15.4.14

Prvi savjeti nakon WP8.1 preview nadogradnje (Action center i obavijesti)

Action Center_thumb
Jučer je bio buran dan za Windows Phone zajednicu, stigla je do sada najveća nadogradnja WP8 sistema koja je donijela mnogo poboljšanja i novih funkcija. Sada dan nakon nadogradnje utisci se još uvijek nisu slegli, a mi vam želimo donijeti savjete kako i šta podesiti za normalnu upotrebu. Kada spominjem normalnu upotrebu spomenut ću funkcije koje su normalne i dostupne za našu regiju, tako da će se Cortana i za nju vezane funkcije manje spominjati. U malom serijalu članaka ću pokušati da napišem sve novosti bitnije za koje korisnici možda i trebaju pomoć tako da možemo zajedno u komentarima članaka objašnjavati i izmjenjivati iskustva.

Action Center


IMG_4313_thumb

Prvo što ste primjetili nakon nadogradnje jeste Action Center ikona u status lajsni na vrhu zaslona koja ima izgled „obavijesti“ ikone sa Windows 8.1. Ta ikona vas navodi na to da povučete prstom zaslon s vrha ka dole da bi otvorili Action Center. Microsoft nije uveo nikakvu vrstu tutorijala prilikom prvog paljenja nakon nadogradnje jer smatraju da će korisnici sve sami pronaći i provjeriti.

Action center screenshot_thumb

Action Center se može svući do 1/3 zaslona gdje otkriva samo dugmad/kontrole koje postavljate u postavkama telefona pod „obavijesti“ ili do kraja da prikažete i notifikacije koje ste dobili. U Action center oni dugmadi na vrhu služe za paljenje/gašenje određenih funkcija ali nažalost je lijepo zamišljeno ali ne do kraja provedeno. Iskreno kažem moglo je se uvesti da Wlan dugme i gasi direktno Wlan , a ne da nas vodi u postavke Wlan mreže. Pored toga nedostaje dugme za mobilni internet što mnogima smeta, i razumijem to. Ali pošto je ovo samo preview to nije završna verzija i do juna se može sve to ispraviti.

Bitno je još da znate da se notifikacije nakon što su pročitane izbrišu, možete ih izbrisati i povlačenjem prstom na desno, i svaka notifikacija je interaktivna tako ako ste dobili dvije notifikacije od messengera da imate dvije poruke od dvije različite osobe, pritiskom na link te osobe vodi vas direktno u konverzaciju sa tom osobom, pritiskom na „naslov“ te notifikacije vodi vas direktno na prvi zaslon te aplikacije.

Dok se nalazite u Action Center i primite neku obavijest ona će se samo pojaviti u Action Center bez da se „oglasi“ i da prikaže Banner.

Action Center je moguće koristiti i direktno sa Lock Screen tako da niste ograničeni da otključavate telefon, naravno mora biti upaljen zaslon. Dugmadi na Action Centru se mijenjaju direktno u postavkama telefona pod „obavijesti“ i tim smo došli direktno do slijedećeg -

Obavijesti


wp_ss_20140415_0022_thumb

Obavijesti u WP8.1 su direktno povezane sa Action Center zato to isto navodim u ovom članku. Slika iznad prikazuje postavke gdje možete promijeniti i dugmadi za Action Center. Kada primite obavijest pojavit će se i Action Center ikona koja će vas obavijestiti da imate nepročitanih obavijesti. Te obavijesti su sada dobile nove funkcije i (u WP8.1) možemo direktno uticati na to koja aplikacija može, a koja ne slati obavijesti vidljive na vrhu zaslona. Obavijesti je Microsoft nazvao od sada Banner i mi ćemo koristiti taj termin da ne bi došlo do nesporazuma sa obavijestima u Action Center.

Dakle svaku aplikaciju koja šalje Banner možemo sada prekinuti u tome, pored toga možemo u istim tim postavkama izmjeniti da li aplikacija vibrira tokom pristizanja bannera (naravno samo ako je vibracija generalno uključena), možemo promijeniti zvuk notifikacije svake aplikacije u koji god mo želimo i zadnja stavka je da možemo svaku aplikaciju izuzeti od prikazivanja u Action Center obavijestima. Bitno je napomenuti da ako prekinemo neku aplikaciju da šalje Banner, ipak će se Live Tile ažurirati jer te dvije stavke nisu direktno povezane.

Aplikacija mora prvo da pošalje jednu obavijest (Banner) da bi se pojavila u postavkama „obavijesti“. Tako nakon što dobijete Banner od WP Novosti aplikacije u postavkama možete izmjeniti njeno ponašanje po vašoj želji.

Nedostaci


Nedostaci u Action Center naravno da moraju biti jer je ovo prvi pokušaj Microsoft-a da uvede nešto ovako za korisnike od postojanja Windows Phone operativnog sistema. Prvi nedostatak koji će se vremenom sam „ispeglati“ jeste da brisanjem notifikacija broj na Live Tile ostaje prisutan i tako dovodi do zablude jesmo li pročitali to ili ne.

Na nativnim aplikacijama kao email, pozivi, poruke i ostale se Live Tile briše prilikom brisanja obavijesti iz Action Center. To daje nade da i ostali razvijači mogu ugraditi za svoje aplikacije. Naravno postoji još nedostatak koji sam spomenuo na početku da pritiskom na Wlan ikonu ne pali/gasi Wlan direktno nego otvara postavke za Wlan, to će vjerovatno riješiti jednom nadogradnjom nakon prvih utisaka razvijača.

37 komentara :

  1. McMatkovic15 April, 2014

    Pitanje:microsoft camera koja mi trenutno nije dostupna ce se pojaviti vremenom u prodavnici ili cu morati sve resetovati? Ako se mora resetovati onda cu koristiti nokia cameru. Hvala. Pz.

    ReplyDelete
  2. To sa wlan-om bi bilo dobro da se ispravi jer to nekad zna biti iritantno.. a gubi se i smisao te prečice

    p.s. imaš grešku u tekstu gore "paljenje/gaženje" valjda si mislio "paljenje/gašenje"
    :)

    ReplyDelete
  3. Oops ispravit cu kada bidem za racunarom :P to je kad mi je tastatura na njemackom i ne vidim nase znakove :) a da za precicu moraju bas popraviti. Ja sam sve mislio da ce one samo stavljati na on/off a duzi pritisak na njih da ide u postavke tako sam negdje vidio ali et nije tako...

    ReplyDelete
  4. Dali sve aplikacije rade normalno u 8.1, tipa aplikacija za banku, ili ce se trebat cekat official update za 8.1 te iste app? Hvala

    ReplyDelete
  5. Djelomično se slažem. Ali, ako bi ubacili ovo što je Dino rekao, kratki pritisak pali i gasi a duži pritisak otvara u wlan u postavkama- to bi bilo idealno.
    Jer, ako koristis wlan na mjestima gdje često dolaziš, i imaš lozinke već zapamćene.. samo upališ wlan, a mobitel nek se spoji na onaj koji može

    ReplyDelete
  6. Vidis o tome nisam razmisljao i totalno si u pravu. A da kmamo Ocrtanu bilo bi lakse ona ima u sebi spajajanje na wlan lokacijski i gasi wlan ako ga nema u blizini. Mislim potpuno ga gasi i ne trazi novi. Kada dodes na lokaciju gdje je prosli put bio wlan upali ga i spoji se. Ja to trenutno ne mogu da nadem a kako sam citao dio je Cortane. A trebalo bi to raditi i bez nje nekako jer ima smisla. Jedino sto sam ja napisao to u clanku da je nedostatak jer Microsoft je ta dugmadi predstavio kao dugmadi za paljenje/gasenje (toggle) da su htjeli precice nazvali bi ih shortcuts. Vidjet cemo jos, jos je rano i preview je tek poceo :)

    ReplyDelete
  7. Evo da se i ja malo prikljucim ovum raspravama, instalirao sam 8.1 na lumiu 520 i za sada sam prezadovoljan. Sve mi dosta brze radi brzi je odziv svidja mi se vise live tiles nije toliko sitno koliko sam mialio da ce da bude. Sve mi je za sad extra i ie i cortana i sve. Jeste da cortana ne pokriva nase prostore al isprobao sam malo i dosta stvari nadje precizno bar onih ne vezanih direktno za balkan ali ostalo je extra. Pogotovo sto sve funkcionira i na low budget telefonu... Svaka cast...

    ReplyDelete
  8. Edin Hubić15 April, 2014

    Imam pitanje (a jesam dosadan vala :D ): Da li je i vama veća potrošnja baterije nakon UPDATE-a sa Black verzije?

    ReplyDelete
  9. Sve je to super,ali dzaba im sve kad na pola stranica na netu nema smisla ulazit jer windows nema adobe flash player. Jedino me to iritira a ostalo,sve 5,sta se tice sistema windows bolji od androida tisucu puta. I naravno tebi pohvale dino sto sve ovako lipo objasnis :)

    ReplyDelete
  10. Da to dosta ljudi se zali radi adobe flash ali Adobe nije htio da napravi flash za Windows Phone 2010. godine i Microsoft je zato forsirao pravljenje stranica u HTML5 uz silverlight koji podrzava WP i koji bi mogao biti zamjena za flash ali da rzavijaci igara zele preci na silverlight. Jednostavno ne zele jer im je komotno ovako i ne zele dodatni posao nazalost. Zato ja uvijek pazim sta objavljujem u clanku jer ako objavim flash to smije biti samo youtube video koji je odobren u WP, ostaje jos dosta posla za WP ali ovo je za sada veliki korak unaprijed.

    ReplyDelete
  11. Zavisi. Sve je to relativno. Evo ja sam sep olako vratio prijasnjoj potrosnji jer ga koristim sada kao i prije 8.1 i potrosnja je ista. Sta vise mozda je cak manja kod mene jer umjesto da otkljucam zaslon i gledam sta je na live tiles vidim sada u action center. :) ja sam nekih 3 sata na bateriji i imam jos oko 80% u ta tri sata sam dobio oko 40 emaila, jedan poziv, malo messengera, malo disqus aplikacija i dosta cackanja po telefonu. Ja mislim da je ta prva potrosnja koju ljudi vide trenutno bas posljedica nadogradnje na 8.1. ako pogledamo skinuli smo taj dan prvo nadogradnju 500MB i pored toga svega nadogradnje za aplikacije koje su isto kod mene bilo oko 100MB sve ima veze s tim koliko skidamo taj dan i jucer je bi otakav dan da rijetko koja baterija bi izdrzala 500-600mb plus tesko koristenje vise od 10tak sati.

    ReplyDelete
  12. Sve aplikacije na trgovini rade i na 8.1. nema nikakvih problema.

    ReplyDelete
  13. Ja licno jos ne znam. Ja bi da sam vi svi sa ovom greskom uradio jedan backup sistema i nakon toga reset i sve ce se vratiti samo u normalu. tako bi trebala i kamera.

    ReplyDelete
  14. McMatkovic15 April, 2014

    Evo poslusacu te ali mi prvo reci kako back up a kako reset da odradim. Ipak ja sam sef kuhinje a ne informaticki mag. :)

    ReplyDelete
  15. Nije to tesko ima u postavkama dio koji je za backup ne znam kako se na nas prevedno zove kod mene je kao "spasavanje/spremanje podataka/backup/" tako nesto i prva stavka su aplikacije + postavke to upalis obje stavke. prva ce sacuvati start zaslon plus favorite u IE i postavke telefona, drugo ce sacuvati aplikacije i ispod ima dugme "spremi sada" tako nesto bi trebalo pisati. i kada on to sve zavrsi pojavi se ime telefona i kada je izvrsen backup. kada se vratis jednom unazad ima spremanje SMS poruka u oblak i to mozes uraditi ako zelis. I zadnje je fotografije i videozapisi. fotografije najbolje da sinhroniziras na racunar. a reset se vrsi u "info" u postavkama ima dugme "reset" zadnje je dugme na to mzaslonu. nakon toga pazljivo citati svaki korak jer ponudi samo jednom da se uradi vracanje backup-a i ako preletis i ne kliknes da gdje treba nece ti ni vratiti backup. Ulogujes se sa emailom koji je trenutno na telefonu i sve ce se vratiti samo, telefon onda radi svoje dok ne zavrsi nakon svega ostaje jos da instaliras aplikacije, ustvari biras koje aplikacije da vrati a koje ne. to mozes ja mislim u wp8.1 sada i preskociti i sve ih vrati... Nije bas tesko. Samo ja nisam isprobao jos i ne znam jeli 100% radi, ali kako cujem ostale korisnike radi kako treba.

    ReplyDelete
  16. Sve je super,ali mi nije jasno zasto vise nemogu direktno iz osoba pratit vijesti na facebooku dok se ne prijavim? Svaka cast na opsirnim tekstovima i hvala.

    ReplyDelete
  17. Za Akcioni centar jedina zamerka je precica za mrezni internet. Za wlan je pametno odradjeno. Po gradu van dometa svog rutera treba da se izabere ruter. Ne bi valjalo da je samo on/off. Vec je neko opisao slicno. Ovo resenje neka ostane.

    ReplyDelete
  18. Meni jedino to smeta u ovoj nadogradnji,iako mi facebook nije toliko ni bitan,ali eto volio bih da je kao prije. Hvala na odgovoru,inace su mi puno puta pomogli tvoji tekstovi otkad sam otisa sa "drndoida?,ne zelim nikog uvrijedit sa ovim "drndoidom":)

    ReplyDelete
  19. McMatkovic16 April, 2014

    Odradjen backup i reset telefona,svi podaci i app sacuvane jeeeee :))) ali microsoft camera ne radi. Znaci nesto drugo je u pitanju tako da znate. Ako neko sazna... Pz.

    ReplyDelete
  20. izgleda saznali smo do cega je. Jeli koristis nase jezike na telefonu? ili nasu regiju? izgleda da ima stvarno update za kameru koji nije mogao proci u nasu regiju u trenutku kada si uradio WP8.1 update. korisnici kazu da su prebacili regiju i jezik na SAD i dosao im update u trgovini za kameru... i kad asu vratili nazad raidlo sve kako treba

    ReplyDelete
  21. Dali je ko pokušao da upotrijebi "project my screen" opciju i kako radi?

    ReplyDelete
  22. Jesam ja ali na racunaru mi nista ne pokazuje. na telefonu pise "trazi" i nista ne nalazi.

    ReplyDelete
  23. Kod mene ima kad iz kontakta pomeris sve na facebooku sto je radio i objavio samo nema albuma sa slikama nigde od korsnika
    I da,nisam instalirao facebook aplikaciju prva je stavka to pa sve ostalo
    da nisam ovde procitao ne bih ni obratio paznju na to

    ReplyDelete
  24. Ja mislim za one koji su imali i prije uvezan facebook sa kontaktima da radi i bez nove aplikacije ali ja sam nakon 8.1 izbrisao facebook aplikaciju, ukinuo sam i povezanost bio iz postavki i odma mi je javilo da je moram instalirati. a ova nova verzija facebook aplikacije je pripremljena za 8.1 jer se ona ponudi sama kada zelis spojiti sa kontaktima plus pise verzija 8.1.*.

    ReplyDelete
  25. Imam mali problem xbox zakocio na mobu a sve igre mi prebacio u meni dali je to normalno na 8.1 i camera nije htela dok nisam skinuo aplikaciju nokia camera

    ReplyDelete
  26. Meni se posle nadogradnje wp.8.1 nece da se ukljuci kamera ,kad kliknem na kamera samo me izbaci i sa strane kad kliknem isto jee.u cemu je rec?

    ReplyDelete
  27. Jedini problem sa kojim sam se susreo nakon nadogradnje,je problem sa youtube,konkretno kad zelim da na fb pokrenem neki klip,pokrene se ali samo ton,slika se ne pomera,i kad hocu da povecam na full screen,ili nece ili poveca svega 30,40%...ima li neko resenje..hvala i pozdrav..

    ReplyDelete
  28. Radi se o nedostatku prevoda za srpski jezik. Na ostalim jezicima radi kako treba. to ce rijesiti do oficijelnog izlaska WP8.1.

    ReplyDelete
  29. Koji je telefon u pitanju? i jeli sa aplikacija fb ili sa IE na fb?

    ReplyDelete
  30. Lumia 520,konkretno sa aplikacije fb

    ReplyDelete
  31. A kad odem preko IE radi bez problema,a inace koristim fb aplikaciju fb 2014,dosad se pokazala kao najbolja od svih koje sam probao

    ReplyDelete
  32. ako je rijeco toj aplikaciji onda ne znam zaista. Vjerovatno je do aplikacije jer iz oficijelne aplikacije radi svaki link. a nakon nadogradnje na 8.1 facebook ima oficijelnu verziju za 8.1 koja je isto dobra. Ta "facebook 2014" vjerovatno jos nije optimirana za 8.1.

    ReplyDelete
  33. imam problem sa aplikacijom fb, naime nakon instalacije radila je neko vreme da bi kasnije prestala sa radom,pokusao sam da je aninstaliram i opet da je instaliram ali bezuspesno,u meniju ispod aplikacije stoji samo ,,instiram" ali se nista ne desava. Inace uradio sam abdejt na 8.1.fb aplikacija je microsoftova !

    ReplyDelete
  34. Da, to je trenutna greska sa trgovinom. Skine aplikaciju sa trgovine ali ondajma greska i aplikacija stoji na listi ali sa opomenom. U tim slucaju pomaze pretezno par sati cekanja ili da se ugasi pa upali telefon.

    ReplyDelete
  35. Sve sam probao,restartovao telefon ponovo pokusao da je aninstaliram ali i dalje stoi.,mozda jedini nacin da se resetuje telefon ukoliko se nesto ne desi jos koi dan.

    ReplyDelete
  36. podesio sam sve za reinstaliranje aplikacije preko racunara i na
    telefonu sa pokrene download aplikacije ali mi na kraju izbaci gresku
    ,,error code 80073cf9" i kaze da pokusam kasnije, probao sam ponovo malo
    kasnije medjutim opet izbacuje istu gresku. instalirao sam fb beta koi radi dobro medjutim prethodnu ne mogu nikako da obrisem sa liste aplikacija.

    ReplyDelete
  37. Poznato mi je to, a razlog je sto instalacija nije protekla kako treba. Ta aplikacija koja se ne da ni izbrisati ni reinstalirati nije sa trgovine skinuta kako treba. To je mali bug koji se da rijesiti brisanjem temporerne memorije telefona. ili ugasite telefon pa upalite. A prije toga u trgovini "otkazete" download aplikacije duzim pritiskom na nju i onda ce se pojaviti "otkazi download"... nakon toga ugasiti/upaliti telefon i trebalo bi raditi.

    ReplyDelete

Ostavite komentar