20.3.14

Microsoft slucajno prikazao skorasnji dolazak WP8.1

Windows-Phone-8.1-homepage

Microsoft je slucajno otkrio jedan dio stranice koji jos nije trebao izaci u javnost, a to je WP8.1 sekcija na stranici windowsphone.com. Danas se pojavio taj dio jer ga izgleda ugraduju na stranicu svoju, ali odma nakon sto se vijest o tome prosirila Microsoft je uklonio vidljivost tog dijela stranice.

Do WP8.1 prezentacije je ostalo jos manje od dvije sedmice, i polako se vrse zadnje pripreme za pustanje u rad. WP8.1 ce biti najveca nadogradnja za WP8 do sada i moze se porediti lagano sa onom nadogradnjom koju su dobili WP7 uredaji kada su nadogradeni na 7.5.

Za nove citaoce koji su jos u dilemi da li WP8.1 dolazi na sve uredaje ili ne - WP8.1 dolazi na sve uredaje bez ikakve dileme! Ko god zagovara pricu da neki uredaji nece dobiti 8.1 nije dobro upucen u sve. 02.04.2014 oko 18h (naseg vremena) je datum i vrijeme koje trebamo zabiljeziti jer tada pocinje prezentacija.

25 komentara :

  1. A koje je ocekivano vreme da 8.1 postane dostupan na balkanu,okvirno...

    ReplyDelete
  2. 02.04 razvijaci dobijaju preview for developer oni dobijaju prvi. ostali koji nisu razvijaci mogu ocekivati krajem maja ili pocetkom juna, ali realno. I nece biti Balkan, EU ili Amerika. Toga nema kod Windows Phone, oni kada puste nadogradnju ona je dostupna na cijeloj planeti, a to sto mobilni operateri neki sporo rade je druga stvar. Primjer Lumia Black za Lumia 620, na cijelom svijetu je kasnila ta nadogradnja, a ne samo kod nas.

    I zato ne postoji kasnjenje nikakvo od strane Microsoft-a ili Windows Phone-a, oni kada puste pustili su. Mobilni operateri ako koce oni su krivi. Zato postoje uredaji koji se nazivaju "country variant" oni nisu pod ugovorom niti su brendirani. Oni vecinom dobijaju prvi.

    ReplyDelete
  3. Intetesantno za konstataciju,ja na Samsung AtivS sam dobio tek u januaru iako sam kupio telefon radjen za Nemacko trziste-sim free nije brendiran(ja sam skinuo sigurnostne nalepnice sa kutije),i to dobijanje sam tek dobio kad sam instalirao preview for developer,da ne duzim..ili pak ja nisam nesto dobro upucen:-\

    ReplyDelete
  4. GDR3 u januaru? tada je i pusten odprilike za Nokia korisnike, jer je Nokia dodala Lumia Black uz to pa je trajalo. dok Samsung je od novembra ak ose ne varam imao vec GDR3. A HTC 8 x jos ranije cak od oktobra... A ima razlika u modelima bez obzira na to gdje su kupljeni, sim free su vecina Windows Phone-a. osim oni iz Amerike. cudno jeste da sa Ativ S dobijes tek u januaru kada je u novembru pustena nadogradnja.

    ReplyDelete
  5. Tog dana sam ise puta proveravao I svi su me na nekim forumima ubedjivali da tebam da se prijavim na Windows Phone Apps Studio
    A onda sam dobio mail gde sam moao sledece da odradim :
    Before you install a Windows Phone App Studio applications you must install this certificate on your phone (click here).
    posle toga sam ponovo uradio proveru update I dobio sam GD3
    ili mozda I nisam ???-erzija sofvera je sada 8.0.10521.155

    ReplyDelete
  6. da, to je GDR3 i taj certifikat sto si skinuo je certifikat koji otkljucava telefon za razvijace. "otklljucan" znaci samo za aplikacije koje pravis sam. Ali u ovom slucaju ti omogucava preview for developers aplikaciju koja ti dopusti da skines od ostalih skrivenu nadograndju. a to su ove nadogradnje za razvijace. To cemo dobiti i 02.04. dok ce ostali "normalni" korisnici morati sacekati. samo u aplikaciji ostavi zackacenu kvakicu da "primas nadogradnje i dalje".

    ReplyDelete
  7. ja imam ativ s i na njemu instaliran preview for developers i kad sam usao u aplikaciju bilo mi je zakaceno ono dole..da li to znaci da cu 2.4. dobti i i moci da skinem taj preview WP 8.1 ?

    ReplyDelete
  8. a kakav je postupak posle prelazenja sa preview na zvanicni update? jel moze isto da se samo updateuje ili se radi kao neki resotre i jel se tom priikom gube podaci? hvala :D

    ReplyDelete
  9. Preview za 8.1 ce vjerovatno biti oficijelna verzija koja ce i izaci kasnije za sve ostale. A ako postoji nesto sto trebaju da poprave samo ces dobiti jos jednu nadogradnju. A podatci se ne gube jer je u pitanju samo nadogradnja sistema. A vracanje unazad ne postoji. Zato treba procitati malo bolke sta je preview. To je u sustini test verzija i ako nesto ne radi microsoft nije kriv, svako ko sebi skine je odgovoran za svoj telefon.

    ReplyDelete
  10. to sam skapirao da nema vracanja..ali ovo drugo ne bas, npr ako instaliram preview posle toga cu moci da samo instaliram preview verzije? ako sam dobro razumeo..ili bolji je primer onaj ko je instalirao gdr3 preview, nije posle mogao da predje na zvanicni gdr3 ili jeste? :) i jos jedno pitanje to vracanje unazad jel moguce izbeci flashovanjem telefona korz download mode preko kabla na neku raniju verziju? :) izvni ako sam malo smorio, nov sam u WP, pa dok pohvatam.. :)

    ReplyDelete
  11. U slucaju gdr3 i preview od gdr3 je bio taj da je taj pteview bio i zvanicni updat ekoji su dobili svi kasnije. Tako ce vjerovatno biti i sa 8.1 za nas ce biti preview ali sumnjam da ce zvanicno kasnije obicni korisnici dobiti nesto drugo nego mi. Znaci isto ce dobiti. A ako postoji jos oficijelnih nadogradnji poslije ti ces ih dobiti. Preview program sluzi samo za beta verzije, a obicne nadogradnje dobijas normalno. Osim toga ako je beta ista kao obicna nadogradnja tebi nece nista stici. To je bio slucaj kod mene sa gdr3 + lumia black. Dobio sam gdr3 prije vremena, a lumia black kasnije tek. Tako cemo i kasnije dobiti 8.1 prije vremena, a ako dode jos neka nadogradnja poslije onda cemo i nju dobiti. Uglavnom necemo biti nikako uskraceni. A sto se tice vracanja unazad moze se flesirati. Ne znam kako je za samsungali ja za nokiju imam navifirm i skinem oficijelni ROM bez zadnje nadogradnje i migu je uvijek flesirati. Za samsung ativ s mora isto tako postojati rom-ovi za flesiranje.

    ReplyDelete
  12. Hvala Dino na brzom odgovoru,sigurno cu ostaviti kvakicu i cekacu 02.04. sa velikim uzbudjenjem
    POZDRAV!!!😎

    ReplyDelete
  13. hvala na objasnjenju..:) postoje za samsung naravno, vec sam radio..:)

    ReplyDelete
  14. Kako je moguce da moj Ativ S jos uvijek ima verziju 8.0.10327.77, to je dakle GDR2? Kako da skinem GDR3 kad mi nova azuriranja vec mjesecima nisu dostupna kad ih provjerim? Da li je potrebna instalacija "preview for developer", ili sam vec davno regularnim putem trebala dobiti GDR3? Inace, telefon je kupljen u Njemackoj, ako ima kakve veze :)
    PS: jos jedan komentar za cudjenje :)

    ReplyDelete
  15. Ma nista :) samo neka radi ;)

    ReplyDelete
  16. GDR3 je trebao biti tu, ali opet ponavljam sve zavisi od ROM-a koji je na teleofnu. to moze biti t-mobile. vodafone, base, ili druge mreze iz njemacke iako je kupljen u radnji a ne kod mobilnog operatera. Primjera radi Media Markt oni nekada imaju u ponudi 02 brendirane telefone, dosta jeftinije ali taj brending znaci da moraju proci test kod tog operatera. To je mozda slucaj i kod vas. Ako nije, onda pogledajte pod postavkama i "azuriranje telefona" pritisnite ono dugme za provjeru i sacekajte da li ce doci nova nadogradnja.

    ReplyDelete
  17. Hm, pojma nemam zaista. Moj je kupljen preko neta "getgoods.de", tako da nije ni u radnji, niti od nekog operatera. A sto se tice provjere azuriranja telefona, to sam radila vise puta i danas i ranije, i poslije par sekundi od provjere izbaci poruku da je telefon azuriran. A kad pogledam podatke o telefonu, vidim da je verzija i dalje kao sto rekoh GDR2. Da li cu ja uopste moci dobiti WP8.1, da li ce to biti prepreka?

    ReplyDelete
  18. Hm, pojma nemam zaista. Telefon je kupljen preko neta na "getgoods.de", tako da nije u radnji, niti od nekog operatera. A sto se tice provjere azuriranja telefona, naravno da sam to radila vise puta, ne samo danas nego i ranije, i poslije par sekundi od provjere izbaci poruku da je telefon azuriran, a kad odem da vidim podatke o telefonu i dalje stoji kao sto rekoh verzija GDR2. Kako li cu tek dobiti WP8.1? :)

    ReplyDelete
  19. Do oficijelnog izlaska WP8.1 ima jos podosta, realno se ocekuje u junu za obicne korisnike. razvijaci ce samo dobiti od samog pocetka da ga testiraju. A kada palite telefon jeli ima prije Windows Phone logotipa i prije Samsung nesto drugo?

    ReplyDelete
  20. Hm, pojma nemam zaista. Telefon je kupljen preko neta na "getgoods.de", tako da nije ni u radnji, niti od nekog operatera direktno. A sto se tice provjere azuriranja telefona, to sam radila vise puta, i nakon par sekundi izbaci poruku da je telefon azuriran. A kada provjerim podatke o telefonu i dalje stoji kao sto rekoh da je verzija GDR2. Kako li cu tek dobiti WP8.1, pitam se? :)

    ReplyDelete
  21. Nema nista, znaci odmah se pojavljuje na plavoj podlozi Windows Phone, i poslije tog Samsung, i njihov sajt i to je to.

    ReplyDelete
  22. kako da promenim product code? NSS, Phonix, Nokia Care Suite ne mogu ili ja negde gresim? moze da se stavi OS sa razlicitog product codea ali ne znam kako posle stize update.

    ReplyDelete
  23. kod WP8 telefona i posebno Nokia Product code se promjeni kada flesiras ROM, svaki ROM ima svoj Product Code. I kasnije update ti stize kako ce i svima drugima sa tim Product Code...

    ReplyDelete

Ostavite komentar