16.4.14

Odvojene kontrole zvuka na WP8.1 preview u detalju

zvukovi 1

Odvojene kontrole zvuka vjerujte ili ne su bile najtraženija funkcija na Windows Phone 8. Od nadogradnje WP8.1 imamo konačno odvojene kontrole za zvuk. Ali šta to zapravo znaći za svakog korisnika. Jeli to riješenje ugrađeno onako kako korisnici očekuju?!

Nakon nekog vremena korištenja i intenzivnog rada sa kontrolama zvuka došao sam do zaključka da ovaj način rješava sve probleme koje smo imali sa zvukovima prije i bolje je ugrađeno nego što to izgleda na prvi pogled. Korisnici su se žalili na nedostatak dodatni kontrola ili bolje rečeno odvojenih kontrola zvuka medija (muzike, aplikacija itd.) od zvona i obavijesti.

Evo ovako i funkcioniraju nove kontrole, ako pritisnete bilo koje dugme za zvuk na vašem WP pojavi se lajsna sa trenutnom glasnoćom i ako trenutno ne slušate muziku tu će pisati zvono i obavijesti i u tom slučaju onaj prvi broj određuje glasnoću trenutnu zvona i obavijesti (Banner-a).

zvukovi screen 1

E sada da vam objasnim zašto sam spomenuo „dok ne slušate muziku“, ako pokrenete sada neku pjesmu u bilo kojoj aplikaciji za muziku ili to bilo čak na IE preko Youtube i pritisnete dugme za zvuk + ili – vidjet ćete druge kontrole koje su aktivne po potrebi tj. zavise od sadržaja koji je trenutan i aktuelno ga koristite. Ako ipak želite dok slušate muziku da smanjite ili pojačate zvuk zvona i obavijesti onda ima onaj mali znak na kraju lajsne za zvuk, pritiskom na njega ili bilo gdje drugo na lajsnu se spusti cijela kontrola koja omogućava postavljanje obje glasnoće po želji. Iznad na slici se vidi lijepo prilikom korištenja muzičke aplikacije ako kontrolirate zvuk preko tipki pojavi se “mediji + aplikacije”, dok ne slušate muziku pojavi se “zvono + obavijesti”. Naravno WP8.1 i zapamti jačinu zvuka koju ste namjestili.

Kada spustite kontrole za zvuk vidite i dugme za vibraciju koje će vam bez obzira na trenutnu glasnoću dodati vibraciju. Pored toga do vibracije se može doći ako dugmetom za smanjivanje glasnoće dođete do 0 (vibracija) ali naravno morate ono dugme koje sam prethodno spomenuo za vibraciju uključiti.

zvukovi 2

Sada dolazimo do prvog problema, naime ako slušate muziku preko slušalica pojavit će se kontrola na vrhu za zvuk na kojoj piše „slušalice“ plus ima odgovarajuća ikona kada spustite kontrole da koristite slajder. Međutim tu nešto nedostaje po meni, nema kontrole za jačinu “zvona + obavijesti”. Ima dugme da ugasite zvono i obavijesti da se ne čuju na zvučnik telefona dok koristite slušalice ali zašto nema kontrola za njih?!

Sve u svemu nije to neka mana da bi se korisnici sada ljutili na Microsoft, vjerovatno imaju razlog zašto pod tim uslovom nema kontrole za zvono i obavijesti. Pored toga ako gledamo ovo je još jedan veliki korak unaprijed za Windows Phone.

39 komentara :

  1. Beli Tigar16 April, 2014

    Da li napokon telefon moze i ugasen da se puni.....dosad je to slucaj bio jedino sa HTC-om

    ReplyDelete
  2. Ma ok je sve po meni,pogotovo ovo sa slusalicama,prije nisam znao jesu li ON ili OFF pa sam morao pustiti muziku da provjerim...

    ReplyDelete
  3. Sve mi radi super samo neka poprave audio update na L520!

    ReplyDelete
  4. Samo da vas sve pitam, prebacio sam muziku sa Androida, a prije toga sa Nokie 6300, kako da podesim tu muziku? Traži da se povezem na racunar(imam laptop sa windows 8.1) ali ne znam šta dalje! WP je idealan

    ReplyDelete
  5. Neoplantius16 April, 2014

    Nije baš idealan, ali jeste vrlo dobar i sve bolji. Još nisu ubacili file manager, i podršku za losses audio formate. Takođe nema mogućnosti ubacivanja u notifikacioni centar prečice za mobilni internet... Ipak, ne može se reći da nema napretka. Odvajanje opcija zvuka je prava stvar, ostavljanje izbora korisniku hoće li veće ili manje ikone takođe, uvođenje notifikacionog centra... Sam rad se čini još fluidnijim (na 8-ci sam mislio da je nemoguće fluidnije). U svakom slučaju, pohvale.

    ReplyDelete
  6. Dino,stigao he neki update malo pre...sta li he u pitanju?

    ReplyDelete
  7. Ako imate Windows 8.1 onda je super sada sa trgovine na windows 8.1 skiete aplikaciju koja se zove Windos Phone s njom se vrsi sinhronizacija izmedu telefona i racunara. veoma je jednostavno uradena i dobila je prije par dana bas nadogradnju i sada radi bolje.

    ReplyDelete
  8. Ne, nazalost to jos uvijek samo moze HTC. A HTC ima problema s tim jer ne zabiljezava status baterije. To znaci da ako se isprazni telefon i iskljuci i vi ga upalite kasnije Windows Phone nece prepoznati koliko je pun jer nema statistkiu dok je ugasen bio. to vara statistiku punjenja i ne znam jeli HTC to ikad rijesio.

    ReplyDelete
  9. Be znam gederalno update sistema...idi o to proveri...ali meni je na USA reggionu...nesto u vezi jezika

    ReplyDelete
  10. A to je nesto drugo, to su jezicki podaci za engleski jezik, govorne upute itd. to se skida za svaki jezik koji ima rijecnik za govorne upute. znam da je nesto oko 25mb meni bilo na njemackom. pise bas da je u vezi jezika.

    ReplyDelete
  11. Da i ja kazem utisak za Ativ S. Sve radi savrseno, osim kamera aplikacije. Da li je neko uspeo da resi problem? Za sada koristim Camera 360 (jako dobra zamena). Sto se tice tastera za wi-fi, pali ga na dodir, a pri gasenju otvara wi-fi meni, tako da ne stoji konstatacija da je bolje ovako jer se moze odabrati ruter(microsoft greska). Here drive + nije besplatna za nas region, ali ako se prebaci na USA onda jeste. Notifikacije se brisu sa plocica (barem meni) kad ih izbrisem u not.centru. Ja sam prezadovoljan.

    ReplyDelete
  12. I to za wifi nisam primjetio do sada jer sam ga pokusao samo ugasiti i otisao mi u wlan i reko evo nisu napraivli kako su rekli :) i na kraju da nisi ti rekao ne bi ni isprobavao dalje :D uvijek mi je upaljen. A ovo oko kamere izgleda da je problem u jeziku telefona. NAime isti slucaj je sa prognozom, korisnici koji imaju srpski jezik i koriste 8.1 i prognozu odjednom nemaju jezika! to je vjerovatno slucaj i sa kamerom ili je nisu jos do kraja preveli jer su mislili da nece niko sa balkana biti razvijac :) ili ima stvarno vecu gresku aplikacija. uglavnom kamera radi na engleskom ili bilo kojem vecem jeziku kao njemacki itd. A oko here drive+ mislim da je pisalo negdje da ce tek pustiti, mozda je jos u toku to sve. a za notifikacije lijepo je cuti, ja mislim da su sad razvijaci na redu da srede aplikacije u vezi notifikacija jer npr messenger meni ne brise broj sto je meni dupli posao ne znam kako ostali to vide ali meni to simbolizira kao neprocitanu poruku iako sam je tamo u action center prstom izbrisao. Po meni to brisanje u action center bi trebalo da brise i live tile broj. ali ne pitam se ja tu :D

    ReplyDelete
  13. U pravu si, problem je samo do nekih aplikacija, a ne do sistema. Isto tako sam primetio da se vecina njih ne zatvara na back nego i dalje radi u pozadini, pa se moraju ubijati dugim pritiskom na back, sto nije bio slucaj sa win 8. Ali da se ne lazemo, dobili smo i vise nego sto je ocekivano, a ovo su sve sitnice.

    ReplyDelete
  14. Bas tako, ovo su sitnice bas zato sto je preview verzija. vjerujem do juna da ce oni to sve srediti da radi odlicno mada je i sada odlicno :) a taj problem sa aplikacijama ja nemam meni gase se kao i do sada. Citao sam da ce standardno ponasanje aplikacija i biti to da sa back se samo zamrznu jer u to mstanju ne trose nikakve resurse. moguce da su to vec 8.1 aplikacije?

    ReplyDelete
  15. U pravu si, zamrznu se samo one koje su azurirane na win 8.1., a u pravu si i kad si rekao da je problem kamere u jeziku jer sam prebacio na engleski i sad radi perfektno. Hvala na vrednim informacijama. :)

    ReplyDelete
  16. Meni Je zakocila ikonica od baterije pise da mi je telefon napunjen do 100% a ikonica govori da je do pola napunjen.dok je sve ostalo supp..

    ReplyDelete
  17. Ja sam iz Srbije i posedujem lumiu 625! Instalirao sam win8.1 i za sad mi sve radi ok! Samo bih hteo da napomenem da sam imao urađen backup podataka pre nego sto sam instalirao win8.1 i sve su mi aplikacije radile kako treba odmah pri zavrsetku instaliranja! Pri tome bih naglasio da mi je i jezik i region podesen na Srpski/Srbija! Citao sam u dole navedenim komentarima da nekima ne radi kamera i pojedine app pa sam hteo samo da iznesem moje iskustvo :) Meni tog dana 14 aprila jedino nije radio app store ali to je bilo zbog opterećenosti njihovih servera, ali nije mi ni trebao jer sam imao instalirane app sa win8! Toliko...hteo bih da iskoristim priliku da pozdravim i poohvalim autora ove app jer je zaista korisna :)

    ReplyDelete
  18. kako da instaliram w8.1?Takodje imam lumiu 625

    ReplyDelete
  19. Brate, vrati se samo par vesti unazad imas čitav članak o tome čovek je sve lepo objasnio da ti ne dužim sad ovde videćeš vrlo je prosto.

    ReplyDelete
  20. Dusane kod mene uvek stoji na region USA i kod update nisam menjao region,kamera radi normalno i jos 10cam apl.,da napomenem takodje je Ativ S u pitanju

    ReplyDelete
  21. Da li je neko proverio da li radi opcija USB TO GO koliko se secam i to je trebalo da dobijemo sa WP8.1 ?

    ReplyDelete
  22. Hvala i vama na javljanju. Problemi generalno koji su do sada bili sa WP8.1 su direktno prouzorkovani radi trgovine jer nisu azurirane aplikacije kako treba a ljudi ih poceli koristiti. Naravno to se nije smjelo desiti ali greske se dese kada i sam Microsoft prizna da nisu ocekivali ovoliko ljudi za preview for developers. :)

    ReplyDelete
  23. Da, trebalo bi to provjeriti, ja imam neko kablo micro usb na "zenski" usb pa cu isprobati :) javljam ako se pokvari telefon :D

    ReplyDelete
  24. Ne znam zasto ali ovaj komentar je automatski bio prebacen u spam, nisam ja nista dirao :) a niti sadrzi psovke niti ista drugo. cudno :) nada mse da se nece vise ponavljati ali ovaj disqus u zadnje vrijeme sporije radi.

    ReplyDelete
  25. Ja skoknuo i kupio OTG kabal i nista e sad ili je kabal los ili nismo tu opciju dobili (barem sto se tice Ativ S-a)

    ReplyDelete
  26. i ja sam isprobao maloprije i nista. ali znam do cega je :) mi jos nemamo drivera za to na telefonima koji ce tek stici. taj dio su izgleda jos "sakrili" kao i project screen. izgleda za to da idu driveri koji su od uredaja do uredaja drugaciji pa cemo to dobiti nekad do juna vjerovatno.

    ReplyDelete
  27. Hoce li doc ona standarna tipkovnica?

    ReplyDelete
  28. Mislite kao t9 nesto? ja mislim da nje nema i ono je bila samo glasina, a i ako bude bit ce samo u odredenim situacijama gdje drugacije ne moze.

    ReplyDelete
  29. Pozdrav,molim te reci mi kako da instaliram win 8.1,jos uvek mi nista mi nije stiglo od update sem lumia black?Hvala unapred.

    ReplyDelete
  30. Puno je da napisem ovdje u jednom komentaru a ima par clanaka unazad o tuome detaljno opisano. Moja rodica od 20 godina koja nema veze sa tehnologijom je izvela to tako da moze svako :)

    ReplyDelete
  31. Pokusam sam i project my screen i potreban je samo program preko kojeg prikazuje... Kaanije cu o tome nesto napisati jer je zanimljiva stvar.

    ReplyDelete
  32. Da li moze neko da mi objasni kako da instaliram w8.1?Odgovor mozete mi poslati na mail-markovicmarko87@gmail.com.
    Ako vam je lakse mozete i ovde.Hvala unapred.Pozdrav

    ReplyDelete
  33. Pozdrav Dino.Jedno pitanje.Nadogradio sam w8.1.Telefon je normalno radio,pri koriscenju istog zakljucao sam ga,tj.pritisnuo dugme i od tada nisam mogao da koristim telefon.Pozvao sam sa drugog telefona moj broj,medjutim telefon jednostavno ne reaguje.Ne mogu da ga koristim,jednostavno kao da dugme nije ispravno.Izvadio sam SIM,vratio i nista.Telefon je mrtav.Odneo sam u servis naravno jer je pod garancijom.Imam lumiu 625.Moje pitanje glasi-DA LI TO SVE IMA VEZE SA NADOGRADNJOM SOFTVERA,DO SADA NISAM IMAO NIKAKAV PROBLEM.
    Hvala unapred.Pozdrav

    ReplyDelete
  34. To meni djeluje kao da se ispraznio i softver pri tome dobio gresku is koje se ne vraca sam. popravku si mogao i sam uraditi kod kuce sa nokia software recovery u tavkim slucajevima pomaze. sam ost oces izgbuti i u svakom slucaju sve podatke s telefona. I servis nece moci spasiti podatke. Nema direktn oveze sa nadogradnjom jer se to desavalo ljudima i u normalnom radu. rijetko ali se desavalo.

    ReplyDelete
  35. zaboravio sam da kazem da sam telefon punio vece pre,kada sam pozvao svoj telefon zvonio je ali sam aparat nije reagovao.Znaci nisam mogao da otkljucam na dugme sa desne strane.Jednostavno telefon ne reaguje.

    ReplyDelete
  36. takodje sam telefon stavio na punjac nije reagovao.

    ReplyDelete
  37. Da to je znak da nesto sa softverom nije ok. moze pomoci nokia software recovery, a mozda je i nesto trece u pitanju. U Nokia software recovery ima bas dugme za takav slucaj gdje pise "my device dont boot up" i kada to pritisnes on zavrsi zadatak za tebe flesiranjem novog ROM-a na telefon i nakon toga bi radio. ako u servisu ne uspiju i ne znaju pokusaj sam na ovaj nacin.

    ReplyDelete
  38. Softwer je u pitanju.Odradii su mi u sevisu.Nadam se samo da necu imati problema sa 8.1,tj.da nece ponovo puci ako je do w8.1.
    Hvala Dino.

    ReplyDelete

Ostavite komentar