4.3.15

Novi detalji o Windows Phone 8.1 GDR2 [dodatak]

Windows Phone 8

Windows Phone 8 operativni sistem od nastanka do danas imao je niz nadogradnji, neke su donosile više vidljivih funkcija dok su druge donosile promjene „ispod haube“ koje za korisnike nisu vidljive. Danas imamo nove informacije o Windows Phone 8.1 GDR2 (tj. Update 2). Microsoft kako je prezentirao dva nova uređaja Lumia 640 i 640XL saznali smo da oni imaju na sebi instaliran WP8.1 GDR2.

 

10333414_394645124050197_1042149254312445945_o

GDR2 nadogradnja nosi verziju operativnog sistema 8.10.15116.*. Ova nadogradnja donosi novost na Start zaslon, do sada smo imali strelicu u krugu na WP8 koja se nalazila na dnu ispod svih aplikacija na Startu, sada pored te strelice piše „all apps“ ili „sve aplikacije“ i krug oko strelice je nestao. Krugovi generalno oko ikona u Windows će u budućnosti nestajati što je dokaz i Windows 10 koji polako ali sigurno ukida te krugove.

 

11025898_394650140716362_3015769152478955236_o

Druga novost je koju smo već pominjali u ranijem članku, a to je kategoriziranje stranice postavki i dugme za traženje u istim. Dobro došla promjena za WP8.1 postavke koje su sa Nokia dodacima (dodaci + informacije, zaslon, apn, info zaslon, dodir, provjera memorije, mreža+, ocjenite nas i uređaji hub) vremenom postale nepregledne. Kategoriju također možemo pritisnuti i pokazat će nam index kategorija i tako možemo brzo doći do željene kategorije bez mnogo listanja/skrolanja.

 

10855111_394645584050151_6991958234055975847_o

Slijedeća novost jesu „dozvole za aplikacije“ kako se bližimo Windows 10 za telefone polako Microsoft je počeo razmišljati da korisnici žele imati više kontrole nad aplikacijama i koje funkcije one imaju jer neke aplikacije imaju funkcije koje možda niste ni znali da imaju. Kao npr na fotografiji vidimo dozvole za kameru (ne odnosi se na aplikaciju kamere nego na hardver) i koje aplikacije sve imaju mogućnosti da je koriste. Pitate se zašto neke od njih imaju te dozvole, a vrlo je jednostavno za facebook, flipboard, Here drive+ ili Here Maps potrebna je nekada kamera. Prvi primjer koji mi pada na pamet jeste podizanje fotografije koja se direktno iz aplikacije napravi na facebook, drugo Live Sight funkcija Here Maps aplikacije koja koristi kameru da vam pokaze okolinu i gdje se šta nalazi i u kojem pravcu. Te dozvole izgleda korisnici će moći određivati sami uskoro.

 

Mi mislimo da je to nepotrebna stvar da korisnici trebaju imati toliku kontrolu nad stvarima jer vidimo već kako će nastati problemi kao npr da korisicni se požale zašto im odjednom ne radi upload fotografija, a zaboravili su da su isključili dozvolu za to. Isto se dešava i sa aplikacijama koje rade u pozadini, WP8.1 je dao kontrolu korisnicima da je ugase ali WP8.1 ih nije napomenuo kada pokrenu app da ona ne radi u pozadini i tako korisnik postane nezadovoljan i žali se bez prava jer je sam prouzrokovao to stanje. Uz to postoji niz drugih primjera gdje Microsoft ide daleko u detalje a korisnicima treba pojednostaviti korištenje telefona, a ne otežati.

 

10855003_394653134049396_498984010411986228_o

Zadnja promjena koju vidimo iz novih fotografija jeste da se ime telefona može sada promijeniti iz postavki > informacije > promijeni ime. Ovo je bilo samo moguće preko aplikacije/programa za sinkronizaciju podataka.

 

[Dodatak]

 

10835012_395043444010365_1612784752374174850_o

Izgleda da smo dobili još informacija o WP8.1 GDR2 koje se tiču postavki samog telefona pa smo osvježili ovaj članak. Windows Central je objavio novi videozapis gdje demonstriraju pinovanje postavki na Start zaslon, tako ćemo izgleda moći postavljati postavke koje želimo na Start. Pogledajte video ispod.

 

 

Izvor: Lumia Fan Club

35 komentara :

  1. Dino Linić03 March, 2015

    Kad izlazi? Od prilike :)

    ReplyDelete
  2. Da li će da omoguće static ip adress sa ovom nadogradnjom pošto kod mene na L735 nije mogiće?

    ReplyDelete
  3. A kada bi trebalo to biti dostupno za sve ? 😊

    ReplyDelete
  4. Mislim da ce ga prvi nabaviti srbijanski Telenor i hrvatski Mobis. Medjutim možda ga prije njih nabavi univerzalno.com, pošto kod njih nabava ide drugim kanalima. :) Očekujem ga za oko 40-50 dana.

    ReplyDelete
  5. Moze li kratko pitanje za sta tacno trebate static ip? Jer pomocu toga mogu vam naci rijesenje...

    ReplyDelete
  6. Mreza na mom radnom mestu je tako podešena zbog toga mi treba. U svakom slučaju hvala na brzom odgovoru!

    ReplyDelete
  7. ne razumijem na kakve animacije misliš?

    ReplyDelete
  8. Animacije se jesu promjenile malo od 8.0 do 8.1 ali kako sam ja pratio svi su se slozili da su na bolje se promjenili. Mozemo naci i clanak od aprila prosle godine gdje smo vecina komentirali i ja kako se sjecam svi su rekli da je kao bolje i fluidnije sada :) ne znam ni ja tacno sta je mislio sada...

    ReplyDelete
  9. Ni jedno demonstriranje ne moze da prodje bez 1520 ukoliko sam u pravu

    ReplyDelete
  10. Stefan Ivanović05 March, 2015

    Koliko ja vidim 6xx serija je poligon za ubacivanje novina u WP sferu. Što je verovatno i logičan izbor, 5xx uređaji su preslabi, a već 7xx izlazi iz cenovnog tanga super-pristupačnih uređaja, tj. uređaja zbog kojih ljudi probaju novu platformu (ne košta ih ništa, a ako im se WP svidi ostaju i kupuju 7/8/9xx uređaj). Interesantna strategija i sviđa mi se, prevashodno jer će oboriti cenu 6/7xx modela, iako ne vidim da naročito utiče na prodaju WP koji je tržišno opao u odnosu na pre godinu dana. Btw, WPNovosti i dalje greju moju L920 kao toster. Moš' jaje upržiti pišući komentar :) Ako ima neki vorbis mod da posćaljem šta je davi da ovoliko pregreva uređaj, meni liči da je ovaj Disqus dodatak jer je ovo jedina app koja mi kuva spravu

    ReplyDelete
  11. Pomoć! Zna li neku cenu i gde se moze naći displej i tač za 1320? Danas sam imao havariju, mob je ispao iz dzepa a dokrajcio ga je automobil koji je naisao 😞 da stvar bude neverovatnija i dalje radi i pisem sa njega dok ostaju staklici na prstima, prava mazgabod telefona...

    ReplyDelete
  12. Ima i toga. :) ali uskoro ce biti dosta bolje, da mi je samo da zavrsim Windows Novosti app. ima jos posla ali uglavnom ovaj dio za citanje clanaka i komentiranje je dosta bolje, manje trosi, brze otvara, sve u svemu bolji ali eto fali jos dosta da je mogu pustiti :(

    ReplyDelete
  13. Ja jos uvek nemam ni jedan jedini update,da li moram da promenim su podesavanjima kako bih dobio isti?LUMIA 1320

    ReplyDelete
  14. polivinilhlorid05 March, 2015

    Ubijeden sam da ce windows 10 prodavat windows telefon i ono sto su najavili da ce se desit da ce skype bit implementiran u telefon i da ce xbox igrice moci da rade na svim platformama od racunara tableta do telefon a da ne spominjem da ce aplikacije koje se budu pravile developer radi na svim uredajima, to je velika stvar windows telefoni su stvarno puno stabilni do androida a jednostavni poput IOS i mogli bi dobit svoje mjesto na globalnom nivo.
    Ja se iskreno nadam da ce to biti izmedu 30% i 35%, IOS ce pasti zbok precijenjesto svojih uredaja a android nazva cu ga umjesto smartphone, fanphone.
    I za kraj windows je cekao samo pravi momenat nije kasnio kao sto mnogi kazu nego je kreirao buducnost svog OS i dalje je kreira polako ali sigurno i svako ko prede na windows phon bio to flagship phone ili low budget phone bice zadovalja, kosto bi moj caca reko nokina masina microsoft skoljka.

    ReplyDelete
  15. Meni je brat uzimo za 520 na ebayu mislim 40-50 kn i radi sve...samo moras sam promjenit ili imas nekog ko zna

    ReplyDelete
  16. Dobre vijesti, pojavila se Lumia 640 LTE u prodaji.

    http://www.ebay.com/itm/Microfot-Lumia-640-LTE-640-XL-LTE-640-XL-PRE-ORDER-LEGGERE-BENE-LA-SCHEDA-/261799279503?pt=Smartphone&hash=item3cf473fb8f

    ReplyDelete
  17. da da :D a treba zivaca, pocinju polako i sjede kroz nervozu, treba mi malo odmora :D a da WP8.1 ima te sugestije bas su dobre i pogodi ih stvarno dobro, barem za onaj jezik koji je na tastaturi.

    ReplyDelete
  18. Sve zavisi koliko je popularan telefon po prodaji, npr kod Lumia 1520 t ostaklo prednje se ne moze tako lagano zamjeniti i postoji rizk da se LCD iza slomije i ne radi, dok kod lumia 520 moze se mozda cijeli zaslon zamjeniti i LCD za malo novca. Evo primjer, staklo na lumia 1520 samo je 20-30€, sa LCD-om iza znaci sav panel je oko 170€. Isto vazi i za Lumia 1320, veci zaslon i vjerovatno ce vise kostati plus manje je zastupljen telefon nego lumia 520. Ali ebay ima sve :) samo se treba prethodno sa serviserom dogovoriti sta zapravo treba kupiti.

    ReplyDelete
  19. Sugestije Su extra. Steta sto nema makar neki od nasih jezika mada ima opciju + Tako da Sam ja do sad ubacio dosta reci I mogu ti reci da Vrlo Lepo sugerise..
    Sto se tice tvog odmora... - nema od toga Nista.. ;) makar sto se tice ove godine.. Vidis da ovaj Microsoft zakazao za Celu godinu neke inovacije... :)

    ReplyDelete
  20. Prije 10tak dana, moja 1320 updeet-ovana na Denim. Mađarski, mreža BHTelecom. Uređaj vrhunski sada.

    ReplyDelete
  21. Znas li mozda zbog cega su promenili galeriju na wp 8.1? Vise mi se svidja ona stara. ?

    ReplyDelete
  22. Zato sto su vidjeli da 95% korisnika ne koristi taj dio koji su uklonili. To je razlog broj jedan, a drugi je dizajn i sukladivanje sa Windows 10.

    ReplyDelete
  23. Sta si stavio kao region,kako ti se vodi telefon u podesavanjima?
    Hvala

    ReplyDelete
  24. ne znam samo šta čekaju sa podrškom za balkanske jezike, Swipe za tastaturu ne radi na našim jezicima i to su obećali da će biti još u decembru 2014, sada vidimo da to postoji u
    WP 10 TP a za ostale se prave ludi, i tako čekamo i dalje a od kada sam uzeo L 525 stalno čekam nešto, telefon je odličan samo neke stvari nedostaju kao npr. swipe (word flow) meni je to najvažnija stvar.....ali....☻

    ReplyDelete
  25. Sorry ali niste ni nalo u pravu. Ko i gdje je najavio da ce vec u decembru 2014 biti podrska za nase jezike i swipe?! Bilo ko se bavi sa WP i pisanjem o WP zna da je to suludo i mi sigurno nismo izvalili tako nesto, ako pogledate tacno mi za Cortanu i swipe smo uvijek govorili da se ne treba nadati na nasim jezicima do kraja 2015.! Jedna godina vise cak.

    Tako da ja ne znam zasto mnogi "kukaju" da nesto cekaju od Microsofta? Kao nesto objabljeno i obecano kada to uopste nije. Stvara se u zadnjih par mjeseci totalno pogresna percepcija da korisnici nesto kao cekaju a svaka nadogradnja na WP ide svojim tokom (normalnim).

    ReplyDelete
  26. Neobavezno na ovu temu,imam problem sa l 730,stavio sam sd karticu od 8 gb i poceo da baguje.Neznam u cemu je problem kad je bez sd kartice bilo sve ok.

    ReplyDelete
  27. Hvala Dino,kupujem kvalitetniju karticu pa cu videti dali ce biti i dalje problem.

    ReplyDelete
  28. Zaboravih da upitam DINA koju sd karticu mi preporucuje,naziv,marka...bas se nerszumijem u sve to,unapred hvala

    ReplyDelete
  29. Prave karticu SanDisk nove generacija na kojima pise cesto U i unutar 1. na njima ima cesto na pakovanju i oznaka Class pa C i u tom c pise klasa kao npr 10. Nju preporucuje Microsoft od samog pocetka kako su dozvolili da uredaji mogu imati microSD kartice. I preporucuje se formatiranje prije upotrebe.

    ReplyDelete
  30. Podešen na BiH, sve postavke automatske.

    ReplyDelete
  31. Pao mi je kamen sa srca,hvala Dino jos jednom,pozdrav.

    ReplyDelete
  32. Razumem ja vaš stav ali se međusobno ne razumemo, pričao sam sa ljudima iz Nokie i od njih dobio info za dec za word flow i bez obzira na sve sramotno je da to još nisu uradili jer je i ovo neko tržište, hoćeš da budeš prisutan, pa prodaj prave stvari, nije to sad topla voda swipe i predikcija, to znamo. Ja koristim isključivo WP, ne žalim se. Da su i u MS to prepoznalida treba da urade lokalizaciju, dokaz je WP10 TP koji je dostupan za neke modele.
    Pozzzzzz

    ReplyDelete
  33. Da ali Nokia ne radi na sistemu. Microsoft ugraduje i razgraduje jezike, Cortanu itd. Nokia jeste imala sta reci tu, ali ne toliko da oni znaju o Wordflow za nase jezike kada Microsoft BiH ne zeli da komentira kada ce i kako ce. Isto vazi i za HR i RS, stav je "doci ce" ali kad to niko ne zna.

    Sto se tice da Microsoft treba da uradi lokalizaciju ja koliko god volio nas region on nije poslovno dobar za IT. Iskreno evo moje iskustvo koje se direktno moze prevesti na Microsoft i ostale IT kompanije. Moja app Prognoza u Americi, Njemackoj, Italiji, Rusiji i Velikoj Britaniji kao primjere samo, ako preuzme 100 ljudi app kao probnu, ~50-70 njih ce i platiti tu app. Kod nas slika je mracna da mracnija ne moze biti, od 100 skinutih probnih verzija kupi 1-1.5. Znaci mi smo Microsoftu trziste za zanemariti. A nema veze to sto nemamo Wordflow, pa nema ga ni Svedka jos ili druge vece zemlje od nas po prodaji Windows Phone-a. Tako da prvo se nasa regija cijela mora pokazati u prodaji da bi i Microsoft vidio da ima ovdje u sta ulagati.

    ReplyDelete
  34. I nije bilo nista protiv vas ovaj komentar nego samo ovo "obecano nam je" meni vremenom nema smisla. Jer sve sto je do sad obecano i ispunjeno je.

    ReplyDelete

Ostavite komentar