11.6.14

Joe Belfiore najavljuje novu WP8.1 nadogradnju

custom-lock-screen-in-windows-phone-8-1_00

Joe Belfiore (vice predsjednik i menadžer Windows Phone ekipe) danas se javlja na Twitter-u sa novim informacijama o slijedećoj Windows Phone 8.1 nadogradnji (treća u nizu od 14.04.) koja treba donijeti nova poboljšanja i lock screen funkciju koju smo vidjeli na prezentaciji WP8.1 preview for developers na BUILD konferenciji. Nova lock screen funkcija ce omogućiti razvijačima da u WP8.1 aplikacije ugrade ne samo pozadinsku fotografiju po svojoj želji nego i cijeli zaključani zaslon, u to spada i raspored sata, datuma, obavijesti, pozadinskih fotografija i sve to može biti animirano po želji. Za korisnike to znaći da će imati izbora uskoro između lock screen aplikacija koje će napraviti zaključani zaslon skoro pa individualnim za svaki Windows Phone 8.1.

 

Ispod na fotografiji vidimo samo dva primjera koje je Rudy Huyn zajedno sa Microsoft-om napravio prije BUILD konferencije. Vidimo na slici lijevo sat ogroman, uz diagonalno postavljene termine kalendara, obavijesti i datum. Veoma “metro” dizajn i veoma moderno. Uz to desno vidimo alternativu, ne vidi se na prvi pogled ali ovi krugovi su sat, tri bijela kruga simboliziraju sate, minute i sekunde, sve je animirani i veoma dobro izgleda. Ispod vidimo i datum i dan skracenim nazivom u jedno slovo samo. Razvijaći će imati odriješene ruke što se tiće zaključanog zaslona sa tom nadogradnjom koja slijedi.

 

140403wp813

 

Jedna loša vijest ima u svemu ovome, a to je da uređaji sa 512MB RAM na početku neče dobiti nove Lock Screen mogucnosti radi nedostatka RAM u radu. To je što cijelo vrijeme spominjemo da su ti uređaji na samom limitu sposobnosti radi RAM-a. Joe Belfiore je spomenuo mogućnost da će kasnije uređaji sa 512MB RAM ipak dobiti ovu funkciju ali iskreno mi se ne bi nadali tome i vi ne bi trebali.

 

Belfiore je usput se dotakao i univerzalnih aplikacija i kaže da kako vrijeme prolazi sve će više razvijača početi sa WP8.1 aplikacijama i samim tim i univerzalnih aplikacija će biti sve više.

 

U svojim Twittovima spominje i velike nadogradnje za Skype i Facebook aplikacija. Mi vjerujemo da se njihovi datumi prezentacije tih nadogradnji slažu sa oficijelnim izlaskom WP8.1 nadogradnje. datum izlaska ove nadogradnje ne mora značiti da će biti u isto vrijeme kada i oficijelna WP8.1 nadogradnja, vjerujemo da će ovo prije stići, tj. ovih dana.

 

izvor: Twitter, Joe Belfiore

39 komentara :

  1. Lepo,lepo😊. Nego Dino,da te pitam nesto,sta mislis o nokiji 1320,jesi li imao mogucnost da je isprobas,mislim zbog velicine ekrana? Ne mogu nigde da je nadjem u mom gradu,a zagrejao sam se za taj telefon.

    ReplyDelete
  2. Sve ce manje biti boljih promena za nas sa 512mb rama....:/

    ReplyDelete
  3. Vec sam poceo razmisljati o novom tel :D

    ReplyDelete
  4. Da, izgleda da su uredaji sa 512MB RAM na limitu. Mozda se i varam i naprave 100% dobro da radi i na njima ali vec se na 8.1 osjeti malo kocenje na tim uredajima. Ima naravno to i na high end ali vjerujem da ce firmver to ispraviti dok nedostatak RAM-a ne moze se ispraviti... :( zato ja uvijek govorim, bolje je polovan sa 1GB RAM nego nov sa 512. po ocjenama na mojim aplikacijama vidim da su ljudi sa tim uredajima generlano nezadovoljni.

    ReplyDelete
  5. Nisam imao priliku da ga testiram mada meni licno se ne bi svidio, u sustini nije los telefon ali je "srednje specifikacije". meni npr bi cudno izgledalo toliki zaslon a niza rezolucija nego sto sada imam na lumia 925. to bi bio korak unazad. ALi za neke koji vole vece telefone i nisu imali nesto kao llumia 920 920 1020 za njih dolazi tako nesto u obzir.
    Ima on 1GB RAM i ok procesor ali vga prednja kamera, 5mpx zadnja kamera, 8 GB interne memorije (jeste prosirivo ali ipak dok kupis karticu dodaje se na cijeni). i ipak je tezak sa 220g. Ima prednosti naravn ogorilla glass 3 je noviji i sigurnij, i bateriju od 3400mAh. Samo rezolucija 1280x720. Malo je "niska" za toliki uredaj od ipak 6".

    ReplyDelete
  6. a ja razmisljam da zamenim lumia 920 za 1520...sta mislis o njemu?ja licno mislim da je to sam vrh i kazu ljudi koji su imali da nisu imali bolji i mocniji telefon?jesi li imao prilike videti ga uzivo?

    ReplyDelete
  7. To je druga klasa skroz :) on je sami vrh trenutno, uz Lumia Icon/930. kod nas nije jos izasla 930 ali uskoro ce. A do tada Lumia 1520 pada na cijeni i trenutno se moze naci nov za oko 850KM. Sto je dobra cijena. I ako pogledamo tu specifikacije 1980x1080 Full Hd rezolucija. 2GB RAM (za buduce nadogradnje 100% spreman!), 2.2Ghz Quad Core Snapdragon 800 (nesto najbolje trenutno na trzistu). 20mpx kamera Zeiss optika. 1080 video zapis sa optickom stabilizacijom slike sa 30fps. 209 g tezak. i ista baterija 3400mAh. ima super mikrofone za snimanje video zapisa u raznim situacijama. 8.7mm tanak a 6" velik. To je trenutno top. A razlika izmedu lumia 920 i 1520 nije tolika kao sa 520 na 1520 ali ipak postoji, naravno prvo velicina a druga vjerujem uskoro aplikacije da ce zahtjevati vise RAM i bolje procesore, novije tehnologije...

    ReplyDelete
  8. Ima u mene drug Nokia Lumiu 1320 digao u mtelu.Pa mogu ti reci graficki cip je bolji u nje nego u Nokia Lumie 920-925.8Gb jest malo ali imas memoriske od 16gb vec oko 25km,ako ti je i to malo uzmes od 32gb oko 45km.Stim da ce ti ta memoriska ostati i duze godinama.E sada po meni ko voli fablet a nema para za Nokiu Lumiu 1520 on je odlican,veliki ekran za igrice i filmove,baterija ladno dan ipo do dva lagano,ako ne gnjavis previse drugu bude i 3.Koliki para toliko muzike,ja znam kad smo putovali za Sarajevo pa upalili na njemu navigaciju prava milina gledati.Za telefone ranga 400-500km u rangu fableta neces naci bolji.E sada ne nadaj se pixelu na ekranu kao kod boljeg 1520,ali mogu reci nista se primeti ni najmanji pixel se ne vidi da.Po meni bast bay ko ganja igrice i filmove,kamera za 5 mega je dobra,prednja solidna i ako je vga.Bolje nego na Samsungu Galaxy s3.A sto se tice najave jedva cekam da vise izadje windows phone 8.1 caljda ce kad su otprilike najavili 24 jun.Ova app za za otkljucavanje ekrana je stvarno odlicna jedva cekam da probam.

    ReplyDelete
  9. Na recima svi dobijaju wp8.1. Sad sto uredjaji sa 512 rama ne podrzavaju neke funkcije, a neke delimicno to je naivnost korisnika. Uporno se ponavlja kako svi dobijaju wp8.1. Mogli su da odvoje bar po nazivima verzija kao wp7.8 i wp8. Jeste skroz promenjen sistem ali su one najvidljivije promene dobila oba sistema. Cesto moze da se procita kako Android ne dobijaju svi, samo top modeli,a wp8.1 ce dobiti svi. Malo je bezobrazno sto izbacuju modele sa 512 rama i bez prednje kamere. Tako nesto se proizvodilo pre 4-5 godina.

    ReplyDelete
  10. Svi dobijaju 8.1 tu nema govora. A ovo sti lock screen aplikacije nece raditi to je normalno. A posebnu verziju radi toga praviti se ne isplati jer od 3000 novosti jedna ako ne radi da se nazove drugacije?! Nema smisla nekog. A razlika izmedu 7.8 i 8 nije ni blizu kao razlika izmedu wp8.1 na lumia 520 i wp8.1 na lumia 920. 99% je isto. I wp8.1 ne donosi samo lock Screen pa da bi ljudi bili razocarani nego donosi mnostvo stvari i funkcija. S kojim ce sigurno svi biti zadovoljni. I naravno kao sto je neko naveo koliko novca toliko muzike. To vazi i za sistem. Ako je telefon slab Microsoft nece rizikovati da pusti tu funkciju koja ce dovoditi do toga da se srusi sistem na telefonu. Jer bi to bilo kontraproduktivno, ljudi bi se zalili da im ne valja i ne radi.

    Ljudi koji kupuju telefone trebaju znati za to, i ko sad kupi lumia 520 znajuci ovo mislim da je glupo kasnije da se zali.

    ReplyDelete
  11. pa da,kod nas ima za 350e da se kupi polovan,tako reci star po 10-ak dana...samo proban...da li si imao priliku da ga vidis uzivo?kod nas ne znam gde bi mogo...a retko ko poseduje taj tell:-)

    ReplyDelete
  12. Velika vecina ne prati, nije upoznata sa tim detaljima. Gomila ljudi ne razlikuje gps i gprs. Cuju da je l520 jeftin, da dobija wp8.1, da sve radi savrseno, nema kocenja itd.

    ReplyDelete
  13. To jesi u pravu, ljudi koji ne prate kupuju na slijepo. Mada mislim da oni nece ni primjetiti da fali nesto. Barem vecina njih jer ako ne prate i ne znaju za lock screen posebne aplikacije. A eto Belfiore je napisao da ce raditi na tome ali ja ipak kazem da se ne treba nadati.

    ReplyDelete
  14. Miralem Suljić11 June, 2014

    520 bas fino radi i ko kaze da koci i zapinje nije ga koristio nego prica tek onako. Istina da na 8.1 ima nekih bugova ali nista sto kvari dojam i fluidnost pri radu do te mjere da bi se reklo da uređaj ne valja.

    ReplyDelete
  15. Radi. Dino za njegovu app Prognoza kaze da na fonu sa 512 ne radi ziva plocica kao na jacim. Tako isto i sa 8.1. Dobices ti 8.1 formalno ali ne i funkcije koje su malo ozbiljnije. Stoji ono kolilo para toliko i muzike, ali bar nek kazu to korisnicima.

    ReplyDelete
  16. Xaxa, sad vidim, kazes da nema vise ekvilajzera :) ne secam se vise kad i sta ali to si verovatno dobio kroz neki update, funkcija otisla a oznaka updatea ostala. Imas isti os kao ja na l920?

    ReplyDelete
  17. U pravu si, naravno da on radi. Ali bas zato sto ce uskratiti ovu funkciju ostat ce i fluidan. A jos wp8.1 treba firmver koji ce ga jos srediti. A u pravu si i za Prognozu, na wp8.0 sa 512 mb ram nije da ne radi nego nema dovoljno ram da ima obje strane plocica. Na wp8.1 sa 512 mb ram taj limit se podigao i radi sve. Tako da wp8.1 donosi i za njih poboljsanja.

    ReplyDelete
  18. A sto se tice funkcija dobit ce svi uredaji sve funkcije. Zar nije najvaznija funkcija action centar, posebne notifikacije, iskljucivanje/ukljucivanje notifikacija zasebno, zasebno podesavanje zvukova i vibracije. IE11 dosta je bolji, kako sam procitao spremaju i nivi office za wp8.1. Sve su finkcije iste. Ovo sto nema ekvilajzera to je Nokia tako odlucila. Iako je to sad Microsoft ali kada je ta odluka donesena to je bila Nokia. Ali i ostale funkcije su tu, daj da ne stvaramo zabunu za korisnike. Sve ce dobiti osim lock screen apps (ove posebne).

    ReplyDelete
  19. Miralem Suljić11 June, 2014

    Nemam eq nemam glance screen opcije ali nemam ni gigu ram-a. I zamisli opet sam zadovoljan. Eq mi ne treba i nikad i nije. Bitna stvar kod ovako jeftinog moba je da radi brzo gotovo kao i 920. Razlike su u milisec. Razlika u cijeni je vise nego duplo. I druze promijeni nick u troll.

    ReplyDelete
  20. Miralem Suljić11 June, 2014

    Live tile radi sa obje strane na prognozi.

    ReplyDelete
  21. Da, radi 100%. i sto na 8.0 nema na pozadini na 512 mb uredajima to je radi sistema i namjerno izostavljeno od mene da bi moglo barem prednja strana da radi. I kako dobijam ocjene jedino Prognoza radi bez ikad da se otvara. Ok mora e jednom u dvije sedmice, ako nije na lock screen. A dok je na lock screen ne mora se nikad otvoriti. A ne kazem ja da nece nikad prestati radi neke greske, jer uvijek moze doci do serverske greske ali to ce oni ispraviti uvijek isti dan i kad nastane greska. :)

    ReplyDelete
  22. Samo kazem da su mogli da stave oznake, da odvoje kao sto su uradili sa Win8 i rt verzijom.

    ReplyDelete
  23. Nije to isto WinRT je blaga verzija kao za tablet bez mogucnost instaliranja exe fajlova. Desktop aplikacija. Windows 8 Pro je puna verzija sa tim, a to je ogromna razlika kao WP7.8 i WP8.1. zbog toga nisu mogli praviti razliku u WP8.1 jer nema razlike. ta razlika sto postoji je minimalna.

    ReplyDelete
  24. Kada ozlazi zvanicna verzija wp8.1?

    ReplyDelete
  25. Vjerovatno do kraja ovog mjeseca. Sve zavisi gdje kupljen telefon i dali je kod nekog operatera kupljwn to se moze razvuci do sredine jula, nazalost.

    ReplyDelete
  26. Imam Lumia 820,jedno pitanje za Dina.Kada ce popraviti Viber aplikaciju,posto zadnjih 10 dana je katastrofa...poruke i notifikacije kasne.Ostalo je sve Ok i za sada je meni ovaj telefon vrh ;)

    ReplyDelete
  27. Da, Viber ovih dana izgleda ima probleme sa serverima, i Whatsapp je ih imao par dana. A Sto se tice datuma to nista ne znamo, Viber je pokrenuo privatnu beta verziju i ja jos cekam pozivnicu od njih. S tom beta verzijom zele da unaprijede aplikaciju da radi kako treba.

    ReplyDelete
  28. IP4 ima iOS 7, toliko o 512mb rama.Ovo su price za malu decu.Kolko rama vise jede ovaj od standardnog lick screena 5mb?Smesno, ovo je klasicno uvaljivanje k...

    ReplyDelete
  29. Pretpostavljam a sto je i verovatno tacno da wp 7.8 nije dobio nadogradnju na wp 8 jer wp 8 nije napravljen da ipa podrsku za single core procesore. A nije to bilo nista toliko njima komplikovano napraviti jer su zeleli da se kupuju noviji telefoni. Ja imam lumiu 900 buras lumiu 525 i npr brze otvara stranice u ie lumia 900 nego 525 i jos neke aplikacije otvara poprilicno brze. Sto govori da bi i ovaj single core mogao da gura wp 8. E sad im je trik u tome da ljudi kupuju telefone sa 1 gb rama ako zele vece mogucnosti. A i nema im smisla da izbace lumiu 630 sa ekstra procesorom i 512 mb rama.

    ReplyDelete
  30. To se ne moze uporediti. iphone 4 sigurno nema sve funkcije kao i iphone 5. mozda naizgled ali u sustini lumia 520 ce imat isve iste funkcije kao i lumia 920. Ja razumijem da ljudi razmisljaju kao da je ovo zezanje, ali ja kao razvijac mogu vas sve uvjeriti da je istina. Sistem WP8 radi apsolutno na limitu RAM-a. posebno WP8.1. Ali se ne primjeti nista u stabilnosti jer je uskladen. Uskladiti se ne moze jos jedna pa jos jedna pa jos jedna novost. To korisnici moraju shvatiti. Dosao je Action center i battery sense koji trose dosta RAM dok rade, a rade 24h/7 dana u sedmici. Battery sense mjeri bateriju non stop, Action center prati notifikacije non stop. uz to ima jos dosta malih stvari koje korisnici i ne vide kao trgovina i automatsko azuriranje itd. to sve dodatno trosi RAM.

    Isto je sada sa lock screen aplikacijom. Ja vjerujem da ona trosi mnogo RAM, evo primjer. Prognoza dok napravi pozadinsku fotografiju rezolucije 800x480 potrosi u pozadini 4-6MB RAM. od ukupnih 11 sto imaju WP8.0 uredaji sa 512MB RAM, ostalih 5MB koristi za skidanje prognoze i pravljenje live tiles. I to je u pitanju staticke fotografije ponavljam rezolucije 480x800 i live tiles. Dok animirani lock screen radi 24h/7 dana sedmicno. i nema pauze tu ne smije doci do "prekoracenja" RAM-a kojeg ti uredaji nemaju.

    Ja razumijem i bijes i sve ali cemu ljutnja ako je neko tako odlucio odlucio je?! A standardni lock screen ne znam koliko trosi, ali ovaj animirani sigurno trosi mnogo vise. i ne radi se bas puno tu oko koliko MB nego koliko brzo moze Lumia 520 npr ili Htc 8s osloboditi memoriju kada zakljucate zaslon i da napravi mjesta za lock screen. Tu bi bilo kocenje programirano. Kao sto reko trenutni lock screen je staticki i uvijek ima istu poziciju i uvijek ima isto ponasanje. Novi lock screen zavisi od razvijaca, i Microsoft je vjerovatno napravio limit dokle mogu razvijaci sa potrosnjom ali u svakom slucaju ako su oni rekli da nesto ne radi, zasto bi lagali?! Kada se lumia 520 najbolje prodaje. Da moze valjda bi prvo napravili za nju.

    Ja u svakom slucaju ne bi objavio clanak da nisam sam osjetio limite tih uredaja na svojoj kozi. U trgovini pogledajmo ocjene za moju app. 99% losih ocjena je "daj napravi live tile s druge strane" "ne radi ti zadnja strana live tile-a" a to se sve tih uredaja sa 512mb ram. nit ijedan korisnik od 20.000 njih se nije pozalio sa 1GB ram uredajem da ne radi. Zato kazem ti uredaji su na svom limitu i to duze vrijeme govorimo da se korisnici paze i odluce jeli bolje uzeti lumia 520 za 50$ ili 200KM kod nas novu ili je bolje Lumia 920 uzeti.

    ReplyDelete
  31. WP7.8 i zasto nije dobio nadogradnje je jer se kompletan sistem "restartovao", sa WP8 su krenuli od nule. iako naizgled izgleda isto kao WP7.8. To sto u vasem testu otvara stranicu brze?! kako ste izvrsili mjerenje? na istom wifi ? kako ste osigurali da obojica imaju isti protok? I osim toga WP8.1 ima noviji browser, sposobniji i brzi. A moze se po specifikacijama uporediti lumia 900 i 525 to moze. naravno. ali se ne moze uporediti lumia 900 i 1520. U tome je stvar zasto zahtjeva buducnosti sistem malo vise RAM. To sto ima trenutno lumia 630 sa 512 MB RAM je odluka Nokije jer su vidjeli da se dobro prodaje, a drugo vecina stvari i radi. Ne sve ali vecina. Aplikacije 97% njih u trgovini radi i na 512MB RAM. dok ovih 3% su od starta razvijaci onemogucili download.

    A prebacivanje sa wp7.8 na wp8 nije bilo moguce jer je previse rizicno bilo izvrsiti promjenu kernela kod toliko korisnika. WP7.8 i 8.0 nije kao Windows i Windows 8 kao "samo" neka nadogradnja. WP8 je kompletno novi sistem. Zbog toga je sada skoro isti kao Windows 8. Kompatibilnost je kao ni u jednog drugog sistema. Razvijaci prave sada aplikacija koje su iste za Windows 8.1 i WP8.1. Isti kod isto sve, samo dizajn drugi za WP i Win.

    A procesor je mnogo vise vazan sto se tice sistema, i zbog toga je minimalni uslov dual core na WP8, dok ovo sa RAM-om. A aplikacije porediti izmedu WP7 i WP8 nije bas realno jer nisu te aplikacije iste. WP8 ima mnogo vise procesa i funkcija koje treba da spremi u memoriju telefona tokom pokretanja aplikacija nego WP7. i zbog toga dual core. A i nije ovo sada trik da ljudi kupuju bolje telefone, ko zeli dobit ce lumia 520 za 50$ sa malim ustedama, naravno da je tako. Prvi ja ne bi zelio da sam platio 500€ recimo lumia 1520 i neki lik kupio 520 za 200km tj. 10x nizoj cijeni i da imamo isti kvalitet?! zasto postoji onda lumia 1520? A Lumia 630 je namjenjena za pocetnike ili za drzave kao Balkanske, azijske, meksiko, i tamo gdje neko zeli sam odvij esim kartice i jednostavn oda radi telefon. Za sve ostale korisnike postoji i vise nego bogat asortiman telefona.

    Korisnici svi znaju da ce nekad ili cak u trenutku kupovine biti caka zasto je nesto jeftino, evo sada razloga i ljudi se bune?! mislim da ko je zelio da ustedi iskreno ali bas iskreno sada nema neko pravo na zaljenje kada ce dobiti WP8.1. bez kompromisa velikog i radit ce super.

    ReplyDelete
  32. da, IP4 ima iOS7.. ali kako taj sustav radi na tome uređaju? jesi li korsitio? nekad mu treba sekunda-dvi da odreagira pogotovo ako se radi o otključavanju i unošenju šifre.. po mom mišljenju ponaša se dosta lošije nego L800 kad je dobila wp7.8


    a isto ne vidim zašto se netko ima ljutiti jer negdje se morala podvući crta. Ja bi više volio da imam brz i pouzdan uređaj nego tamo neke džidže-midže a da mi se mobitel smrzava itd.

    ReplyDelete
  33. Fala ti na odgovoru, znaci da cekamo i nadamo se da ce to biti sto prije ;) A kada ja mogu ocekivati zvanicnu verziju WP8.1, telefon mi je na mrezi 3 Italia?

    ReplyDelete
  34. iPhone 4 je imao probleme dok nije dobio novije update a sada radi kao podmazan.

    ReplyDelete
  35. Vladan Vukajlovic12 June, 2014

    Sta je bolje nego na Galaxy S3 prednja kamera,nr mogu da se slozim sa tobom jer je indeticna sa Ativ S prednjom kamerom i ona je jedna od boljih prednjih kamera.

    ReplyDelete
  36. Da viber je sada ozbiljno shvatio situaciju i rade na tome da poboljsaju i wp korisnicima aplikaciju i servis. A sto se tice wp8.1 ja mislim da ce oko 20.tog zavisi od operatera moze biti do sredine jula. Sve zavisi koliko ce oni brzo testirati nadogradnju. Wp8.1 donosi ipak dosta novosti pa moze kod nekih trajati i duze.

    ReplyDelete
  37. ne koristim iPhone pa ne mogu ništa više reći.. ovo pouzdano znam od kolega koji ga koriste

    ReplyDelete
  38. Slazem se sa Zeljkom i Dinom,Djuro imao sam iPhone 4 dve ipo godine a danas ga koristi moja sestricina i mogu ti reci da steka na iOS7 steka primeti se kada negde ulazis i izlazia kada ocitava,sa iOS7.1.1 je reseno ali malo jos nije ni blizu kao na,iPhonu 5 ili 5s.A da ja tebi postavim jedno pitanje sto iOS8 ne dobija iPhone 4 kada ga dobija iPhone 4s?Slazem se sa Zeljkom bolje da telefon radi kako treba nego da ima sto dziza midza radi kojih ce stekati.Imas par stvari koje ima iPhone 5 i 5s dok 4 nema,prvi eto Siri.Tako da je glupo porediti,ti poredis verziju iOS-a sa app za ekran,a Nokia Lumia 520 dobija i sistem najnoviji i dobice cortanu kako sam shvatio ako ne gresim, vazno je da ima novu verziju sistema a dal ce imati neku app za otkljucavanje ekrana ili ne to je manje vazno,vazno da ne stuca :)

    ReplyDelete
  39. Fala na iscrpnim odgovorima ;)

    ReplyDelete

Ostavite komentar