15.8.14

Nokia Lumia 520 dobija WP8.1 globalno, i T-mobile pušta 8.1 za sve modele

WP8.1 update

Od danas je moguće globalno preuzeti WP8.1 + Lumia Cyan nadogradnju za Nokia Lumia 520 CV model. Provjerili smo i Nokia stranicu za nadogradnje i vidimo da za BiH, Hrvatsku i Srbiju za ovaj model svi korisnici mogu preuzeti WP8.1. Naravno radi se o Country Variant modelu koji ne podleže nekom mobilnom operateru. Za BiH vidimo da Lumia 520 također ima na BH Telekom nadogradnju. To su jedine dvije varijante Lumije 520 koje se prodaju u BiH. U Srbiji Lumia 520 postoji samo kao Country Variant i također je moguće preuzeti WP8.1. U Hrvatskoj postoje tri varijante Lumia 520, a to su Country Variant, T-Mobile i Vipnet, za CV i T-Mobile postoji već WP8.1 dok za Vipnet model još uvijek ne.


Pored Nokia Lumia 520 vidimo da T-Mobile pušta globalno za sve modele WP8.1 i s tim pokazuju da operateri ipak imaju sve u svojim rukama. Da se sada osvrnemo na to koji modeli sve imaju WP8.1 nadogradnju na našim prostorima jer se dosta korisnika javlja nezadovoljno i postavlja se teza kao da Balkan cijeli još nema WP8.1.

 

Lumia Cyan BiH

 

Prije svega evo za BiH koji modeli imaju WP8.1 :

  • Nokia Lumia 520 CV
  • Nokia Lumia 520 BH Telekom
  • Nokia Lumia 625 CV
  • Nokia Lumia 1020 CV
  • Nokia Lumia 1320 CV

Koji modeli iz BiH još nemaju WP8.1 :

  • Nokia Lumia 620 CV
  • Nokia Lumia 720 CV
  • Nokia Lumia 820 CV
  • Nokia Lumia 920 CV
  • Nokia Lumia 1520 CV

Kada pogledamo samo našu zemlju 50% uređaja ima WP8.1 i jeli to neki razlog za frustraciju i blaćenje Microsoft kao nesposobne kompanije?! Naravno da nije. Ovo prati globalni trend koji vidimo zadnjih sedmica da Nokia Lumia 925 i 625 su prve dobile WP8.1 zatim su uslijedile 1020, 1320 i 1520. Mi smo ako uporedimo ostale države svijeta po normi, nigdje ništa ne kasni kako to neki žele da predstave.

 

Lumia cyan Cro

 

Sada za Hrvatsku da pogledamo sve modele koji imaju WP8.1 :

  • Nokia Lumia 520 CV
  • Nokia Lumia 625 CV
  • Nokia Lumia 1020 CV
  • Nokia Lumia 1520 CV

Modelu u Srbiji koji još nemaju WP8.1 :

  • Nokia Lumia 620 CV
  • Nokia Lumia 720 CV
  • Nokia Lumia 920 CV
  • Nokia Lumia 1520 CV

 

Ista situacija kao u BiH, 50% modela ima WP8.1. Treba naravno pogledati statistiku prodaje svih ovih modela ali potvrđuje samo jedno, a to je da Nokia Lumia 520, 625 koji su dobro prodavani imaju WP8.1. Izgleda da se na njima radilo aktivnije da bi što više ljudi dobilo WP8.1. Pogledajmo i statistiku naših država za posjete na WP Novosti – Nokia Lumia 520 uređaja najviše dolazi, zatim tek 625, 620, 720, 820 i tek onda 920.

 

Po ovome se prepoznaje neka šema da je Microsoft radio na tome da u prvom valu što više ljudi dobije WP8.1, a pri tome su procjenjivali i kvalitet modela, zato je 625 dobila na samom početku uz 925. Nadam se da to objašnjava za neke čitaoce cijelu situaciju.

 

Lumia Cyan SR

 

Evo za kraj statistika i za Hrvatsku za modele koji su dobili WP8.1 :

  • Nokia Lumia 520 CV
  • Nokia Lumia 520 T-Mobile
  • Nokia Lumia 625 CV
  • Nokia Lumia 920 T-Mobile
  • Nokia Lumia 925 Vipnet
  • Nokia Lumia 1020 CV
  • Nokia Lumia 1320 CV

Modeli koji u Hrvatskoj još nemaju WP8.1 :

  • Nokia Lumia 520 Vipnet
  • Nokia Lumia 620 CV
  • Nokia Lumia 620 Vipnet
  • Nokia Lumia 720 CV
  • Nokia Lumia 820 CV
  • Nokia Lumia 820 T-mobile
  • Nokia Lumia 920 CV
  • Nokia Lumia 920 Vipnet
  • Nokia Lumia 1520 CV

Za Hrvatsku vidimo da je isto oko 40% uređaja pokriveno sa WP8.1. Oni koji nemaju su Lumia 620, 720, 820 i poneka 920, ali to sve prati svjetski trend gdje se vidi da nigdje globalno još nije puštena nadogradnja ni za jedan od ovih zadnje navedenih modela osim ponegdje u Indiji što je indikator da i nama uskoro dolazi za te modele WP8.1.

 

U svakom slučaju provjerite svoj model, da li je brendiran ili ne, za koju državu je namijenjen, i onda se obratite direktno tom proizvođaču ili mobilnom operateru. I pogledajmo samo koliko je dug spisak različitih modela od ukupno 10 modela Nokia Lumia serije imamo 34 različite varijante u naše tri zemlje koje trebaju dobiti nadogradnju i naravno se ne može pustiti za T-Mobile i BH Telekom Nokia Lumia 620 isti ROM, u tome je sva bit zašto traje koliko traje.

 

I mi smo siromašne zemlje kada uporedimo samo Poljsku koja ima za ovih 10 modela 39 različitih varijanti ili Italija za ovih 10 modela ima 45 varijanti za koje treba spremiti nadogradnje. I naravno da se za njih ne poklapaju isti ROM-ovi (i nadogradnje) međusobno. I tako na svijetu ima preko 38 oficijelnih zemalja koje prodaju Nokia uređaje i neka svaka od njih ima prosječno 20 varijanti možete sami izračunati koliki je to logistički zalogaj za bilo koju firmu svijeta. Zato samo opušteno, naše zemlje su u svakom slučaju u normi i ne kasnimo za ostatkom svijeta sa naših oko 50% dostupnosti za sve uređaje.

 

Još jedan savjet za one koji su na Preview for Developers i nisu dobili Lumia Cyan nadogradnju, a znaju da postoji 100% za njihov model i državu Lumia Cyan, oni mogu koristiti Nokia Software Recovery program za računar kako bi direktno instalirali Lumia Cyan i nije potrebno vračanje na 8.0. Bitno je ipak napomenuti da bilo kakvo korištenje Nokia Software Recovery briše sve sa telefona. sa ovom vijesti danas preko 60% svih Nokia Lumia modela imaju oficijelno WP8.1 dostupan. Za ostale OEM kao Samsung, Huawei ili HTC još nema vijesti jer izgleda da njihovi proizvođaći još rade na firmveru.

 

I za kraj još jedna mala uporeda – HTC ima samo 3 modela, od koja su 2 “popularna” i nisu još stigli napraviti vlastiti firmver i izdati WP8.1, isto važi i za Samsung i Huawei. Zato Nokia korisnici koji misle da su zakinuti ili da im kasni nešto trebaju imati malo suosječaja sa ostalim korisnicima WP8 uređaja i razmisliti ako Nokia korisnici blate i Microsoft i Nokiju šta onda trebaju korisnici Samsung Ativ S da rade?!

 

izvor: Nokia

44 komentara :

  1. A za 920 nista, nidje veze sa vezom nema. Model duplo skuplji od 520 al zato prpa cekam..

    ReplyDelete
  2. Ja necu ni raditi update na Cyan,PfD mi radi odlicno a i biti ce jos update-a,pa da imam priliku odma to testirati
    Mi sa PfD smo se davno navikli na wp8.1 i sve opcije iz cyana imamo,mozda ne neke za kameru a kod mene svejedno kamerra i nije posebna

    ReplyDelete
  3. t-mobile je pustio i za 920.

    ReplyDelete
  4. Da, i ja mislim da se ne isplati gubiti podatke, fotografije i sve samo radi malo boljih algoritama kamere i radi living images. Ok donosi jos neka poboljsanja ali ipak mislim da se ne isplati flesirati telefon radi toga.

    ReplyDelete
  5. veljačaaa15 August, 2014

    ko zna kada ce moja rumunska lumia 920 kupljena preko telenora dobiti:D

    ReplyDelete
  6. Skinuo sinoc 8.1 odlican je :D

    ReplyDelete
  7. Kad će izać za lumiu 520 vipnet

    ReplyDelete
  8. Kad se samo sjetim kakva je bila nervoza dok sam cekao 8.1 mislio sam da se nikad nece dogoditi i bio sam spreman svasta reci za WP ali kad je stigla dopuna negativne strasti su splasnule,sad sam prezadovoljan sve radi perfekt skype poboljsan viber odlican namam zamjerke jednostvano telefon 1320 i WP uskladjeni do savrsenstva

    ReplyDelete
  9. a kad bu za 820 za taj mob niko ne pita

    ReplyDelete
  10. Lumia 520 CV nista jos uvek,moj je iz madjarske,kada ce stico?

    ReplyDelete
  11. A 525 mts Srbija?Cv malezija.

    ReplyDelete
  12. Dino,niko ne pominje model 525?

    ReplyDelete
  13. Zanima me jesu WP8.1 i Cyan dvije razlicite stvari ili dva imena za istu stvar? I ako su dvije stvari koja je razlika izmedju njih i sto svaka od njih donosi?
    Hvala
    :)

    ReplyDelete
  14. Kad je trebalo kupiti l920 i probiti led w8 onda je bilo ok, a sad se takvim kupcima vrati da nadogradnju dobiju zadnji. Normalno da je za 520 pusten prije kad je mob jeftiniji 3x od 920 i vose ih je i prodano-uz to svi korisnici 520 pozde na taj tel. Kako jadno od mikrisofta. Povraca mi se

    ReplyDelete
  15. Cyan je naziv za firmver koji ide samo nokia na nokia lumia uredjaje. taj cyan donosi neka poboljsanja i mogucnosti u odnosu na wp uredjaje drugih marki.

    ReplyDelete
  16. Taj model po meni je nepravedno zapostavljen...

    ReplyDelete
  17. Zanimljiva statistika gore navedena Dino.Da najmanje korisnika sa Lumia 920 se uloguje na WP Novosti.....mislio sam da je kod nas popularan taj model a i u svjetu...jer bez obzira na mane dvije grijanje i slabija autonomija model je bezvremenski ekran,kamera....dizajn,jacina kucista ta me informacija jako iznenadila.Steta.Ali na pocetkuu je bio jako jako skup 1400KM u BH telekomu i to na ugovor.Ja sam ga dobio u BH telekomu nakon globalne Nokia akcije,za 570KM na ugovor.....

    ReplyDelete
  18. Citao sam na nekoj ruskoj stranici da za 920 nece ni biti. Sad koliko ima istine valjda neko zna. Bumo vidli.

    ReplyDelete
  19. Istina a mob je super a tak malo se spominje...
    Imam ga leto dan i nemrem se za sad pozalit na nis...
    Nadam se da bu nasljednik bil jos bolji...

    ReplyDelete
  20. Emil Hodžić15 August, 2014

    Dino znaci nadogradnja za lumiu 829 jos nema ako sam dobro skontao i ako bih uradio softwer recovery? Pozz

    ReplyDelete
  21. Kako se pokazala 1320,razmisljam da je kupim,imam lgl70 pa ne znam dal bih se zeznuo. Licno,svidja im se sto ima 6inch,imam vece sake,pa mi odgovara. Najvise me interesuje kako radi viber,otvara li normalno ili usporeno?

    ReplyDelete
  22. Da bas je tako, i ja sam se na pocetku cudio prvih mjeseci. Ali nazalost je tako da jeftini modeli plave trziste masom. Lumia 1020 skoro pa je nema na nasim trzistima. Isto vazi za 1520.

    ReplyDelete
  23. Da bih znao prodavao bi informacije :P

    ReplyDelete
  24. I bez zadnje dvije nadogradnje viber radi perfekt uostalo sve je savrseno na telefonu,po forumima citam da mnogi imaju problema sa aplikacijam posebno viber kod mene sve radi savrseno nema problema ni u cemu baterija mnogo duze traje nego na drugim telefonima,tel.je elegantan cvrstog oklopa modernog dizajna i stane u svaki dzep a pregled na ekranu kao da je mini lap top,,,ne mogu zamisliti da imam telefon manji od 6 inca ali ne i veci.poslije dvije godine mijenjanja telefona napokon sam nasao ono to mi sve ispunjava a zahtjevan sam korisnik,preporuka😊

    ReplyDelete
  25. Hvala lepo,i meni se svidja tel,ima 6 incha,a uopste ne izgleda masivan. Za kameru,ne znam,mislim da nije losa,a inace koristim n8 za fotografije,hehe

    ReplyDelete
  26. Kameru slabo koristim ali sam preuzeo app nokia camera i daleko su bolje slike,samo prvih sat vremena mi je izgledao kao veliki telefon poslije toga sasvim normalan.Kad pogledam druge telefone 4.3 4.7 inca izgledaju mi kao da su donijeti iz neke proslosti,neces se pokajati

    ReplyDelete
  27. Hehehe naravno clanak,ali opcenito taj je model nekako i od korisnika zaboravljen jer ipak kada je izasao skupa sa L920 razlika u cijeni je bila relativno mala ali daleko bolji model je bio L920 pa zato kazem,da je zaboravljen neopravdano od korisnika :D:D

    ReplyDelete
  28. Stane u dzep kolega mi ima Lumiu 1320,on je ko od brda odvaljen visok 2,15 krupan....pa nemoze mu stati ta Lumia u dzep neko mora nosati pederusu 00/24 da bi nosio taj model...daj ba cuj u dzep.....

    ReplyDelete
  29. Pre deset dana sam instalirao 8.1 cyan na l920 italy variant je tel tako da rusi lazu ;)

    ReplyDelete
  30. Nije bitno koliko je visok, bitno je koliki su mu džepovi :P

    ovisi od osobe do osobe.. Nekima smeta toliki mobitel u džepu nekima ne.
    Primjer, ja kad sam kupio L800 isto mi je smetao u dzepu jer sam ranije koristio uredjaj manjih dimenzija.. Ali sad kad L800 usporedim sa drugim uredjajima, pa to je igračka xD

    ReplyDelete
  31. Bas tako. Ja sam presao na 1520 i sada kad uzmemlumia 925 u ruku iako je ona 4.5" nekako mi je sitan u ruci i promasim slova dok pisem itd. Sa 6" sam prezadovoljan ali naravno ovisi od korisnika. Meni nigdje ne smeta toliki telefon. Pase mi u sve pantole i ne smeta. A veliki zaslon samo ima prednosti.

    ReplyDelete
  32. Azurirao sam svoju lumiju 520, medjutim, kasnije mi izbaci da nije moguće otvoriti i dole pise neki kod. I tako sam probao nekoliko puta. Sve one korake odradi...i sve zavrsi...ali neće da otvori nadogradnju... Zna li neko zasto ?

    ReplyDelete
  33. Da li sam dobro skapira ili jedini nacin za nas koji smo na PfD da dobijemo cyan je system recovery?

    ReplyDelete
  34. Za sada je tako. I nije system recovery nego Nokia Software Recovery. To su dva razlicita pojma.

    ReplyDelete
  35. Ima vec par Nokia Lumia koji su oficijelno dobili WP8.1 / Lumia Cyan tako da je ta izjava samo sirenje straha.

    ReplyDelete
  36. Naravno ali eto ja sam,naso rijesenje...umjesto farmerica nosicu se kao iz '90,tj. kao u skolskim danima siroke tole sa velikim dzepovima sa strane......hahaha to je rijesenje...zalim i ja bih uzeo 1520 model ali mana je sto radim kao elektromehanicar,popravljam trolejbuse...penjem se na krovove itd...tako da tesko da dolaze ti gabariti u obzir.;-) Mozda kada budem direktor....

    ReplyDelete
  37. Dino, znas li zasto mi Lumia 520 i poslije skinute nadogradnje neće da je otvori. Bosanski telekom.

    ReplyDelete
  38. Abdejtovo cyan na 520 ali u podesavanjima ne vidim promenu tona poruke,ako neko zna ....unapred hvala

    ReplyDelete
  39. Promjena tona poruke je pod postavke > zvukovi > i zadnje dugme na dnu, tu su sve aplikacije koje su poslale notifikaciju (a samim tim i zvuk). kliknes na aplikaciju "poruke" i onda mozes namjestiti zvuk koji zelis. tu mozes usput da namjestas da li se prikazuje za tu aplikaciju notifikacije u action centru, da li se notifikacije prikazuju na vrhu zaslona kada stignu itd. za svaku app mozes posebno odrediti

    ReplyDelete
  40. Pokazuje (800710fe)
    Tri puta sam skidao nadogradnju i sve lijepo odradi onih 6 koraka, i kasnije kaze da je uspjesno skinuta ali se ne moze otvoriti i stoji taj eror.

    ReplyDelete
  41. Telenor, Srbija, l520, uradio up-date sa 8.0 na 8.1 Cyan i sada ne mogu da azuriram aplikacije i igrice jer kada pokusam nesto da skinem iz prodavnice trazi mi lozinku za Microsoft nalog a to do sada nije nikad trazio?!

    ReplyDelete
  42. To samo jednom trazi. Prilikom hard reseta telefona ili da utvrde da li si ti zaosta korisnik tog Microsoft racuna. To nije neki problem, to je sifra vaseg emaila koji koristite na Windows phone. Svako bih trebao znati svoju sifru jer to je vazno kada koristite bilo koji pametni telefon.

    ReplyDelete
  43. Gde mogu da proverim tu svoju sifru posto mi izbacuje sufiks @live.com a ja se ne secam da imam tu mail adresu, verovatno je to njihov odgovor na gmail, a pokusao sam i sa kreiranjem novog naloga ali nisam uspeo nista da uradim?!

    ReplyDelete
  44. Trenutni nalog na telefonu koji njega morate i dalje koristiti jer ga nije moguce ukloniti ili izmijeniti. A on se nalazi pod postavkama telefona pod "email i druge stvari" tu kada otvorite pise Microsoft racun. Ispod toga malim slovima pise vas email. Za taj email sada trazi samo sifru da potvrdi identitet. Nakon potvrde nece vise traziti.

    A novu sifru mozete traziti pod www.live.com tu pritisnite ispod polja za unos emaila "zaboravio sam sifru" i otvorit ce se prozor gdje se unese email, vi unesete svoj email koji pise na telefonu i slijedite upute dalje.

    Ako nemate sifru i ne moze se povratiti potrebno je napraviti novi nalog ali onda treba uraditi i reset telefona i s tim se gubi sve sto je trenutno na telefonu.

    ReplyDelete

Ostavite komentar