1.2.14

Usporedba Nokia Lumia 925 i Nokia Lumia 920 (izgled)

IMG_3991

Danas vam zelim zapoceti jednom usporedbom ova dva odlicna uredaja iz Nokije. Naime ja sam dobio na poklon Nokia Lumia 925 uredaj od Microsoft BiH kao nagradu za najbolju aplikaciju u BiH (Prognoza). Sada nakon par dana koristenja su se smirili utisci i mogao bi da opisem oba uredaja, njihove prednosti i mane. Drzat cu se sto vise objektivno, ali bitno je tako i subjektivno misljenje u kojem cu dosta opisivati sta meni licno smeta, a sta ne.

Usporedbu cu pokusati izvesti u vise dijelova koji ce biti podijeljeni ovako:
  • fizicki izgled
  • tehnicki podatci
  • zaslon u detalju
  • svakodnevno koristenje
  • rezime
Svaka od ovih stavki ce iznositi dovoljno teksta da vas ne zelim muciti sa puno teksta u jednom clanku, s toga pocinjem odma.

 

 

Fizicki izgled


Na slici iznad vidite oba uredaja jedan pored drugog i svako moze uociti razliku prvu, a to je da Nokia Lumia 925 izgleda manje, tanje i ima na sebi metalni djelova. Drugo sto se vidi jeste da USB prikljucak i zvucnik nisu na dnu kod Lumia 925.

IMG_4000

Nokia Lumia 920 tijelo se sastoji od polikarbonata (plastika) koja je veoma posebna po svojim svojstvima. Tako cijeli oklop Nokia Lumia 920 uredaja je iz jednog dijela koji se omotava oko zaslona. Ta plastika kako sam napisao je veoma specificna, ona nije farbana naknadno nego je komplet u toj boji koji je telefon. Drugim rijecima ako imate zutu Nokia Lumia 920 gdje god da ogrebete oklop nece se pojaviti ispod druga boja kao kod drugih uredaja koji su samo farbani.

Svo tijelo Nokia Lumia 920 uredaja je iz jednog dijela i to se primjeti kada se drzi u ruci, do tada nisam drzao tako cvrst i kvalitetan uredaj kao sto je ovaj telefon. Nema nista da skripi ili da se savija zahvaljujuci tom tzv “unibody” ili “monoblock” dizajnu tijela. Vremenom sam jedino primjetio da je oslabila plastika izmedu tipke za zakljucavanje i tipke za fotoaparat. Tu je kako izgleda najtanja plastika i malo jacim pritiskom na taj dio osjeti se pucketanje ili bolje receno savijanje plastike ispod tijela koja drzi tipke. Tu “gresku” nema svaka Lumia 920 s toga ne brojim to kao manu telefona jer je moguce da se kroz koristenje to desilo.

IMG_3999

Za razliku od Nokia Lumia 920, Lumia 925 ima kao prva Lumia uopste metalne djelove na kucistu. To je sav obruc oko telefona, koji je od aluminija i koji je veoma dobar na dodir. Daje telefonu veoma kvalitetan dojam i veoma cvrsto djeluje Lumia 925 sa tom aluminijskom trakom. Uz to, ta aluminijska traka je istovremeno i antena Lumia 925 uredaja.

IMG_4003

Slijedece na redu su tipke, oba telefona imaju razlicite materijale za tipke. Nokia Lumia 920 koristi keramicke tipke koje su veoma izdrzljive i uopste se ne grebu. Nokia Lumia 925 ima aluminijskke tipke koje ce se tek pokazati vremenom koliko su dobre, za sada ne mogu nista reci jer je telefo nstar par dana. Na dodir i na tezinu pritiska su veoma slicni, Nokia Lumia 925 ima mozda za djelic bolji odazov tipki. Tako se npr primjeti da pritiskom na kamera tipku aplikacija se pokrece bez puno pritiska, dok kod Lumia 920 mora se upotrijebiti malo veca snaga.

Dodatno zelim reci da Lumia 925 ima manja dugmadi (back, start i trazenje) naprijed nego Lumia 920, ne direktno manja ali polje ispod je dosta smanjeno i to ce neki primjetiti u koristenju kada prelaze sa Lumia 920 na 925.

Dizajn pozadine


IMG_4008

Pozadina kod ova drva uredaja je veoma specificna, kod jednog (Lumia 920) je zaobljena od kraja do kraja u velikom luku, kod drugog (Lumia 925) je manje zaobljena. Za ovu veliku zaobljenost Lumia 920 uredaja je prvenstveno uzrok kamera, a i dio za bezicno punjenje koji je ugraden i koji nedostaje Lumia 925.

Pored debljine uredaja primjeti se i razlika same pozadine, kod Lumia 925 su sve tri boje hrapavih pozadina, dok Lumia 925 ima i hrapavih i glatkih kucista (sve u zavisnosti od boje koju odaberete). Pozadina se takode razlikuje u tome da Lumia 925 ima uperen zvucnik ka ledima uredaja, a Lumia 920 ka dnu telefona.

IMG_4016

Kao sto vidimo na slici iznad Lumia 925 ima blic pomjeren na stranu dok je kod Lumia 920 iznad kamere. Takode vidimo ispupcenost kamere na Lumia 925 uredaju, ali moram dodati da ta ispupcenost uopste ne smeta osjecaju u ruci, naime cak poboljsava nacin drzanja telefona u ruci jer ce te brzo steci rutinu gdje koji prst stoji.

IMG_4015

Pozadina Nokia Lumia 920 uredaja je totalno zaobljena i nema ni jedne prepreke na sebi da prst moze zapinjati ili da moze nesto smetati. Kamera je ravna sa kucistem. Razlika izmedu ova dva nacina s ravnom kamerom i ispupcenom nece uticati na “trosenje” kamere kada ga ostavite svaki put na neku povrsinu jer obje kamere su malo uvucene tako da iako ima nesto na dnu na koji postavljate telefon kamera se nece ogrebati. Obje kamere imaju ispred staklo koje je dodatno pojacano i nece se tek tako izgrebati.

Ja sam licno primjetio u koristenju Lumia 920 uredaja da ako postavljate telefon na ravnu povrsinu gdje se nalazi prasina, npr na stol ili na bilo sta drugo – telefon radi svoje tezine ce praviti zvukove kao da pucketa ispod njega nesto. Razlog tome jeste sto cijela tezina telefona naleze samo na jedan dio pozadine telefona, tj. ovaj srednji dio koji je najvise ispupcen. I zamislite da se nalazi nekakav kamencic sitni ispod, to daje cudan zvuk kao da puca plastika a ustvari se nista ne desava strasno.

IMG_4006

Kod Lumia 925 tog “problema” nema jer ona naleze na ivicu kamere i na dvije ispupcene tacke lijevo i desno pored zvucnika. Te dvije tacke imaju ujedno funkciju da odignu telefon da bi zvuk mogao izlaziti ispod telefona, a drugo da se ne prlja ili grebe pozadina. Lijepo rijesen “problem” koji je imala Lumia 920 sa velikom povrsinom koja naleze na pod.

Prikljucci


IMG_4004

Prikljucci na ova dva telefona su takode razliciti, Lumia 920 prikljucuje USB kabl za punjenje ili prenos podataka na dnu telefona, dok Lumia 925 to radi na vrhu. Kao i sto vidite na slici iznad prikljucak za slusalice je kod Lumia 920 centriran, dok kod Lumia 925 malo bjezi na stranu. Utor za SIM karticu je ostao na istom mjestu samo sa malom razlikom da se kod Lumia 925 ne vadi cijeli utor, nego je kao ladica. Kod Lumia 920 se moze izvaditi komplet utor i unutra cak ima informacije o modelu telefona i druge detalje.

Zaobljenost zaslona


IMG_4024

Zaobljenost zaslona je bila veliki trend kada je izasla Nokia Lumia 920, veoma lijepo je u koristenju kada prst prelazi i ivicu zaslona da ne osjetis granicu. Jedina mana, ali veoma mala jeste ona plastika okolo zaslona koja ga drzi da ne ispadne iz tijela. Ta plastika je veoma debela, mislim ne vidi se ona kod prvog koristenja ali u zavisnosti od proizvodnje uredaja nekada se bas osjeti pod prstom ta ivica (plastika). Na slici takode vidimo koliko je vise zaobljena Nokia Lumia 920 prema ivicama, na Lumia 925 je veoma malo zaobljen zaslon na ivicama ali toliko da se ipak osjeti i doprinosi ipak lijepom osjecaju koristenja.

Kod Lumia 925 se dosta manje osjeti prelaz prstom sa zaslona na metalnu obruc, osjeti se naravno mala ivica ali je dosta manja i zaobljenija nego kod Lumia 920. Pored ovog primjeti se da je staklo Nokia Lumia 920 dosta deblje nego Lumia 925. To se dodatno osjeti na tezini telefona.

Osjecaj u ruci


IMG_3994

Oba telefona se veoma dobro drze u ruci te su veoma dobro balansirana. Kod Nokia Lumia 925 je srednja tacka negdje oko A slova “Nokia” natpisa sto i jeste fizicka sredina telefona odprilike. Kod Lumia 920 ta tacka je na O slovu “Nokia” natpisa sto je takode sredina tijela telefona.

Pored ovog osjecaja u ruci naravno ima i onaj osjecaj da je Lumia 925 dosta laksi telefon, tacnije 46g je laksa od Lumia 920. Naravno razlog je jednim dijelom dio za bezicno punjenje, drugim dijelom sam dizajn kucista i staklo zaslona koje je deblje kod Lumia 920.

Rezime fizickog dizajna


Rezime je jednostavan, fizicki izgled je stvar ukusa. Niko vama ne moze reci ovaj je ljepsi ili onaj, to samo vi mozete za sebe da odlucite. Ja sam za sebe odlucio da mi je manja tezina i malo “vrijedniji” osjecaj i izgled Lumia 925 bolji, mada to ni malo ne znaci da ne valja Lumia 920. Naravno u taj osjecaj vrijednosti telefona aluminijska obruc, pozadinki poklopac, tanje tijelo i zaslon su dosta uticali. U narednim clancima cu pokusati da obradim i ostale segmente koje sam naveo na samom pocetku ovog clanka i koji ce dovesti do vece informiranosti citaoca WP Novosti. Slijedeci dio je o tehnickim podatcima telefona.

19 komentara :

  1. Nisi sve lumie 920 od istog materijala . Crvena i bijela su metalik dok zuta , cyan i crna imaju zastitu protiv otisaka. Bar sam ih ja takve vidjao .

    Ja imam Lumiu 920 , i razmisljao sam da mijenjam za 925 ali kad se nakanem sa parama sto je dodatnih 100€ plus 920 , razocara me storage od 16gb . Sta ti mislis da li je vrijedno mijenjanja? Da se recimo radi o 928 , to bi bila druga prica.

    Da li je kamera ista bolja na 925? Procitao sam,nekada da 925 ima jedno sočivo više od 920 .

    ReplyDelete
  2. Lumia 920 crvena zuta i bijela su sjajne. Siva, crna i plava su hrapave. Nije tu nista za otiske nego samo da nisu sjajne. :) a u daljim clancima cu navesti da li se isplati. To je kod mene licna odluka da volim tanji i laksi telefon. Ali neko nece voliti amoled zaslon npr i 16gb memorije... Meni jeste vrijedno mijenjanja jer mogao sam oba telefona i lumia 920 i novu 925 neotpakovanu prodati i uzeti lumia 1520 ali odlucio sam se za 925. Kamera jeste djelic bolja u 925 ali u vecini slucajeva ce se isto ponasati. Jedno staklo vise pravi sliku samo ostriju ali lajci to nece primjetiti.

    ReplyDelete
  3. Dobar text..van teme samo da prijavim da je stigao black za 520..nema glance i beamer..storyteler i nova kamera rade ok..pozdrav

    ReplyDelete
  4. Jeli domaca lumia 520? Mislim od nekog od domacih moblih operatera? Ja sam cuo par izvjestaja gdje treba biti i glance zaslon... :(

    ReplyDelete
  5. Srbija vip..nema glace na zalost
    ..ima duble tap, ali sam bas ocekivao da vidim glace..ostale stvari sam dobio ranije preko gdr3 u dp

    ReplyDelete
  6. Pojavio mi se problem na lumiji 920,nece da mi se automatski rotira ekran..Isao sam u podesavanja i ukljuceno je..Moze li mi neko pomoci i da li da fabricki reset urdim??hvala unaprijed

    ReplyDelete
  7. Nece uopste,pokusao sam ugasiti i upaliti,ali nista se ne desava..Primjetio sam to kada sam usao u igricu asphalt 8,nece uopste da mota kada okrecem tel,onda sam usao u slike,pa u poruke nece uopste da funkcionise..Nisam pametan,mozda je neki senzor??

    ReplyDelete
  8. Pronasao, ali ne mogu da je skinem..bice mozda u 8.1.. Hvala na odgovorima..sve najbolje. Pozdrav😊

    ReplyDelete
  9. Vrlo je mogu lce da je se pokvario senzor za pokrete. Pokusaj tvrdi reset, ako ni tada ne radi onda servis ostaje...

    ReplyDelete
  10. Samo jos jedno pitanje,ako odradim reset hoce mi se izbrisati tel imenik,posto i na tel imam brojeva...Nisu svi na micro dim kartici?

    ReplyDelete
  11. Uloguj se na svoj email sa kojim se se prijavio i na telefon i provjeri. Imas imenik tu i meni sve kontakte snima na moj email koji koristim uz telefon. Ako resetujes i opet prijavis se sa tim istim emailom on ce ti te kontakte vratiti, ali prvo provjeri gdje su snimljeni kontakti. Ako kliknes na ime u imeniku pojavit ce ti se njegova kontakt karta, ispod imena odma pise na kojem je racunu snimljen taj kontakt. I da li je uopste na email-u snimljen. To moras sam vidjeti jer je to razlicito od korisnika do korisnika.

    ReplyDelete
  12. Jel ima neko informaciju, da li ce 8.1 stici i za lumiu 920?

    ReplyDelete
  13. 8.1 stize na sve wp8 telefone. Od prvog do zadnjeg. 2.aprila za razvijace, kasnije za sve ostale

    ReplyDelete
  14. Dugo se dvoumim izmedju ova dva modela i ipak sam se odlucio za 925...stize mi sutra bela 925-ica, vreme je da lumia 710 ode u penziju :)

    ReplyDelete
  15. Cestitam na izboru :) ja jos uvijek se radujem s promjenom na 925, ipak je unapredena 920 to. A razlike izmedu 710 tj wp7 i wp8 su ogromne vec. Sve leti u poredenju :) mislim na wp8. Ja nisam vjerovao sta znaci dual core 1.5 i 1gb ram.

    ReplyDelete
  16. Na moju preporuku je sestra kupila 520 a majka 620...razlika u poredjenju sa wp7.8 je zaista neverovatna. Mozda je jedinu prednost 920-ici davalo tih 32GB naspram 16GB na 925, ali sve ostalo je obrnuto... Ali meni licno je i tih 16GB i vise nego dovoljno... Pozdrav

    ReplyDelete
  17. Da, i ja tako mislim da je jedina prednostu tih 32GB memorije, i prvi dan malo zaslon radi bijele boje, ali sutradan se ne primjeti razlika ako nemas pred ocima vise lumia 920 :) i nije toliko strasno koliko prednosti ima. Plus meni licno dizajn lumia 925 je bolji i dosta "vrijednije" izgleda.

    ReplyDelete
  18. ja imam 920 i odusevljen sam, ispala mi je na beton 10 puta sigurno i 11 put puklo staklo, i to dosta. cak mi je u doljnjem desnom uglu ispalo parcence stakla. a moja lumia radi kao dajoj nista nije...

    ReplyDelete

Ostavite komentar