14.5.14

Windows Phone 8.1 ima svoju prvu nadogradnju

WP8.1 update

Windows Phone 8.1 (preview for developers) sustav je izašao prije točno mjesec dana i danas je dobio svoju prvu nadogradnju.

Ova nadogradnja veličine 22MB nosi oznaku 8.10.12382.878., nije velika ali ipak donosi poboljšanje trajanja baterije i dosta ispravki grešaka koje su se javljale u prvobitnoj verziji (8.10.12359.845) Windows Phone 8.1 sustava. Vjerujemo da su riješeni problemi sa Internet Explorer 11 i Kamera aplikacijom koji su se pojavili i kod nekih čitatelja.

Ako niste, dragi čitatelji, instalirajte ovu nadogradnju pa u komentaru možete napisati poboljšanja koja ste uočili.


izvor: @joebelfiore, WPCentral

71 komentara :

  1. Kamera i dalje ne radi kod mene..

    ReplyDelete
  2. Sta ne radi?

    ReplyDelete
  3. Ja jos nemam update..

    ReplyDelete
  4. Kako ro da jos nema update za Nokia Lumia 925, a bio je za Nokia Lumia 520? Mreza je m:tel, BiH! Pozdrav

    ReplyDelete
  5. u pitanju je preview for developers. Ko ima preview for developer moci ce skinuti i ovu nadogradnju.

    ReplyDelete
  6. Morate imati jos instaliranu aplikaciju preview for developers s kojom ste dosli na WP8.1. i mora biti oznacena ona kvakica koja odobrava dalje nadogradnje.

    ReplyDelete
  7. To je cudno cuti :( jer sam bas mislio da ovo ispravlja te greske. Ok Kamera znamo da je greska u srpskom jeziku, imao sam isto problem i sa Prognoz aplikacijom gdje korisnici na 8.1 nisu vidjeli srpski nego engleski.

    ReplyDelete
  8. Ovako prije par sati sam uradio update i moram reci da je dosta greski ispravljeno..Ja imam HTC 8X i kad sam instalirao wp 8.1 imao sam promlema sa messenger,sa viberom i tako te neke app koje su pri pokretanji blokirale..Sad moram reci da je to ispravljeno cim sam uradio Update sve navedene app rade extra i primijetio sam da mi cak i viber brze radi uglavnom nista ne blokira i sve brze radi..Tako da sad sto se tice HTC 8X SA WP.8.1 sve radi extra ,ukoliko nesto primjetim cujemo se..pozz

    ReplyDelete
  9. Ni kod mene kamera neradi samo preko aplikacije nokia camera

    ReplyDelete
  10. I meni je iznenada Viber proradio u pozadini. Poziv mi stigao a prije toga nije htjelo. Tako da moguce da ima veze sa nadogradnjom. Ja primjecujem da mi se vratila osjetljivost zaslona na Nokia Lumia 925 nazad koja je "nestala" nakon 8.1 sada je sve nekako osjetljivije na dodir. Pitam se samo kako je sa IE i da li uklanja greske koje su korisnici javljali da imaju.

    ReplyDelete
  11. Hvala. Uspeo :)

    ReplyDelete
  12. Da bas dosta gresaka koje subile prije na nekim app su sa ovom nadogradnjom nestale i sve radi brze,viber sad radi ok notifikacije dolaze bolje nego ikad ..IE kod mene je do sad radio extra,sad jedino kako kazu ovo bi trebalo da produzi vijek trajanja bat pa vidjecemo dali je tu nesto uradeno..

    ReplyDelete
  13. Viber,messenger,whatsapp,facebook aplikaciju mnoogo brze otvara nego pre. IE isto.,uradio s samo soft reset. Lumia 520 :))

    ReplyDelete
  14. Dino, ajd testiraj Adobe Reader kako radi. Otvori neki pdf, ostavi otvorenu app u pizadini i otvori neku drugu app npr. Wp Novosti :) pri povattku na Adobe ili ce normalno da nastavi sa radom ili ce da ucitava beskonacno i na kraju da se srusi. Probaj ovo 2-3 puta, bitno mi je da znam. Ne bih da prelazim na wp8.1 ako ovaj problem i dalje postoji.

    ReplyDelete
  15. Evo isprobao sam i prilikom vracanja u Adobe Reader nema nikakvog ucitavanja. Odma prikaze ono sto si gledao i prije. file je 7mb velicine. Jesi li isprobao to sa nekom drugom aplikacijom pored Adobe reader, ima microsoftov citac za pdf.

    ReplyDelete
  16. meni je do sad ok radio i viber i sve, IE bas i nisam koristio jer ne volim da nabadam lakse mi na laptopu ali sto se vibera/whatsappa tice super je radio samo me nervirao viber kad stigne jedna poruka meni pise kao da imam 20 neprocitanih a poziv je stizao sada radim update pa cu videti nadam se da ce mi vek baterije poboljsati posto ja posle PFD verzije nisam radio reset mrzelo me a mrzece me i sada :)

    ReplyDelete
  17. Da tebi nije uključen burst mode? koliko slika ti uslika?

    ReplyDelete
  18. Meni to zvuci kao da je tipka zaglavljena.

    ReplyDelete
  19. Evo jos jednom sam provjerio da vidim mogu li reproducirati gresku i u pravu si bio. Kada se vracas sa back tipkom sa start zaslona adobe ucitava i ucitava. To je izgleda greska u aplikaciji. Dok ako drzis tipku back i selektiras adobe reader onda otvori normalno fajl koji je bio otvoren.

    ReplyDelete
  20. Joe Belfiore kaze s ovom nadogradnjom ispravljaju greske sa baterijom koje su postojale... vidjet cemo ovih dana. :)

    ReplyDelete
  21. da, ja sam to isto pomislio.. zato sam ga pitao koliko slika uslika, ako je 15 onda je vjerojatno burst mode u pitanju

    ReplyDelete
  22. Adobeova app je mnogo bolja od MSove. Brze pretrazuje dokument i vidi bookmarks. Hvala ti za ovu proveru. Sacekacu da izadje neka ispravka za Adobe ili zvanicni izlazak wp8.1. Sad na wp.8 radi perfektno.

    ReplyDelete
  23. Kada sam update-ovao dok je telefon bio na punjacu, desile su se par "greski". Naime, prvo je pri restartu ostao na ekranu punjenja baterije i nije krenulo instaliranje. Skinuo sam ga sa punjaca i stavio ponovo i onda je imao jos jedan restart i tada je krenula instalacija ali je stajala na pocetku, kao da je zakucalo instaliranje. Po skidanju telefona sa punjaca odradio je instalaciju za samo par sekundi. Shvatio sam da je sve vreme instalirao ali dok je bio na punjacu, on je zaledio samo ekran, ne i instalaciju. Poenta: napunite bateriju i ne instalirajte dok je telefon na punjacu da se ne biste nervirali.

    ReplyDelete
  24. Meni od ovog updejta radi ie preko mobilnog interneta,a kameru jos nisam probao sa nasim jezikom

    ReplyDelete
  25. Taj bug postoji , ima dobar shutter lag . Instalacijom app Nokia Camera Beta , tj update-om se rjesava ta greska .

    ReplyDelete
  26. Neoplantius15 May, 2014

    I meni konačno šljaka IE, na mobilnoj mreži. Kamera još ne radi na srpskom. Lumia 620, VIP Srbija.

    ReplyDelete
  27. Instalirao sam na Lumia 820 i IE radi na T-Com Crna Gora :) Ostale stvari su mi uvijek OK radile :)

    ReplyDelete
  28. Nije burst mode,ne usloka brzo slike,nego uslika i snimi je i onda opet,sve samo i tako unedogled i nije zaglavljena tipka,jer mi se ovo desava samo sa nokia camera,ona druga radi normalno i nju vise i koristim,ova nema mogucnost slikanja tipkanjem bilo gdje ne ekran

    ReplyDelete
  29. Meni, još nije došao apdejt, viber ne radi, reinstalirao par puta i ništa, ne prihvata ni kod.

    ReplyDelete
  30. Vladan Vukajlovic15 May, 2014

    Samsung Ativ S Wp 8.1 poslednji update uradjrn pre 16 sati,da podelim utiske i ono sto sam testirao do sada:
    100% napunjena baterija sve ukljuceno i sve dozvoljeno u pozadini da radi
    Aktivno na internetu preko Wi-Fi 1 sat,30 poruka ,10 min price ,5 email-a ,1 odgledan video od 7 min,posle 2 sata i 30 min. baterija je spala na 75%.
    Inace konkretnih poboljsanja u updatu nemam posto je i ranije sve kod mene radilo normalno,telefon je star 10 meseci posto smatram i to da je bitno zbog ciklusa punjenja,probacu jos jedno dva sata da maksimalno opteretim telefon da vidim kako ce se ponasati.

    ReplyDelete
  31. napokon radi IE T-COM CG :)

    ReplyDelete
  32. Vladan Vukajlovic15 May, 2014

    otprilike isto posle par sati iste upotrebe

    ReplyDelete
  33. Da li se jos ikome desava problem da sistem zašteka i restartuje se sam? To se dogodi svako par dana (nekada i češće). U pitanju je Lumia 920.

    ReplyDelete
  34. Kako to odjednom crkne neka app? Ok app koja skida podatke sa neta, ali Adobe Reader ne skida nista. Ucitava pdf sa telefona. Upravo je crko danas.

    ReplyDelete
  35. Probaj da promeniš jezik telefona na engleski.

    ReplyDelete
  36. uradio update sinoc..deluje da je fon za nijansu brzi..tranzicija izmedju prozora deluje bas glatko bez ikakvog kockanja..ie konacno radi na mobilnom internetu i to su plusevi..
    abobe pdf nije sinoc radio, sada vidim da je ok..
    ono sto je trebalo biti bolje po glavnoj najavi - baterija - je kod mene katastrofa ..posle update I intenzivnog koriscenja trajala mi je svega par sati (oko 3,4h)..ponovo sam napunio bateriju I javlja da ima jos oko 20h..pre update nakon punjenja imao oko 24,25 sati .. svi pozadinski procesi su off, gmail na 2 sata, nema slike u pozadini startnog ekrana(to mi je pravilo problem ranije nakon sto se ta opcija pojavila) mreza na 2g..sve sam iskljucio da vidim da li ce se produzio vek baterije ( gps wifi off).. ali nista..
    ako neko ima neki predlog bio bih zahvalan..I ovako sam iskljucio vecinu ocija (sto kaze Dino telefon mi je bez ruku:)
    l520

    ReplyDelete
  37. McMatkovic15 May, 2014

    Menu na 820 nije jos stigao update...

    ReplyDelete
  38. Preview for developer instaliraj sa marketa i uloguj se,ako si radio hard reset onda nisi ulogovan i zato nece.

    ReplyDelete
  39. Radi kamera jedino kad se mob vrati na engleski jezik znaci problem je regiona

    ReplyDelete
  40. Kad ce lumia 920 doci u RS ?

    ReplyDelete
  41. Nadam se da ste svi dobro I da vas poplave ne ugrozavaju..

    ReplyDelete
  42. McMatkovic16 May, 2014

    Hvala. :)

    ReplyDelete
  43. McMatkovic16 May, 2014

    I ja takodje se nadam. U Srbiji je otvoren broj za slanje sms-a radi pomoci ugrozenom stanovnistvu. Prazan sms posaljite na 1003 i donirajte 100 dinara. Vazi za sve mreze i broj poruka nije ogranicen. Nadjimo se jedni drugima u nevolji.

    ReplyDelete
  44. Molim vas pomoć.dakle posjedujem lumiu 820 i nemogu inst. 8.1 jerbo moram platiti za otvaranje account developer 107 kn

    ReplyDelete
  45. McMatkovic17 May, 2014

    Check out "Preview for Develo..." for Windows Phone http://www.windowsphone.com/s?appid=178ac8a1-6519-4a0b-960c-038393741e96

    ReplyDelete
  46. Nikad takvih problema nije bilo sve radi kao i prvog dana

    ReplyDelete
  47. Hvala na javljanju, danas je situacija ok iako je ovih dana bila kriticna. I ja se iskreno nadam da su ostali svi dobro. cuvajte se.

    ReplyDelete
  48. Ja imam preview i još mi nemam apdejt, l520

    ReplyDelete
  49. Daj kad misle popravit audio update za L520?

    ReplyDelete
  50. a sa audio je? nisam upucen.

    ReplyDelete
  51. Morate imati na telefonu aplikacije preview for developers i mora bit oznacena ona zakacka kao i prvi put kada ste dosli do preview for developers tj. WP8.1. I update mora biti, nema da nema :)

    ReplyDelete
  52. Ima clanak o tome kako besplatno uraditi sve i legalno. samo u trazenje ovdje desno pri vrhu ukucajte "kako se pripremiti" i izbacit ce clanak o tome na prvom mjestu. Clanak se zove kako se pripremiti na WP8.1. U clanku je sve detaljno opisano. i ispod imaju cak komentari od korisnika koji pomazu dalje ako tekst nije razumljiv.

    ReplyDelete
  53. Trajanje baterije necemo moci odma provjeriti tek tako. Po meni bi se trebalo uraditi mjerenje precizno, barem 5 puta bez ovog update i 5 puta nakon ovog update-a ali tek nekon 5-6 dana nakon update ovo drugo mjerenje izvesti. Ja primjecujem malo bolju bateriju nakon update-a. ali vjerujem da su oni direktno poboljsali Cortanu, i druge stvari koje na nas nemaju veliki uticaj. Ono sto nama najvise znaci su aplikacije, one mnogo trose. I to u direktnom koristenju. U pozadini sve aplikacije trose minimalno jer je WP8 tako ogranicen da aplikacije ne smiju, niti mogu trositi mnogo u pozadini.

    Ima naravno par savjeta koje treba uvijek vidjeti jeli to nekome potrebno ili ne. Jedno je OneDrive upload fotografija i video zapisa. To kome ne treba moze ugasiti. Drugo backup sistema, kome ne treba da radi automatski backup moze ugasiti. Isto je sa sinhronizacijom izmedu uredaja, to je sinhronizacija izmedu windows 8.1 i WP8.1 (sifre na IE11, teme itd.) to se isto moze ugasiti ko to ne koristi. Dalje se moze paziti da WLAN ostane ukljucen i da se ne gasi jer tokom jednog gasenja, i paljenja potrosi vise nego sto bi u standby telefon potrosio za par sati. WLAN gasenje ima samo smisla uvecer pri spavanju. Ali ni tada nije znatno vijek baterije poboljsan jer WLAN iako je spojen ne trosi mnogo (ako naravno nema auto uploada na OneDrive.) Ima jos par savjeta ali to mora svako za sebe da vidi, ja npr koristim sve ove funkcije i OneDrive, i sinhronizaciju i backup i sve i WLAN 24/7 ukljucen i opet izguram oko 17-22h koristenja.

    ReplyDelete
  54. Da, ja slicno mogu reci. Jedino sto primjetim jeste da mogu sada duze pricati na Skype ili Viber. Iako se ugrije telefon duze baterija traje u video pozivima nego ranije. Primjera radi, ako sam prije mogao 3h video poziv voditi sada je 3 h i 20min. Mislim da se treba par puta napuniti telefon i isprazniti do kraja da bi primjetili sav kapacitet. Osim toga primjetim od danas da se baterija malo bolje ponasa. prije sam imao 17h sa jacim koristenjem, dok je sada oko 21h. sa "skoro" istim koristenjem. Mada ovo "isti" nikadn ije isto ali priblizno.

    ReplyDelete
  55. Super vijesti. Samo eto srpski moraju izgleda ubaciti u App, ali i to ce valjda skuziti. Ja sam skuzio pa morao ubaciti jos jedan fajl za srpski u Prognozu i sada radi.

    ReplyDelete
  56. Lijepo je to cuti. Izgleda bas da su rijesili dosta malih bugova ovim.

    ReplyDelete
  57. Svakako treba imati barem 50% baterije prije update-a. Mislim da WP i ne dozvoljava update ako je na stednji (ispod 20%) ili tako slicno. Svakako je dobro uraditi update na punjacu, jer i tada puni telefon.

    ReplyDelete
  58. Da kao bateriju znatno poboljsalo mada mislim da ne mozemo ocekivati cuda. Dobili smo action center i toliko novih stvari da mislim u prosjeku vijek trajanja bi trebao opsati 1-2h ne moze biti bas nesto veci nego ranije. Mada imai izjava da je bolje nego na 8.0. Sve to treba provjeriti barem 2 sedmice.

    ReplyDelete
  59. Hvala na odgovoru. Vecina stvari koje si pomenuo su vec off, back up, one drive. Ocekivao sam da nakon nekoliko ciklusa punjenja posle update-a biti bolje. Tesko izdrzim od podneva do veceri. Primecujem da mnogo trosi i dok ga ne koristim. Baterija samo curi. Sinhro izmedju uredjaja ne koristim. Neposredno nakon punjenja baterije u batery saver-u kaze da ima 20 koriscenja(ranije 24,25h) ali nakon umerenog do aktivnog koriscenja imam samo oko 10,11h.

    ReplyDelete
  60. Evo sada od kada sam iskucao proslu poruku u batery savery ostatak baterije mi se smanjio za 2 sata..

    ReplyDelete
  61. Upravo to i govorim, ja jesam radio update na punjacu i desavala su se takva kocenja. Cekao sam pola sata dok ga nisam skinuo sa punjaca a on je stajao kao zaledjen.

    ReplyDelete
  62. Da update i dok se ono tokcici vrte znaju nekad djelovati kao da nista ne radi telefon. Bas sam procitao nedavno kod nekoga update stojao pola sata do 45min na 1mm otprilike, pa u jednoj minuti zavrsio ostalo sve :) ne znam dp cega je to ali uglavnom treba sacekati. Posebno kod wp8.1 koja je 400mb velika nadogradnja.

    ReplyDelete
  63. Da li neko ima problem sa notifikacijama na l920? Od kako sam uradio update nece da se pojave notifikacije,ni na pocetnom ekranu ni u prozoru za notifikacije. Pomoc bi mi dobro dosla,hvala unapred. Pozdrav.

    ReplyDelete
  64. Hvala Dino, nije mi bilo čekirano u aplikaciji, zato mi se nije ni pojavljivalo da imam ažuriranje.

    ReplyDelete
  65. Mozda i nisu dosle nikakve obavijesti pa nema notifikacija?! Notifikacije se ne mogu tek tako ugasiti za sve aplikacije. ima naravno u postavkama pod obavijesti da li da stigne banner za svaku app pojedniacno mozes namjestiti, da li da prikaze u notifikacijskom centru, da li da vibrira tokom notifikacije itd. to je sve u postavkama obavijesti. Ako je tu ugaseno onda i nece stici obavijest. Ali standardno je to ukljuceno.

    ReplyDelete
  66. Nema na cemu. To je samo bitno. :) A sto se tice te aplikacija ja je nebi ni brisao, jer bez nje kasnije nema nadogradnji prije ostalih. S njom ima (kao sada) :)

    ReplyDelete
  67. Lumia 920? ja kako znam ona je vec od 2012. u prodaji. Mozda mislite na Lumia 930? onda dolazi vjerovatno u septembru, oktobru. u EU se moze vec kupiti od sredine juna.

    ReplyDelete
  68. Nisam je brisao, možda je zato što sam radio hard reset poslije instaliranja 8.1, morao sam se ponovo ulogovati, nisam obraćao pažnju prije, sad mi za 5-6 sati na stend baj nije potrošio telefon ni malo baterije.

    ReplyDelete
  69. Ukljuceno je sve. A znam da treba da bude notifikacija jer sam probao sebi da posaljem poruku na fejsu,i nije stiglo a fejs mi je ukljucen u centru za notifikacije. Doduse to je sve bilo pre par dana i trajalo je oko 3 dana,sad je sve ok. Samo sam mislio da je problem zbog novog update-a jer se sve to desilo nakon sto sam telefon update-ovo.

    ReplyDelete
  70. Nakon nadogradnje, ili gasenja telefona trebalo bi svakako otvoriti aplikaciju koja ce pokrenuti tek pozadinski agent. drugacije tesko da ce aplikacije raditi u pozadini uopste.

    ReplyDelete

Ostavite komentar