2.5.14

Joe Belfiore odgovara na pitanja WP korisnika

KCaldao
Danas na Reddit i u „subreddit-u“ Windows Phone, Joe Belfiore odgovara na pitanja koja mu postavljaju Windows Phone korisnici. Microsoft je to vjerovatno organizovao da bi dobio direktan utisak od korisnika na novu verziju WP8.1. Joe na pitanja odgovara iskreno i bez da se konsultira sa ostatkom Windows Phone ekipe. Za one koji još ne znaju, Joe Belfiore je glavni šef Windows Phone odjeljenja.

Neka od pitanja se često ponavljaju i sav Reddit trenutno je nepregledan tako ćemo vam mi prenijeti sve važne informacije, pitanja i odgovore. Za sada je odgovorio na dosta pitanja, a jedno je što vjerujem da će vas posebno zanimati.

Pitanje
„is there any plans for file managers on WP“ (ima li kakvih planova za fajl menadžere za WP).
Odgovor
„Konačno neko postavio to pitanje, da budem iskren čekao sam na to pitanje i suzdržao sam se da pišem tvitove o tome samo za vas reditore (korisnike Reddit-a). Da mi pravimo fajl menadžer za WP8.1... ...ja lično koristim jednu verziju te aplikacije (fajl menadžera) koju pravimo na svoja dva telefona i trenutno radi dobro. Evo i fotografija kako izgleda... ...očekujemo da ovo objavimo do kraja maja.“

file-manager

Po ovome vidimo oficijelni fajl menadžer za WP8.1 dolazi direktno od Microsoft-a - uskoro. Jeste da je već 2014.godina i takva vrsta interakcije sa mapama i fajlovima je postala bespotrebna kako je se i sam sistem mijenjao koji trenutno koristimo. Prije nismo imali aplikacije koje imaju „file picker“ i koje mogu uzeti određeni broj podataka i poslati u oblak ili u drugu aplikaciju, za takve stvari je bio ok fajl menadžer ali danas ne vidim nikakvog razloga zašto bi neko prebacivao neke fajlove po telefonu. Posebno kako je WP8.1 uređen i fajlovi direktno spremljeni u mape gdje i trebaju da budu nakon skidanja. Ali ipak za one koji vole da čačkaju i premještaju fajlove – dolazi do kraja maja.

Pitanje
„Zašto su postavke telefona razbacane i u totalnom haosu, ima toliko nepotrebnih stvari kao Dječiji kutak koji ja ne koristim jer imam 19 godina, a ipak je ispred važnijih postavke u sistemu...“
Odgovor
„Slažem se da može i bolje sa postavkama telefona, to je nešto što želimo svakako adresirati u budućnosti. Pokušali smo organizirati postavke po tome koliko ko koristi šta međutim smo shvatili da na taj način ne ide. ...Usput čujemo mnogi od vas zahtijevaju paljenje/gašenje dugme za mobilni internet (mrežni) u Action Center i mogu biti optimista i reči da ćemo biti u mogučnosti da vam pružimo to, ali ne obećavam!“
Pitanje
„Aplikacije koje pripadaju Microsoft-u često su po funkcijama iza onih konkurenata Android-a i iOS-a kao npr- Skype i Facebook aplikacije. Svaki put kada upalim Skype pokazuje mi „loading/resuming“ zaslon i do 6 sekundi dugo. Šta Microsoft radi da unaprijedi te aplikacije za nas. Iskreno dosta mi je čitanja da čekamo neke nadogradnje da bi se poboljšalo jer dok vi popravite nedostatke Skype/Facebook kod konkurencije će postati još bolji.“
Odgovor
„Tu nema jednokratnog riješena, aplikacije kao i sve ostale stvari u razvijanju softvera su maraton, a ne sprint. Ja ne tvrdim da smo uspjeli, kao što kažeš ima mnogo posla još ispred nas. Mislim da smo ipak dosta uradili jer smo imali u zadnje dvije godine pune ruke posla oko aplikacija i donijeli smo dosta važnih aplikacija kao Instagram na Windows Phone. Trenutno prioritet je da radimo i dalje na donošenju tih važnih aplikacija koje korisnici zahtijevaju i dodatno da unapređujemo postojeće. Što se tiče Skype i Facebook aplikacija mogu vam reći da radimo već na dosta boljoj verziji Skype aplikacije sa boljim performansama, radimo i na Facebook aplikaciji i očekujemo da pustimo nadogradnju za nju u junu. Ta nadogradnja će donijeti poboljšanja u radu, punu širinu fotografija na spisku objava i mogućnosti da vidite fotografije i komentare istovremeno.“

Joe Belfiore je odgovorio i na pitanje zašto su promijenili izgled fotografskoga Hub-a u WP8.1, a odgovor je ležao na ruci, ili bolje rečeno u rukama korisnika jer po statistici koju Microsoft ima od svih korisnika.

Photo_hub_data

U WP8.0 fotografijama 91% klikova spada na prvu sekciju gdje su albumi fotografija, samo 2.5% na favorite koji su odma desno pored, 6% na „novosti“ i 0.5% na fotografske aplikacije. Logično je bilo da će ono nestati što se i najmanje koristi, a ovo što se najviše koristi dobiti unapređenje. To se i dogodilo sa WP8.1 i trenutno što vidimo jeste rezultat našeg korištenja ovih 91% su sada kada otvorimo fotografije u WP8.1. Imamo sve fotografije u jednom pivotu, desno do njega albume i dalje desno favorite. Mogu vam reći nakon 2-3 sedmice sa WP8.1 ja sam se navikao na ovaj način jer veoma brzo dolazim do fotografija koje su mi važne sa manje klikova nego prije.

Pored ovog ima još dosta zanimljivih pitanja koje možete pročitati i na Reddit. Kako ide sesija dalje i ja ću dodavati u ovaj članak ostala važna pitanja i odgovore.

28 komentara :

  1. Da bar naprave za WP7 na WP8 nadogradnju :[

    ReplyDelete
  2. Kupis novi fon i nadogradis se! :D

    ReplyDelete
  3. Bez filozofiranja, svaka mu cast! Baja nema sta!

    ReplyDelete
  4. wolfjager02 May, 2014

    upravo sam to uradio prosle godine sa HTC HD7 na Samsung Ativ S
    mozda sam mogao i bolje ali ima mesta za ispravke :)

    ReplyDelete
  5. Da, covjek skroz iskreno. I po ovome vidimo da WP8.1 preview nije konacna verzija koja ce u junu izaci nego je preview kao sto i ime kaze, i mozemo optimisticno gledati juni/juli sa oficijelnom verzijom.

    ReplyDelete
  6. Vjeruj ili ne, tu ideju sam predlozio u uservoice nekada. Da se napravi radna grupa unutar Microsofta i da se ti ljudi placaju od novca onih koji zele sa wp7 na wp8. Teoretski je moguce samo bi trajalo mnogo, mozda bi tek sada imali wp8 funkcionalan na wp7 uredajima da su odma poceli sa radom. I imao sam prijedlog da narod plati ko zeli 10-15€ da dobije oficijelno wp8 za svoj uredaj. Kao nadogradnja sa windows 7 na windows 8 za racunare. Mada vjerujem da bi gubili svi poslije. Prvo sto ti uredaji, bio to HTC Titan 2 koji je zvjer ili lumia 900, sa wp8 bi bili low end telefoni, a na wp7 su high end. Tako da ni korisnici ne bi bili zadovoljni.

    ReplyDelete
  7. Hd7 je super model bio. A sta fali Ativ S? :P iskreno, WP8 je i dobar je. Pored toga Samsung se barem malo trudi oko aplikacija. U samsung kolekciji ima svega.

    ReplyDelete
  8. Ima li ko da mu postavi pitanje hoce li srediti action centar,da kada dodje npr 8 poruka na whatsapp od recimo, Dina,da pise poruka od Dino (8) a ne cela lista poruka od Dino
    Poruka od Dino
    Poruka od Dino itd... Gubljenje prostora,vremena i naravno,zivaca... I sto je najgore,kliknes na jednu,one ostale stoje i dalje tu,iako si procitao poruke. Sve dok ih ne obrises.

    ReplyDelete
  9. I jos bih dodao da bi bilo dobro da npr muzicki fajlovi imaju mogucnost dijeljenja na recimo,whatsapp. Za video da ne govorimo,mozes samo da ga gledas,a da se salje na bt moze preko nekog file menadzera,ne znam koji bese :D. Treba uprostiti malo. Dok hoce da slusa,treba mu postavljati pitanja i davati predloge :D.

    ReplyDelete
  10. Rvo odgovora na oba pitanja i provjereno je tacno. Notifikacije mogu razvijaci grupirati kako zele. Kao sto ti kazes da grupiraju jednog po jednog kontakta. To je sve do razvijaca. Problem je sto nijedna app koju ja poznajem koja koristi i notifikacine je vec na wp8.1 prebacena. A to mora biti da bi razvijaci uopste mogli grupirati svoje notifikacije. Microsoft je standardno napravio logicno da sve pokazuje jer bi se ljudi bunili da ne pisu sve... Sada je do razvijaca jeli on zeli ili ne.

    Ja npr. Za Prognozu bas ne zelin da grupiram notifikacije o promjeni vremena jer vecina korisnika zeli da vidi unazad kako se promjenilo vrijeme pa bi bilo glupo da napisem prognoza (4) i nista vise. Ovako jedna ispod druge i pored toga sat u koliko se promijenilo vrijeme.

    Dok si kod whatsapp i takvih aplikacija potpuno u pravu. Ali to moramo sacekati posebne wp8.1 verzije. A drugo pitanje je isto do razvijaca. Evo primjer OneNote aplikacija, ona ima novi wp8.1 filepicker koji dozvoljava selektiranje svih fajlova na telefona. Bilo to muzika, dokumenti, slike itd. To i ostali moraju da ugrade. Whatsapp mora npr odobriti da pomoci filepickera se mogu importirati fajlovi unutar memoriju od whatsappa. I to je do razvijaca znaci :)

    ReplyDelete
  11. Kostala te bogami ta nadogradnja! :D Salim se, fon je super! Posebno dizajn, a cijenu da ne spominjem. Ne znam da je bila takva ponuda do sad, takav telefon za tu lovu! Jos sad kada stigne nadogradnja... radosti nikad kraja! :D

    ReplyDelete
  12. Da li je moguce da se prilikom primanja sms poruke pojavi slika posiljaoca

    ReplyDelete
  13. Sada trnutno, ne. Ali ima u wp8.1 mogucnost da razvijaci koriste lock screen sa posevnim aplikacijama, animirani lock screen itd. I moguce da ce microsoft to isto iskoristiti i dodati svoje aplikacije kao sms, email itd. Na lockscreen. Slicno kao iphone.

    ReplyDelete
  14. wolfjager03 May, 2014

    Nisam ni mislio da mu fali nesto,samo sam sad iz ove pozicije mislim da je bolje da sam uzeo neku nokiu L920 ili L925,malo mi smeta ekran ,velicina i pusto sunce kad sam napolje,jos uvek mislim da je za odnos cena kvalitet jedan od boljih ako ne i najbolja kupovina

    ReplyDelete
  15. wolfjager03 May, 2014

    Ja sam tada dobro prosao samo za 60 evra doplate na potpuno nov telefon,vise sreca nego znanje ;)

    ReplyDelete
  16. Mizda bude, a mozda i ne bude precice za mrezni internet. Bezobrazluk! Nemam u planu kupovinu telefons. Da imam, sigurno WP ne bi bio moj izbor. Mi wp korisnici smo navikli da nemamo, al Android korisnik se zgrazava na ovo.

    ReplyDelete
  17. Miralem Suljić03 May, 2014

    Ja sam koristio android i zgrazavao sam se sto nakon 15-20 aplikacija mobitel uspori rad,sto moram rootat uredjaj zbog memorije,sto aplikacija bez razloga padne, sto moram svakodnevno sa nekim cleanerima oslobadjati RAM da bi kolko tolko mobilni radio a da nemam stalnu potrebu da ga posaljem na vjecna lovista ili u zid da budem precizniji. Takodje da spomenem i personalizaciju tog istog androida a to je vec smijesno zbog toga sto nakon postavljanja samo nekoliko widgets na ekran opet ubijemo RAM itd itd
    Elem ko hoce da mu android mobilni radi kako treba mora dobro da plati i opet to nije uslov. Mobilni je bio galaxy ace 2 a sad je jeftina Lumia 520 koja radi kao Singer machina. Hocu da kazem bas me briga za precicu od mobilnog neta.

    ReplyDelete
  18. Dodjes mu na isto. Tamo se zaebava nekim cistacima ram memorije, ovde da ukljucis ili iskljucis mobilni net. Zato nemoj da se tesis sto si jednu muku skinuo kad si drugu nakacio. Ovde je muka sto to mozda ne dobije i onaj sto je dao 500e za fon. Toliko placen Android sigurno ne zahteva oslobadjanje memorije,a precicu ima!

    ReplyDelete
  19. Miralem Suljić03 May, 2014

    Ovde se problem sa precicom da rijesiti prije ili kasnije ali problem android platforme sa telefonima do 200€ je nerjesiv.

    ReplyDelete
  20. Ima u clanku iznad odgovor za to. WP8 je tek dobio Action Center i ne treba biti nezadovoljan. Prvo zato sto WP to tek od sada ima precice, a koliko dugo Android vec ima? vec duze vrijeme... I sa WP8.1 se vidi da ne moramo navici da nemamo. I uvijek vazi parola da si kupio telefon i znao si sta kupujes. Iskreno, sve ovo sto dobijamo sa 8.1 je poklon i ne bi trebao niko kukati jer svi smo mi platili telefone za ono sto su bili u tom roku kada smo ih kupili. Niko ne kupuje telefon radi nadogradnje koja ce doci za dvije godine. A precica za mobilni internet dolazi, covjek nije obecao ali je rekao da ce ugraditi

    ReplyDelete
  21. To je tacno. WP je napravljen za najnize specifikacije. a onda samo skaliran na ostale uredaje. sto donosi samo jos poblji osjecaj sistema. A sto se tice precice, Joe Belfiore nije obecao ali je indirektno rekao da rade na tome. pise i iznad u tekstu u odgovoru jednog pitanja. I mislim ne mozemo biti nezadovoljni kada smo toliko toga dobili sa 8.1 i preview nije konacan, to ne smijemo zaboraviti. Do juna dolazi jos poboljsanja i novih funkcija koje su za sada ili skrivene ili jos nisu ni ugradene. do juna ide peglanje da svi korisnici budu zadovoljni na kraju.

    ReplyDelete
  22. Whatsapp se nije azurirao,kako vidoh podatak,od januara. Bilo bi vrijeme da makar nesto poboljsaju,nije problem,cekacemo jun,ali neka se isplati makar :).

    ReplyDelete
  23. Vladan Vukajlovic03 May, 2014

    Meni licno takva precica i ne treba ,ja sam korisnik smartfona duze vreme i data cnect.mi uvek ukljucena sta ce mi smartfon ako treba stalno da budem ofline ,malo mi bezveze e sad znam za pimere kod android korisnika gde je korisnik ostavio ukljucen DC i telefon je izvsio update i napravio ogroman racun,ipak smatram da korisnik smartfona treba da ima odredjena predznanja da ne pravim smesna poredjenja ali ko ovde cita upustva ,ko ovde cita forume, uglavnom ljudi kupe telefon -ubace karticu i koriste ,posle nekog vremena javljaju se problemi ,trosi se baterija ,skida se kredit ili pravi racun ,a nema pojma ni sta mu je ukljuceno i sta je skinuo sa marketa ,vazno je da kaze da i on ima S4 ili Note ili Lumiu .... a sta moze i sta treba da zna -nema veze i uglavnom je komentar evo ovi lopovi iz .........(operater) skinuli mi kredit,nbili mi racun,uvalili mi skart od telefona itd,a ja kad sam ima ericsson to mi se nije desavalo , pa prijatelji kupite Nokiu 1100 i bice sve u redu imacete telefon kakv vam odgovara,nemozete imati BMW 525 ispred kuce i reci mnogo trosi ne isplati se imati ga
    Znam da ovde nije kao u EU i da su tarife nerealne ali ne moze jedno bez drugog za maksimum iskoriscenosti bilo kog smartfona

    ReplyDelete
  24. Dino, daj budi malo objektivan. Nista oni nama ne poklanjaju, to je njihova obaveze. Stvari tako funkcionisu i oni su duzni da slusaju zahteve korisnika. Raznorazne zakrpe na Windowsu nisu poklon, vec ispravljanje gresaka. Platis neki antivirus program i oni stalno obnavljaju bazu...ne kazu ti da jeto poklon. Svi tako rade. Pa i ti tvojr app stalno doradjujes i unapredjujes. To nije poklon, vec ako hoces da valjas, da ljudi prihvate tvoju Prognoza app to je tvoja obaveza. Ima dosta app sa prognozom, niko nece da te moli za "poklon". / i ja sam non-stop na internetu i kazem da treba precica. Wlan zna ponekad da pukne i ako je mrezni net ukljucen cas se potrosi u mom slucaju 500mb. Necu da svaki put nagadjam koji net koristim.

    ReplyDelete
  25. E to ljudi pogresno shvataju. Nadogradnje za sistem su pokloni, Microsoft, a ni proizvodac bilo koji se ne obavezuju da ce davati bilo kakve nadogradnje! nigdje ne pise da to moraju. I to je objektivno da objektivnije ne moze. Oko antivirusa si u pravu, ali oni se tu obavezuju, direktno crno na bijelo pisem u kupoprodajnom ugovoru, a ima i "uslovi koristenja" za Windows Phone i bilo koji telefon, pise striktno dobijas softver "as is" (kao sto i jeste). Niko se tu ne obavezuje da nadogradnje vrsi a pogotovo ne u obimu kao sto je to sada 8.1.

    Naravno obaveza njihova jedina je da uredaj radi. a on ako radi sve ostalo sto kasnije dolazi, je dodatak i poklon. Vjeruj mi dosta sam citao ugovore i takve stvari sto ljudi preskoce i razumijem se oko toga. Oni imaju obavezu da ti daju funkcionalan uredaj i kupis ga sa recimo GDR1 nekad prosle godine. sve poslije su nove funkcije i nadogradnje koje su dodale nove funkcije i poklon su, a ne obaveza.

    A to sto se ja trudim za Prognozu i WP Novosti aplikaciju je moj poklon, ja to u sustini ne moram niti me iko obavezuje, sutra mogu isto tako izbrisati obje aplikacije, to ljudi pogresno shvataju. Sada sto je Prognoza i WP Novosti to su pokloni, sta ce biti od njih za 5 godina to ne znam niti zelim da me iko obavezuje da ja moram ugraditi nesto sto ne zelim, zato je poklon.

    ReplyDelete
  26. Cuo sam da ce krajem 6.mjeseca doci WP 7.9 nadogradnja, jel to istina?

    ReplyDelete
  27. ja iskreno cisto sumnjam. Jer su otpisali WP7 nazalost. Bilo bi lijepo naravno ali ne vjerujem. (dok ne cujem od izvora koji je dosta pouzdan :P )

    ReplyDelete
  28. Nebmislim bukvalno obaveza na papiru....to je nepisano pravilo. Ako svi poklanjaju, red he da i ti poklonis. Nisi ti duzan da unapredjujes tvoje app, samo onda niko nece ni da ih koristi. Nije slucajno da Android zauzima 80%, a WP 10% i jos su u padu. Bice da ovi iz Googlea mnogo poklanjaju. A niko ne trazi da ubace nesto novo, samo ono sto je vec izmisljeno i normalno je vec godinama kod svih drugih. Ja licno cu da budem zadovoljan sa wp8.1 uz par detalja ako poprave ili mi poklone kako ti kazes. Wp8.1 jeste velika nadogradnja i govori nam da je wp8 mnogo zaostao.

    ReplyDelete

Ostavite komentar