8.5.15

Windows Phone ponovo bilježi porast tržišnog udjela

kantar-march-20015Windows Phone OS iz mjeseca u mjesec konstantno napreduje, činjenica je da koraci napretka nisu veliki ali kreće se u pozitivnom smjeru. U posljednjem izvješću koje je objavio Kantar vidimo da je Windows Phone OS opet ostvario porast u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

 

Izvješće za razdoblje od 3 mjeseca zaključno s 3. mjesecom 2015. godine za EU5 zemlje zvuči jako dobro, na području Europe Windows Phone je ostvario porast 1.8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Zanimljivo je da je Apple-ov iOS ostvario isti rezultat dok je Android pao za 3.1% na Europskom tržištu.

 

kantar-march-20015_thumb

EU5 zemlje

Na Njemačkom tržištu Windows Phone trenutno drži 8.7% tržišnog udjela (porast od 2.1%), dok u Francuskoj drži 14.1% tržišnog udjela što bi značilo porast od 5.8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U Velikoj Britaniji se bilježi pad od –1.2% te tako ostvaruje ukupni udio od 8%. U Španjolskoj WP također bilježi negativne rezultate, pad od –0.3% u odnosu na prošlu godinu osigurava tržišni udio 2.8%. Talijansko tržište bilježi pozitivne rezultate, ostvaren je rast od 0.5% te tako WP drži ukupno 14.4% tržišnog udjela u Italiji. Sveukupno gledajući, WP trenutno drži 9.9% Europskog tržišta što bi se sada moglo zaokružiti i na 10% jer su rezultati od 3. mjeseca ove godine.

 

Ostatak svijeta

Na ostalim tržištima Windows Phone se nešto sporije probija na tržište. SAD i Kina su izgleda tvrd orah pa tako u SAD-u bilježi pad od -0.1% a ukupni udio na tržištu je 4.3% dok je Kini udio 1.2% što bi značilo da je porast 0% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na Australskom tržištu porast je 0.4% (udio 7.3%), a u Japanu svega 0.1% (udio 0.4%).

 

Još jednom se potvrdilo da jeftini uređaji ipak pomažu u osvajanju tržišta, kako će se situacija dalje odvijati i hoće li se nastaviti rast udjela preostaje nam za vidjeti. Rezultate za prošli mjesec možete pogledati ovdje.

20 komentara :

  1. Stizemo Iphone,mislim da ce da ih prestignemo zato sto su skupljiji a Lumie ima sve vise dobrih modela za jeftine pare.

    ReplyDelete
  2. Jedina stvar zasto vise WP ne napreduje su aplikacije definitivno...nije samo problem manjak nekih bitnih aplikacija nego i kvalitet ovih sto su trenutno na storeu...reklama takodje je presudan faktor...u Francuskoj se reklamiraju ko npr S6/Edge sto se reklamira kod nas na TVu...zato i rast je tu...Britanci su vise kupovali iPhone u poslednje vreme zato i pad ostalih sistema kod njih...sve u svemu nadam se da ce W10 promeniti sve to i da ce WP stajati na nekih 12-15% do kraja godine a posle cekamo...ako uspe sa njim ostajem na platformi ako ne skupljam pare za iOS jer onakav Android nema teoretske sanse da uzmem.

    ReplyDelete
  3. Pozitivno, ali ipak premali napredak. Ukoliko u vremenu od godinu-dvije ne uspije doci na nekih 15% udjela, pitanje je sta ce biti s WP. Svida mi se fluidnost i stabilnost, ali fale kvalitetne aplikacije. Puno ocekujem od nadolazeceg Lumia flagship-a.

    ReplyDelete
  4. Ovo za reklame bih se slozio definitivno. Ko pogleda tv samo sat vremena u danu vidjet ce barem 5/6 reklama za galaxy s6 i to kod svih operatera redom. Dok ja za nokiu - microsoft nisam vidio niti jednu ne sjecam se kad. Premalo ulazu u reklamu, pa dajte samo pogledajte recimo fb stranicu microsoft lumia croatia pa smjesne stvari oni se bave slikama u 19 od 20 postova. Nude u nagradnoj igri kao lumiu 535 ali fora je sto od cjele hrvatske igra se igra u jednom ducanu u zagrebu i jedna u splitu, nek se zapita malo microsoft zasto je to tako...

    ReplyDelete
  5. Ne razumijem ni ja to...a i sam taj... entitet Microsoft Lumia Croatia koji je samo na FB mi nije jasan... kao da iz nekog podruma tipkaju po FB... ne kužim... Gdje im je sjedište, tko su oni...itd...

    ReplyDelete
  6. 84nbgd8408 May, 2015

    Nevezano za temu... Da li postoji mogucnost da se unutar nekog albuma sortitaju slike (po nazivu, datumu, itd...) ? Ne mislim na program Files, tu ima...ali kad se tu sortira, ne sortira se i na tom albumu unutar Photos...

    ReplyDelete
  7. Porast na štetu IOS-a se i očekivao, ali mene lično mnogo više veseli pad popularnosti Google androida, nego rast WP.To znači da je nešto definitivno trulo u tom Nosferatu od OS-a.Naravno da će izlaskom Windows 10 broj kvalitetnih aplikcija progresivno rasti u velikim procentima, ali ja ne očekujem da će "IOS" i "Windows for Phones" zajedno u bliskoj budućnosti globalno preteći android.A razlog je ogromno većinsko tržište Azjije, uključujući i novonastale firme iz Indije, a koje niču kao pečurke posle kiše.Kinu da i ne pominjem...

    ReplyDelete
  8. "Da će zajedno globalno preteći iOS"... (meni) to nije ni bitno... Nek bude Win 10 i najzadnji, samo nek ima toliki postotak zauzetosti tržišta koliki je dovoljan da si developeri ne mogu dozvolit da ga zanemare, preskoče itd...

    ReplyDelete
  9. Filip M.09 May, 2015

    Problem zato sto WP ima 10% jeste zato sto je mladji od androida.Vecina ljudi imaju telefone sa androidem i ne planiraju da ih promijene:nemaju para ili im se svidja taj tel koji imaju trenutno.A i Microsoft treba da pravi reklame slazem se sa tim,za galaxy S6 u jednu reklamu ima i pjevacica Rita Ora.Eto kolko se trude.I Android je tokom svojih 7,8 kolko vec godina mnogo napredovao i sa aplikacijama i sa drugim i mnogi ljudi prihvataju samo Android kao i mi ovdje koji prihvatamo samo WP,ako ce sta dignu iz groba WP onda je to Win 10,ali opet mi se cini da nece prestic Android,a IOS ce i sa Win 8.1 prestic.Ja bih volio da je WP najbolja.

    ReplyDelete
  10. Odskora sam na WP, iako sam pokusao kad je izasao WP8. Tad je to bio neupotrebljiv i smijesan proizvod naspram Androida. Danas je Android vodeci OS i tako ce ostati, jer je to najinovativnija "labolatorija" danas. Od verzije 4.4 sa giga RAM-a radi perfektno. Brzo i stabilno. Nisam primjetio da je Lumia 640 brza i stabilnija od Moto G koji sam doskora koristio, a isti SOC je u pitanju. Na WP sam presao jer mi je otkljucavanje, rutovanje i presvlačenje romova dosadilo. Medjutim ako se WP10 ne pokaze, vracam se na Android. Pikirao sam Alcatel Idol 3. Vrh za male pare!
    P.S. Slazem se sa Goranom, bitno je da WP naraste toliko da postane zanimljiv i developerima.

    ReplyDelete
  11. Filip M.10 May, 2015

    Dino mi se uspavao,nema mi odavno novih vijesti. 😃😊

    ReplyDelete
  12. Nedostaje vijesti pa sam se bacio na aplikacije... :)

    ReplyDelete
  13. Filip M.10 May, 2015

    Preporucite mi neku igru slicno kao Age of Empire,al da je dbr. 😃

    ReplyDelete
  14. Slazemo se sto je mladji, sada vecina ima telefon sa androidom ali znam da ce mnogi iz moji okoline za sledeci telefon uzeti Windows,i to bas Lumiu a ne neki sa androidom, posebno niza i srednja klasa,ali ima i po neki sa top modelima.Sada za reklame to je diskutabilno,imas reklame u nekim zemljama primer Spanija, Microsoft je sponzor Real Madrida i imas reklame sa klubom.Stoji da treba vise marketinga,ali najveci marketing se vrsi kod samih operatera,kao sto su Samsung i Huawei uradili operateri ih reklamiraju. Kada dodjes vecinu telefona ti kod nas preporucuju Huawei,a kada pitas sa Windows tj Lumiju,pa nije nesto vako nako,jer su se dogovorili i imaju proviziju od prodatih telefona. Android je napredovao ali android je jednostavno stigao do vrhunca gde slabo vise ima napretka pogledas verziju 4.0 i 5.0 osim dizajna nije dobio funkcija ni 10-20% od 4.0. Dok primer uzmes Prvu verziju Windows 8 i Windows 8.1 update 2 vidi se velika razlika u svemu,a posebice sada sa Windows 10.To sto se tice aplikacija to Microsoft ne moze puno uticati osim nacinom kao sto su napravili program,pod 1, pod 2 da daju programerima gratis primer office ili tako nesto da ih privuku, ali po meni to je nepotrebno.Glavno je da dodju oko 10-15% globalnog trzista tj svetskog,i onda kada dodju i programeri ce primetiti to i onda ce sami da pocnu da razvijaju.Programiranje za Windows nije toliko tesko za programera kao ni za android ili iOS samo koliko je neko voljan da kuca program na novo.Eto i to su sada ispravili pa nece vise ni to, vec malom izmednom koda napraviti da radi na svim platformama.Realno sada Windows ne koci vise prodaju Lumia i WIndows telefona vec app,app ima dovoljno ali i to sto ima nije kvalitetno kao na drugim platformama.Primer po meni logicnije da Microsoft stavi kada se pusti update za neku platformu imas roka mesec dana da doneses i na Windows Store ili se app brise,povlaci ili sta.Ja znam da ce sve vise korisnika uzimati Windows,Windows prodaja nije nigde pala,vec jer prodaja smart uredjaja povecala a opada dump telefona,pa primer znam ljude koji su u mojoj oklini stariji koji su govorili samo telefon na dugmice sada uzimaju i to bas Lumie jer mozes uvecati velika slova,ikonice

    ReplyDelete
  15. Druze nema sanse da Moto G ne steka imao sam razne telefone,imao par androida i to dosta top modela neki od njih S3,S4,S5,Sony Xperia z1,z2, HTC one m7,m8, Nexus 4 i td.Motorolu iskreno nisam imao ali drugovi najuzi jesu i to Moto X novi i Moto G i E i to su uzeli na moju preporuku i nexus 5 i 6.Znaci licno tvrdim da nema sanse da nekada android ne stucne ili zasteka,iskreno manje u Motorole jer je fatkicki goli android tako i nexus,ali da stucne to da.Sada kazes da Motorola G i Lumia 640 isto,druze garantujem da nema sanse,uzmes skines jedno 20-30 app barem ili 50,na androidu imas vec par od googla koje moras imati.Stavis jedno 200-300 slika, jedno 100-200 pesama i par video klipova,ako android ne bude steko ja ti kupim taj natel android koji ne steka.Znaci nema sanse,stoji da manje motorola i nexus stekaju i primer neki romovi.Ali niko nece da daje pare i da se ganja mjenjam rom ovo ono,jer odmah garanciju gubis,isto na iOS kada uradis jailbreak, znam sada receces mozes vratiti, moze se naci orginal rom i vratiti,ali najgore ali sta rikne ti na telefonu dok je pod tim romom onda ti nece priznati garanciju.Drugo to na androidu zna 5 do 10% korisnika ovo drugo nemaju pojma za to, a neki su culi.Znaci windows pusta dovoljno stvari za uredjivanje,kao sistem meni nema neki veliki mana znaci,sve sto mi treba tu je i lagano,10 ce dosta stvari da ispegla i ispravi, e sada ostaje najveci problem WP a to je broj app i kvalitet postojecih app,ja se nadam da ce pomocu onog alata koji je Microsoft predstavio i to da se ispravi i povecanjem zastupljenosti Windows mobila ili Windows phona na svetskom trzistu :)

    ReplyDelete
  16. Filip M.10 May, 2015

    Slazem se sve sa tobom.Android u poslednje verzije nije napredovao uopste,Google se istrosio.Mn je Nokia najbolji telefon,sad Lumia(Microsoft).I vjerujem sa Win 10 da ce WP najvise napredovat i kad tad bit najbolji i najpopularniji telefon.Ja sad da biram izmedju Lumie 1520 i Samsung S6 ja bi izabrao Lumiu,jes da ce svi rec da sam budala,al sta cu,volim WP.

    ReplyDelete
  17. Koristio sam ga godinu dana i za tih godinu dana nije bilo problema. Prednost jeste ta što je na njemu čisti Android. Zadnja verzija koju sam dobio je Android 5.1.1. To je izuzetan, brz i stabilan telefon tog cjenovnog ranga. Mene je izašao 360 KM (Velika Britanija), isto koliko i Lumia 640, jer sam je kupio ako ne prvi, onda sigurno među prvima. Štaviše zadovoljniji sam nego sam Lumiom 640. Ne furam se na operativne sisteme, jednostavno volim tehnologiju, a to mi je ujedno i posao. Lumiu koristim jer želim iskustvo više, ali da se WP8.1GDDR2 može porediti sa Androidom 5.1, to je zavaravanje. Od WP 10 očekujem zaokružen sistem, tako da zasad ostajem na Windows platformi. Što se tiče telefona koje si koristio, jedino priznajem Nexus i Motorolu. Svi ostali proizvođači koji modifikuju Android samo prave probleme sebi, guglu i korisnicima. Pa su na kraju svi nezadovoiljni, posebno Samsungovim TouchWiz-om. Pozz..

    ReplyDelete
  18. Pozdrav sa Windowsa 10 (PC) :) Nisam izdržao za PC. Triple boot, jadna moja kanta... Sve izgleda lijepo, Desktop, Start, Taskbar, fontovi, Wireframe dizajn... ali vidi se da je to 'work in progress'.

    Powered by: Microsoft Edge :)) I da, piskaranje po web stranicama je cool ali i pomalo 'gimicky' (omogućuje OneNote).

    ReplyDelete
  19. Odlicno je to crtanje, cak i sa misem. velike nade polazem u Edge. mnogo rade na njemu i trebalo bi se na kraju isplatiti

    ReplyDelete
  20. Istina je da android nafluidnije radi na Kit-Ket-u 4.4. ali što kažeš ne postoji android telefon bez laga i to je opšte poznata činjenica, (kažu zbog fragmentacije Linux kernela).A to je slučaj i sa svim linuxoidnim sistemima, a koja nikada nije rešena.
    Druga važna stvar je kada već pominje "Alcatel Idol 3", (koji je vrh telefon za male pare) je nedostatak opcije upgrade OS-a.Posebno takvi telefoni koji rade na Mediatek čipsetu, a za koje ta opcija uopšte i ne postoji.Globalno, low i midrange android telefoni retko kada i dobiju updade na novu verziju androida, sem gore pomenute Motorole i Google Nexsusa.Moj rođak ima Nexus 4 sa sjajnim hardwerom:Qualcomm 800 + 2GB RAM-a i ne samo što laguje i baguje, nego se po neki put vuče kao puž na najnovijem Androidu L.

    ReplyDelete

Ostavite komentar