21.4.14

Microsoft – Nokia preuzimanje se završava 25. aprila

nokia-microsoft

Jedna zlatna era se završava, da bi se nova rodila. Tako bi se moglo opisati preuzimanje Nokia odjela od strane Microsoft-a. Danas je Nokia izjavila da će preuzimanje od Microsoft-a završiti zvanično 25. aprila. Nakon toga će Nokia radnici (ili većina njih) preći u Microsoft, zajedno sa odjelom za uređaje i service. Microsoft je platio ovu akviziciju 5.44 milijardi €.

Prva rečenica zvuči malo neobično ali Nokia zadnjih godina je imala problema sa svijetom pametnih telefona i zakasnili su na voz. Sa Microsoft-om zajedno sada počinje nova era u koju možemo gledati pozitivno jer će Nokia u Microsoft-u doprinijeti još boljem razvoju Windows Phone operativnog sistema. Tako se Nokia uskoro počinje zvanično zvati „Microsoft Mobile“.

Ostaje još da vidimo da li će Nokia natpis ostati na Windows Phone telefonima trenutnim, a i budućim. Vjerujem da će Microsoft sačuvati neko vrijeme natpis Nokia dok se ne odluče za neko ime Windows Phone telefona „made in Microsoft“.

Cijelu izjavu Nokije možete pročitati ovdje – izjava za medije

21 komentara :

  1. Iskreno,voleo bih da ostane naziv Nokia.Nekako simbolizuje stari sjaj nokie.Eventualno mogu dodati nesto poput "powered by Microsoft".

    ReplyDelete
  2. Da, tako i ja ocekujem da ostane Nokia jer ipak imamo jaku Lumia seriju telefona koja bi proprala i ljudi je ne bi povezivali sa Nokijom da ne pise Nokia na njima nego "Lumia" i sl. i automatski bi se i manje prodavala, moje misljenje.

    ReplyDelete
  3. McMatkovic21 April, 2014

    Hi, samo da prijavim da ni posle resetovanja i backup-a telefona i posle 4dana na regionu usa i jeziku english usa ja i dalje nemam microsoft cameru... :(

    ReplyDelete
  4. Ako na uredjajima ne ostane natpis Nokia,Microsoft moze da se pozdravi sa prodajom.Vecina ljudi je uzimala windows platformu zbog Nokie a ne zbpg Microsoftovog operativnog sistema.

    ReplyDelete
  5. Dino, pratim stalno "wp novosti", a sad moram i prokomentarisati. Sto se mene tiče, da moj telefon nije Nokia (Lumia920), ne bih se nikad odlučio za ovo Windows smeće od operativnog sistema za telefone. Ja jesam konzervativan i imam strpljenja, ali Majkrosoft opasno kaska za Guglom i Eplom. Iako postujem platformu na kojoj je baziran wp, daleko su od ostalih. Jedino me konzervativnost u odanosti Nokiji drzi na wp.

    ReplyDelete
  6. P.s. Svaka čast za trud vezan za ovu aplikaciju.

    ReplyDelete
  7. Ne razumijem sada nista, sorry. kazes nema nikako kamere? kako je to moguce? do sada su ljudi mali problema sa otvaranjem kamere a ne da je nema uopste. Na spisku aplikacija pise zavisno od jezika "camera2, "kamera" itd. mora biti. To je "Microsoft camera" tj. oficijelna kamera operativnog sistema.

    ReplyDelete
  8. Jesmo jos iza ali 8.1 mijenja dosta stvari i poljedice toga cem otek vidjeti. jos stoje pred nama. Po funkcijama ne znam po cemu su ostali sada joso toliko dalje? ok ima ono uvijek nesto sto jedan sistem ima a drugi ne. Npr ios ne ma live tiles i fakticki nista nije live. dok kod WP imamo live tiles koji daju pogled u aplikaciju bez da je otvaramo.


    A u pravu ste sa ovim da dosta ljudi kupuje samo radi Nokije jer je brend. I naravno ljuti ova odluka o Nokiji svakoga ali ipak je spaseno 35.000 radnika i nisu prepusteni i nisu ostali bez posla. I nije ih Microsoft kupio samo da ne bi bilo vise Nokije nego da napreduju zajedno. Po meni je to nekako logicno da ce se desiti nakon onih 1 milijardu i kusur nepovratne pomoci da Nokia pocne praviti WP telefone.

    ReplyDelete
  9. i hvala :) trudim se sto vise oko ove aplikacije jer mislim da nam fali ovo na nasem podrucju.

    ReplyDelete
  10. JA prvenstveno koristim telefone sa MS oparativnim bas zbog toga
    sto smatram da telefon nije igracka i da treba da pruzi maksimalnu pouzdanost a ne da tamo neke aplikacije same rade bez mog znanja sto je kod drugih opeativnih moguce , telefon baguje ,itd itd...
    Uz MS sam od HTC TyTN (jan.2007) pa sve do sada ,zbog mojih potreba uvek sam nosio 2 telefona ,drugi je uvek bio sa nekim androidom ,iosom,inuxom ili bb os -i nije bilo bas kako treba ,sad sam se opet vratio i na drugi tel. sa WM6.5 koji pruza stabilnost kao sekundarni telefon-razgovori,poruke mail,
    naravno i dalje mi nisu strani android i symbian ,ali ono sto mi je pruzio za zadnjih godinu dana WP8 (WP7.8 nije imao taj utisak na mene-nosio HD7) kupio me za naredni period bilo da stoji samsung-nokia -ms-huawei -LG-HTC-Sony - ili neki proizvodjac meni je sve jedno
    VAZNO MI JE STA JE UNUTRA I KOLIKO IMA TAJ SOFTVER UTICAJ NA MENE

    Jos uvek koliko znam najrasprostranjenija platforma za Pc racunare je i da "Windows"
    tako da mislim da ce i ovde biti kao nekada U VREME W M 6.1


    ovim tekstom ne optuzujem nikoga niti pokusavam da uvucem nekoga u raspravu,samo iskazujem ono sto je na mene ostavilo uticaj tokom ovih godina -los odabir telefona ili licno nepoznavanja operativnih sistema dovelo me je tu gde sad jesam

    ReplyDelete
  11. Bravo. Prije godinu i nesto sam tako napisao clanak kako je izjavila jedna zena koja je popularna u tech industriji "meni treba alat (telefon),a ne igracka", napisala je veoma dug tekst od prelaska sa Android na WP i kako joj WP tek dao opet do znanja da telefon njoj sluzi, a ne on a telefonu. I pohvalila je dosta WP. tako i ja smatram, Windows je prvi na racunarima, prave vrhunski softver iz tog razloga vjerujem i u WP.

    ReplyDelete
  12. McMatkovic21 April, 2014

    Nema je. Kad kliknem na app kamera ona kao krene da otvori app i odmah vrati na predhodno stanje(kao kad na brzinu otvoris pa odmah zatvoris vrata). Nokia camera je tu ok ali microsoft dakle nema. Ne znam zbog cega je to?

    ReplyDelete
  13. Miralem Suljić21 April, 2014

    Kod mene apsolutno sve radi na L520 sve aplikacije ,cortana,brzina ok ne vidim razliku u odnosu na 8, jedino action center povremeno radi mali lag ali to je vjerovatno zbog kolicine notifikacija😊 ne vidim razlog da se vraca na wp8.

    ReplyDelete
  14. Ne pise direktno Microsoft camera, zovemo je Microsoft jer u postavkama za fotografiranje pise Microsoft camera a misli se na Camera bez Microsoft ispred u listi aplikacija. to je standardna. i nju ne mozes izbrisati sa sistema nikako. ako ne radi onda ne znam do cega je jer b itrebala da radi i radi kod svakoga ko je namjestio vec na USA i jezik engleski USA.

    ReplyDelete
  15. Procitao sam da se nece vise zvati Nokia nego Microsoft mobile, a zadrzace samo naziv serije Lumia. A sto se tice kamere, meni isto nije radila dok nisam prebacio jezik telefona na engleski ( na savet Dina ).Voleo bih da mi neko uporedi aplikacije Microsoft camera i Nokia kamera, jer ja imam samo Microsoft, a zanima me koja je bolja? :)

    ReplyDelete
  16. Ja licno mogu reci da su iste kamere, ali moram napomenuti sa velikim ! uzvicnikom da su iste ako se koriste na automatskom modu. Ono sto fali microsoft cameri to ima Nokia camera sve. Mada i ova nova je ok, uradit cu uskoro bas uporedu te dvije i objaviti clanak. A i ja sam citao za Microsoft Mobile i da ce ostati samo Lumia ali je to glasina, za sad znamo da je Microsoft Mobile sigurno ali nije sigurno kako ce pisati na telefonima jer ni na Surface tabletu ne pise Microsoft...

    ReplyDelete
  17. McMatkovic22 April, 2014

    Znam da ne treba da pise microsoft,pise kad postavljas koja da bude primarna,sve ja znam to ali je nema. Sta je tu je,koristim nokia cameru ali sam voleo vise microsoft.

    ReplyDelete
  18. A zasto medju jezicima telefona, nema bosanskog jezika. Je l to stvarno nikog od nasih razvijaca ne zanima ili sta vec, dok su hrv i srpski vec sasvim normalno podrzani. Fkt je vise previse lame, 2014 god nemas mogucnost izabrati bos jezik uređaja

    ReplyDelete
  19. Nike do razvijaca, do microsofta je. Prvo mi nemam za BiH web stranicu za windowsphone trgovinu i upustva itd. Kao sto ima za hrvatsku i srbiju, pored toga jezik cijelog sistema valja prevesti ali nije ni to neki posao. Sigirno ne duzi od 7 dana. Izgled ada ih ne zanima BiH tako meni djeluje. Ja kao razvijac u BiH ne mogu objaviti ni placenu aplikaciju. U svemu smo uskraceni. Jer smo mala zemlja sa malo WP prodaje...

    ReplyDelete
  20. šteta i sramota fkt s obzirom da je microsoft zastupljen u bih

    ReplyDelete
  21. Da, dobili su sad novog direktora pa cemo vidjeti hoce li sta za nas raditi... Mislim sto bi, a i drugi razvijali aplikacije i dalje ako nemam nista, ali bas nista od njih?! Zato i imamo malo domacih aplikacija.

    ReplyDelete

Ostavite komentar