15.7.15

Microsoft je pustio novi Windows 10 build 10240 za PC

Windows 10 setup novi

Microsoft je upravo pustio novi build 10240 Windows 10 za sve korisnike bili oni na bržem ili sporijem načinu primanja nadogradnji. Ovaj build (10240) po glasinama je vjerovatno RTM i isti koji su dobili proizvođači kako bi mogli na vrijeme 29.07. imati već spremne Windows 10 računare.

 

New build

 

Windows Insider program se nastavlja dalje i nakon 29.07. i korisnici ne moraju da brinu. Za sve korisnike koji učestvuju u Windows Insider počastimo se novim buildom i čujemo se nakon instalacije sa utiscima i novostima koje donosi.

 

Vjerovatno nema mnogo vidljivih novosti ali što se stabilnosti i kompatibilnosti tiče uvjereni smo da je na nivou RTM verzije. Nadogradnju kao i uvijek preuzimate u postavkama > Update & Security > Windows Update.

 

Jedna novost koju smo upratili u ovom buildu jeste da je Microsoft Edge postao još bolji i sada je bolji u benčmarku za JavaScript koje su kreirali Google i Apple kao mjerilo brzine vlastitih web preglednika, pogledajte ispod fotografiju rezultata.

 

Edge

 

Napomena: nakon nadogradnje provjerite još jednom Windows Update da li postoje nadogradnje i dodatno pregledajte nadogradnje aplikacije u trgovini jer je moguće da će se nalaziti nove nadogradnje.

 

izvor: Windows Blog

84 komentara :

  1. https://www.youtube.com/watch?v=0apjtIjqd0A

    ReplyDelete
  2. Zahvaljujem na vestima , upravo skida se...pozz svima

    ReplyDelete
  3. eXeLLeNTe15 July, 2015

    Zdravo!! Primjetio sam da se dugo gasi mob. tj. nije kao kod 8.1. Posle ovih zadnjh nadogradnji nestale su mi plocice outlook i outlook kalendar, sporo ulazi u prodavnicu. Ali ubrzano je otkljucavanje i mozda cak paljenje i duze traje baterija ceo dan potrosio 40% windows ide nabolje samo da uklone jos te sitnice 😄😊.

    ReplyDelete
  4. Skype na WP 8.1. ima nadogradnju...

    ReplyDelete
  5. Tek da podsjetim mi imamo i forum,imamo cak i off topic,imamo temu Lumia fotografije pokazimo sto mogu nase kamere od 5 do 41 MP,prikazimo kakav nam je lockscreen,gejmeri dajte jos igrica,pricajmo otvoreno na forumu o aplikacijama dali ih ima dovoljno ili ne,i ako smo na istoj strani sigurno ima diskusije neistomisljenika.Administratori na WN spremaju za nas novosti citamo ostavljamo dojmove i comentare a na forumu da diskutiramo o tome,kako i zasto ste zavoljeli WP i dali biste ga mijenjali...dodjite na forum i on je dio WN.

    ReplyDelete
  6. Ok, sve radi super nemam primjedbi, cak i Edge radi prebrzo :=)), ali sa edge na facebook nikako nemogu, cim upisem lozinku i email izbaci mi da mi preglednik ne dozvoljava neke kolacice, a u postavkama je sve omoguceno i na drugim preglednicima radi ali na edge nikako, zna li netko u cemu je kvaka 22? :)

    ReplyDelete
  7. desno ove tri tacke > postavke > napredne postavke > kolacici. Tu se nalaze kolacici u Edge.

    ReplyDelete
  8. eXeLLeNTe16 July, 2015

    Jel moze ko od vas koristiti "find my phone" i kako u mne pise trenutno ne mozemo pronaci vas telefon, a lokacija je ukljucena. Pomoc ako ko zna, nisam izgubio telefon samo da znam kako to podesti

    ReplyDelete
  9. Znam, i stavio sam dozvoli sve kolacice, ali opet nece. Stvarno ne znam zasto.

    PITANJE: Koliko se vama gasi ili restarta komp sa win 10 meni puno duze no inace?

    ReplyDelete
  10. Ja sam probao prije nekih mj, dva, i isto nije htjelo nikako mozda neko opterecenje servera ili tko zna, i nakon nekih 15 min mi je poslo 10 prijava lokacije i napiso da sam potorosio limit za neki vremenski rok, sad vec dosta dugo nisam opet probavao

    ReplyDelete
  11. Windows izgleda sa ovim buildom nije više prewiev kao što se vidi na slici, ali i dalje je ostao problem, kako na PC tako i na mobu (buld ....166), prilikom skidanja aplikacija iz windows store, aplikacije koje nisu već prije kupljenje (skinute) ne dozvoljava download, nego izbaci poruku " Pokušajte ponovno....nešto se dogodilo na vašoj strani", kao što je vidljivo na slici. Ima li tko riješenje za ovaj problem. Aplikacije (na PC i WP) koje su prije bile kupljene ili instalirane bez problema se opet mogu skinuti i instalirati.

    ReplyDelete
  12. i kod mene je tako na pc....

    ReplyDelete
  13. Windows na PCu je kao finalna verzija ali jos smo Windows Insideri zbog toga postoje i takve greske i bit ce ispravljene. Zato smo mi tu da testiramo do 29.07.

    ReplyDelete
  14. Probaj Groove music deinstalirati pa opet instalirati. Tako je i meni na telefonu za HERE maps kliknem da je otvorim a ono mi otvori trgovinu na tu aplikaciju. reinstalacija je pomogla.

    Za gasenje kompa sve zavisi, nekoliko dana ce tako sporije gasiti i dosta ce koristiti Hard disk ali nakon toga ce biti ok.

    ReplyDelete
  15. Stefan Ivanović16 July, 2015

    Postoji šansa da si skidao tu igricu sa nekom drugom regijom podešenom a da nije ili neće više biti dostupna za regiju koju koristiš trenutno. Ja uvek stavljam UK ili US regiju a locale i system locale na Srbiju, tako da uvek imam pristup većem broju aplikacija jer mnoge nisu dostupne za Balkan, a velika većina naših aplikacije je dostupna world-wide tako da nemam problem sa domaćim aplikacijama. Tako sam naučio da radim sa Windows Phone, moguće da tu politiku nedostupnosti određenih aplikacija po regijama sada prenose i na Store koji je postao univerzalan.

    ReplyDelete
  16. Ma ovo se dešava sa svim apikacijama i igrama koje do sada nisam nikada prije skinuo (prije w10) niti na PC niti na WP. Sve igrice koje sam prije imao instalirane, sada kada hoću instalirati na WP10 ii na win10 piše mi na Storu "instaliraj" i sve prođe OK, ali one koje nisam imao do sada nudi mi "BESPLATNO" ili "KUPI" ako nije besplatna i pojavi mi se ono sto vidite na slici

    ReplyDelete
  17. Stevan Vukas16 July, 2015

    Pozdrav svima. :) Vec duze vreme nisam stigao da posecujem ove clanove o windowsu 10 zbog brojnih obaveza...pa me zanima jos jedno isto pitanje... Da li i dalje vazi skidanje ovog najnovijeg builda pa da nakon 29 jula svi korisnici insajdera dobiju besplatan windows 10 za stalno? :)

    ReplyDelete
  18. Samo je do regije ,u mene uvijek na SAD i nemam problema ovaj najnoviji build na mobu radi ko doksa imao problem pri ucitavanju displeja uradio hard reset pa napravio ponovo rezervnu kopiju na 10-ki i jos jedan gard reset posle toga ,sada mob prosto leti nekada ali rijetko ima pr sa duspl ali valjda isprave u narednom buildu ....

    ReplyDelete
  19. Koliko ja znam svi oni koji imaju instaliran W 7/8 dobijaju besplatno

    ReplyDelete
  20. Stevan Vukas16 July, 2015

    ali ja imam ilegalni windows 8.1. Pitao sam se da ako bih ga instalnirao preko insider programa pa da na kraju dobijem besplatan za stalno...mada vidim da su ljudi iz microsofta sklonili sve linkove pa ne znam na cemu sam sad...

    ReplyDelete
  21. Sumnjam da ce takav da prodje,ja sam na takav instalirao W 10 a kad sam se ponovo vratio na 8 pocelo je odbrojavanje od 30 dana i zahtjev za licencu

    ReplyDelete
  22. Dejan Perendić16 July, 2015

    Provereno za store.Samo se prebaci na region USA i svaka aplikacija moze da se preuzme.

    ReplyDelete
  23. Stevan Vukas16 July, 2015

    pa stvarno ne znam sta da radim kako da dobijem besplatan windows 10 za stalno? :(

    ReplyDelete
  24. Ima li tko ideju kako aktivirati build 10240?

    ReplyDelete
  25. Strassenjunge17 July, 2015

    Sad je stvarno extra,odlicno radi,aa bice tu jos poboljsanja ;)

    ReplyDelete
  26. Ja sam samo otisao pod update i pronaslo ga je odma

    ReplyDelete
  27. Instalirao je on meni 10240, ali ne zeli ga aktivirati.

    ReplyDelete
  28. Stevan Vukas17 July, 2015

    Da li si mozda uradio clean install?

    ReplyDelete
  29. Moji su aktivirani, pa imas na insider stranici tamo gdje se iso downloado bio je sluzbeni koji mi je izbacio ja sam taj prepiso i aktivirani su mi.

    ReplyDelete
  30. Zna li neko moze li ovaj build da se aktivira...Pise mi pri dnu ekrana activate windows al nece....

    ReplyDelete
  31. Ne znam zašto imate problema sada. Meni nije htjelo nadogradit sa 101030 preko WinUpdate, ali su izdali ISO 10162. Clean install 10162, i od tada uspješno nadograđuje na 10166 i 10240 putem WU. Samo sam primijetio da je kod prijašnjih buildova u setupu pisalo "installing Windows", a za na 10240 je pisalo "upgrading Windows" :). I 10240 više nema onog "Watermarka" dolje desno "evaluation copy". Sad se verzija može vidjet ako utipkate "winver" u Pretraživanje (na taskbaru) i stisnete Enter (nekima možda, tko zna, još piše i Return, hehe).

    ReplyDelete
  32. Stigao Srpski Language Pack, a verovatno i ostali. :)

    ReplyDelete
  33. To! Idem gledat ima li i moga :)

    ReplyDelete
  34. Stevan Vukas17 July, 2015

    e druze jel si mozda uradio clean install windows build 10240?

    ReplyDelete
  35. Ne.Normalno sam odradio update sa 10166.

    ReplyDelete
  36. Stevan Vukas17 July, 2015

    ja sam upravo skinuo win build 10240 ISO pa reci mi sta mislis da li bi radio kad bih ga odmah instalnirao?

    ReplyDelete
  37. LP radi i sve lijepo izgleda i kod mene, jedino što Cortana ode pa-pa :(, ali očekivano...

    ReplyDelete
  38. Sto ne bi radio? Jedino, ne znam za aktivaciju...

    ReplyDelete
  39. Doci ce ona i kod nas. Sve ovo ide nekako ubrzano...

    ReplyDelete
  40. E ljudi nije hteo da mi aktivira w10 pro koji je inače instalirao i ja unesem šifru za enterprise i ažurira mi na njega i aktivira se :D

    ReplyDelete
  41. otkud enterprise?

    ReplyDelete
  42. Ljudi, odlucio sam da instaliram 10-ku. Ne prikazuje mi tastaturu. Znam da ste ranije pricali o tome ali ne mogu da nadjem gde. Kako da to resim? Hvala

    ReplyDelete
  43. W10 mobile je u pitanju.

    ReplyDelete
  44. ide li kod nekog update koji je malopre najavljen @Gabe

    ReplyDelete
  45. Koji up ,jeli na pc ili na mobu ????

    ReplyDelete
  46. Obrisi trenutno nepotrebne datoteke na 10ki koje si donio sa 8.1 napravi rezervnu kopiju svih datoteka i vrati tu na 10 -ki na fabricka podesavanja ,naravno trazice ti nalog i nađravi hard reset u mene je bio isti slucaj ,evo mob sada leti ,radi 10-ka ko luda i dobio sam tastaturu i sve lumia 1020 ,sretno....

    ReplyDelete
  47. Kada sve zavrsi sacekaj da se sve datoteke sa tvog naloga instaliraju preko trgovine i ne zuri sa otvaranjem ,budi strpljiv ,samo virni u trgovinu i klikni na onu strelicu preuzimanja i sacekaj da sve instalira neces zazaliti ,strpljen spasen ,sretno 😊

    ReplyDelete
  48. Nemam pojma, kod mene nije hteo da aktivira pro iako je automatski nadogradio na pro, pokazuje gresku i bez veze unesem sifru za eterprise i on trazi resetovanje, par min je nadogradjivao i aktivirao enterprise.

    ReplyDelete
  49. Danijel Dimitrić18 July, 2015

    Nekoliko MS app ima nadogradnju na Win 10 Mob. (kamera, fotografije, outlok, msn vrijeme, xbox, prodavnica... i još par)

    ReplyDelete
  50. Pomoc! Hteo sam da skinem iso file (10240) sa sajta i narezem ga na cd...medjutim ne dozboljava mi da klilnem Get started - PC...gde moze da se klikne boje je ljubicasta, a ovde je siva... Da li neko zna sto ne mogu da skinem najnoviki iso file?

    ReplyDelete
  51. google search

    ReplyDelete
  52. mape, alarm, groove muz, kamera, prodavnica, Xbox, fotografije, movies and music, vreme, outlook, get started
    to su update.......

    ReplyDelete
  53. Nasao sam na google-u, ali nije sa Microsoftovog sajta...tako da odatle ne bih skidao...

    ReplyDelete
  54. posle ovih update danas toliko mi se telefon ugrejao da sam morao u frižider da ga turim

    ReplyDelete
  55. pa sa Microsoft sajta nema, no official ISO's for 10240

    ReplyDelete
  56. nema na MS ovaj build...samo ESD to ISO

    ReplyDelete
  57. Odradio, sve radi savrseno. Pre reseta mi se telefon restartovao na svakih par minuta, sada radi sve odlicno. Malo je, naravno sve sporije, ali sada je vec u fazi nekadasnjeg pfd razvitka.
    Pitanje, kako da instaliram word. Kaze da ne mogu...

    ReplyDelete
  58. Ok, nema poslednjeg, ali sto ne da build pre tog koji je bio, ja ne mogu uopste da pokrenem/kliknem na "get started - pc"

    ReplyDelete
  59. Jel još kod nekog nakon zadnjeg updejta ikone na taskbaru više nisu onako bele

    ReplyDelete
  60. koko gdje u trgovini mogu da nadjem azuriranja na pc ima a na mobu nema ili je odradilo automatski ali ne pokazuje mi da je azurirano to i to :(

    ReplyDelete
  61. a na mobu je nariktano automatsko azuriranje pa ako je odradio gdje da nadjem obavjestenje azurirano je to i to recimo

    ReplyDelete
  62. Postoji im još jedna malo manja greška s kojom su se možda susreli i neki drugi korisnici a to se dešava kad se windowsi neće prebaciti automatski u sleep mod,no problem izgleda postoji samo kada je ukopćan gamepad u usb utor a kad se izvadi sleep mod opet radi kako treba bez ikakvih problema no trebali bi to riješiti,mada neznam jer to samo kod mene ili ima još netko takav problem ali eto to je riješenje za sada.

    ReplyDelete
  63. Kod mene je samo ikona trgovine takva smanjena i bas mi se ne svida pa sam ju makno iz trake dolje. Isto sam mislio da je kod mene jel sam imo nekih gadnih problema prije toga pa sam mislio da sam ja nesto uj...o 😒

    ReplyDelete
  64. I tamo i ovamo ideš na preuzimanja i tu check for updates

    ReplyDelete
  65. probao na pc ima a na telefonu nema ,podeseno je na automaski ali nema nigdje obavijest o nadogradnji

    ReplyDelete
  66. Pa moguće da je već sam to odradio... Ako nema posle check for updates onda je odrađeno

    ReplyDelete
  67. Microsoft je skinuo sve ISO sa servera do 29. Jula...

    ReplyDelete
  68. u svakom slucaju hvala jaro ,sada sam narikto na rucno preuzimanje pa cu znati ubuduce kada je azuriranje...

    ReplyDelete
  69. Forum bi trebalo da je na Disqus mnogo lakše za upotrebu....

    ReplyDelete
  70. pa to zasada nema kao što je bilo na 8.1 ja bar nisam video, history ili nešto slično

    ReplyDelete
  71. Strassenjunge19 July, 2015

    Ne,nisam...

    ReplyDelete
  72. ista stvar, nemam gamepad ali sistem neće da uđe u Sleep mode sam, moram se izlogovati / odjaviti i onda ide....

    ReplyDelete
  73. E pa ta INFO mi je trebala...Hvala ;)

    ReplyDelete
  74. Stevan Vukas19 July, 2015

    Ja i dalje razmisljam da li je pametno da instalniram windows 10 build 10240 direktno sa ISO fajla....

    ReplyDelete
  75. Nemoj mene da slusas, ali sta mozes da izgubis? Evo, ja se spremam da izbrisem skroz WIN7 sa kompa... pa sta bude. Sa 10-kom sam prezadovoljan, sve radim sto sam radio i sa 7-micom... Idemo dalje. :)

    ReplyDelete
  76. Jedno pitanje, malo ne vezano sa temom. Imam dve particije na racunaru: WIN7 i WIN10. Da li smem iz WIN10 da formatiram particiju na kojoj je WIN7 i tako ga uklonim? Sta ce biti sa dual boot-om u tom slucaju?

    ReplyDelete
  77. here it is

    ReplyDelete
  78. Uđi u prodavnicu -> preuzimanja -> istorija

    ReplyDelete
  79. sumnjam da to može tako...treba tu particiju napraviti logičkom jer čemu dve aktivne particije ako je jedan OS, Partitioning Tool najbolji...

    ReplyDelete
  80. Nekada sam to uradio u kombinaciji Win-Linux. Ne bih da je brisem, nego samo formatiram i onda mogu na nju da skladistim sta hocu. Mislim da time ne bih pokvario nesto na particiji na kojoj mi je win10? To mi je vazno.

    ReplyDelete
  81. danas nove ispravke za Core Apps na Telefonu i PC- ju

    ReplyDelete
  82. Evo samo da javim, nakon posljednjeg ažuriranja same trgovina aplikacija sve mi se vratilo na staro i opet izgleda kao i prije :)

    ReplyDelete

Ostavite komentar