14.4.14

Windows Phone 8.1 preview for developers je online

IMG_4305

Od ovog trenutka možete preuzeti zadnju nadogradnju operativnog sistema za Windows Phone ako ste razvijač i koristite preview for developers program. Jednostavno u postavkama telefona odete u „update“ i tamo pritisnite da se traži update i pojavit će se WP8.1. Za one koji još nisu razvijači i žele ipak da učestvuju i koriste zadnje nadogradnje iz Microsoft-a objavio sam članak koji je će vam pomoći da u roku od 5 minuta postanete razvijać i počnete skidati ovu nadogradnju prečicom, legalno!

Važno je napomenuti da prije WP8.1 ima jedna mala nadogradnja koja će vas dovesti do 8.1.

Uživajte dragi čitaoci u WP8.1 nadogradnji, danas je „praznik“ za Windows Phone korisnike.

272 komentara :

  1. A sta se dobija ovom nadogradnjom?

    ReplyDelete
  2. Koliko prostora da oslobodim je mi telefon prepun?

    ReplyDelete
  3. ja kako citam preko 500mb je, ali moguce da je i vise potrebno. Ja preporucujem 1GB.

    ReplyDelete
  4. Ova nadogradnja je trenutno najveca nadogradnja ikada za WP8 sistem koja donosi brojna poboljasnja od odvojenih slajdera za postavljanje zvukova telefona, notifikacijski centar, govornog asistena Cortana, pozadin iz live tiles, i milion manjih poboljsanja koje mozete procitati ovdje na WP Novosti u clancima zadnjih 1-2 mjeseca.

    ReplyDelete
  5. dino to je ona mala nadogradnja kad sam ti pisao ako se sjećaš kad sam instalirao aplikaciju wp dewelopers da mi je telefon uključio update...telefon instalira wp 8.1.fala na informaciji!!!

    ReplyDelete
  6. Dino, dali znaš hoćemo li moći koristiti kortanu na engleskom iako je područje BIH ili će se morati mjenjati region?

    ReplyDelete
  7. Nije, to je bila firmverska nadogradnja. Ovo bas danas pusteno dvije nadogradnje prvi na 8.0.10532.166 i sada ide 8.1. I ti ces dobiti prvo jednu pa drugu. A prije nije niko dobio nego danas. Tako da je to nesto drugo u pitanju bilo...

    ReplyDelete
  8. Cortana je nazalost samo na regini en-US tj. SAD. Kasnije kazu da ce je prebaciti na EU. A za nju bi morao postaviti na americku regiju...

    ReplyDelete
  9. Da li je moguće da je ovoliko veliki program kad tako dugo skida, a brz mi je wi fi? Mora da će biti dobar...

    ReplyDelete
  10. Prvu nadogradnju je kod mene za 30min instalirao, drugu je dugo skidao i evi tek zavrsio skidanje. Ja kako sam cuo preko 500mb je.

    ReplyDelete
  11. oslobodio oko 1gb plus prva nadogradja je nekako oslobodila jos 500mb..
    sada se skida druga nadogradnja..

    ReplyDelete
  12. da li imas cortanu? ja sam,sve postavio na US english i region i jezik i nemam cortanu..:/ pomoc? :/

    ReplyDelete
  13. ljudi wp 8.1 je više nego odličan.kao da sam kupio novi telefon....

    ReplyDelete
  14. Jel brzi nego wp 8?

    ReplyDelete
  15. kao da jeste,ulazak u aplikacije itd...djeluje mi dosta brže...vidjetćemo još su to prvi utisci!!!

    ReplyDelete
  16. Djeluje brze sve jer ima nove animacije koje daju bas utidak da sve ode brze.

    ReplyDelete
  17. Nesto bolje se nije moglo desiti, ali iskreno :) sve je drugacije. Nije samo mala promjena nego sve u detalj je drugacije. I kao sto kaues kao da je drugi sistem ili novi telefon. Vise je wp9 ovo nego 8.1 :) ali Microsoft radi izjednacavanja sa windows 8.1 je napravio tu analogiju u nazivu.

    ReplyDelete
  18. Pavliš Toni14 April, 2014

    Moras je ukljuciti u settings i zahtjeva ukljucen gps

    ReplyDelete
  19. Pavliš Toni14 April, 2014

    Genijalan

    ReplyDelete
  20. Stvarno odlicno..sve je brze..mora samo ponovo da se kucaju sifre za email I store..odmah ide update nekih aplikacija..cak se obrisao I cuveni other files koji mi se skupio do 3gb..:)
    kao da imate nov telefon :)

    ReplyDelete
  21. Meni posle update-a koji priprema telefon za download 8.1 , kada hocu da update-jem pise sledece : Trenutno ne mogu da proverim da li postoje azuriranja . (800728f)

    ReplyDelete
  22. I korisnici lumia 520 su dobili 3 reda plocica,daje jako cudan oblik.iskljucio sam,ali mozda neko i voli 3 reda :) Super je nadogradnja...

    ReplyDelete
  23. Ljudi ovo je super,samo imam jedan problem nece mi kamera..Samo me izbaci na pocetni ekran.

    ReplyDelete
  24. Ovo je super, svaka im cast

    ReplyDelete
  25. Hmm,u mene radi Nokia Camera,druge nisam ni probao...

    ReplyDelete
  26. pokušaj u postavkama resetovati kameru,sad imaš opciju microsoft kameru i nokia...kod mene radi bez problema.

    ReplyDelete
  27. Upravo skidam ! ! ! Jedva cekam ! Lumia 920 !

    ReplyDelete
  28. Gdje nađem Cortano ja je nigdje nisam vidio 😞

    ReplyDelete
  29. dobar je notifikacijski centar ali samo 4 stavke mozete staviti, a uopste nema opcija za mobilni net .nadao sam se da mi nece vise trebati druge aplikacije (status tiles npr)

    ReplyDelete
  30. Dino jedno pitanje, da li je cortana vec ukljucena u update jer evo pokusavam je naci al mi nesto ne ide 😃

    ReplyDelete
  31. Da li postoji slow motion u 8.1 ?

    ReplyDelete
  32. I meni takodje ne radi kamera na HTC 8X...

    ReplyDelete
  33. Postoji li nacin da se prijave greske naa WP 8.1.??Posto store barem meni ne radi iako imam wi-fi konekciju. Ne moze da ocita nista sa store-a.

    ReplyDelete
  34. Samo polako :) nakon 8.1 je svaki telefon automatski poceo skidati sve nadogradnje aplikacija pa se trenutno preopteretio. Do veceras ce to biti opet u normali...

    ReplyDelete
  35. Pokusaj azurirati sve aplikacije. U kranjem slicaju ako nista ne pomaze jedan hard reset i vratis se na prazni wp8.1 gdje bi trebala kamera da radi. O kojem telefonu je rijec?

    ReplyDelete
  36. Izfleda da su serveri preoptereceni. Prvo radi automatskog azuriranja aplikacija nakon 8.1 i toliko razvijaca odjednom i trgovina trenutno ne radi. Proradot ce to za par sati kada se slegne situacija.

    ReplyDelete
  37. Uh izgleda sjajno. Iznerviralo me samo sto je instalacija trajala 2 sata. Primecujem 2 nedostatka. Nema Cortane iako mi je regija uk (kad stisnem onu lupu izadje mi kao i ranije bing) i nema mogucnost(ili nisam nasao) da se ubiju procesi u backgroundu kao ranije

    ReplyDelete
  38. Edin Hubić14 April, 2014

    Čestitam nadogradnju :D
    Imam par pitanja. Prvo dobio sam treći red srednjih ikona iako mi je l620 sa 3.8 inch ekranom. Da li je to ok i da li ću izgubiti taj treći red službenim update-om u junu?

    Prikaz mreže uvijek stoji i automatski se ne sklanja prema gore. Jel to i kod vas isto?

    ReplyDelete
  39. Evo brzo rijesenje za oba problema. Cortana je samo na SAD regiji. UK dolazi do ljeta zajedno sa njemackom i ostalim vecim drzavama. A aplikacije se gase pod stednjom baterije (battery saver) tamo ima da ih komplet ugasis u pozadini i da odlucis ako su vazne da rade i pod stednjom baterije. Veoma dobro uradeno sada. Ali samo upamti aplikacije mogu i bez da rade u pozadini slati obavijesti kao facebook messenger koji salje push notifikacije. A i za to ima rijesenje jer svaku app mozes pojedinacno da namjestis jeli salje obavijesti itd.

    ReplyDelete
  40. Neces ni dobiti sluzbeni update,svi su dobili 3 reda(imam L520 i dobio sam 3. red,ali sam ga isklj.) Uzivaj druze :)

    ReplyDelete
  41. Da prikaz baterije i mreze ostaje iako sam bio ubjeden da ce nestajati. Ali bolje je ovako po meni, dosta ljudi je to trazilo. A sto se tice treceg reda ne vjerujem da ce ga ukloniti. Dopustili su svima. Pa kako ko zeli. Meni na 4.5" one najmanje izgledaju premale. I slova su mi manja. Ali dobro jasvakako slabije vidim :P

    ReplyDelete
  42. Vidim u fonu imam app Imagine cam pa me interesuje jel to dolazi sa nadogradjom ili sam ja to ko zna kad skinuo? :P Igrice se nalaze na listi app i u Igrama. Kako da ih sklonim sa liste app. App Kamera ne radi. Ne moze da otvori zasticeni .docx iako je najavljeno da ce moci. Nema precica za mrezni internet sto je i najveci nedostatak. Nesto i notifikacije kasne. IE je odlican i nema potrebe da se trazi drugi. Svidja mi se sto je ubacen Podcast, steta sto ne moze flv video.Tri reda plocica je ok, meni deluje malo sitno ali ostavljena je mogucnost izbora.

    ReplyDelete
  43. Ne znam da li mozes igre sakrivati. Mislim da ne moze. Ali vidjet cemo jos. I dosta se naroda zali da fali internet precica. Ko zna zasto nisu ugradili... Zato je ovo samo preview pa ce kasnije valjda dodati. Mada ja to ne koristim cesto pa mi zato i ne smeta, a vjerujem da smeta ljudima koji cesto gase net. IE je postao jos bolji. Kroz stranice moze se gestikom napriked i nazad ako su stranice i napravile redoslijed naravno. Dosta toga je novo.

    ReplyDelete
  44. Instalirao sam nadogradnju i sve izgleda super, sve odlicno funkcionise osim marketa. Kada udjem na market stoji FEATURED COLLECTIONS i ispod "Trenutno ne mozemo dohvatiti podatke". Da li neko od vas ima slican problem i da li neko zna kako to rijesiti?

    ReplyDelete
  45. Druze, i ja imam iisti problem, verovatno je njihov server preopterećen! Lumia 625 ;) Pozz iz Srbije

    ReplyDelete
  46. Dino prebacio sam regiju sa Uk na Us i radi Cortana!

    ReplyDelete
  47. Moze biti. Nadam se da ce proraditi. Pozdrav.

    ReplyDelete
  48. meni sada radi i treci update. jel ko zna o cemu se radi?

    ReplyDelete
  49. U mene nema vise nijedan...

    ReplyDelete
  50. Internet explorer razbija. Brzi za klasu od prethodnog!

    ReplyDelete
  51. Ni meni ne radi kamera na L920

    ReplyDelete
  52. Pozzz!Update je super al de mi recite jel ima kod vas problem s camerom nece da je otvori?

    ReplyDelete
  53. ovo bi kao neki additional language support

    ReplyDelete
  54. Zoran Nikic14 April, 2014

    isti slucaj nece kamera na lumiji 625

    ReplyDelete
  55. Ja to tek sad primijetio sasvim slucajno.Lumia 820

    ReplyDelete
  56. Ljudi a gde je ta Cortana i kako se pokrece, regija mi je na USA, ali je ne vidim? I drugo pitanje je swipe tastatura, kako da kucam na engleskom nece nase reci pa ni da ih ja ubacim rucno

    ReplyDelete
  57. Dino, znaš li kojim slučajem je li u ovu nadogradnju ubačen i EAP-TTLS/PAP protokol?

    ReplyDelete
  58. Vidim da svi imaju problema sa Nokia Lumia ali isto je i sa Htc 8X od kako je uraden update na 8.1 problem je Market.Viber,messenger sve nesto kao da koci neznam dali vi imate iste probleme ??

    ReplyDelete
  59. camera mora da se updejtuje, a store je blokiran jer pola planete je navalilo..cim se store stabilizuje bice sve ok

    ReplyDelete
  60. ja imam htc8x i messenger mi radi bez problema,market još ne ali bi se to trebalo rješiti još večeras,a viber nisam još probao pa neznam

    ReplyDelete
  61. ps. definitivno isprobaj screen s 3 reda,al nemoj one male ikone koristit uopće,već srednje i najveće,polako se privikavam i bolje mi je nego samo s 2 reda..

    ReplyDelete
  62. Ma kod mene nesto viber zeza messenger manje i market radi radi pa na kratko zastopa a tako i viber dali je preoptereceno sve pa je ovak ..izgleda da su danas svi na mobitelima i testiraju 8.1.:))

    ReplyDelete
  63. nisam upucen, sorry. morao bi malo Bing-ati :)

    ReplyDelete
  64. i ja vjerujem da se mora nadograditi nakon 8.1 kod mene se pojavilo dosta nadogradnji u trgovini nakon 8.1 tako da ako ste u pola procesa zastali vjerovatno do toga je i sto kamera ne radi. Sve ce se samo rijesiti. Samo bez panike :D

    ReplyDelete
  65. da, ako si koristio recimo njemacku tastaturu i njemacki jezik on ti dodatno skine "govorne" podatke/upute. to je bilo i prije tako. To ima svaki veci jezik na WP8.

    ReplyDelete
  66. namjesti postavke na regiju amerike takođe i jezik,nakon toga ideš u postavke pa na aplikacije i kortana je tu.da bi je uključio potrebno je da uključiš lokaciju.sretno

    ReplyDelete
  67. Trgovina i serveri Microsofta su trenutno preoptereceni. Jer nakon skidanja 8.1 svaki telefon je pokrenuo prvo potraznju za novim alikacijama i usput je poceo skidanje tih novih nadogradnji, ako to pomnozimo x koliko ljudi koristi preview for developers = problemi :)

    ReplyDelete
  68. da. Dosta je unaprijeden IE. Sve je preradeno i nije ostalo skoro nista kao sto je bilo. Svaki segment su prepravili i doradili.

    ReplyDelete
  69. mislis snimanje fotografija/videozapisa u slow motion? jos ne, ali sa 8.1 je dosla podrska da aplikacije mogu to da rade, i vjerujem da necemo dugo cekati na prvu aplikaciju sa tim sposobnostima.

    ReplyDelete
  70. Da, za Cortana je potrebno da postavis regiju i jezik na americki. onda se pojavi Cortana. Ali kada se vratis na nase opet se izgubi.

    ReplyDelete
  71. Pozz
    Samo da kazem par rijeci o 8.1 update nakon par sati rukovanja.zaista sve radi perfektno I nadogradnje su super.cini mi se da nekako I sistem brze radi.kamera he sada nekako bolja s ovim promjenama.aplikacije bar menu sve rade al store jos ne radi sto he ocekivano radi navale.imam lumiju 620 I bar menu ova 3 reds ikona izgleda bas cool I Te pocetni zaslon izgleda mocnije.ikone jesu manje no bez problems se stiscu.e sad najbolja stvar Cortona :D.promijenio Sam postavke na USA I dobio Sam cortonu.zaista fenomenalan program.radi gotovo bez greske Te he simpaticno snjom pricati.najjace he mad joj kazete tell a joke.isprica Vic na engleskom a vi nista ne kontate :P.sve u svemu svidja mi se update I jos vise sada WP

    ReplyDelete
  72. Cortana je pod tipkom za "trazenje" dole one tri, treca u redu. i na spisku aplikacija bi trebala biti Cortana ako namjestite sve kako treba. Ja sam je isprobao 5 minuta i vratio se na standardno. Jer i Bing meni daje sve kao i Cortana, skoro sve...

    ReplyDelete
  73. nase rijeci ubacujes tokom tipkanja, pojavi se iznad tipkovnice lajsna u kojoj imaju prijedlozi u njoj se pojavi i ta rijec koju si ispisao sa + znakom ispred, kada pritisnes tu rijec ona se doda u "rijecnik" jezika koji trenutno koristis za tipkovnicu. kasnije kada tipkas tu rijec ona se pojavi kao prijedlog...

    ReplyDelete
  74. Viber ionako nije optimiziran za rad na WP. razvijaci nisu uopste uzeli u obzir da umanje trzanje aplikacije. u vibera prvi zaslon dok udes u aplikaciju traje godinu skoro :D i onda dok otvoris poruku isto toliko, a moglo je sve bolje uraditi da su imali prave Windows Phone razvijace da to urade.

    ReplyDelete
  75. Da, ova nadogradnja je dodala sve sto su ljudi zeljeli, mozda i djelimicno samo ali je korak unaprijed. Jedan veliki korak ako mene pitate. Sve u svemu je super kako se Windows Phone promijenio od 8.0 do sada. Samo rijeci pohvale za Microsoft imam.

    ReplyDelete
  76. Druze mozes li mi pojasniti kako di postavio postavke na USA..i kako da dobijem cortona..

    ReplyDelete
  77. Dino aj molim te mi reci da li mozes da aktiviras tel za developera preko kompa? ono kad otvoris ei dows developer registration.. meni nalazi tel (skinuo sam visual studio 8.1) i ukucam email i nece nikako..pr o grska da podesim vreme, pa to prodje jer je podeseno naravno.. ukljucen mi je internet na tel ali nece nikako.. onda pocinje da mi izbacuje da proverim microsft account i nece dalje od toga.. :) ranije sam radio bez problema..sad ne zbam da li ima veze sto je store pao..

    ReplyDelete
  78. Miki prvo Sam promijenio regiju na USA Te restarto mob. Potom Sam promijenio jezik na English(united states) Te restarto mob.tad mi nije radilo al Sam vidio da nisam lokaciju ukljucio Te Sam to upalio restarto mob. I dobio cortonu :)

    ReplyDelete
  79. Dušan Tot14 April, 2014

    Sad pokušavam skinuti Preview for Developers kako bih instalirao nadogradnju, ali Store je i dalje nedostupan. Jel moguće da je ovolika navala? :D

    ReplyDelete
  80. ne ne, pricamo o pravom, preko kompa.. :) jer hocu da uradim deploy nekih aplikavija preko kompa, koje imam..a deploy nece dok ti tel nine developer registred.. ako znas na sta mislim.. :)

    ReplyDelete
  81. Jeste moguce :) kada su svi culi da je 8.1 toliko dobar izgleda od dana nema vise obicnih korisnika, svi su developeri :D i to je dobro

    ReplyDelete
  82. a kuzim, ima program onaj application deployment. a prije toga ima drugi program uz visual studio. WP developer registration. koraci su inace jednostavni prikljucis telefon i otvoris prvo developer registration, ukucas email na kojem imas developer racun - za ovaj korak mislim da moras imati onaj placeni racun inace nece prepoznati kao developer email (ali nisam 100% siguran)... i nakon tog on otkljuca telefon za dvije aplikacije ja mislim. Telefon prilikom otkljucavanja isto mora biti otkljucan zaslon.

    ReplyDelete
  83. Dušan Tot14 April, 2014

    i kada predviđaš da Prodavnica proradi? :D

    ReplyDelete
  84. McMatkovic14 April, 2014

    Ja imam jednostavno pitanje:koji je ono znak pored wi fi na vrhu ekrana,nesto kao tabela? Hvala. Pz.

    ReplyDelete
  85. Jel postoji još uvek opcija da se sključi viracija kad se stisna back dugme. Ili je izbačena ili ja ne mogu da je nađem

    ReplyDelete
  86. sve ja to znam ali nikako,da ga registruje.. i to me ubija.. :) pa rekoh da li znas resenje za to.. :)

    ReplyDelete
  87. ok, ja sam malo gledao po internetu i spominje se kao da bi to trebalo doći u prvoj polovici 2014.god.. valjda su to ubacili u ovu nadogradnju
    :)

    ReplyDelete
  88. Instalirao sam ja update na L520 i super je :)

    ReplyDelete
  89. Vrlo je moguce da radi preopterecenja ne radi trenutno jer inace to je postupak jednostavan i sam se objasnjava. Mogu ti samo reci da se strpis dok prorade svi servisi.

    ReplyDelete
  90. To je znak za notifikaciju i da imas jednu propustenu obavijest. Propustena je ako si je pustio da proleti sama i nisi ulazio u aplikaciju da vidis o cemu je rijec.

    ReplyDelete
  91. I kada se vratis nazad iz action,center ona ce nestati

    ReplyDelete
  92. Da li je neko updatovo Wp 8.1 na samsung Ativ S ?
    ja sam krenuo pre10 minua i nadam se velikom poboljsanju ,nadam se da je sad manja guzva : )

    ReplyDelete
  93. Pozz. Nadogradnja ova je super, nadam se da buju ovak nastavili i dalje...! Meni za sad sve dela kak treba od kamere, nokia kamere, panorame itd., viber dela ok, fb beta isto itd itd., osim storea a to je i normalno za sad :-)

    ReplyDelete
  94. Meni se javio jos jedan problem na L920
    Taman sam je skinuo sa punjača i posle dvaset minuta se skroz ispraznila i jedva sam je upalio..Da li neko zna sta treba da radim?

    ReplyDelete
  95. back dugme na cemu tacno? Ona je kako ja znam firmverski dodatak. kao na Nokia sto je "dodir" u postavkama tamo je i vibracija za ona tri dugmica dole...

    ReplyDelete
  96. veoma cudno ponasanje. Koliko dugo si otprilike punio telefon?

    ReplyDelete
  97. Standardno kao i uvek 2 sata

    ReplyDelete
  98. veoma cudno ponasanje, jeli barem se upalio telefon sada? ako se nista ne desi morat ces uraditi hard reset pomocu software recovery tool koji ce te vratiti na 8.1 ali bez ikakvih tvojih podataka.

    ReplyDelete
  99. Jeste, ali je prethodno 10 minuta imao onu sliku baterije na ekranu..

    ReplyDelete
  100. da to je kada je baterija skroz prazna, mada ne znam sta to uzroku tako bru potrosnju. veoma je neobicno...

    ReplyDelete
  101. Posle update-a sam vratio telefon na fabričko stanje. Sada kad odem u delu touch+display ne postoji opcija za isključivanje vibracije eć samo za određivanje osetljivosti i opcija da se telefon probudi dodirom

    ReplyDelete
  102. E sada treba nadogradnja za "dodir" aplikaciju s trgovine. nju mozes forsirati direktno preko sysapppusher aplikacije koja ce naci nju i ostale ali je potrebna trgovina za to naravno...

    ReplyDelete
  103. dino to se meni dešavalo par puta na l920 a sad i l820,ali sam samo isključio telefon i ponovo uključio i bilo je sve ok...

    ReplyDelete
  104. Eto ako je to rijesenje za Nikolu to bi bilo super.

    ReplyDelete
  105. Sad je na punjenju, pa ako se ponovo desi videcemo šta cu
    Hvala u svakom slucaju :)

    ReplyDelete
  106. Edin Hubić14 April, 2014

    Kako misliš da neću dobiti službeni update?

    ReplyDelete
  107. Ja sam dobio WP8.1 na Ativ S i super je

    ReplyDelete
  108. ako ne veceras onda sutra ujutru...

    ReplyDelete
  109. Oduševljen sam. Skoro sve što mi je falilo je sad tu, a radi mnoogo brže i bolje. Vredelo je čekati. Još samo da naprave podršku za swipe za naš jezik...bilo bi vrhunski... Ozbiljno razmišljam da se upustim u programiranje za WP

    ReplyDelete
  110. Zato sto je ova 8.1 koji ce svi dobiti u junu. izmedu ako bude sta dobit cemo opet mi (razvijaci) prvi. tako da u junu nema update ponovo na 8.1 logicno. tada ces dobiti samo firmver ako izda proizvodac telefona

    ReplyDelete
  111. Swipe je tako mocan, nisam znao sta mi fali prije Swipe (word flow). koristim ga za njemacki i engleski i radi bez greske. plus je veoma brz i pogada cak nevjerovatne rijeci cija slova i promasim

    ReplyDelete
  112. Samsung Ativ S ima problem sa kamerom posle nadogradnje, kamera aplikacija ne radi. Da li je neko uspeo da resi problem? Takodje mi Here drive + ne radi.

    ReplyDelete
  113. Danijel Dimitrić14 April, 2014

    Ljudi kod nas regionu nema Cortane radi onog vica....
    Napravili Japanci najpametniji računar na svetu i pozvali pretstavnike svih zemalja da postave po jedno pitanje! Ređaju se svi i pitaju razna pitanja. Kompjuter sve zna. Dođe red na bosanca. Uđe on u sobu, postavi pitanje, kad računar poče da štampa, papiri lete na sve strane, računar se greje, puši i na kraju eksplodira! Uleteše svi u sobu da vide šta se desilo kad će bosanac:

    - Nisam ga ni pipnuo, samo sam pitao:

    "đesi ba, šta ima…"!?

    ReplyDelete
  114. McMatkovic14 April, 2014

    E a ja sad ne mogu naci zvukove za sms...

    ReplyDelete
  115. McMatkovic14 April, 2014

    E a je l zarez nekad bio na prvoj tastaturi tj. nisi morao ici strelicom za dalje...ili mi se cini. Btw,navikavam se polako...

    ReplyDelete
  116. McMatkovic14 April, 2014

    I da sta mu to dodje baner... :)))

    ReplyDelete
  117. Ne moras ni sad ici na strelicu, vec samo dugo držiš tačku :)

    ReplyDelete
  118. McMatkovic14 April, 2014

    Svidja mi se sto app mozes instalirati na sd.

    ReplyDelete
  119. Sve sam pokusao region i jezik je na US, upaljena lokacija, restartovao ali nema Cortane, gde se nalazi zna li ko?

    ReplyDelete
  120. here drive + ima nadogradnju na 8.1 za koja je potrebna trgovina. 99.9% je slucaj isti sa kamerom. meni je azuriralo dok je radila trgovina jos here drive + i zato mi radi.

    ReplyDelete
  121. Ehehe biće dobro ako bar osmina njih počne da razvija aplikacije...Ljudi ako vam je Visual Studio komplikovan, imate App studio i super :D

    ReplyDelete
  122. McMatkovic14 April, 2014

    Hvala gde cuo i ne cuo. :) ,evo jedan za tebe. :)

    ReplyDelete
  123. moze jedan odgovor za sva tri pitanja? baner isu obavijesti koje dobijamo na vrhu zaslona. zvukovi sms-a su pod zvukovi i na dnu ima "podesi aplikacije" tu imas sve aplikacije koje daju zvuk, za svaku sada mozes namjestiti posebno zvuk i da li pokazuje banner i da li se prikazuje u action center ili ne. a zarez odes u tipkovnicu u postavkama i tamo pritisnes na jezik koji koristis sada i medu onim postavkama ce se prikazati "prikazi zarez kada je to moguce" oni su ga ugasili, razlog ne znam :D

    ReplyDelete
  124. region i jezik moraju jednostavno biti na US i onda tipku za trazenje (ona desn odole na svkom Windows Phone). ona pokrece Cortana.

    ReplyDelete
  125. McMatkovic14 April, 2014

    E hvala i tebi gde cuo i gde ne. Samo mi te zao od svih nas si naj.bao. :)

    ReplyDelete
  126. Da appstudio moze nekome bas biti pokretac kao prvi korak. s njim dosta ljudi je dobilo volju da razvija aplikacije iako je jednostavnije izvedbe. Ali ako pogleda msvoju WP Novosti aplikaciju od 2012. godine i danas. Danas su nebo i zemlja te dvije verzije.

    ReplyDelete
  127. ma kakvi :D ja kada necu da odgovorim onda iskljucim zvono i ne citam komentare :D za sada je zanimljivo. Svi ste vi moji citaoci i korisnici aplikacija.

    ReplyDelete
  128. Ako ti je sve podeseno na us trebas zadrzati tipku lupe(search) par trenutaka a potom uci u podesavavanja i tu u opciji speach podesiti voice recognition na "on" i ostale parametre stiklirati.potom sve to zatvoriti i opet par trenutaka zadzati lupu i potom izgovoriti nesto na sto cistijem engleskom a cortana ce ti to potraziti

    ReplyDelete
  129. otiđi na postavke pa u aplikacije,u njima ćeš naći kortanu...tako sam i ja uradio .a prije toga sve stavio na US I RESTARTOVAO MOB. onda uradio ovo prvo što sam ti rekao...

    ReplyDelete
  130. Ei de mi samo reci jel bas mora biti to sve na US,jel moze biti na nasem al da radi opet ako me razumijes?Pozz

    ReplyDelete
  131. Hoce li biti sta od full hd rezolucije,nesto se spominjalana pocetku ?
    Pozdrav

    ReplyDelete
  132. Vladimir Gajic14 April, 2014

    Kako da uklonim ova slova u listi aplikacija, jako me nervira. Pokusao sam i sa resetom telefona i nista...pomagajte :)

    ReplyDelete
  133. To je nemoguće ukloniti...To se pojavi kada je na uređaju instaliraj određen broj aplikacija.. :)

    ReplyDelete
  134. Sad sam imo neku kratku nadogradnju softvera, sta je to?

    ReplyDelete
  135. Pozz
    Ev da iznesem Jos malo utisaka o 8.1
    Primjetio Sam u opciji pohrana telefona da sustav zauzima samo 1.9gb sto je ako se me varam 300-400mb manje nego prijasnja verzija.jako zanimljivo I cudno.drugo sto Sam primjetio jest da mi nije ucitalo vise od pola aplikacija I napisalo koliko zauzimaju vec napisalo da postavke zauzimaju 2.2gb hehe.ocito mala greska.pohvalio bi IE Koji je sad sista bolji I brzi.swipe je isto mocan pisanje na engleski nikad lakse nije bill dobra stvar

    ReplyDelete
  136. Vladimir Gajic15 April, 2014

    Hvala :)

    ReplyDelete
  137. Prosto moram da se pridruzim komentarima iako do sada nikako nisam pisao. 8.1 je odlican i ne bih pitao nista jer je car upravo u time da sam trazim :)
    Poz za sve i uzivajte

    ReplyDelete
  138. Ja volim kada ljudi ovako iskreno pisu, i cijenim svakog novog ko se pridruzi! Bolje je nego da su clanci bez komentara. Ovako se vidi koliko zaista ljudi prati i WP Novosti i uopste Windows Phone.

    ReplyDelete
  139. vjerovatno jezik i govorne upute koje se skidaju i inastaliraju se isto kao i nadogradnja sistema. :) malo cudno izgleda ali prilikomsvakog pokretanja nadogradnje bilo kakve pise o cemu je rijec.

    ReplyDelete
  140. Kao sto Nikola kaze ta slova su u WP8 od 45. aplikacije pa na dalje ako ima na spisku, dok kod WP8.1 izgleda da su slova tu bez obzira na broj aplikacija.

    ReplyDelete
  141. mora nazalost. Cortana prica samo engleski tj US americki. ako promjenis jezik na neki drugi i govorne upute se mijenjaju... a Cortana trenutno ne podrzava nista drugo jer je u Beta fazi.

    ReplyDelete
  142. Samo da vas sve obavijestim da trgovina polako ali sigurno dolazi sebi. sutra svi koji imate probleba sa kamerom i ostalim aplikacijama prvo odete u trgovin ii onda one tri tacke pa postavke trgovine. Tu na dnu imate "trazi nadogradnje" to dugme pritisnite i onda ce trgovina traziti u pozadini automatski nove nadogradnje aplikacija i ako ste iznad odabrali da automatski i azurira to ce onda i uraditi sama. Nakon svega ce te dobiti u action center obavijest o nadogradnji aplikacija.

    ReplyDelete
  143. Da, veoma cudno da zauzima manje, ali vjerovatno su smanjili neke djelove koji su bili nepotrebni. a moguce i zato sto je preview build pa nema sve djelove na sebi, one koji su kasnije vazni za komercijalno skidanje nadogradnje. A da, IE je postao dosta jaci i bolji. Microsoft se bas potrudio dosta.

    ReplyDelete
  144. Full HD zasloni? Nokia Lumia 1520 i Lumia Icon imaju vec Full HD. Ako ste mislili na to? njihove rezolucije su 1980x1080 sto je Full HD.

    ReplyDelete
  145. Meni nigde nemna Cortane u spisku aplikacija, sve je na US, restartovao I nema. Kada pritisnem lupu otvori Bing, kada zadrzim lupu trazi mi da izgovorim rec I ja kazem on to nadje preko Binga. Ne verujem da je to Cortana, kako je nema?

    ReplyDelete
  146. Zeznuli su stvari sa ovim tasterima za medije,ranije je imalo da se ukljuci vibracija,a zvuk se iskljuci,sad ima da da se iskljuci vibracija,al zvuk ostaje ukljucen,mislim za tonove zvona i obavestenja.

    ReplyDelete
  147. Posle dva sata i ja instalirah nadogradnju. Malo je reci da sam prezadovoljan! Sve radi savrseno i u najboljem redu na L520.Tu je Cortana s kojom se vec igram duze vreme i koja je nesto neverovatno! Takodje sam primetio i bolji rad kamere, sto je plus. Iako je mali ekran, stavio sam da se prikaze tri reda plocica, koje sam povecao na medium size i sve lepo izgleda. Uzivajte u nadogradnji! :) PS. Upravo sam skontao i da su emojis veci :D

    ReplyDelete
  148. Napokon sam uspeo da dobijem Cortanu, kao što je Nikic dole stavio post preko wp central sve sam korak po korak išao I posle restartovanja dobio aplikaciju, sad treba da je malo ispitam. Pozdrav

    ReplyDelete
  149. Jel ima još nekog da kada telefon koristi mobilni internt ne radi mu ie. Sve druge aplikacije za koje je potreban internet funkcionišu, samo ie izbacuje poruku kako je nemoguće učitati sajt i da nema vezu sa dns serverom.

    ReplyDelete
  150. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    I ja imam isti problem :-S

    ReplyDelete
  151. Kod mene isti problem ...jučer sve bilo ok a danas neće

    ReplyDelete
  152. Ja ponovo imam problem sa baterijom...Sinoc oko pola 12 sam ga skinuo sa punjaca i vec je baterija na 72%, a razmenio sam samo par sms poruka...Da li neko zna resenje za moj problem? :/

    ReplyDelete
  153. McMatkovic15 April, 2014

    Pitanje za dobar dan. Kako da resetujem microsoft cameru? U podesavanju kada pritisnem resetuj desava se .... Nista. Hvala.

    ReplyDelete
  154. Stefan Terzic15 April, 2014

    Prvo da se zahvalim Dinu sto nam pruza ove informacije i sto postoji ovakav sajt. E sad nek neko kaze da MS ne radi dobro svoj posao, sta reci sem da je 8.1 odlican, barem meni na l820 sve radi. Ima jedna mala mana ali nadam se da ce to u nekom update-u da isprave a to je menjanje ip adrese, i imam jedno pitanje, ranije je imalo kad se udje u people(pa onda postavka Me) tu je moglo da se stavi da li si online ili ofline na fb, da li su to uklonili ili? Hvala

    ReplyDelete
  155. Na mojoj L820,se jos nije update-ovala camera.Kako da to ubrzam?Hvala.

    ReplyDelete
  156. Stefan Terzic15 April, 2014

    Pozz, ja nisam imao tih problema, ali probaj da ides u store, pa settings i onda check for update.

    ReplyDelete
  157. Kako si dobio cortana??

    ReplyDelete
  158. Hvala,pokusacu!

    ReplyDelete
  159. Hvala na lijepim rijecima, a sto se tice te integracije malo su stvari promijenili. Napisat cu clanak o tomeu skoro. Facebook sada trazi facebook aplikaciju za integraciju i u kontaktima tamo pod vijesti stoje facebook vijesti ali klikom na vijest se otvara aplikacija sada gdje imamo vise mogucnosti kao like, komentiranje i like komentara. Aplikacija ce vremenom dobivati nadogradnje i nove funkcije tako i nije potrebno da se sistem nadogradi da bi dobili nove funkcije to je bio kao glavni razlog zasto su prebacili sve u odgovarajuce aplikacije. Isto to vazi i za "update status" nije vise moguce status napraviti na twitteru i na facebook istovremeno. Wp8.1 otvori automatski aplikaciju na status stranicu da samo upises i objavis.

    Kontakti su isto tako preuzeti iz aplikacina. Facebook ima novu verziju posebni za wp8.1 ona je od 7.4.2014 vec u trgovini i to je ona oficijelna , a ne beta. I ona ima integraciju za kontakte i kontakti se sinhronizuju direktno u kontakte sa facebooka kao i prije ali preko aplikacije sada umjesto preko integracije.

    Da se vratim na razlog zasto preko aplikacije. Sada u galeriji vidimo onedrive slike i direktno vidimo mape sa onedrive na telefonu bez otvaranja aplikacije ali su ipak na zasebnoj stranici da ne bi doslo do zablude u koristenju. I na svakoj slici pise sada "otvori u onedrive" i onedrive ikona. Mi odatle mozemo preuzimati fotografije kao da su na sd kartici iako su u oblaku. I tako ce integracija izmedu aplikacija biti ako npr zelis sliku postaviti na twitter, facebook ili bilo gdje drugo dobijes izbor aplikacija iz kojih mozes uzeti podatke bilo to na telefonu ili oblaku za korisnike ce izgledati sve isto i intuitivno. Tako se oblak spaja bas kao memorija telefona i nije vise daleko kao sto je bio u wp8. Sve u svemu veoma osmisljena strategija.

    ReplyDelete
  160. I ovako dug komentar a zaboravih ti napisati, da uklonili su facebook chat iz poruka... Zato su i izdali messenger na vrijeme prije wp8.1

    ReplyDelete
  161. Druze stavio sam regia USA ali opet nema kortane..dali da skinem sa marketa ili kako da dodem do nje??

    ReplyDelete
  162. Prvo cestitke Dino ,mislim da ti je ovo clanak sa najvise komentara do sada,sto dokazuje da te ipak ljudi pomno prate ali da su malo lenji kod pisanja,ipak na ovu vest je retko ko mogao ostati ravnodusan.
    Vidim samo jednog korisnika AtivS :(,mislim ipak da telefon zazluzuje vecu paznju ali ajde de....,sinoc sam zavrsio posle dva sata kompletan update na WP8.1 i prezadovoljan sam za sada ,sve radi bez problema cak mi opet rade samsungove cam aplkacije koje su iznenada prestale da rade pre 2-3 nedelje ,neko je spomenuo da ne moze da se iskljuci vibracija direktno sa volume ekrana ,kod mene moze ,telefon je sve aplikacije koje sam imao vratio bez problema i telefon vratio na stanje kao pre update,sto je po meni veliki plus za MS sto kod ostalih OS nije slucaj.
    Sada nam sledi hvaljenje i ugnjetavanje nase okoline sa novim i savrsenim OS tako da ne bih bio u mojoj blizini ( ; p.
    Pozdrav za sve WP user-e

    ReplyDelete
  163. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    Pozdrav, da li neko jos neko ima problema osim mene sa IE 11 kada koristi mobilni internet, u svim drugim aplikacijama lepo radi, i pri koriscenju wifi mreze a pri koriscenju mobilnog interneta izbacuje sledecu poruku Error: Cannot find server or DNS error . Hvala svima na pomoci :)

    ReplyDelete
  164. Da li postoji resenje za kameru, na Ativ S ne radi na wp 8.1. U podesavanjima taster resetuj ne reaguje, a pod izabrati kameru ima samo Microsoft kamera. Kako doci do app kamera i azurirati kad je nema na marketu?

    ReplyDelete
  165. I ja sam jedan od korisnika ATIV S, i pomno pratim sve ove komentare da znam sta me ceka u junu :) kad stigne nadogradnja i nama "ostalima"...

    ReplyDelete
  166. Ocekivao sam vise od nadogradnje. Haha, salim se, odusevljen sam :-)
    Dino, svojim informacijama si pomogao meni a verujem i mnogim drugima da postanemo razvijaci. Neki ce to zaista i pokusati, drugi su samo dobili update vec sada ali zaista cinis divne stvari za razvoj wp8 trenda.

    ReplyDelete
  167. To u postavkama "Microsoft kamera" jeste ona standardna kamera. Ona ako je tu namjestena pali se preko tipke za kameru, a mislim da treba izvrsiti update u trgovini. Tamo imaju postavke trgovine i pise "update" i trgovina ce polako da skenira sve i vidi jeli ima nesto da se azurira i mislim da bi "sakriveni" update imala i kamera. Ona nije kao svaka druga aplikacija. A ako to ne radi uvijek postoji i hard reset pomocu kombinacije tipki. Ne znam sada napamet ali mislim da je zakljucavanje drzis i onda volume - i kada se ugasi telefon pustis ja mislim zakljucavanje a drzis jos volume- tako nekako. I pojavi se ekran kao "bios" na racunarima izgleda gdje pise nesto kao "pritisnite ovu tipku da izvrsite reset" i tako uradis onda kako pise. U sustini smo svi dobili isti OS sada i ne bi trebalo biti nikakve razlike, mislim u pogledu da kod nekoga radi nesto a kod nekoga ne. Ipak su oni ovo testirali na svim uredajima prije nego sto su pustili. Oko problema sa kamerom cemo znati vise za dan dva kada se svi oglase.

    ReplyDelete
  168. Jedna zamjerka na popis poziva i poruka sad se moze vidjeti samo zadnji poziv ...piše recimo danas 4 poziva za taj kontakt al mozeš vidjeti samo kad je zadnji upućen ...ono prije mk je bilo puno bolje, je bilo nepregledno al ipak

    ReplyDelete
  169. Pozdrav,

    Ja jos nisam puno testirao IE, samo sam otvorio par stranica da vidim kako ide i iskreno da kazem ne znam do cega bi moglo biti. Jedino sto mi pada na pamet jeste da trenutno vasa internet veza ima problema. Ali bi radilo sada... Znaci nije ni do toga. Pronaci cemo rijesenje

    ReplyDelete
  170. I mozda cak imam rijesenje. U postavkama za mobilni internet ima da se podese DNS serveri i sve za internet konekciju. Mozda je do toga da se tu nesto mora izmjeniti/dodati.

    ReplyDelete
  171. Za cortanu mora i jezik i regija biti na US. I svaki put kada promjenis jezik moras pritisnuti dugme za restart telefona inace se nece spremiti i vrati se na jezik koji si imao.

    ReplyDelete
  172. I ja sam to primjetio. Mozda kroz nase reakcije na sve to dodaju i kao pravo grupiranje i ako zelis prosiris recimo tih 4 poziva da vidis svaki detaljno. Mislim da ce i ugraditi tako na kraju

    ReplyDelete
  173. Vidjecu jos :) posto sam tek prosle sedmice dobila GDR3, jer sam kao i mnogi koji su kupili telefon u Njemackoj i imali DBT CSC code, morala ga promijeniti u ATO i uraditi hard reset da mi stigne nadogradnja. Kazu da ATO medju prvima dobija nadogradnje, tako da cu cekati jun :) jer dosta mi je bilo eksperimentisanja prosle sedmice, ali bitno je da je sve dobro proslo. Pozz svima...

    ReplyDelete
  174. Pozdrav ljudi :) Update je fantastican sve je super osim kamere koja ni meni ne radi na Lumia 925. Instalirao sam Nokia Camera i ona radi OK. Probao sam traziti update preko prodavnice, ali nema nista.
    Vjerovatno je potrebno uraditi factory reset, ali nemam ovih dana vremena za to jer je potrebno spasiti sve podatke.

    ReplyDelete
  175. Da za reset je potrebno spasiti podatke a li WP8.1 ima bolji backup nego WP8 i spasit ce gotovo sve. Ako slike svakako podizete na OneDrive, WP8.1 ce sada uz to uraditi backup cijelog start zaslona i rasporeda, pored toga sve postavke telefona kao akcent boja i ostale postavke. I naravno u WP8.1 backup izvrsi i backup aplikacija i njihovog sadrzaja. Ja jos nisa isprobao tu funkciju iako sam uradio vec backup ali neko je ovdje u komentarima naveo da je izveo to sve i nakon reseta je imao sve kao vraceno na stanje koje je imao prije. Potrebno je samo izbvrsiti tacno backup. I nakon reseta pazljivo citati jer samo jednom pita jeli zelimo da vratimo podatke sa backupa ili ne.

    ReplyDelete
  176. Da li si probao možda da ostaviš da ti se telefon do kraja isprazni, pa ga onda ponovo punio?

    ReplyDelete
  177. Od 2012. godine radim na ovome da pomognem WP zajednici i sada se osjete rezultati polako. :) Hvala i vama

    ReplyDelete
  178. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    Gde da nadjem ta podesavanja za DNS server jer me ovo trenutno izludjuje :( Ostali brauzeri lepo rade samo IE zaza :S

    ReplyDelete
  179. Jesam, ali mi je za manje od sat vremena skinuo 8%

    ReplyDelete
  180. Kod Nokia Lumia uredaja ima aplikacija koja se zove APN i koja je sistemska aplikacija. ona se nalazi u postavkama nakon instalacije i tu mozete za internet saobracaj/MMS saobracaj dodati novi profil za mreznog operatera. Jer postavke koje pronade Windows Phone moguce da nisu tacne. Ali ipak je cudno ako je radilo prije zasto sada ne radi...

    ReplyDelete
  181. To mnogi trenutno javljaju. Za tako nesto ima vise razloga ili je potrosnja stvarno veca uzorkovana vecim koristenjem. ili neke aplikacije rade u pozadini koje trose bateriju. Pod battery saver sada imaju stavke da se ugase aplikacije koje ne zelite u pozadini, pogledajte tu sta najvise trosi. Kod mene je to Facebook Messenger, on ubjedljivo najvise trosi uz Disqus aplikaciju...

    ReplyDelete
  182. Najgore je od svega što sam baš malo koristio telefon, a od pozadinskih aplikacija su tu FB Messenger, Amazing Weather....Prema ovom grafikonu u podešavanjima Internet Explorer, poruke i podešavanja najviše troše

    ReplyDelete
  183. Da, i u mene je isto tako. kod mene cak battery saver trosi mnogo vise nego 4 email racuna zajedno. a za svaki komentar ovdje objavljen ja sam dobio po 1 emai ltak oda mozete zamisliti koliko je to emailova od jucer do danas :) i to ne trosi mnogo, sasvim malo mi je potrosilo dok battery saver i messenger ponajvise nekako. nije mi logicno da battery saver trosi toliko i zasto?!

    ReplyDelete
  184. Nadam se da će što pre Microsoft da objavi kako da rešimo taj problem ili da izbaci update koji će to rešiti :)
    Auu, pa kad si ga zadnji put punio i koliko ti je trenutno baterija puna?

    ReplyDelete
  185. Malo prije mi se to desilo i samo izasao i ponovo usao i ton i video uskladjeni :)

    ReplyDelete
  186. E da ja sam mislio da se moze prosirit al neide,al mozda i to urade ako se bude dovoljno ljudi žalilo...

    ReplyDelete
  187. Neznam do čega je jer je jučer poslje nadogradnje sve super radilo al danas neće a sve ostale aplikacije koje koriste internet rade

    ReplyDelete
  188. Kod mene još uvek ne radi, probao sva moguća podešavanja

    ReplyDelete
  189. da, skontat ce to oni sami. ja sam mislio ako pritisnes na broj odvete te do kontakta gdje ima ono kao "historija" i mislio sma da ce tu biti ipak sve izlistano. Ali dodat ce to oni jer ovako nije bas neko rijesenje posebno za poslovne ljude.

    ReplyDelete
  190. Ja sam sinoc provjeravao Youtube direktno iz IE i radilo je normalno, cak je raidlo pod zakljucanim zaslnom sto je dobra stvar.

    ReplyDelete
  191. Ima aplikacija ona kao data sense sada se zove drugacije na WP8.1 u njoj ima komprimiranje podataka da nije do toga?

    ReplyDelete
  192. Koliko sam ja video, nije do te aplikacije.

    ReplyDelete
  193. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    Proverio sam i automatski i zvao call centar Vip-a (Srbija) i podesio rucno i opet isto :(

    ReplyDelete
  194. Veoma cudno. Jel ise to pojavljivalo i na 8.0?

    ReplyDelete
  195. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    Ne, i najcudnije je sto ostale aplikacije koje zahtevaju internet rade, cak i drugi brauzeri lepo rade... :S

    ReplyDelete
  196. Onda je moguce do postavki na IE i cookies itd. Vazno je imati i tacan datum/sat na telefonu i takve stvari. pored toga u postavkama ima brisanje "cache" memorije, ne pise cache nego nesto drugo i to mozda pomogne.

    ReplyDelete
  197. Predrag Peđa Marković15 April, 2014

    Potrazio sam da vidim da li jos neko ima problema, i video da se dosta ljudi zale da im izlazi ista poruka... I vidim da se najvise zale za 925 :S

    ReplyDelete
  198. Promenio jezik na U S (ne na UK) pa restart. Potom regiju na U S I opet restart I dosla aplikacija

    ReplyDelete

Ostavite komentar