16.6.14

WP 8.1 donosi skrivene funkcije koje dosta znaće korisniku

IMG_4460

Windows Phone 8.1 uskoro će zvanično izaći kao nadogradnja, a do tada vam otkrivamo neke od skrivenih funkcija koje nije svako otkrio na prvi pogled. Danas se osvrćemo na „predikciju“ tj. riječnik i koliko je on povezan sa drugim dijelovima sistema pored samog riječnika određenog jezika.

 

Prije svega, na našim jezicima nema predikcije i za ovu funkciju morate koristiti neki od jezika koji ima. Kao što su njemački, engleski, španski itd. Nije važno da znate taj jezik jer može te u postavkama tipkovnice isključiti „ispravljanje pogrešnih riječi“ i tada bilo šta da pišete riječnik neće ispravljati sam riječi. Riječnik nije uopšte potreban za ovo što vam želimo pokazati, važno je samo da ima predikcija.

 

Skrivena funkcija jeste integriranost jezika i ostalih dijelova sistema u tipkanje. Kada koristite predikciju primjetite da Windows Phone 8.1 kao i 8.0 sugerira riječi koje da koristite, od 8.1 to se malo proširilo i sugerira kontakte, da tačno, kontakte kao npr ako ukucate ime nekoga iz kontakata bilo gdje u sistemu, od email-a, sms poruke, u postavkama, bilo gdje da ima polje za kucanje teksta i uz to da je uključena predikcija (tj. da nije zabranjena na tom polju), WP8.1 će vam sada ponuditi ime a ako odaberete ime telefon ponudi i prezime tog kontakta. To je veoma pametno urađeno od Microsoft-a i umjesto da kucate dugi naziv nečijeg prezimena svi kontakti su ugrađeni od sada i u „riječnik“.

 

gradovi


Pored toga kontakti nisu jedina stvar koja se ponudi tokom tipkanja, WP8.1 također koristi i mape i nazive gradova koje imaju u mapama koje ste preuzeli. Nismo još spominjali ali predikcija omogućava i tipkanje naziva određenih za koje postoje „emoticoni“ (ikone s emocijama), primjera radi ako kucate „Heart“ na engleskom jeziku uz englesku predikciju, izbacit će vam sugestiju za emoticon, pored Heart ima još mnoštvo drugih ikona koje se daju zamijeniti za jednu riječ.

 

emoticon

 

Slijedeća novost je što može te selektirati riječ i „povećati“ prvo slovo pritiskom na „shift“, drugi pritisak na „shift“ (strelica na gore, na tipkovnici) povećava sva slova te riječi. To olakšava posao ako ste zaboravili negdje napisati veliko slovo i želite ispraviti bez da brišete slovo i dodajete novo.

 

Sigurno ima još i drugih stvari koje predikcija koristi da bi vama ponudila najbolje riješenje dok tipkate tekst ali to će te i sami otkriti vremenom kada stigne WP8.1 nadogradnja.

 

Napomena:

 

Windows Phone 8.1 nadogradnja stiže samo za Windows Phone 8 uređaje, nemojte pogrešno shvatati ako mi napišemo „WP8.1 stiže za sve korisnike“, striktno mislimo na WP8 korisnike, logično. WP8.1 vjerovatno stiže krajem ovog mjeseca za sve otključane telefone, ostali mogu očekivati početkom slijedećeg.

36 komentara :

  1. Davor Rehar16 June, 2014

    Pozdrav vrijednim ljudima iz WP novosti.Volio bih da mi odgovorite zasto mnogi ilegalni(otvoreni)dobijaju nadogradnju prije nas koji smo legalno kupili i skuplje na kraju krajeva telefone od provajdera.Cijenim vase misljenje i cekam odgovor.
    Imam Lumiu 920 kupljenu u BH TELECOMU.

    ReplyDelete
  2. Imam Lumia 520 i instalirao sam WP 8.1 ,ali nema Cortane... Zašto?

    ReplyDelete
  3. Na kojoj regiji ti je telefon? jer, Cortana je dostupna samo u US za sada (možda još neka zemlja)

    ReplyDelete
  4. Pozdrav,
    Mislim da se odnosite na rijec "otkljucani" sa ilegalni?! Ili? Ako je tako, mislili smo na "otkljucani" u smislu da nisu vezani za mobilnog oepratera tj. telefoni u slobodnoj prodaji. A ti telefoni dobijaju nadogradnju ranije iz samo jednog razloga, a to je ta nemaju mobilnog operatera "iza sebe" koji treba pregledati svaki detalj koji donosi bilo koja nadogradnja. Zbog toga se odnosimo i u opisima prema tim uredajima i sa "CV - Country Variant" telefoni. Na njima je ROM (sistem) takav da ne podlezu testiranju kod mreznih operatera. I oni vecinom dobijaju sve funkcije, dok smo vidjeli da mobilni operateri znaju uskratiti neke funkcije korisnicima jer misle da ce biti stetne po "biznis".

    To se desilo npr. sa funkcijom Data Sense od kako postoji Windows Phone 8 ona je dostupna, ali vecina mreznih operatera je u testiranjima prije nadogradnji uvidjelo da Data Sense smanjuje potrosnju internet saobracaja, to se ne slaze s njihovom politikom da prodaju sto vise, u ovom slucaju internet saobracaja.

    Sto se tice BH Telecoma kako sam ja upucen oni ce ubrzo izbaciti nadogradnju nakon zvanicnog termina koji se ocekuje krajem ovog mjeseca.

    lijep pozdrav.

    ReplyDelete
  5. Postavljen je na US regiju, dok se updateo bila je HR regija

    ReplyDelete
  6. Mislim da to nema veze što je za vrijeme updatea bilo na HR regiji.
    Postavi jezik na engleski (US) i regiju na US.. moralo bi raditi.

    ReplyDelete
  7. Vladan Vukajlovic17 June, 2014

    Probaj i region USA i jezik USA da promenis ,prvo region posatavis USA pa restart pa onda jezik postavis USA pa restart,i naravno lokacija mora da ti bude ukljucena

    ReplyDelete
  8. Hvala puno, radi!

    ReplyDelete
  9. Samo da se nadovežem, Nokia Lumia 920 kupljena u BH Trlrcomu je u stvari CV - Country Variant "otključan" uređaj, isto kao i Eronet/Mtel, i nadogradnju će dobiti istovremeno kada puste za naše tržište.
    Samo je 520 vezana za BH Telecom, sve druge su "otključane".

    ReplyDelete
  10. Stefan Ivanović17 June, 2014

    Da mi je znati gde su sakrili čiriličnu tastaturu :)

    ReplyDelete
  11. Stefan Ivanović17 June, 2014

    Тешко руски, није исти распоред на тастатури, врло је конфузан. Македонски и некако али све пада у воду кад затреба Ć ту је крај, то само у српском има. :) Који кретени. Надам се да званични 8.1 доноси и то. Иначе увек пишем коментаре латиницом, ово је само пробе ради, али ми треба због поште.

    ReplyDelete
  12. Davor Rehar17 June, 2014

    HVALA!!;!

    ReplyDelete
  13. Sve je super uradjeno ali pada u vodu kada nema predikcije na srpskom ili hrvatskom, unosim sam reci od Aprila ali nikako uneti. Skinuo sam na Androidu (kojeg mrzim) Swiftkey app i radi na srpskom besprekorno, a Microsoft ne moze da napravi to za srpski

    ReplyDelete
  14. I ja se slazem s tim da nije ok sto nema ni jedan nas jezik predikciju. Ali ne znamo ni koliko ima posla iza toga jer rijecnik sastavlja ne samo rijeci nego i recenice za korisnika i mora znati kako se kod nas sta pise. Nije bas jednostavno to uraditi. Ali nije ni nemoguce jer od postojanja wp8 imamo vec 1 godinu i 8 mjeseci to je mislim dovoljno vremena, ali iskreno znam i sta njih koci u tome. Pogledajmo malo domace trziste, koliko ljudi kod nas je spremno da kupi app?! od 100, mozda 2-3. dok je na zapadu to drugacije, kod njih umrezavanje sa karticama na WP ide kao prva stavka i logicno da se vise isplati.

    Drugo sto mislim da ih koci u tome jeste sto nas narod, pa i ja isto ne zelim domacu trgovinu da koristim niti jezik jer ga i nemam (bosanski) na WP. I oni ako pogledaju statistiku korisnika, nasi koji koriste strane regije i jezike samo pokazuju pogresnu statistiku njima, oni vide da nas ima manje nego sto nas ima. Zbog toga ne isplati im se investirati i donekle to i razumijem, iskreno. Jos kad asam cuo da neke EU zemlje mnogo vece od nas nemaju predikciju onda sam rekao sta mi hocemo :D

    ReplyDelete
  15. Ajde vise neka dodje taj wp8.1. Smorise vise sa najavama. Prodje godina dok de nameste. Najava, najava, pa onda izadje bagovita probna verzija ( ok, sluzi da se vidi sta ne valja) nekoliko meseci im treba da izbace konacnu verziju za koju nagadjamo i ko zna jos koliko vremena ce im trebati da to radi kako treba. Mesecima cemo da cekamo da pojedini programi krenu normalno da rade. Izgovori tipa nije do MS-a, dobra je app samo server ne radi....ja sam obican korisnik i ti izgovori ne treba da me interesiju.

    ReplyDelete
  16. Za razliku od androida svi wp8 mobilni aparati dobivaju azuriranje softvera na wp8.1,a ako pogledas zadnje azuriranje androida KitKat dobija ga nekolicina uredzaja do 20-esetak razlicitih modela...jer ako hoces najnoviji android bujrum pa kupi novi mobitel ili Xperiju Z2 od 700€

    ReplyDelete
  17. Dobija 20ak modela i na njima ce sve raditi. Wp8.1 dobijaju svi i radice u fulu na 20ak uredjaja. Vec smo pisali o tome.

    ReplyDelete
  18. Kako mislis smorise najavama :D pa mi smo odmah rekli, juni - juli to je sada. A ovo sto donosi WP8.1 nije bas jednostavno da se ugradi. Da ljudi samo malo vide iza sta se sve radi da bi jedna banalna funkcija radila shvatili bi i rekli bi svaka cast. I shvatam i dijelim ovu zadnju recenicu ali ako je nekada do servera sto zna biti vrlo moguce sta tu razvijac moze. I kako mislis konacno da sve radi kako treba?! meni sve funkcije koje ima wp8.1 i rade! Ovo sto srpski jezik ne radi vec sam spomenuo ima uservoice forum na kojem se lijepo moze napisati sta ne radi i zbog cega (jezik u ovom slucaju), sto visel judi se javi prije ce ispraviti. A aplikacije kao primjera radi moje, nasa stranica se nalazi na serveru, ako on ne radi i neko otvori WP Novosti aplikaciju jeli mi treba znaci psovati (meni direktno) jer ne radi?!

    Isto tako i za Prognozu vazi, ako ljudi rade na serverima i ja to najavim, plus ima poruka kada je neka smetnja lijepo pise na svakom jeziku razumljivo "...greska na serveru ispravka traje nekoliko minuta, izvinjavamo se..." i jesam li ja kriv ako oni rade na serverima?! Naj jednostavnije je samo kritikovati, to je moje misljenje. Razumijevanje kod mnogo korisnika zna biti 0 iako su app ili uslugu dobili gratis. Kao sto je slucaj i sa WP Novosti i sa Prognozom. A isto tako i vidam frustracije i na drugim aplikacijama gdje razvijac nema nikakve veze sa onim sto je napisao korisnik.

    Primjer koji sam vidio nedavno na Onefootball Brasil aplikaciji covjek ostavio komentar "F... Lumia, mrzim Nokiju, sto mi ne radi (i onda neka treca funkcija koja nema veze sa app). I ako mislis da je izgovor sto serveri znaju da ne rade ili su preoptereceni onda stvarno ne znam.

    ReplyDelete
  19. PIsali jesmo ali nije istina. WP8.1 ko dobije dobija sve. Ako neki uredaji ne podrzavaju lock screen novi jeli to znaci da uredaj ne valja?! ili je pokvaren? To je samo jedna funkcija, sta ce jos nedostajati????

    ReplyDelete
  20. IE11 sad nema ogranicenje u tabovima. Sta to vredu nekome ko ima 512rama? Ako ce ponovo da ucitava stranu posle povratka to je beskorisno!

    ReplyDelete
  21. Danas sam testirao Skayp. Posaljem piruku sa racunara i poruka kasni. Tu je ako se otvori app. Ciji je Skayp, ciji je server? Ne mozes ni sliku da posaljes! Nije WP od juce da bude tako jadan Skaup, a na sav glas o Skayp i nekim unapredjenjima. Dosta vise najava, postoje 4 godine.
    Setih se jos jedne nelogicnosti. Dodali su file menager i funkciju da mozrs sa njim da kreiras foldere. Taj folder koji kreiras pc ne vidi, a na pc windows.

    ReplyDelete
  22. Pa kakvo je to brzo kretanje izmedju stranica ako ih ponovo ucitavam. Za tako nesto postoje favoriti :)
    Uglavnom, korisnik koji se suoci sa ovim problemom ce reci da je wp8,1 los, a nece gledati da mu je hardver slab. Samsung s3 sa 1gb rama ne dobija najnoviji Android, a S3 sa 2gb rama dobija. Sigurno da su mogli te neke novine da ubace i u slabiji s3 ali nisu i korisnike ne dovode u zabludu. S3 je model star 2 godine, a verzija od 2gb se prodaje sirom Evrope. To se samo u Srbiji potura prica kako je to za americko trziste i slabija verzija se uvaljuje ljidima za iste pare kao s3 od 2gb. Opet samo skrenuo sa teme :)

    ReplyDelete
  23. To za Android ne znam jer ne bavim se tim :P a sto se tice WP8.1 nije ista stvar ni blizu. android i Apple vole da uskrate funkcije, u ovom slucaju Microsoft nije nista uskratio, najavili su cak da ce raditi na tome da naprave mada se ja ne nadam zato sam i napisao iskreno misljenje u onom clanku. A ako stranicu ucitava nanovo nem oze niko reci da je WP8.1 los to je bas sitnicarenje. gdje su tu univerzalne aplikacije koje polako dolaze. Polako jer jos smo u fazi razvoja Preview for Developers ali uskoro mozemo ocekivati da ce istoimene aplikacije iste biti na Windows 8.1 i WP8.1, Neke od njih su vec iste. A vjerujem da Microsoft priprema i Skype za WP8.1. Pore dtoga da se vratimo na ono "ciji je Skype" jeste Microsoft-ov ali ako vidimo daj e Facebook "zeznuo" do kraja prvu WP8 aplikaciju i Microsoft se licno morao ukljuciti, isto tako i Whatsapp, dok Microsoft se nije ukljucio Whatsapp nije htio napraviti update zadnji. To ce se desiti i sa Viberom na kraju kako izgleda, i Microsoft gubi s tim dosta snage da radi na svojim poslovima i aplikacijama. Pored toga ima uskoro i nesto novo oko Office paketa tako da ne stoje u mjestu i WP i Microsoft se pomicu naprijed velikim koracima. Skype i ponovno punjenje tabova nisu nista spram onog sta donosi WP8.1.

    To sto mi radi nase regije necemo moci koristiti Cortanu jer nemami ni predikciju je druga stvar i tu treba vrsiti pritisak na Microsoft-e nasih drzava. Na direktore koji odlucuju. treba kriticno pogledati sta su uradili za Balkan, a sta se moglo uraditi. Najiskrenije mislim da su mogli vise z nas sve ovdje. Prvo BiH sa trgovinom za WP aplikacije, ne postoji, drugo predikcija, zar mi nemamo profesore ili docente koji bi radili na tome uz neki honorar da srede predikciju za sve nase jezike za 2-3 mjeseca?! Po meni se to moglo uraditi ali ponavljam pritisak moram ako vec, vrsiti na Microsoft nasih drzava jer oni u Redmondu "nemaju pojma" za nas, oni cuju samo sto im nasi direktori izjave. I WP8.1 da se vratim radit ce na svim uredajima isto, zbog toga za pocetak nece biti lock screen aplikacija za 512mb uredaje.

    ReplyDelete
  24. Ne nego uredzaji koji imaju 512mb RAM-a,nece imati neke funkcije,odnosno neke stvari nece kroz aplikacije biti podrzane.Generalno razocaran sam sa svakom 2 aplikacijom za WP.Ali sam operativni sistem,gledajuci bez aplikacija(s osnovnim funkcijama),je i vise nego dobar bolji nego Android,jednostavniji,ljepse dizajniran.Jednostavno OS WP postaje ne jednak nego superioran samo sada je na razvijacima.A isto ti je i s AMD i Intelom,.

    ReplyDelete
  25. Ja nisam rekao da operativni sistem nece raditi na uredzajima sa 512mb RAM,vec sam rekao da neke aplikacije nece moci iskoristiti puni potencijal.Npr. Lock Screean,pa zar i nije imala Prognoza "problema" sa uredzajima sa 512 mb RAM.Ako se sjecam nisu imali neke funkcije.I to samo je ogranicenje RAM,ako sam tvoje Dino postove shvatao.Ja uglavnom kazem,prema svim raspolozivim izvorima sa NETA,da bez obzira na sve svi uredzaji ce dobiti puni WP8.1.

    ReplyDelete
  26. sorry što upadam.. neno, mislim da se ne može tako generalizirati.. Isto kao da kažeš da svi uređaji nisu dobili potpunu Amber nadogradnju jer neki uređaji iz hardverskih razloga ne podržavaju glance screen i double tap funkciju za otključavanje mobitela.


    Nije stvar softvera kao što je to slučaj windows 8 i windows 8 RT, više je stvar estetike i šminke ali povrh svega funkcionalnosti.


    evo jedno pitanje za tebe:
    jel više voliš kad imaš mobitel sa jednom funkcijom manje i sustavom koji je uvijek pouzdan i sve radi kako treba ili mobitel sa svim funkcijama koji ti zapinje u radu, aplikacije štekaju zbog nedostatka RAM memorije itd.?
    :)

    ReplyDelete
  27. Da tako je, a ja ne bi to nazvao problemima mojim licno sto recimo moja app "nije radila". Ona nije da ne radi nego na tim uredajima nema sve funkcije. S tim korisnici moraju zivjeti. I po meni je to normalno da je tako jer nije fer da neko kupi lumia 1520 i ima potpuno isti osjecaj koristenja kao neko sa lumia 520. Iskreno. Pored ovog sto tehnicki ne moze.

    ReplyDelete
  28. Vidi nisam te htjeo "uvrijediti".Jednostavno sam ostao nedorecen.Mozda nemam dovoljno dobar vokabular.Ja i ti isto mislimo ali razlicito pisemo.Upravo sam u gornjem postu napisao da nije imala sve funkcije.Opet zao mi je za izraz "problem i ne radi".

    ReplyDelete
  29. Nova replika,opet isto pisemo samo ja to na malo drugaciji nacin objasnjavam.Naravno pitanje postavljeno ti je odlicno i samo po sebi daje odgovor.Ja sam to htjeo da objasnim Trombu i svima ostalim sto se zale ako bilo koja funkcija pa i najmanja nedostaje na manje inferiorijnim uredzajima i zelio sam da objasnim da je Android inferioran po tom pitanju.Zato sto masa njihovih uredzaja uopste ne dobija zadnju nadogradnju za razliku od WP gdje ce svi uredzaji je dobiti.Uglavnom meni je drago zato sto smatram da se WP priblizio iOS i Androidu,s tim da ja imam extra pozitivno iskustvo u radu s njim i najomiljeniji mi je Metro dizajn.Ali kao i mnogi imam zamjerke na rad pojedinih aplikacija.Licno ja nisam sa svakom 3 zadovoljan.

    ReplyDelete
  30. Uglavnom da me neko opet pogresno ne shvati ja sam zadovoljan s WP 8 i shavtam i znam i zelio sam da drugim objasnim da ce svi uredzaji bez obzira na hardverske specifikacije dobiti WP 8.1,s tim da aplikacije ce biti uskracene za neke sitne i nekada nebitne funkcije na uredzajima s 512 mb RAM.Ako nisam
    upravu ili ako sam pogresno shvatio nesto ispraviteme.Bujrum!

    ReplyDelete
  31. Shvatio sam ja kada sam napisao komentar ali tada ste vec dobili obavijest :P sorry. Samo dam htio da ostali koji citaju ne steknu dojam kao da u wp8.1 kod nekih fali 90% funkcija. I nisam mislio direktno na vas komentar odgovoriti nego na onaj od tromba:) zato sorry

    ReplyDelete
  32. Vidio sam i ja da sam pogrešnoj osobi objasnio ali tek kad sam pročitao sve komentare..
    sorry :)

    ReplyDelete
  33. Ima li informacije da ce se Cyan nadogradnjom dobiti algoritmi za kamere na "starijim uredzajima",kao Lumia 920,925,ili 1020....jer znam da ce algoritme koji su u L930 za kameru dobiti Lumia 1520!Ali sta je s nasim flagship modelima skupo placenim dali ce oni dobiti te algoritme jer ipak 920 i 1020 su vrhunski uredzaji.

    ReplyDelete
  34. Lumia cyan ja kako sam saznao sve ce kamere jos jednom poboljsati ali na uredajima sa snapdragon 800 procesorom ce jos malo brze biti jer cyan ce njima otkljucati puni potencijal procesora.

    ReplyDelete
  35. Nadam se da ce tako biti.....

    ReplyDelete

Ostavite komentar