31.3.15

Microsoft pustio novi bild Windows 10 (10049) za računare

Windows 10 setup

Microsoft je iznenada pustio novi bild maloprije koji nosi verziju 10049, u verzijama se ne razlikuje mnogo od prošlog tj. 10041, a vjerovatno i ne donosi toliko kao prošli. Današnji novi bild vide samo korisnici koji su „pretplatili“ na brzi ciklus preuzimanja nadogradnji u postavkama računara (Settings) > Update & Recovery > Windows Update. U ovom bildu po prvi put ćemo imati mogućnost testiranja Spartan web preglednika na našim Windows 10 računarima.

 

still2-500x281

 

Pored toga novo u ovom bildu je:

 

  • Ispravljena greška rušenja „photos“ (foto galerije) aplikacije kada kliknete na na dugme koje simbolizira foto galeriju u aplikaciji na vrhu fotografija lijevo.
  • Ispravljene greške kada neke Desktop aplikacije slučajno ostanu otvorene iza Start zaslona, ili u modusu kada kliknete da otvorite novi Desktop (ova dva kvadrata na dnu) i kada se nalazite u „tablet modusu“.
  • Neće se više blokirati računar ako ga zaključate (Windows tipka + L) tokom prvog pokretanja

 

I u ovom bildu ima novih grešaka koje vam nećemo sakriti:

 

  • Nakon prijave na računar možete vidjeti plavi ekran umjesto Desktop, to se može zaobići ako zaključate računar (Win + L) i pokušate ponovo se prijaviti. Isto možete pokušati preko Task Menedžera Ctrl + Shift + Esc.
  • Indeksiranje Outlook email klijenta ne radi, pretraga u programu će vratiti rezultate koji su prije ovog bilda indeksirani.
  • Ako imate Virtualnu mašinu (VM) i na njoj testirate Windows 10 Microsoft savjetuje da se prebacite na sporiji ciklus preuzimanja nadogradnji i sačekate naredni bild koji će biti stabilan sa VM (virtualnim mašinama)
  • Za razvijače koji koriste najnoviji alat kao Visual Studio 2015 i Windows 10 SDK bolje je da sačekaju sa ovom nadogradnjom na bild 10049 jer Designer u alatima VS i Blend ne radi i samo će se srušiti.

 

Pogledajte šta je Project Spartan koji je omogućen ovim bildom

 

 

Ovaj bild kako vidimo ne donosi mnogo, čak u nekom pogledu potvrđuje ono što je šef Windows Insider ekipe govorio cijelo vrijeme, a to je da ako se oni pitaju ovakvi bildovi ne puštaju korisnicima dok nisu stabilniji nego prethodni. Sad bi neko mogao reći korisnici su tako željeli i dobili su, mada nije ni to fer. U svakom slučaju ovo je Windows Insider i svako zna u šta se upušta. Mi savjetujemo korisnicima da se prebace na sporiji ciklus u postavkama računara (Settings) > Update & Recovery > Windows Update > advanced settings. Tu postavite brzinu primanja novih bildova na „slow“ (zavisi koji jezik koristite na računaru pisat će kod vas drugačije).

 

Naredni bild za sporije korisnike se očekuje za 7-10 dana i on će biti stabilniji, u međuvremenu ostali mogu testirati i očekivati nove nadogradnje kroz Windows Update naredni dana.

 

Za one koji to još nisu, mogu postati Windows Insider ovdje. I nakon registracije preuzeti Windows 10 na testiranje, ali bude upozoreni, Windows 10 još uvijek je veoma nalik beta proizvodu i nije namjenjen za svakoga.

 

izvor: Windows Blogs

43 komentara :

  1. Dino,da li znas neki siguran korak kako resiti problem sa audio drajverima,onaj link koji si ostavio gde imaju saveti kako resiti problem,pokusao sam nekoliko,ali i dalje ne uspevam da resim problem sa drajverima,hvala unapred ako znas neki odgovor,pozzz

    ReplyDelete
  2. Pozdrav,
    Ako ce te preuzimati ovaj novi bild onda pokusajte prvo da vidite hoce li on rijesiti problem. a ako nadem jos rijesenja postavit cu ili ovdje u komentar ili novi clanak.

    ReplyDelete
  3. ok,skinuo sam prethodni 10041,i prosto ne mogu da nadjem resenje..pokusacu sutra sa ovim novim,pa cu javiti kakva je situacija,inace nemam drugih problema,lepo radi sve ostalo,ali nema zvuka..hvala i pozz

    ReplyDelete
  4. evo za audio drivere, posle ovoga unosa u registry update radi i driver se može updateovati noramalno, možda je najbolje od ovog teksta napraviti *.reg file i samo ga pokrenuti ili ručno uradili
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\DeviceInstall\Settings]
    "InstallTimeout"=dword:00000708

    ReplyDelete
  5. krenula instalacija novog Builda, to će potrajati ali do sutra će se videti kako se ponaša...

    ReplyDelete
  6. Ja Sam 2 puta Instalirao windows 10. Onu Prvu I pre dva Dana ovu predposlednju ... Prva je trajala Koji Dan Ali ova druga Samo 2 sata... Mnogo baguje!!! Sto se mene tice Cekam kraj godine I konacnu verziju...

    ReplyDelete
  7. Viber ima nadogradnju

    ReplyDelete
  8. evo prvi post sa #Spartan Browsera, novi Build radi dobro, nema nekih posebnih promena, sve je skoro isto kao i 10041, moraju se odraditi workaround fore za Mail, Kalendar i People, isto kao i na 10041....Spartan mi se čini da nije ništa brži od IE11...prvi utisci, videćemo još...
    imate rešenja za sve, audio, update itd...sve ima na netu...
    pozzzz

    ReplyDelete
  9. ispravka, Spartan jeste brži mnogo od IE11

    ReplyDelete
  10. nemojte se ustručavati, 10049 radi dobro, treba vam samo malo znanja da sami sredite probleme, moguće je, google radi za vas...

    ReplyDelete
  11. Samir Omerović31 March, 2015

    viber i badoo imaju nadogradnje/azuriranja :)

    ReplyDelete
  12. evo posle malo igranja, mnoge stvari koje su radile na 10041 sada ne rade, npr Asphalt 8, kao i sve XBox igre....ne znam

    ReplyDelete
  13. Bokifireman31 March, 2015

    Kad udjem u windows Nemam deviceInstal

    ReplyDelete
  14. Mitar Bošnjak31 March, 2015

    Kako mogu da proverim koji build imam instaliran?
    Na desktopu, u donjem desnom uglu, mi piše 9926, a radio sam update na 10041. Takođe kada radim update dobijam grešku: 0x800f0302. Možda zbog te greške ne mogu da instaliram nove update-e?

    ReplyDelete
  15. ako hoćeš da pređeš na 10041 skini ISO sa MS sajta i instaliraj clean install, ja nisam imao nikakve greške ni za 10041 ni 10049 koji je juče izašao...10041 je ipak bolji od 10049 jer kod zadnjeg ne rade neke igre kao i Xbox ne može se ulogovati, pa ništa od igranja...Spartan je cool i 10049 je OK za one koji ne igraju Xbox games..

    ReplyDelete
  16. site www.windows10update.com danas ne radi, tj jutros jeste ali sada neće...

    ReplyDelete
  17. Poz kokobill ,utebe ko u muje i sulje zmigavac na novom autu ,znas onaj vic "radi neradi radi neradi" naravno salim se jarane ,ja evo dosao sa posla i poceo skidati 10049 pa sta bude ,ko ne reskira i neprofitira 😉

    ReplyDelete
  18. Mitar Bošnjak31 March, 2015

    Prvo hvala na odgovoru.
    Padalo mi je to na pamet. Na kraju ću tako i uraditi.
    Da li znaš kako mogu proveriti koji build imam?

    ReplyDelete
  19. tako je druže, ja instalirao pa pošto mi igre ne rade vratio se na 10041, sačekaću sledeći build...pozzz

    ReplyDelete
  20. Strassenjunge31 March, 2015

    ja ne mogu otvorit Spartan :/

    ReplyDelete
  21. Kako to...?

    ReplyDelete
  22. mislim ove W10 Bildove sve, sam instalirao do sada 20 puta, već mi je dosta, treba ipak za nešto ozbiljnije korišćenje sačekati bar Consumers Preview...OS postaje sve glomazniji

    ReplyDelete
  23. Strassenjunge31 March, 2015

    ne znam,cijeli dan pokusavao,otvori se nakratko i srusi se,evo sad moze i super je,al bice jos bolji :D

    ReplyDelete
  24. Bokifireman31 March, 2015

    Ja nokako nisam mogao da rjesim problem pa sam vracao na 9926 ali rvo sa novim 10049 radi jos ne znam kako ostale stvari funkcionisu posto sam nakon ubdejta morao na posao pa cim ujtru dodjem kuci slijedi cackanje

    ReplyDelete
  25. Kod mene je instalacija ovog novog builda resila problem zvucne,tj u ovom buildu nemam taj problem,ostalo solidno sljaka,jedino je spartan malo sporiji,ali otvara se i ucitava stranice..

    ReplyDelete
  26. Ja sam jedva otvorio, restartovao sam ga nekoliko puta dok konacno nije uspeo da otvori. Ali kada radim u njemu nesto posle nekog vremena sam se zatvori. Da li je nekom ovako?

    ReplyDelete
  27. Kako se instalira asfalt 8 na PC i odakle se skida.? Mozes li proceduru da objasnis.? Ja je igram na mob...

    ReplyDelete
  28. Semir Begic01 April, 2015

    Kako da instaliram novi build

    ReplyDelete
  29. Bokifireman01 April, 2015

    Evo posto sinoc radio nocnu i nisam mogao detaljnije vidim sta je novo,jutros cim sam dosao s posla sjeo za Pc da vidim sta je novo na 10049,umjesto da se uvucem kod zene u krevet.Pa evo da podjelim sa vama moje utiske.Rjesen je problem sa zvukom koji sam imao sa 10041 ali Cortana mi se ne cuje onaj njen ljupki glasi i ne mogu uopste da otvorim u podesavanjima Customise Cortana and search settings .Kod Spartana nisam nasao podesavanje da kad otvorim novi tab da otvori npr. home stranicu uvjek otvara blank page,Cortana zamagljena ne mogu da je ukljucim.Od igrica igram samo World Of Tanks i primjetio sam da malo steka.Zasad toliko javljam ako primjetim jos neke promjene.

    ReplyDelete
  30. Pozdrav, evo i ja sam imao 10049, al sam se vratio na 10041 jer mi jedina igrica koju igram Asphalt 8 nije funkcionirala :-) Znaci nema rjesenja za to?

    ReplyDelete
  31. ne, kod mene je update prošao sasvim glatko, i to dva puta, malo duže traje instalacija posle restarta, ali posle sve radi odlično sem igara, (Xbox ) Alphalt ne radi (neko je ovde pomenuo) Steam radi bez greške....

    ReplyDelete
  32. Spartan, desno gore na tri tačke ... klikneš i otvori ti se meni, tu je i Settings i možeš sve da podesiš, kao i Home Page...

    ReplyDelete
  33. ideš u Store i tražiš Asphalt, normalno instaliraš i radi super, i igrica je super, samo što na 10049 za sada ne radi, kontaktirao sam već Asphalt ekipu oni znaju za ovaj problem i nadajmo se da će to brzo da srede u MS-u, ne rade ni MS games...Mine, Soliter.....iako je prijavljivanje u Xbox App OK....

    ReplyDelete
  34. pa piše ti dole desno na Desktop

    ReplyDelete
  35. za sada ne, ali isčačkaćemo nešto čim se uhvati malo vrenema, mora da proradi doći ćemo joj glave, i meni je to trenutno omiljena koju igram dnevno i pobesneo sam kad videh da neće na 10049...ne znam kako im se to događa, korak unazad...pozzz

    ReplyDelete
  36. Bokifireman02 April, 2015

    Otvarao sam meni ja na tri tacke ali nemam ta podesavana a rekao sam vec da i cotranu ne mogu da ukljucim uopsta nije aktivo dugme on off

    ReplyDelete
  37. e, onda ne znam šta je,kod mene to radi, osim Cortana jer uvek biram lokaciju Srbija tako da je nisam ni probao, ali svi na netu kažu da je ovo najbagovitija verzija ikad, tako da ništa ne čudi

    ReplyDelete
  38. evo Settings u Spartan, neki kažu da im Spartan uopšte ne radi....ne znam....čekamo sledeći Build jer 10049 je katastrofa...biće bolje sledeći put..

    ReplyDelete
  39. Glupo pitanje sam postavio tek sam kasnije uvideo, ja koristim na PC W 7 a verovatno treba imati 8.1...😒

    ReplyDelete
  40. tačno, treba ti 8.1 koji je odličan OS, ne znam zašto ga ljudi toliko ne vole, a može i 10 samo ne ova zadnja verzija 10049, na svim ostalima je radila igra super...inače, mnogo je bolja igra na PC-ju nego na telefonu.....ako instaliraš Asphalt na Pc kod pokretanja je bolje birati Cloud Data nego na lokalnom disku jer ako menjaš sistem podaci su uvek dostupni i sačuvani na Cloudu

    ReplyDelete
  41. Kako da nabacim neki token ili zlatnike sta god da su, vidim rade to na netu ali za PC i android.?

    ReplyDelete
  42. pa treba da igraš van mreže zadate trke i dobijaš zlatnike i zvezdice, a može i na multiplayeru....treba svuda da budeš prvi i dobijanjem zvezdica otvaraš nove izazove...

    ReplyDelete
  43. Mitar Bošnjak02 April, 2015

    Nadao sam se da se može proveriti još negde u sistemu jer i nakon update-a na desktopu mi stoji 9926.

    ReplyDelete

Ostavite komentar