da je ne guram non stop u clanke niti bilo gdje da bi bilo kao reklama mada bi to mogao.

    A niko nije rekao da se samo o jednom treba pricati ovdje nego ima kritika nekih koje nisu ni blizu istine i zbog toga je on onako reagovao. Kritika je naravno dozvoljena i ovdje ali ako je opravdana, a po nama se sve cesce desava da nije opravdana niti ima dokaz niti ima argument kako treba. Ko ima argument i dokaz neka izvoli, mi ne ogranicavamo nikoga na jedno ali ne damo ni lazi da se pisu.

    Ima stranica sa informacijama na nasoj stranici gdje lijepo pise da mi nismo blog koji ce pljuvati po drugim sistemima, a isto tako necemo neopravdano pljuvati po WP ili Windows. Tako da prosla je ta rasprava, sutra nova tema. :)

    ReplyDelete
  128. Disqus jeste dobar i mi se slazemo s tim, pogotovo zato sto cemo ga integrirati duboko u narednu verziju aplikacije. I tu je odgovor na pitanje koja je razlika izmedu placene i besplatne app. Placena uvijek dobije nadogradnje ranije + ovaj put ce dobiti potpuno novu app koja bazira na univerzalnoj app i samim tim korisnici ce moci preuzeti besplatno i Windows 8.1 / 10 app za racunar. Danasnja greska je prouzrokovana promjenama na blogu ali evo kako vidim sada sve radi ok.

    A moram dodati jos da placena verzija ima dosta manje rusenja jer trosi manje RAM radi cinjenice sto nema reklama koje trose dodatno RAM. A i manje internet saobracaja trosi.

    ReplyDelete
  129. ja uopšte ne razumem šta je nekim ljudima i ne mogu a da ne pljuju po bilo čemu na forumima i soc mrežama, uvek je neko kriv što njihova očekivanja nisu zadovoljena, retko se nađe konstruktivna razmena informacija (ima toga po stručnim forumima naravno) valjda smo ovde da naučimo nešto i čujemo novosti, naravno koga to zanima, a ne da se bezočno natežemo u ispraznim pričama...pozz

    ReplyDelete
  130. kako god, ovo je dobra vest, MS zaista radi na W10 za sve platforme i to se vidi na mreži koja je puna članaka o W10, naravno foruma, diskusija...šta sve ne...

    ReplyDelete
  131. moja skromna L 525 je na listi (1 GB Rama) lepo...

    ReplyDelete
  132. Nije ok sto prozivas app od Dine, prvo da njema njega nebi bilo ni foruma ovoga,niti bi on pomogao ljudima i ostali koji pomazu, Dino nikom ne kaze instalirajte te app i koristite ih,a slabo ko zna da su i njegove,znaci ne forsira ih kao neki drugo sto to rade na forumima.Drugo nije ti niko to rekao ali nije ovo forum za raspravu sta je i kako je.Ko i na jednom forumu niko ne zna da li ce blic,press,kurir i td napraviti app.To ljepo posaljes njima na fb ili na email i oni ce ti odg,njima mora neka firma napraviti a ne moze bilo ko, kao u vecernje novosti, naravno da ce oni znati a ne neki forum.Mene kada je zanimalo kada ce Mega da napraviti app na WP poslao sam im poruku na fb i oni su mi odg da rade na app i da ce uskoro biti pustena beta verzija sto se ubrzo i dogodilo.Drugo ako je clanak o necemu pricaj o tome ili nesto vezano za WP, druze procitaj sta sam rekao pa onda komentarisi i ne izvrci moje reci kako tebi odg.A ne da se ulazi u rapravu sta je Microsoft,kako je lako napraviti app ili sistem,neka pametovanja od ljudi koji niti se bave IT svetom,niti su programeri.Ako znas dici sistem na racunaru ne znaci da si programer.Podrzalo jest me jer mnogi tako misli i hvala im.Ovo je forum da se pomogne se ljudima sa Windows sistemom, da se obavjesti o novinama i mogucnostima a ne chatovanju izmedju clanova i pricanjem sto bi rekao narod uprazno,jer kada neki ima problem udje u clanak da proveri ili nadje pa ode u komentare tamo ima 80-90 komentara i moras procitati sve,i na kraju mu se smuci da cita jer ne moze naci resenje za svoj problem.Drugi Dino,Zeljko moraju svaki komentar da procitaju,a za to vreme mogu nekom pomoci ili clanak napisati,jer ono radi u slobodno vreme.Primer, niko nije rekao da je Microsoft,WP savrsen ali trude se da slusaju korisnike i isprave,ljudi instalirali insajder windows i pljuje ovo ti ne radi te ovo te ono,pa to nije zavrsena verzija vec ispod bete, i to nije za svakog da instalira vec ko voli da istrazuje i koje nestrpljiv, a ne da se pljuje,i dodje komentarise ja sam razocaran ovo nevalja ovo i td,a ne shvata koliko to smesno zvuci. Ako ti se ne svidja siroko ti polje to je tvoja odluka, ja nikog ne teram vec kazem i vecina se sa time slozila, za chatovanje imas fb,twit,myspace,whatsapp,viber i ostale drustvene mreze i programe.

    ReplyDelete
  133. Gabe se pravi da nema pojma....

    ReplyDelete
  134. a 10 puta sam mu ranije objašnjavao o čemu se radi...

    ReplyDelete
  135. Kakva je tacno greska u pitanju? vjerujem da iako on sada ovako izgleda kao da nema pojma zna o cemu je rijec i iispravit ce je samo je pitanje kada. To oficijelnog izlaska je 100%, mislim moraju :)

    ReplyDelete
  136. pa prvo ne rade Xbox igre kad se pokrenu drugi put i ako je lokacija Balkan (verovatno i šire) sve radi u W 8.1 a radilo je i u prvom Buildu, od drugog se pojavio ovaj problem, mnogi igraju ove igrice, i ja naravno, to je neki sitan problem jer kad se lokacija promeni na USA sve proradi...inače ostalo radi OK i za Preview je više nego dobar sistem, da, ne radi Store Beta pa se neke Apps ne mogu instalirati, ima još sitnica koje smetaju ali nadam se da će to rešiti...

    ReplyDelete
  137. i naravno, vama čestitke za sajt....

    ReplyDelete
  138. hmm to je neobicno, a aplikacije tj. te igre nisu promjenile svoje polje gdje mogu raditi? npr da radi samo u regionima koje jezike podrzavaju... Jer i to sam vidio kod nekih,j ednostavno app ne mozes da preuzmes vise jer nece raditi na tom regionu. Vjerujem ako je bug da ce to oni ispraviti jer njima zavisi zarada od toga.

    ReplyDelete
  139. On jeste odatle dosao je bio ovde za zimu...jedan od razloga zasto sam uzeo WP telefon je to sto sam bio odusevljen njegovim Samsungom...on ga je dobio bukvalno za dz iz Verizona...oko 100$ je platio telefon posto je ranije za stari placao upgrade taksu neku...

    ReplyDelete
  140. Zoran Nikic31 March, 2015

    Potpuno si u pravu Dino,evo i zbog cega nema L930 na spisku. Evo linka pa ko ima L930 bice mu od pomoci. http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Explains-Why-Lumia-930-Won-t-Get-the-Next-Windows-10-Build-476971.shtml

    ReplyDelete
  141. Bokifireman31 March, 2015

    Izgleda da nemaju na cemu drugo da se isprazne pa onda im ovde dodje kao RISLAG ventil.Valjda neznaju sta znaci pojam bacit od plocice,em spoje ugodno i korisno em ovde ne lupetaju.

    ReplyDelete

Ostavite komentar