7.3.14

Nova reklama od Nokije koja pokazuje pogresnu percepciju videnja Windows Phone-a

Screenshot (136)

Nokia je napravila novu reklamu koja pokazuje stvari realno, a radi se o Windows Phone aplikacijama. Reklama pocinje sa uvodom da je Nokia hardverski veoma dobar uredaj i da ostali mogu da vam zavide sto vi imate Nokia Lumia uredaj. Ali nisu zavidni jer smatraju da nema dovoljno aplikacija za Windows Phone koje bi oni koristili. Nokia u ovoj reklami pokazuje da u vecini slucajeva to nije istina vise. Stvari su se promjenile od tada kada je nastala ta “mana” da Windows Phone nema dovoljno dobrih aplikacija.

Pogledajmo malo realno, za svakog normalnog korisnika Windows Phone trgovina nudi sve sto srce pozeli. U reklami vidimo bas da ciljaju na tu grupu obicnih korisnika tj. Facebook, mape, twitter, spotify i instagram korisnici. Taj mit o nedostatku aplikacija nestaje polako ako vec nije nestao potpuno. Windows Phone 8 uskoro ima vec 200.000 aplikacija, a prosjecni korisnik ne koristi ni 30. Napredniji korisnici imaju do 50.

Nokia i pokazuje osim toga kako Windows Phone ima aplikacije koje nemaju Android i Apple, ali niko ne spominje tu prednost, spominje se samo nedostatak. Primjera radi u reklami se navodi Nokia Camera, i Here maps, obje su superiorne spram Android ili iOS kamera aplikacija ili mapa. Pored toga spominju kako se jednostavno editiraju Power Point prezentacije na Windows Phone ili upravljanje Xbox konzole preko telefona. Osim toga nije ni potrebno kod naprednih aplikacija da se uopste otvaraju da vam pokazuju sta se desava unutar njih, na Live Tiles vidimo sve sto nas zanima, a to nemaju ni Android ni iOS.

U zadnje vrijeme su dosle sve od popularnih aplikacija, naravno nedostaju neke od njih, ali navoditi nedostatak jedne ili dvije aplikacije za razlog da je Windows Phone 8 los je smjesan argument. Ako nesto nedostaje to korisnici trebaju da traze od svojih razvijaca. Ja razumijem ljude koji zele lokalne aplikacije i to je stvarno potrebno, ali tu ni Microsoft ne moze nista ako razvijaci domacih kompanija smatraju da Windows Phone ne zasluzuje aplikaciju. Razumijem i one ljude sto traze bankarske aplikacije, ali budimo malo realni, koliko cesto bi koristili te aplikacije?! Jednom sedmicno, mjesecno ili jednoktrano samo da su tu?! Ja npr. imam Paypal aplikaciju i koristim je samo jednom mjesecno kada vrsim transakcije, ne vise, i mogao bi naravno i bez nje.

Ova reklama zeli samo da pokaze da argumenat nedostatka aplikacija je manje vise izmisljen, ok slazem se da nedostaje ali te aplikacije ili igre ne mogu odluciti o tome jeli Windows Phone dobar ili los jer za vecinu korisnika Windows Phone nudi sve sto zele. Sta vi mislite o ovome jeli ova tema oko nedostatka napuhana ili je stvarna?!

Jeli vi prelazite sa Windows Pone nazad na Android ili iOS jer nedostaje neka posebna aplikacija, i koja?!

24 komentara :

  1. Stvarno, da WP ima mZaba aplikaciju bilo bi fantasticno.

    ReplyDelete
  2. Ne prelazim nigde sa wp, ali fali tu dosta aplikacija, npr u srbiji sko da nema kvalitetnije app ( sem mozda b92), nema pintersta, opere...
    meni ih je dovoljno ali za povecanje korisnika treba jos

    ReplyDelete
  3. Željko Majstorović07 March, 2014

    mislim da opera i ne treba.. ja sam na svim nokijama koristio operu ali kad sam kupio lumiu 800.. sasvim dobar mi je i Internet explorer

    ReplyDelete
  4. Za pinterest postoji par zamjenskih koje su isto dobre kao i orginal sto bi bio. A sto se tice Opere, ne znam sta da ti kazem pored IE. Mislim da je veoma mali broj korisnika koji imaju Operu na racunaru i koji uopste koriste Windows Phone. Na nasoj stranici posjete sa Operom su ispod 1%.

    ReplyDelete
  5. Nema recimo bus plus aplikacije koju sam redovno koristio, ali svebu textu je tacno, nokia aplikacije su savrsene, bas su ispred iosa i androida, mada meni fali telegraf, blic, kurir...

    ReplyDelete
  6. U tom slucaju kao st osam napisao, kompanije se moraju direktno kontaktirati da oni vide da postoje i drugi sistemi za koje bi mogli napraviti aplikaciju. A nase trziste je po tome veoma smjesno, velike kompanije zanemaruju sve aktuelno. A kada bude kasno pitat ce se zasto nisu ranije napravili app za to i to.

    ReplyDelete
  7. A bus plus je za? ovo za telegraf, blic i ostale smo pricali, to cu i ja licno jos vidjet vise da se angazujem oko toga...

    ReplyDelete
  8. Mozda i ne treba opera ali ljudima puno znaci kad app koju su koristili ranije postoji..npr po meni 6tag je mnogo bolji od oficijelnog instagrama, ali i na ovoj reklami se ne reklamira on nego zvanicna aplikacija

    ReplyDelete
  9. McMatkovic07 March, 2014

    Ima plus bus za bgd.

    ReplyDelete
  10. I meni nije potrebna ali vole ljudi da znaju da ima aplikacija koju su ranije koristili

    ReplyDelete
  11. Imas i B92,Mondo,cafe.ba.Dosta drugih aplikacija koje su veoma dobre.Imas Srbija vesti gde su ti sve novine,imao sam iPhone4 2 ipo godine,i par androida Samsung Galaxy S3-4,Note 2 i Sony Xperia z1.Hm iPhona se zazelim ali radi sistema,ali androida nikada.Radi bagovanja i baterije.Kada sam zamjenio Samsung Galaxy s3 za Nokiu Lumiu 920 mucilo me nece biti aplikacija vako nako,ali doslo je dosta od tada.Bratu sam dao Nokia Lumiu 920 i mislio sam hajde da probam opet android jer mi se svidjao Sony Xperia z1,kada vidis da se nije promenio dzaba jaci hardver,nakon 10 dana prodao ga.Sada koristim Nokia Lumiu 1020 i mogu reci ali nikada u nijednom trenutku se nisam pokajao.Besplatna navigacija,nokia mix radio,kamera,sada ce windows phone 8.1,imam mesenger,fb,whatsapp,viber,instagram, jedino treba doraditi.Iskreno ja imam oko 100-120 aplikacija na telefonu sto sam instalirao.I ne baguje.I Live tiles meni je odlicno mogu procitati i da ne udjem,a mozes napraviti i folder.Imas onda kada te neko zove samo okrenes telefon naopako i prekine zvonit.Neznam imas dosta presnosti od drugih platformi ali i mana.,ali ispravlja se polako,Microsoft sluza kupce dokaz je Amber,Black i sada WP 8.1.Ali ide sve nabolje,po meni jedini sistem mu je rival iOS,jer je jedini pored WP stabilan.Dosta meni ljudi isto kaze nema aplikacija,ali ima sve sa prosecne korisnike cak i vise.Pa facebook mesenger radi bolje na WP 8 nego na androidu,cak i na Nokiji Lumiji 520.Naravno voleo bih da nasi programeri se vise malo zabave i da prave aplikacije i za iOS i WP a ne samo za android.Nokia se vraca opet u vrh i mesto kojem pripada,jer ipak je jedina evropska kompanija mobilnih.Pogotovu sada kada je sa Microsoftom samo neka ne diraju znak Nokia i pred njima je buducnost.Napred Nokia i Microsoft i Apple i iPhone :)

    ReplyDelete
  12. Da, u pravu si. Zato se Nokia licno potrduila mjesecima da rade zajedno sa instagram i evo oficijelna je tu, mada je dosta bagovita. Iz kojih razloga ne znam ali barem je tu :) i meni licno je 6tag dosta bolja

    ReplyDelete
  13. Nismo se razumeli. Meni je fantastican wp, ali pricam zbog mogucih novih korisnika

    ReplyDelete
  14. Da i bas ovom reklamom Nokia pokazuje da novi korisnici ne trebaju nasjedati bas na ono sto ljudi govore kao nema toga i toga. Treba sam isprobati i vidjeti sta je bolje. Individualno odluciti, a ne kako ti masa kaze :)

    ReplyDelete
  15. E da ako ne volis IE10 na WP8,imas Maxthon broswer koji postoji i za racunae ili UC broswer.Tako da Opera ne fali,dokaz da sve manje ljudi koriste Operu i na racunaru tek oko 4.5%.Ali opera je najavila da ce doci uskoro i na WP.Samo da puste mobile verziju a ne mini to bi bilo dobro.Za iOS ne shvacam zasto ne puste Operu Mobile kada su i Operu Mini,u cemu je problem?Znas li ti dino?A za Maxthon sve pohvale meni je i bolji od Opere cak,probajte necete se pokajati koristi engein od IE i veoma je brz i dobar :) Ali IE i Safari su najbolji :) Steta sto su ukinuli Safari za windows :(

    ReplyDelete
  16. e da svaka cast dino, ova tvoja aplikacija je mozda i najbolja na nasim jezicima. samo tako nastavi

    ReplyDelete
  17. Za gradski prevoz, pokaze ti linije i ukucas broj stajalista i vidis gde se bus nalazi, na koliko je stanica od tebe,liniju kojom se krece, bas odlicno uradjena aplikacija...

    ReplyDelete
  18. Razmisljao sam jedno vreme o vraćanju na android i to bas zbog bankarske aplikacije, ali sam odustao. Presudila je navigacija,mape, kamera i to sto je android igracka u odnosu na windows phone. Inače pitao sam banku da naruce aplikaciju ali,su mi rekli da mali broj ljudi koristi wp i da nemaju interesa za aplikaciju sto me razocaralo. U međuvremenu 1. takvu aplikaciju u Srbiji izbacila je societe general banka,korisnici su zadovoljni,a raifaizen banka već duže vremena ima demo verziju. To je neka nada da ce i druge banke poći tim putem. Sve druge aplikacije koje sam koristio na androidu su vec napravljene, mozda samo treba neke doraditi ili poboljšati.

    ReplyDelete
  19. Igrice ne igram, windows phone je pravi poslovni os, stabilan u radu, pouzdan, nikad mi nije zakocio telefon, koristim lumiu 620, zavrsava posao u svakom pogledu. Time treba privući nove korisnike..

    ReplyDelete
  20. Trebala bi jedna aplikacija za pustanje muzike po folderima sa sd kartice.. Tako da lepo u folder na kompu napakujem sta hocu da pustim,pa si sredim na svoj nacin ako treba u 5,6 foldera,prebacim na sd kartocu..i to je slusanje muzike! Mozda zastarelo, al meni tako odgovara. A ovo prvljenje play listi je smaranje, komplikovano.

    ReplyDelete
  21. Vidim da uglavnom se javljaju korisnici Nokia telefona,ja sam pre otprilke 7 godina krenuo sa WM6.0 pa 6.1,6.5,7,7.5,7.8, sada sam na 8 i nikad nisam bio u manjku sa aplikacijama,uvrk postoji opcija direktno na sajt videti ili uraditi,jako interesantno ali nikad nisam koristio Nokia tel,samo HTC i Samsung,sada trenutno koristim ATIV S,i mislim da ima dosta kvaliteta ali je malo zastupljen ovde u mom okruzenju ,poznajem samo jednu osobu koja ga ima ,za nase uslove je veoma dobar odnos i cena,zadnjih 5-6 godina nosim uvek dva telefona,drugi sam menjao cesto android je uglavnom bio izbor,mada bilo je tu i simbiana i os BB , i mogu iz mog ugla reci da mi se stabilnijr pokazao symbian nego android-tako da misim da je android samo jedna velika reklama koja ne pruza odgovarajucu stabilnost.

    ReplyDelete
  22. Iskreno telegraf je najbolji, na androidu samo to koristim, kada krenem da listam nema stajanja, mnogo rubrika, povezanih vesti, galerija, zanimljivosti...odlicna aplikacija, ne moze lepo da se ucita preko wp... Mondo je svoju aplikaciju lepo uradio, sve rubrike u plocicama

    ReplyDelete
  23. Neoplantius08 March, 2014

    Sa WP sam zaista zadovoljan na svojoj Lumii 620, ali ako bi me nešto moglo naterati da se vratim na android je nedostatak pretrage po folderima, podešavanje zvuka (najavljen napredak u WP 8.1 za obe mane) i tastatura. A možda samo ja ne vidim postojeće rešenje. Glupo mi je da nema strelica za kretanje kursora, pa kad pogrešim pri kuckanju, moram celu reč brisati, mesto jednog slova.

    ReplyDelete
  24. bio sam korisnik androida,maltene među prvima u pitanju je bila galaxy spica i5700 nakon njega još mnogo jačih...bez obzira na jačinu telefona u hardverskom smislu uvijek je bilo bagova.nakon toga uzimam lumiu 920 i budem prezadovoljan.samo da napomenem volim mjenjati telefone!!!lumia 920 mi dosadi i opet na android,međutim vidim zajebao se i opet na lumiu 920.poslije nje uzmem lumiu 925,pojavi se lumia 625 i telefon mi se nenormalno svidi...znam nekima će biti nezamislivo pored 925 ja uzimam 625,925 prodajem.utisci sa 625 su da sam jednostavno prezadovoljan,velik ekran,baterija nevjerovatno dobra...cijena u odnosu plaćeno-dobijeno više nego povoljna...šta reći,android mi izgleda smiješan u odnosu na wp telefon.jedno vrijeme sam imao 240 aplikacija a bukvalno ni jednog baga,čisto iz znatiželje da vidim kako će se telefon ponašati,kad god se presaberem i pođem razmišljati odnos android telefona i neke lumie uvijek prevagne lumia...

    ReplyDelete

Ostavite komentar