16.5.15

Windows 10 Mobile: Microsoft preuzima kontrolu nad nadogradnjama OSa

Windows 10 Mobile setup plavi

Svi znamo da za korisnike koji iščekuju novu nadogradnju to vrijeme čekanja najteže pada. Windows Phone od svog početka 2010. godine do danas se može „pohvaliti“ nizom nadogradnji, neke su bile dobre i opširne druge manje i više ispravke. Mnogo korisnika zaboravi i ne sjeća se da su ipak imali veliki broj nadogradnji uzimajući u obzir da trend na svijetu ne ide baš u tom pravcu da korisnici dobivaju često nadogradnje.

 

Microsoft je izjavio da će svi dobiti Windows 10 Mobile, misli se na svi koji koriste Windows Phone 8 (8.1). Trenutno je Windows 10 Mobile još u početnim fazama i ne treba ga očekivati za jedan mjesec ili dva oficijelno. Microsoft je dalje izjavio kako će Windows 10 na računarima prvo izaći kao nadogradnja a zatim Windows 10 Mobile. Ne znamo koliko dugo će trajati taj period između te dvije nadogradnje ali jasno je da obje stižu ovog ljeta.

 

Svi znamo kako je do sada politika nadogradnji išla, Microsoft/Nokia pošalju Portico, Amber, Black, Cyan, Denim nadogradnju, a korisnici moraju čekati da njihovi mrežni operater pregledaju nadogradnje prije nego ih puste. Microsoft do sada nije imao alat da se suprotstavi tome iako su nadogradnje bile bitne prirode ipak je u rukama mrežnih operatera da li će i kada pustiti nadogradnju, do sada!

 

Do sada su mrežni operateri dobivali nadogradnje na vrijeme i imali su dosta vremena prije oficijelnog izdavanja nadogradnje da provjere dotičnu nadogradnju. Operateri pregledaju nadogradnje zbog toga jer će se korisnici njima prvo obratiti ako nešto ne radi kako treba s tom nadogradnjom na tom mrežnom operateru, a neće se obratiti Microsoftu.

 

Kod Apple to vidimo drugačije, njihove nadogradnje dolaze direktno od Apple jer se korisnici za eventualne kvarove ili nejasnoće oko softvera obrate Apple-u direktno, nemaju posrednika kao što je imao Microsoft u vidu Nokije jedno vrijeme, a i u vidu mobilnih operatera koji žele vidjeti na svakom uređaju da li radi nadogradnja. Za Apple iPhone je jednostavnije jer imaju pretežno 1 model, od skora imaju tek po dva ili više modela, ali ako uzmemo u obzir da neki mrežni operateri kao Vodafone imaju 10-15 različitih Lumia u ponudi, pored toga možda još koji WP drugih proizvođača vidimo zašto to traje i dugo. Svaka nadogradnja na WP, za svaki model je drugačija tako da je normalno da se desilo ovo što imamo danas.

 

Windows 10 telefon WN

Microsoft to želi da okrene sada i od Windows 10 Mobile, znači nadogradnje nakon Windows 10 Mobile će oni direktno puštati ali ipak uz saradnju mobilnih operatera. Kako to može izgledati prikazuje jedna ideja, a to je da se mrežnom operateru postavi rok za isporuku npr. 4 sedmice nakon što mobilni operater dobije nadogradnju od Microsofta da je moraju pustiti, ako ne puste Microsoft pusti nadogradnju bez odobrenja mrežnog operatera preko Windows Update direktno sa svojih servera. To bi riješilo mnoge današnje muke, a mobilni operateri bi se trudili da što prije završe svoj posao i ugrade eventualno i svoja neka poboljšanja ili ispravke u softveru.

 

Trenutno stanje da mobilni operateri širom svijeta određuju tempo nadogradnje pokazuje da je prije par dana tek Lumia 1020 od poznatog mrežnog operatera u Americi dobila Lumia Denim nadogradnju koja je počela prošle godine. S novim pristupom Microsoft će imati finalnu riječ o tome kada nadogradnja dolazi, a mobilni operateri neće imati uticaj na to da pomjeraju termine.

 

Izvor: Neowin, ZDNet

28 komentara :

  1. Napokon dobra vest, trebali su ovo i pre uvest, mada je najbolje kao Apple :) Al eto bolje i ovako nego pre sto je bilo.

    ReplyDelete
  2. Prava stvar. Nadam se da necemo dugo cekati. Kod VIP-Srbija je to uvek traljavo islo, ali sta da se radi. Da se pohvalim da sam spreman potpuno, uzeo sam juce Lumiu 640 LTE. U odnosu na staru L 620, ovo je avion. Mada, i stara je bila ok. :D

    ReplyDelete
  3. Nevezamo za temu. Nove sve nadogradnje WN imaju malu gresku. Kada procitam clanak,a podeseno mi je da WN kada mi je zakljucan ekran obavesti koliko clanaka imam novih, kako dam GA procitao menu I falje stoji yah broj clanaka. Lumia 925

    ReplyDelete
  4. To ce biti uskoro popravljeno. Isao sam od predpostavke d ace korisnici iz clanka se vratiti nazad na prvi zaslon aplikacije i onda napolje iz nje. Tada se izbrise live tile i broj na lockscreen i sve. U narednom updateu cu pustiti nesto novo da izbrise odmah kada se otvori clanak iz obavijest, a i preko live tile tako da korisnici ne moraju da brinu o tome. trenutno to testiram pa vidjet cu je li sve radi kako treba. Uglavnom zadnje nadogradnje su rijesile veoma vazan bug koji se desavao u pozadini.

    ReplyDelete
  5. Da, ovo je super ali tek vazi od Windows 10 pa na dalje. Windows 10 Mobile ce ipak morati proci kroz mobilne operatere i za one koji nisu kod operatera ce drzave (Microsoft u svakoj drzavi) morati pregledati nadogradnju i odobriti.

    ReplyDelete
  6. Znaci 10 cemo cekati ali posle 10 necemo vise ? 😄

    ReplyDelete
  7. Edi Kovačić17 May, 2015

    To je konacno dobra vijest. Barem nece operater blokirati nadogradnju. Jadno. Da, evo frend na tele2 nemoze da skine fenim na lumia 520. Sto vise reci.

    ReplyDelete
  8. I još nešto...kod aktuelnog članka pa ono što se swajpa gore dolje... na mom ekranu, kada se poveća odnosno swajpa gore dio teksta se izgubi u plavoj WN traci... Možda bi trebalo smanjiti količinu prikazanog teksta tu.

    ReplyDelete
  9. Bokifireman17 May, 2015

    Zdravo ne vezano za temu,ima li iko da je na Ht eronet mrezi,i ako neko ima ima li negativnih iskustava posto sam sad na Mtel mrezi a mozda bih presao na Eronet

    ReplyDelete
  10. bilo bi dobro kad bi to max bio 3 sedmice, ipak 4 sedmice to je jedan mjesec :D

    i vise bih volio da se microsoft vrati staroj politici, kao prije kad je bio developers for preview

    ReplyDelete
  11. Da, preview for developers je bila dosta testirana verzija i znalo se da ce to biti konacna nadogradnja za krajnje korisnike, ovo sada je mjesecima ispred prve preview for developers verzije. ALi imam povjerenje da ce svaki naredni build biti stabilniji, evo ja vec neko vrijeme sam ostao na ovom, dok na proslom nisam mogao jer je Office nedostajao.

    ReplyDelete
  12. Stefan Ivanović18 May, 2015

    Zna li neko šta se dešava sa nokija nalogom, ne mogu da se ulogujem ni MixRadio da koristim. Da nisu ugasili servis? Kaže Network Error a ima interneta... Mada Nokia account aplikacija ima skriveni update koji ne izlazi u prodavnici, već se vidi tek kad odem na aplikaciju u prodavnici, a posle ga nema na listi nedavno ažuriranih aplikacija, valjda jer je sistemska. Odradio update i restart, ali i dalje neće. Standardni je WP8.1 na L730, nije PfD ni Insider

    ReplyDelete
  13. Stefan Ivanović18 May, 2015

    Ugasili majmuni 24. aprila.... E to i bi sa mojom MixRadio mjuzom.

    ReplyDelete
  14. i ja se navikao na zamrzavanje, crashanje, bugove hehe, stacu kad moram, narucio sam novi usb port, na svoju cu ga odgovornost mjenjati

    inace, nadam se iskreno da ce konacno microsoft fokusirati vise na stabilnost builda nego na implementaciju novih stvari

    ja bih se usudio reci da je nama microsoft namjerno pustio bugovit build, a da oni imaju stabilan..
    jel tebi pise da je cyan verzija?

    ReplyDelete
  15. Denim mi je do sada najbolje radio. Donosio i one algoritme za kameru, sve u svemu dobar. A za build slazem se, oni su ovaj build koji mi danas imamo imali vec u januaru. Na vise fotografija Joe Belfiore se vidi npr ovaj build sa office aplikacijama, postavke neke koje smo tek sad dobili itd.

    ReplyDelete
  16. uf ja bas kad spomenu kameru, meni je na l1020 je neupotrebljiva, tek sad znam koliko sam "zaglibio" s ovom desetkom

    ReplyDelete
  17. Ja sam na eronetu, prešao sa mtela i prenio broj. U Bijeljini sam, koristim 'hej savršena' 10 maraka (60 min. razgovora 150 poruka 200MB interneta) bude mi cio mjesec uglavnom. Poslali su mi poruku da će sljedećeg mjeseca povećati na 80min, uglavnom sam zadovoljan, 3g je po cijelom gradu....

    ReplyDelete
  18. Da to za zoom nije ni meni jasno, moze samo s dva prsta kod mene, nema dupli pritisak vise. Dao sam feedback na to da dodaju opet dupli pritisak :P Slazem se Photos aplikacija je jos losa. meni smeta sto nakon spremanja fotografija kada otvorim photos app vidim kako ih kao jos jednom sprema, vidim svkau od novih fotografija kako ih "pravi" to je meni glupo ako je vec snimio u pozadini u galeriju ovo bi trebalo biti instantno. Nadam se da ce na tome jos poraditi ali i vjerujem da hoce. Ne mogu ostaviti ovako

    ReplyDelete
  19. nekim cudom imam dojam takav da iz dana u dan build djeluje stabilnije
    ili sam se jednostavno navikao
    reinstalirao sam aplikaciju lumia camera, i evo je sad radi fala Bogu, kamen pao sa srca
    i mene to nervira, nervira me i music preview aplikacija, na lock screenu ne mogu premotavati pjesme, na slusalicama mi jednostavno vise nece da prebacuje dalje-nazad, jednostavno ne prepoznaje dugme
    sveukupno, meni se vizuelno nimalo ovaj windows 10 ne dopada, nista ne izgleda kako treba bi trebalo, kao da je neko sklapao ovaj build nabrzinu.
    nadam se da ce raja poslati dobar feedback i da ce iz microsofta to dobro razmotriti
    i spominjao sam jednom, haptick feedback ta tastaturu, ako toga ne bude, kad bude vrijeme za mjenjaje telefona sigurno nece biti wp, jer ja na ovoj tastaturi ne mogu nikako pisati, ni nakon dvije godine koristenja lumia 1020, a prije toga 920, dosta gresaka pravim, a swipe jos ne podrzava nas jezik

    ReplyDelete
  20. Bokifireman20 May, 2015

    Hvala na odgovoru ja sam planirao onu super 25 tarifu i da uzmem lumiu 640 sad im je na akciji staro za novo,koji ti tel koristis

    ReplyDelete
  21. Meni je dosta stabilan i u nekim situacijama brzi od 8.1. cudno ali je tako. :D otvaranje i zatvaranje aplikacija dok se ne pojavi "loading..." instantno je. i primjetio sma dok koristim pozadinu iza,. mislim neku fotografiju ona nekako trosi mnogo ram i pise redovno loading... dok bez nje nema. :) i primjetio sam kak ose moze mozda preuzeti nas jezik. U keybords tamo izbrisati jezik i onda u Windows Insider aplikaciji ponovno sve odraditi kao "insider Fast" > ok > ok > i onda dodati tastaturu i onda u windows update ce se pojaviti update za tastaturu i jezik :) ali kod mene nakon spremanja tog downloada izbaci greski prije samog restarta telefona. Izgleda jos je onemoguceno, iz nekog razloga.
    I btw. jucer gledam na windows 10 (PC) dodali i za bosanski jezik rjecnik, do sada nije bio i sada me ispravlja dok pisem :) znaci imaju u planu nase trziste malo oziviti vise nego do sada.

    ReplyDelete
  22. meni dolaze notifikacije kao da ce se telefon restartovati za par sati zbog updatea, ali tog updatea nema nigdje
    odradio sam to za Windows insider i izabrao fast ring
    samo eto, izgleda da nikada nece ispraviti bug kod photos na live tile
    i dalje mi pokazuje slike koje sam izbrisao
    bezveze mi isto sto ne mogu postaviti sliku koju sam skinuo na homescreen, vec moram rucno prebacivati u camera roll
    al kako god, ovo je sad ekstra za razliku od prvog dana

    ReplyDelete
  23. I na racunaru isto tako ima bug prikazuje neki fantomski update ali se to moze zanemariti.

    ReplyDelete
  24. Ja sam na Lumiji 520 godinu i po, danas sam gledao, došla im je 640-tka, čini mi se 380 za keš, ne bih pretplatu...

    ReplyDelete
  25. Kako misliš staro za novo?

    ReplyDelete
  26. Bokifireman20 May, 2015

    Imas i na eronet sajtu
    http://www.hteronet.ba/privatni-korisnici/mobilna-telefonija/mijenjam-za-bolje/

    ReplyDelete
  27. Aha, sad sam vidio, umjesto 59 platiš 39 ako predaš stari telefon, fino ko ima stari krš da ga se otarasi.

    ReplyDelete

Ostavite komentar