6.7.17

Aplikacije i Windows 10 Mobile, iskustvo jednog korisnika

Windows 10 Mobile
Ovo neće biti klasičan članak o novostima iz Windows svijeta, već prenošenje mog iskustva vama, čitaocima. Smatram da sam mjerodavan da pišem o kvaliteti aplikacija i samog sistema, jer sam bio korisnik Windowsa, Androida, iOS, ali i mnogih manje poznatih ili sada već “mrtvih” platformi.


Od nedavno sam vlasnik Lumiae 640 XL, po nekima jednog od najkompletnijih, trenutno dostupnih, Windows uređaja na tržištu. Prije nje sam koristio iPhone 5, koji je pokretao tada posljednju javno dostupnu verziju iOSa, iOS 10.3.1. Bio sam zadovoljan radom iPhonea, ali nešto me je “tjeralo” da se vatim Windowsu za telefone, uprkos raznim člancima sa naslovima poput “Windows 10 Mobile je mrtav”.
Čim sam uzeo uređaj u ruke resetovao sam ga, ažurirao na najnoviju verziju sistema i počeo da tražim aplikacije po Windows trgovini koje bi zadovoljile moju dnevnu rutinu (društvene mreže, novine i sl). Tada je putovanje počelo…

Sistemske aplikacije

Aplikacije koje su došle zajedno sa sistemom su do sada radile savršeno, nemam niti jednu zamjerku. Pored standardnih bez kojih je besmisleno imati telefon (Telefon, Poruke, Osobe, Kamera…) svakodnevno koristim Outlook poštu, Mape, Word, Excel, PowerPoint i Vrijeme. Moram da pohvalim fluidnost ovih aplikacija te smatram da nema potrebe tražiti alternative za njih, barem u mom slučaju.

Društvene mreže

Ova kategorija je vjerovatno bitnija današnjim korisnicima pametnih telefona, pogotovo mlađima. Potreba da stalno budemo u kontaktu sa svojim bližnjima i da dijelimo svoj dan na Instagramu, Facebooku i sličnim mrežama nekima je apsurdna, dok je drugima svakodnevnica. Bilo kako bilo, činjenica je da sistem u 2017. ne može opstati bez ove kategorije aplikacija.

Facebook

Krenuću sa najpopularnijom aplikacijom koja će uskoro dostići cifru od dvije milijarde korisnika. Rijetko ko danas nije prisutan na ovoj društvenoj mreži, a da je vlasnik pametnog telefona. Sa Windows 10 Mobile ažuriranjem stigla je i nova aplikacija koja je portovana sa iOS sistema. Iako donosi nove opcije (ne sve i ne blagovremeno), ne radi kao na sistemu iz Appleove kuće. Moje glavne zamjerke su sporo otvaranje i povremeno rušenje aplikacije, koje je u posljednje vrijeme svedeno na minimum (jednom u sedam dana). Ono što me je iznenadilo je zadovoljavajuća brzina unutar same aplikacije, koju kritikuju mnogi drugi korisnici.

Messenger

Jedna od aplikacija koju najčešće koristim. Takođe se otvara prilično tromo, ali je stabilnija od Facebooka. Ipak, glavni problem sa kojim se susrećem je povremeno rušenje aplikacije tokom slanja fotografija. Aplikaciji nedostaju video i audio pozivi, ali nedavno sam vidio ikonice za pozive unutar četa. Nažalost, nisam stigao da testiram i već su bile nestale, kako god to smatram znakom da uskoro dolaze. Nedostaje i “Messenger dan”, pandan Instagram priči, ali aplikacija mi je draža bez te funkcije.

Instagram

Najbolje portovana aplikacija sa iOSa od strane Facebook tima. Radi stabilno, nije se još rušila, nedostaje joj par funkcija kod priča poput prenosa uživo i novih naljepnica, ali meni, kao umjerenom korisniku, to i ne znači mnogo. Jedina zamjerka koju imam do sada je neslaganje aplikacije sa trakom sa sistemskim tipkama. Naime, učio sam da ako traka sa sistemskim tipkama nije skrivena ona prekriva jedan dio aplikacije, npr. prekriva dio priče ili polje za kucanje teksta u Instagram direktu/porukama.

Twitter

Ovo je istinska UWP aplikacija, za nju nemam niti jednu zamjerku. Radi veoma brzo, tečno i bez bilo kakvih problema. Više mi se sviđa nego zvanična Twitter aplikacija za iOS ili Android.

Viber

Aplikacija koju povremeno koristim za dopisivanje ili (video) pozive. Ne koristim ju previše, ali do sada je radila stabilno i bez problema, takođe, bez i jedne zamjerke.

GroupMe

Aplikacija koju koristim da se čujem i dogovaram sa ostalim autorima ovog portala. Radi besprjekorno.

Skype

Nju u posljednje vrijeme ni ne koristim, ali nemam nikakvih zamjerki na rad ove aplikacije. Daleko je bolja nego prijašnja iz vremena Windows Phone 8.x.

YouTube klijent – MyTube

Moja najdraža aplikacija za gledanje YouTube sadržaja, posjeduje sve opcije, čak i neke koje nisu dostupne kod zvanične aplikacije za iOS i Android, npr. pozadinsko izvođenje. Svaka preporuka za ovu aplikaciju. Jedina mana, pogotovo za korisnika sa ovih područja, jeste njena cijena, drugim riječima nije besplatna. Ali, ima i probnu verziju koja ima neograničen vijek trajanja uz malu začkoljicu da na svakih tri sata uzastopnog gledanja morate odmoriti 10 minuta. Ja ne gledam YouTube snimke toliko, a vi?

Novine

Ako vaš telefon koristite i za pregledanje dnevne štampe, kao ja, onda vam je i ova kategorija važna. U našem regionu ne vlada najbolja situacija kada su u pitanju aplikacije za dnevnu štampu, ali postoje aplikacije ove vrste koje su upotrebljive. Ja koristim Mondo, B92, SportSport.ba, Benchmark.rs, Windows Novosti, MSPowerUser i Windows Central aplikacije. Prve četiri rade dobro, ali mi je njihov zastarjeli dizajn odbojan. Ipak, služe svrsi.
Najbolja u kategoriji: Windows Novosti. Smile with tongue out

Ostalo

Još koristim 6week training, odlična aplikacija za praćenje i usavršavanje vašeg trening programa. Posjeduje šest kategorija, sklekovi, trbušnjaci, zgibovi, propadanja i čučnjevi te takozvani Super Set koji objedinjuje prethodne vježbe ili neke od njih.
Tu je i SofaScore koju koristim za praćenje rezultata uživa, odlična aplikacija i za sada radi dobro. Nažalost, razvijači ove aplikacije najavili su ukidanje podrške za ovu aplikaciju na Windows 10 Mobileu.
8 Zip Lite i Torrex Pro koristim povremeno, tako da nisam imao previše iskustva sa njima. Ipak, po dosadašnjem iskustvu ove aplikacije rade odlično bez bilo kakvih problema.
Nisam neki gejmer, ali ipak odigram po neku partiju Tika Taka Soccera, Slagalice i FIFA Mobilea. Ove igre rade odlično, ako vam je dosadno, navalite.
Takođe, moram da izdvojim i pohvalim najbolju domaću UWP aplikaciju, pored WinNovosti naravno, OLX.ba, odlična aplikacija, izuzetnog dizajna. Ako kupujete ili prodajete preko mreže preporučujem vam da isprobate ovu aplikaciju i sam OLX.ba, nekada PIK.ba, portal.

0 komentara :

Post a Comment

Ostavite komentar