21.4.14

Kako se vratiti sa WP8.1 preview na WP8.0

Windows Phone 81 to 80

Danas jedna tema za koju vidim da neki korisnici traže, a to je vračanje sa WP8.1 preview for developers na WP8.0 oficijelnu verziju. Članak se odnosi samo na Nokia Lumia seriju telefona, za Samsung i ostale ide malo drugačija varijanta.

Naime iz bilo kojeg razloga da se želite vratiti nazad na 8.0 upamtite da sve podatke gubite! I nema metode da sačuvate podatke osim backup sistema i to možete sami uraditi prebacivanjem fotografija na računar, i u postavkama imate stavku da snimi kao „backup“ ali koja je daleko manje funkcionalna od ove na WP8.1.

Nakon toga ste spremni za fleširanje osnovnog ROM-a za vaš telefon. Za to morate skinuti Nokia Software Updater. Instalirajte program na svoj računar i spojite telefon, otključajte zaslon i upalite program na računaru. Nakon toga pratite upute koje daje program, veoma je jednostavno.

Program će sam za vas pronaći odgovarajući ROM i pisat će „update“ iako ustvari smanjuje verziju operativnog sistema (i ide unazad na 8.0). Za sav ovaj proces potrebno je neko vrijeme jer će program morati da skine prvo ROM, koji može da iznosi od 1.6GB do 2.2GB sve zavisi od regije/product code-a telefona.

Evo na kraju i videozapis za one koji opis tekstualni nisu potpuno razumjeli. I zapamtite da ovo radite na vlastitu odgovornost jer gubite sve podatke sa telefona! Rizik ne postoji da se ovom metodom telefon pokvari jer je ovo oficijelni Nokia program koji su prije koristili serviseri i od prošle godine je javno dostupan.

56 komentara :

  1. To ti se lupa ukljuci dvoklikom sa dva prsta verovatno :). Nemam ni ja bagova,osim kamera sto ponekad nece,ali valjda ce biti dobro kasnije. U pravu si,funkcije su extra.

    ReplyDelete
  2. Mozes li nam reci Kako ide postupak za Samsung bar Koji program moze za Samsung Ativ S

    ReplyDelete
  3. Super je ovo , ako se neko zezne ili mu se nesvidi cisto da proba i vrati se nazad , ne bi bilo lose da napises i za Samsung kako ide taj proces....

    ReplyDelete
  4. Au pa ja nisam znao ni da ta funkcija postoji, hvala puno na informaciji, saznao sam i kako da je sklonim posto mi nije potrebna :) ziv bio :D

    ReplyDelete
  5. Nemam iskustva sa WP8. Ali na sedmici se bekap pravio u zune pre nadogradnje telefona, sta sad ispade da su to unazadili!?

    ReplyDelete
  6. Dopisat cu kada se vratim za racunar u ovaj isto clanak. Nasao sam bas kako ide i nije tesko. Samo sto je malo vise rucni rad nego ova metoda jer se skida ROM signirani ppsebno a posebno prpgram za flesiranje za samsung ativ s.

    ReplyDelete
  7. Tacno. To su mnogi mislili da je bug :)

    ReplyDelete
  8. Promjenilo se malo. Prije sa Zune smo imali nakon svake nadogradnje sistema telefona kao backup. Medutim posto ide sada update bezicno a ne preko kabla tako nema ni backupa lokalnog. Zato postoji u wp8 backup koji snima aplikacije i neke postavke. Dok wp8.1 snima sve, od start zaslona i kako su aplikacije bile poredane do sadrzaja u samim aplikacijama, sadrzaj igara i sve jednostavno. Slike se svakako snimaju na onedrive ako se ukljuci i imas uvijek kao backup. I nakon reseta bas sve se vrati automatski na wp8.1. Naravno ako zelis, cak mozes birati izmedu novijih i starijih backupa...

    ReplyDelete
  9. Ako neko zna neka kaže za Ativ S nekakav program čisto radi znanja ili nekih problema, ali se ne bih nikad vratio na 8.0 za dada 8.1 radi kao sat I mnogo bolje nego prethodna verzija.

    ReplyDelete
  10. Ma nisi dosadan :) Zune se sza WP8 vise ne koristi jer ne radi za WP8. ima WP8 aplikacija na trgovini windows 8 ili Desktop program za to i prebacivanje je jednostavno, imaju folderi za dokumente, muziku, slike itd. i to udes preko Windows explorera direktno. Mislim da je ot dovoljan pristup u WP8 bio, sa WP8.1 ide jos dalje, fajlovi se direktno mogu skidati i upload sa telefona isto radi. mislim direktan upload preko IE ides sa telefona, do sad to nije bilo moguce. Isto tako download pita te jeli zelis sacuvati file ili ga otvoriti, bas kao Ie na desktopu.


    Muzika je meni ok aplikacija, mislim nije losa mada se dosta ljudi zali ipak na nju, ali meni je vazno da ima pretrazivanje pjesama i to ima. A ovo za Cortanu jeste nama smjesno ali ljudi to zaista koriste. Primjer danas citam "Cortana me upozorila da je saobracaj gust na putu prema kuci pa mi rekla da bi mogao malo ranije krenuti da stignem na slijedeci termin" to je meni fantasticno, mislim nece to svako koristiti ali Cortana dolazi kao pravi asistent i ne samo igracka. Prvo sto upozorava za stvari koje zaboravimo, drugo sto dosta posla oduzme. umejsto da pronades skype aplikaciju i da nju otvaras rucno i nalazis kontakt sada zadas cortani "cortana nazovi mi tog i tog na Skype" i radi bez problema. Osim toga ko koristi Twitter recimo, "cortana, napisi status na twitter - bla bla bla bla" i naspise. osim toga ima jos hiljadu i jednu primjenu slicnu, kao npr sada mi pada napamet da kupim banane usput ali hodam i tesko je zapisati i gledati naprijed, upalis Cortanu i zadas joj "napomeni me kada dodem u trgovinu da kupim to i to" i Cortana se javi kada stignes na tu lokaciju. To je sve stiglo sa 8.1 uz Cortanu naravno. I nije toliko igracka koliko izgleda na prvi pogled, mozda jeste nama ali ljudima koji koriste nije jer im pomogne. I Cortana prepoznaje kontekstualno stvari, primjera radi ako u emailu ti neko pise jeli vazi sutra 14:00 cortana prepozna "sutra" i 14:00 i pita jeli treba za sutra postaviti neki termin u kalendar, a polako se prilagodi da zna kada ce pitati a kada ne. Ima veoma siroku primjenu da se ne moze svesti sve ni u jedan dugi clanak samo o Cortani.

    A znam i sta mislis sa na kasicicu daju update, problem je u tome sto je Microsoft krenuo od 0 2010 godine sa WP7, nakon toga restart cijelog sistema sa WP8 jer se sve promjenilo, uz to veliki korak je unaprijed wp8 spram wp7, sada wp8.1 je isto tako veliki korak unaprijed i nijedan dio sistema nije ostao netaknut, svaki cosak su ispravili i dodali funkcija. I nije malo kada pogledamo spisak novih funkcija. to je trebal osve napraviti a Windows Phone divizija unutar Microsoft je samo jedan dio, ne radi svi na Windows Phone tako da je ograniceno i koliko imaju ljudi za to.

    ReplyDelete
  11. Dino pisi i za HTC 8x kako ide... A reci nam jeli znas kako se moze instalirati nokia aplikacije na htc 8x. Na google nasao sam neku fintu sa PROXY ali ne radi... Hteo bih instalirat call & sms filter na htc 8x dali bi radilo? Nisam nasao nikakvu aplikaciju za blokiranje na nezeljeni pozivi... Neku ideju?

    ReplyDelete
  12. Hvala na odgovoru! E sad su mi prijale ove informacije, ide na bolje! ;)

    ReplyDelete
  13. Midzi, nesreco, mnogo mrziz Symbian,a on ima upravo sve ovo o cemu pisete i trazite ovde :P velika steta. Kakve bi to masine bile sad sa ovim hardwerom. Skoro pa savrsen sistem za korisnike!

    ReplyDelete
  14. Dino,hvala sto se trudis da nam pomognes oko svega ovog,imam lumiu 520,i w8.1,radi sve dobro sad,mucila me je baterija,brzo se trosila,pa sam mu uradio hard reset,sad je dobro,kao i sa 8.0 je. Jedino,ne znam,mozda je do aplikacija na marketu,imao sam neke aplikacije koje sad ne mogu da instaliram,ti je mozda sto nisu jos podesene da rade na 8.1. Ili je mozda nesto drugo,nisam siguran. I imam jos jedno pitanje,sta mislis ti,kao poznavalac lumia telefona,o lumiji 820? Nisam bas u mogucnosti za neku jacu lumiju,pa me interesuje tvoje misljenje o tom telefonu. Razmisljam se za tu nokiju,solidne je velicine,ekran je dobar,medju jacim je na trzistu,mislim na procesor i tako to. Opet,izvini sto napisah roman 😃

    ReplyDelete
  15. meni takodje sve radi ok na mojoj lumiji 625! Ali opet cu spomenuti da sam ja na wp8.0 uradio back up i da sam posle install wp8.1 samo sve vratio kako je bilo i sve mi radi savrseno! Kome nesto stuca i koci nek uradi reset telefona i to je to! pozz

    ReplyDelete
  16. Lumia 820 je dobar telefon, ima samo 8GB memorije interne ali zato podrzava microSD kartice. Ima dovoljno RAM za sve aplikacije, i procesor je ok. Zaslon isto tako samo sto je manje rezolucije tj rezolucija je 800x480 dok je kod lumia 920 primjera radi 1280x768 i primjeti se ipak malo razlika. ali to nije nista strasno. Pored toga moras nekoga pitati kakva je baterija na 820 jer ima samo 1650mAh dok ostale Lumije imaju oko 2000mAh. osim toga svega telefon sam isprobavao i dobro je izraden. Na slikama djeluje kao da zadnja plastika se lako skida ili ima recimo mjesta izmedu baterije i covera ali to nije slucaj, veoma dobro je izradena pozadina.


    Pored toga kamera je dobra 8 mpx Carl Zeiss, dual led blic. sasvim dobar telefon a radi na WP8 i uskoro dobija 8.1. Ono sto je najvaznije jeste ovih 1 GB RAM sto ima. to ne mogu dovoljno pricati korisnicima koliko je vazno koliko prodavaci vole da sakriju koliko je to vazno. Dosta aplikacija mozes instalirati na lumia 520 ali su ogranicene u funkcijama ili neke cak i ne mozes. A to sa 8.1 i lumia 520 sto se desava je jednostavno "bug" u kodu aplikacije. kod aplikacije izbaci kao da je iznad 512MB RAM i kao da nema ogranicenja taj telefon. i jesu oni podigli limit malo za 512MB uredaje ali ipak postoji dosta problema sa aplikacijama na 8.1 i 512MB ram. uvijek savjetujem prije 1 GB RAM.

    Pored toga uskracuju se sistemske funkcije lumia 520 korisnicima. dok to nema kod uredaja sa 1 GB RAM kao sto je lumia 820. i jos jedan savjet, ako kupujes novu Lumia 820 prije savjetujem da kupiv polovnu 920. jer je cijena tako niska a telefon tako dobar da ce se u svakom slucaju isplatiti.

    ReplyDelete
  17. Da, bas tako. Ja sam na drugoj temi odgovorio Miralemu na isto pitanje, onaj lag koji vidimo dok povlacimo action center dole nije lag nego oznacava korisnicima da mozete ostaviti onu lajsnu tu gdje "zapinje" Microsoft je to ugradio da korisnici primjete odma da se action center moze i do 1/3 samo svuci...

    ReplyDelete
  18. call i sms filter zahtjevaju Nokia Drivere zato i nije moguce instalirati a zar HTc 8x nema takvu sistemsku aplikaciju? A mozes sad vec legalno instalirati here drive+ i te slobodne aplikacije ove ostale ja ne savjetujem jer su napravljene za Nokiju. A nazalost takvih aplikacija za blokiranje poziva nema

    ReplyDelete
  19. pored toga ima na gsm arena lijepo opisano i svi mogu vidjeti kako oni sad gledaju na WP8.1 kao glavni suparnik iOS i Android, cak idu dalje i kazu "WP je izmedu ta dva i ima najbolje iz oba sistema sto ga cini zaokruzenim paketom"

    ReplyDelete
  20. evo za korisnike koji zele sami potraziti ovdje ima rijesenje i za Samsung, ima previse cackanja tako da ja ne mogu reci svakom korisniku "ovo je sigurno" kada ne znam, provjerio sma vise puta na Nokiji ovaj sistem iz clanka i 100% je siguran.

    http://forum.xda-developers.com/windows-phone-8/development

    ReplyDelete
  21. Da li neko ima problem sa ie? Bezicni net mi radi, ali mobilni ne..na 8.0 se ne vracam😊

    ReplyDelete
  22. Ne mrzim! Odakle ti to? Naprotiv, ja i tvrdim sto i ti(masa se primila samo na android, cista moda,a nemaju pojma"cula zaba da se konj pokiva...)! Sada bih uzeo najradije nokia E52 da ima u prodaji, telefon je savrsenstvo, dizajn sve! Kakvi tac-skrinovi i ostale igracke! Nikada nisam sebi priustio nekai simbijan, bili su mi preskupi (mislim na period pre ovih 5233 modela) Inace mi je brat imao nokia 6720, takodje fantastican fon, kamera Carl Zeiss, pa sam tada vidio o cemu se tu radi! Kazu da je i stedljivi po pitanju baterije, a jedino sto su se zalili da se sistem upucavao (buraz nije imao tih problema, ali nije ni nabacivao nikakve aplikacije)
    Jesi li ti onaj car sto je njakao za onaj IR port, ako se dobro sjecam, i miljenik simbijana? Kako si nas "preskocio" sa tim, eee prava si vidra! ;) :D :P

    ReplyDelete
  23. Lumia 820, imao sam prilike družiti se sa njom kojih sat-dva.. Sve pohvale osim što se meni osobno kod nje ne sviđa to što nema gorilla glass, nije to tolika mana.. malo se pripazi, staviš foliju i sačuvao si ekran. Ja vise volim da ima taj gorilla glass, nikad se ne zna.
    Baterija, mislim da za prosječnog korisnika sasvim ok drži.. a nije ništa novo to da se mobitel puni svaki dan. Davno su bila vremena kad se mobitel punio jednom u 5 dana.
    Još nešto što sam uočio kod L820 da baterija ima malo lufta. Kad mobitel zamućaš kao limenku od pive onda se osjeti da malo baterija malo klapa. Nije ništa strašno, većina ljudi to neće primjetiti.. ja sasvim slučajno isprobao.
    To što ima lufta nemoj da te poplaši, moguće da je to bilo samo kod ovog uređaja što sam ja isprobao, a i ako te bude smetalo to klapanje baterije to se lako riješi komadićem papira.
    :)

    ReplyDelete
  24. Korisnik sam Lumie 820 i mogu reci da sam prezadovoljan. Uz normalno koriscenje baterija izdrzava ceo dan lagano. Ukoliko surfujes netom, gledas youtube i tome sl. onda je moras dopunjavati. Sto se tica performansi, sistem leti i ne pita :) Slobodno mozes da je uzmrs, neces se pokajati. Pozdrav

    ReplyDelete
  25. Da, nakon WP8.1 i meni isti problem sa IE, a traje vec dvije sedmice. Data je ukljucena, mailovi stizu uredno (znaci veza radi), ali IE ne radi i javlja gresku "can not find DNS server...". Kad prebacim na wi-fi IE radi.
    Ova situacija sada vec nije ugodna i bilo bi dobro da se rijesi cim prije.

    Dino, imas li savjet kako osposobiti IE preko data konekcije? Ima li neka alternativa na WP za browser umjesto IE?

    Hvala unaprijed :)

    ReplyDelete
  26. Pokusaj potpuno deinstalirati Viber, pa ga ponovno iz pocetka instaliraj preko Store-a. To je bilo rjesenje ta isti slucaj koji se javljao kod prijasnjih Viber updare-a.

    ReplyDelete
  27. za IE izgleda nisu postavke dobre koje uzima od mobilnih operatera. samo ne znam zasto odjednom ne radi kada je na WP8.0 raidlo a iste su postavke. Mozda je potrebno jos nekih informacija koje moraju nasi mobilni operateri pruziti da bi on radio, to ne znam. Dobio sam informaciju da se napravi novi APN u postavkama i da se on aktivira umjesto onog standardnog. To je kod nekih rijesilo problem.

    ReplyDelete
  28. Jeli mobilni internet nikako ne radi ili samo Internet Explorer? Ako mozete skidati aplikacije iz trgovine onda radi mobilni internet...

    ReplyDelete
  29. Push notifikacije u Viber aplikaciji generalno nakon svake nadogradnje kao da se ugase. i potrebno je reinstalirati aplikaciju. i kod mene je tako bilo i sada radi ok.

    ReplyDelete
  30. Probao sam ali nista, kad me neko zove meni samo dodje poruka o propustenom pozivu poslije par minuta.

    ReplyDelete
  31. Mozda Dino zna nesto o tome problemu?

    ReplyDelete
  32. Ja sam instalirao 8.1 prvi dan kad je izasla(14.04) i do danas je radilo super a danas nema sanse da me neko dobije na viber.

    ReplyDelete
  33. onda je moguce da Viber servis trenutno down. To se njima desavalo vec prosle sedmice na svim sistemima. Tako isto i push notifikacije na WP8.1 Viber aplikaciji zavise od servera, a ne direktno od telefona...

    ReplyDelete
  34. Dino, nije nažalost tačna ta informacija, trenutno se ne može na ovaj način vratiti Windows 8.0, jer ovaj program, nakon nadogradnje ne moze da čita podatke sa Windows 8.1 telefona.
    Program koristim već godinu dana, probao sam da vratim svoju lumiu, ali dobijem eror "ne može da čita sa uredzaja", isto ja i lumium 720, moj je sin posjeduje, sasvim je drugačije, vidi uredzaj kod lumie 520, koja je odmoje kcerke i na njoj je Windows 8?
    eto toliko...
    pozdrav

    ReplyDelete
  35. Drugim rijecima, "reading device information failed" kod bilo kojeg Windows 8.1 telefona, dok svi ostali rade bez problema, probajte pa potvrdite, tako da se Windows 8 može vratiti malo težim putem, putem Nokia care suite, mada to ne bi preporučio svima.
    na kraju krajeva, kada isključie cortanu, baterija traje kao i ranije, te i nisam primjetio nekih velikih bagova. ako neko ima riješenje za Nokia updater, neka se javi.
    pozdrav

    ReplyDelete
  36. Sve postavke su ok..cak napravio i novi apn ali nece

    ReplyDelete
  37. Da proverio sam store radi, ali sta mi to vredi..ie ne radi. Nema bas svuda wifi ..ni novi apn ne pomaze

    ReplyDelete
  38. Evo ja sam jos jednom provjerio i na Lumia 925 radi. NSU for retail moze uraditi "update" koji vraca stari softver nazad. Stari je u ovom slucaju 8.0 vjerovatno GDR3. A jeli mozda do drivera sot ne ocitava liepo? pokusajte prikljuciti telefon na racunar te ugasiti ga pa upaliti tada on instalira jos neke drivere. A NSU for retail mora da radi jer sa WP8.1 nadogradnjom mi nismo nista uradili da bi pokvarili tu nesto... I da lumia 520 je isto WP8 telefon. A ovo je taj laksi put vracanja, tezi je da urade ljudi ovo sve rucno sto ustvari radi NSU for retail tj. skidanje ROM-a po Product code koji je zapisan u telefonu (kod SIM kartice utora) ili negdje drugo. i flesiranje tog ROM-a rucno.

    ReplyDelete
  39. Evo ima i ovo sto sam procitao. da se romaing postavke u data konekciji tamo u postavkama ili ugase ako su ukljucene ili ukljuce ako ugasene... I pored toga nasao sam windows phone support forum gdje moze svako objaviti neku gresku/greske koju ima ili dodati u postojece pa vrijedi pogledati i aktivirati se.

    http://t.co/tiGsGV1zev

    ReplyDelete
  40. UC browser radi

    ReplyDelete
  41. To sa romingom ne pomaze..instalirao sam uc browser i zacudo on radi..malo sam sada razocaran u ie..mislio sam da necu morat da koristim 2 programa za istu stvar..verovatno ce se resiti taj bag uskoro jer koliko vidim mnogi imaju probleme. Pozdrav

    ReplyDelete
  42. Puno hvala Roberte! Instalirao sam i probao UC browser. Odlican je, zaista radi tako da si mi pomogao da ne radim WP8.0 restore o cemu sam razmisljao zbog ovog problema sa IE.

    ReplyDelete
  43. Evo Nokia APN access point aplikacija ima nadogradnju koja mozda rijesava probleme sa IE i internet saobracajem. Treba provjeroti to...

    ReplyDelete
  44. Za takve stvari mpraju aplikacije nadograditi ali radi recimo vec sa twitterom i skypeom. I WPCentral su ugradili vec u aplikaciju i mozes ih koristiti. Postepeno ce razvijaci dodavati te funkcije. Zato i sluzi Preview da korisnici u junu imaju set aplikacija koji jednostavno radi sa tim novim funkcijama...

    ReplyDelete
  45. Imam Nokiu Lumiu 920 instalirao ovaj Win 8.1 i hoc uda se vratim na 8.0 zato sto mi baguje na obicnu njenogu fabricku kameru kad udjem na viber ili whats up i ako hocu da slikam nsto i posaljem izbacuje me moram da slikam posebno pa onda da udjem da bi slao..A nece da se poveze na ovaj program ne pronalazi mi fon, kako sad da se vratim ?

    ReplyDelete
  46. Jedini nacin drug je preko Nokia Care Suite,da ga flesujes,preko nokia softwer updater,nemoze da pronadze driver,bar u mene nije moglo,pa sam ga vratio preko nokia care suite,

    ReplyDelete
  47. Hteo sam da pitam da li upste moze da se vrati win 8 posle instaliranog 8.1. Ja sam pokusao u par navrata i nije mi poslo za rukom, radi se o L520. Bio bih jako zahvalan na odgovoru. Hvala u napred.

    ReplyDelete
  48. Na zalost to se ne moze uraditi. Osim ako imate ROM od 8.0 koji pase za vas telefon i product code koji je povetan sa telefonom. Prije je bio nacin da se vrati telefon pomocu nokia software recovery ali to je bilo dok oficijelno nije lumia 520 imala 8.1. Sada je za nju oficijelno dostupan 8.1 i kada koristimo nokia software recoverx samo nas vrati na 8.1 koji je aktuelan na serveru. Tako da jedino rijesenje bi bilo ROM naci za 520 sa istim Product Code-om.

    Tada bi se moglo flesirati. Ali ne vidim razlog zasto bi neko to uradio

    ReplyDelete
  49. aham, ne razumem se ja bas toliko sad u to sve, ne znam sad kako bih uspeo naci taj rom, i na koji nacin da ga trazim, a vratio bih se na win 8 jer mi se dosta brze trosi baterija a i ukinuta je meni nekako najbitnija funkcija caskanje, da sam to znao ne bih ga update nikako : ).

    ReplyDelete
  50. Sta da radim. Instalirao Sam 8.1 I izgubile su mi se kamere.

    ReplyDelete
  51. Sta da radim instaliran mi je 8.1 I izgubile Su mi se one kamere.

    ReplyDelete
  52. Kako da se vratim sa Denim na Cyan. Ide mi na zivce Denim kao i ceo 8.1 al kad nmg da vratim na 8.0. Jel moze da se vrati na cyan sa denima?

    ReplyDelete
  53. Kako vas nervira Denim?! I sta to u 8.1 je losije nego u 8.0?! Ako ima sta da mozemo pomoci naposite post u forumu i diskutirat cemo http://forum.wpnovosti.com

    ReplyDelete

Ostavite komentar